מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

סדרת ה-E, אולי הדגם החשוב ביותר של מרצדס, קיבלה עדכון במסגרת הדור החדש שהוצג מוקדם יותר השנה. ה-E גדול מבעבר וקיבל ריענון עיצובי, המסכים הגדולים התרבו והפנים מרהיב. מעל לכל, בדור החדש הוא מזכיר יותר מאי פעם את האחות הגדולה והאייקונית – ה-S. לקחנו את ה-300e, הגרסה ההיברידית הנטענת, למבחן אריסטוקרטי.

טל אבן | 05/08/24
מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים
מרצדס Mercedes E300e החדש. צילום תמונות: טל אבן

מרצדס E300e - רקע

דרכו של ה-E Class  החלה כבר בשנת 1953. אז לא זוהה הדגם תחת השם "אי קלאס", אלא כרכב השרד Mid-size של מרצדס.

4 דורות של דגמים וארבעים שנים לאחר מכן, ב-1993 ראה אור הדור הראשון המזוהה כ- E-Class. כעת, 31 שנים לאחר מכן, מושק הדור השישי של ה-E-Class. החל מהדור הנוכחי, גרסאות קופה וקבריו לא יישאו עוד את שם המותג הפופולרי, אלא יהיו תחת כנפי הכינוי CLE.

הדגם, שמכר עד כה למעלה מ-14 מיליון עותקים בעולם, הפך שם נרדף לרכב המציע תא נוסעים יוקרתי ומפואר, נוחות גבוהה במיוחד וטכנולוגיה מתקדמת.  

בשל תכונות אלה, הפך ה-E-Class גם לדגם המזוהה אולי יותר מכל רכב אחר כרכב שרד המשמש כמונית במדינות רבות באירופה, וגם בישראל.

אין בכך דבר של זילות הדגם, אלא להיפך, משתמשי שירות המוניות משלמים לא מעט עבור כל נסיעה ועבור כל קילומטר של נסועה, ויהיה זה אך טבעי שיהיו זכאים לנסיעה ברכב נוח, מפנק ויוקרתי לשם כך.   

לצד מתחריו ההיסטוריים – ב.מ.וו סדרה 5 ואאודי A6, נולדו עם השנים מתחרים נוספים בסגמנט השרד- מנהלים- פאר- סדאן בגודל מיד-סייז כמו לקסוס ES, ג'נסיסG80 , וולוו S90 ועוד. הדבר מאשש את העובדה, שהסגמנט חי ונושם, ושלא כל קהל היעד חייב לעבור לכלי רכב גבוהים יותר.

הדור הנוכחי מגיע ארצה בשלב זה בשתי תצורות בנזין-סדאן בלבד, האחת, 200, מתוגברת חשמל (מיילד הייבריד), השנייה וזו שכאן, 300e, מצוידת באותו מנוע הבנזין (204 כ"ס), רק שכאן הוא מגיע לצד מנוע חשמלי הניזון מסוללה נטענת- פלאג-אין.

מרצדס Mercedes E300e החדש

מרצדס E300e – עיצוב חיצוני, מימדים

עיצוב ה-E  נע בין הרצון של מרצדס לשמר מראה מוכר ומזוהה מייד, לבין חדשנות, עדכון והוספת אלמנטים חדשים ומסקרנים למראה.

רכב ההדגמה הוא גם הגרסה המאובזרת ביותר, Platinum, ובנוסף, הוא מצויד בחבילה האופציונלית AMG Line.

ככזה, בחזיתו שבכה מיוחדת בה שזורים סמלי כוכב שחורים וקטנים, המחליפים את גריל "שלושת המדפים" בגרסאות נטולות החבילה. ניכר כי הגריל הזה עשה צעד כלשהו בעיצובו לכיוון העכשווי של דגמי ה-EQ הכל-חשמליים של המותג.

פנסי החזית החדשים מעט צרים מבעבר, בהם טכנולוגיית digital light המנפקת יותר ממיליון פיקסלים בכל יחידה וטווח אלומה רחב וגדול במיוחד, פגוש אגרסיבי עם לועות שחורים בצדדים, גריל תחתי וסף מוכסף. המראה אגרסיבי מבעבר, עם יציבה ספורטיבית למדי.

מהצד בולטים מיד חישוקי AMG ייחודיים בקוטר 20", קורות A ו- B דקות וחופת נוסעים עגלגלה ואווירודינאמית. יש פה שימוש נרחב בניקל – סביב החלונות, על ידיות הדלתות הנסתרות, שקופצות החוצה עם התקרבות לרכב ומוארות עם כיתובי מרצדס, בחישוקים ובספי הדלתות.

מהצד ניתן לראות עד כמה שה-E Class ארוכה ומזכירה את ה- Sשנבחנה כאן בעבר, עדיין, דורות ה-S השונים ארוכים יותר וחוצים את קו ה-5 מטרים, אך קשה שלא להיזכר בה מייד.    

מאחור ישבן המתרומם מעט כלפי מעלה ונמשך לאחור, יחידות תאורת לד מסוגננות ומזוהות עם המותג דרך עיטורי כוכב, יציאות מפלט מלבניות ומוכספות וספוילר קטנטן שכאילו שנעשה באמצעות משיכת אצבע מקו דלת תא המטען.

מידות ה-E החדש גדולות אף יותר מבעבר, עם 4.95 מ' לאורך, 1.88 מ' לרוחב וגובה בן 1.48 מ'. המרחק בין הסרנים עומד על 2.96 מ'.

מרצדס Mercedes E300e החדש - מבט קדמי

מרצדס Mercedes E300e החדש - מבט צד

מרצדס Mercedes E300e החדש - מבט אחורי

מרצדס E300e – עיצוב פנים, הנדסת אנוש, חומרים

פתיחת הדלת הכבדה חושפת תא נוסעים מרצדסי טיפוסי, וזה אומר שימוש בחומרים האיכותיים ביותר בתעשייה, מסכים עם עושר צבעים מרהיב, וכאן גם נוסף מסך אל מול הנוסע.

במבט מעמיק יותר, מושבי הספורט שכאן עוטים ריפוד עור Artico, והקונסולה המרכזית קיבלה חיפוי עץ שחור, שהוא עדיף בהרבה על שחור פסנתר מבריק שצובר טביעות אצבעות ואבק (עניין שהוא עדיין בלתי נמנע במסכי הענק).

יש כאן תאי אחסון לכוסות וטעינה אלחוטית, ההגה השמנמן קטום ונוח לאחיזה, עליו כפתורי מגע, לחיצה ומשיכת אצבע עם תפעול כולל שטופל על ידי הנדסת אנוש משובחת, מהטובות שיש בתעשייה, ומאחוריו כפתורים לתפעול גיר ושליטה ברגנרציה לחילופין.

חיפויי הדלתות נעימים למגע ומוקפדים באיכות, על הדלתות כפתורי כיוונון המושבים המוכרים של מרצדס, ומולנו משטח זכוכית אחד גדול מקצה לקצה – Super Screen, הכולל 2 מסכי 12.3" – אחד כלוח מחוונים ואחד מול הנוסע, ובמרכז מסך 14.4" המתפעל את רוב המערכות ברכב. חבל שלא נותרו יותר כפתורים פיזיים, לתפעול בקרת האקלים למשל.

את הכל עוטפת תאורת אווירה מרהיבה במיוחד, במיוחד בשעות החשיכה, עם אפשרויות בחירה מגוונות ושונות, חלקן תגרומנה לפסי הצבע להבהב בקצב המוזיקה.

פחות אהבתי את פתחי המיזוג בפאנל הקדמי – הם נמוכים מדי והכיוונון שלהם לא מספיק נוח ומדויק. לסידור "פתחי הטורבינות" העגולות מדורות קודמים, התחברתי הרבה יותר.

האיכות כולה מעולה, מרגישה גבוהה ומוצקה יותר מסדרת ה-EQ החשמלית, וכאן היא בהחלט תואמת את סמל הכוכב, בכל זאת, האצילות מחייבת.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

---

מאחור מושבים נוחים ועמוקים, תעלת הינע גבוהה במרכז תגרום ליושב האמצעי לשהות שם בנוחות פחותה מחבריו בצדדים. ממשענת האמצע שיורדת מטה ניתן להוציא מעין תא אחסון קטנטן ורוחבי. טלפון נייד לא ייאחז שם. עט- כנראה שכן.

בחלק האחורי של הקונסולה המרכזית פתחי מיזוג לישובים מאחור (ללא אזור נוסף של בקרת אקלים), ושקעי טעינה, מהם יש לא מעט בחלל התא, לרבות 2+2 בתאי הקונסולה המרכזית.

מעל ליושבים מאחור חלון גג נפרד, המצטרף לזה הגדול מלפנים, כיסוי הגלילה לא אטום לחלוטין לאור, והתפעול שלו במשיכת אצבע בכפתור שעל התקרה מלפנים.

קו חלונות לא מאד גבוה וחלונות כהים יאפשרו לשוהים כאן ליהנות מהנוף, כשנהג הבוס/ אבא או סבא נוהגים מלפנים. הכל עובד עם ה- E-Class.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

---

נפח תא המטען לא גדול במיוחד, ועל זה רומז הנתון מהמפרט- 370 ליטרים בלבד. רצפת תא המטען כאן גבוהה בשל מיקום הסוללות, הרבה יותר גבוהה מדגם ה- 200, שם יש 540 ליטרים פרקטיים בהרבה לטעינה ולהובלה.

המבנה מייצר תא לא גבוה, אלא בעיקר עמוק. יש כאן אפשרות לקיפול המושבים האחוריים, ואחת מטבעות העיגון נוצלה לשם חיבור התיק שבו כבל הטעינה.        

מרצדס Mercedes E300e החדש - תא מטען

מרצדס E300e – אבזור ומחיר

דגם ה-E300e מתחיל ב-639,900 ₪ לדגם ה-Premium. דגם ה-Platinum מוסיף עליו 100 אלף שקלים, וחבילת ה- AMG Line האופציונלית מוסיפה לכל אחת מרמות הגימור 30 אלף שקלים. בשל כך, מחירו של הדגם הנבחן שהוא הגבוה ביותר בהיצע,Platinum AMG- Line, עומד על 769,900 ₪.

כצפוי מרכב שרד של מרצדס, רשימת האבזור ארוכה עד מאד.

אתמקד בפיצ'רים העיקריים שטרם צוינו, וביניהם תמצאו מצלמות 360 רבות זוויות המספקות תמונות תלת מימד, חיישנים היקפיים, סייען חנייה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, חימום, אוורור ואפשרויות עיסוי מרובות (אלה האחרונים במסגרת רמת הגימור הבכירה).

בנוסף, תקבלו תפעול קולי Hey Mercedes במסגרת מערכת ה-MBUX, ניווט מקורי לרבות תלת מימד וטכנולוגיית AI, קישוריות לאפל ולאנדרואיד, כניסה ללא מפתח, פתיחה חשמלית חכמה של תא המטען, ואקום בדלתות ועוד.      

חבילת הפלטינום כוללת לא רק תאורה קדמית חכמה, אוורור ועיסוי במושבים כאמור, אלא גם חבילת חימום למשענות היד, למשענות הגב מלפנים ולמשענת היד בקונסולה המרכזית.

בנוסף יש בדגם הבכיר שכאן מתלי אוויר, "היגוי" של 4.5 מעלות לגלגלים האחוריים, המסך שמול הנוסע, מערכת שמע נפלאה מבית בורמסטר בעלת 17 רמקולים ומימד רביעי 4D בדמות רמקולים להמחשת תדרים נמוכים במושבים, בידוד רעשים משופר בחלונות ומערכת לטיהור ובישום האוויר בחלל הרכב.

חבילה זו כוללת גם מצלמה המותקנת במרכז הדשבורד, לפי היבואן היא לא פועלת עדיין, אך תאפשר צילומי סלפי וחשוב מכך – השתתפות בישיבות זום בעתיד.

חבילת ה- AMG-Line כוללת קיט קוסמטי בעיקרו – חישוקים גדולים יותר כאמור (19" או 20" שמחליפים את חישוקי ה-18" בפרימיום), חבילות עיצוב פנימית וחיצונית, מושבי הספורט, דוושות מפלדת אל חלד וההגה הקטום, בלמים מחוזקים ומתלים אדפטיביים.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש

מרצדס E300e - בטיחות

הדגם מקבל ציון בטיחות של 6 מתוך 8. יש כאן לא פחות מ-11 כריות אוויר, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום, גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, וזיהוי ומניעת התנגשות ברכב בשטח מת.

בנוסף, יש כאן מערכות להפחתת נזק לנוסעים בעת התנגשות, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, סיוע להיגוי בחירום ומעבר נתיב, התרעה על עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת ועוד. 

נציין כי תאורת האווירה מתפקדת לא רק כדי להכניס אותך לקצב המוזיקה, אלא גם כדי לסמן בבירור התראות בטיחותיות, וזה חכם.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס E300e – מנוע, הנעה, חשמל, צריכת דלק

לרשות ה-E300e  החדש מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטרים. הוא מפיק 204 כוחות סוס, והמומנט עומד על כ-32 קג"מ. אליו מצטרף מנוע חשמלי המפיק 129 כוחות סוס, ויחד איתו ההספק המשולב מגיע ל-313 כ"ס והמומנט – כ-56 קג"מ.

צמד המנועים מניע את הגלגלים האחוריים, ויחד עם תיבת 9G-Tronic לה 9 יחסי העברה קדמיים, ה- E300e מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות.

לדגם סוללה גדולה מאד באופן יחסי, בקיבולת 25.4 קווט"ש, והיא לבדה יכולה לייצר נסיעה חשמלית של עד 100 ק"מ מכובדים עד מאד; פתרון הפלאג-אין יעיל מאד, במיוחד עם טווח נסיעה חשמלי כה רחב:

תוכלו להיות ירוקים בעיר ולנוע על טהרת החשמל, כשהטווח שכאן כה רחב- שברוב השימושים ניתן יהיה להטעין את הסוללה אחת לכמה ימים, ועדיין לנוע בעיקר על חשמל.

בנוסף, כשיש מיכל דלק מלא שיכול לספק 500 ק"מ נוספים של נסועה ואף מעבר לכך, תוכלו לטייל גם הרחק מהעיר, מבלי ששאלת תזמון ומיקום הטעינה- שלא לומר המתנה עד שהיא מסתיימת, תיהפך לשיחת היום ברכב.

היצרן טוען לצריכת דלק משולבת של 0.8 ליטרים לכל 100 ק"מ, רק שהכוונה היא כמובן למצב חשמלי וכשהסוללה טעונה.

בפועל, כשהסוללה טעונה, תוציאו ממוצע ריאלי של 14 ק"מ לליטר, נתון מצוין רק חשוב להדגיש – לא מדובר בנסיעה חשמלית לחלוטין, אלא בנסיעה משולבת הכוללת את תנאי היום-יום, עקיפות, פקקים, שיוט, האצות וכבישים דינאמיים.

ברגע שהסוללה החשמלית התרוקנה ופעולת מנוע הבנזין הפכה לרציפה, במיוחד במהירויות מעבר לזחילה עירונית, הממוצע נקבע על 11.8 ק"מ לליטר בנזין.

הממוצע הכולל של המבחן, כ-400 ק"מ ומתוכם כ- 100 ק"מ חשמליים, נקבעה על 12.7 ק"מ לליטר, תוצאה מכובדת עד מאד לרכב מסוגו.

מרצדס Mercedes E300e החדש - לוח מחוונים

מרצדס E300e - נוסעים

נכנסים ומסביב תאורת האווירה (64 גוונים) מרהיבה במיוחד, רק שבמצב של הבהוב בקצב המוזיקה, ובמיוחד בשעות החשיכה או בחניון מקורה, מתקבלת אווירה מעט עמוסה בעיניים, ומצאתי לנכון למתן אותה.

ידית ההילוכים שעל מוט ההגה נוחה עד מאד לשימוש. כמה קל להתרגל אליה? אחרי שמסרתי את מפתחות ה-E שבתי לרכב שלי. אחרי יציאה לאחור מהחנייה, הפעלתי בטעות את המגבים בתנועה טבעית של שילוב מרצדסי ל-D.

כבר בחניון ניתן להבחין בפעולת סיבוב הגלגלים האחוריים בזווית לצדדים, וקוטר הסיבוב קטן באופן מיוחד, 11.6 מ' בלבד, עבור רכב שאורכו נושק ל-5 מטרים.

הבידוד האיכותי סביב וההתגלגלות החשמלית ברחבי העיר יוצרים אווירה מהודרת וחרישית מאד. כשאין כמעט רחש מהכביש, מהרוח ומהגלגלים, ניתן ליהנות ממערכת השמע המופלאה שכאן, כשהרמקולים במושב נותנים תחושה משעשעת בישבן ובגב, שעוזרת להכניס לקצב.

מושב הנהג כולל לא מעט אפשרויות כיוונון, וקל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה מאד, כזו שתתאים גם לשיוט של מאות רבות של קילומטרים.

המתלים האדפטיביים יוצרים תחושת ריחוף והם מתמודדים היטב עם פסי האטה או פגמים בכביש.

מרצדס Mercedes E300e החדש

מחוץ לעיר הנסיעה נעימה, רכה וחלקה מאד, המתלים מצטיינים גם כאן ואולי אף יותר, ויש מספיק כוח תחת הרגל הימנית לכל רגע נתון, במיוחד במוד ספורט. במוד רגוע יותר ישנה השהייה מסוימת עד שהכוח עובר לגלגלים האחוריים.

אם תרצו לאגור את החשמל לתנועה בערים, ניתן לתכנת את המעבר האוטומטי מבנזין לחשמל עם כניסה לעיר, על פי המפות שברכב, עדיין גם במצב של אגירת חשמל גיליתי שהקילומטרים לא נשמרים בדיוק של 100 אחוזים. יחד עם זאת, בלימה רגנרטיבית תחזיר את אותם קילומטרים בודדים שזלגו מהטווח החשמלי.

נקודה חשובה שיש לציין - גם אחרי שהסוללה מתרוקנת ושמד הקילומטרים שנותרו באמצעות החשמל מורה על אפס, תמיד יהיה כוח עזר חשמלי, במיוחד בתחילת תנועה עירונית.

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

בכביש המפותל סיבוב ההגה מתגלה כקל מדי וזה פוגע בדיוק כיוון הגלגלים, למרות שמלכתחילה הדגם לא נועד להיות ספורטיבי ומושחז, למעט בגרסאות הקיצוניות של מנועי ה- AMG.

עם זאת, ההגה קצר והלפיתה שלו מצוינת, המתלים האדפטיביים שומרים על שלדה מאוזנת (תרתי משמע), וה"היגוי" האחורי מסייע כאן לתקוף סיבובים ולשמור על רמה גבוהה של אחיזה.

ההנעה האחורית גורמת לסרן האחורי לפצוח בהיגוי יתר מענג ונשלט, הצמיגים מייללים, וגם סאונד מנוע הבנזין שכאן תואם את האווירה באופן מפתיע. יופי.

ה-E מהנה הרבה יותר ממה שתצפו מרכב מהסגמנט הזה, ודאי אם משקלו העצמי עומד על יותר מ-2,200 ק"ג.

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

מרצדס E300e - מסכמים

הוא נראה מצוין, אולי ה-E Class הנאה ביותר שיצא עד כה, ולטעמי האישי הוא נאה יותר מדגמי החשמל המקבילים מבית. הוא נותן טווח חשמלי רחב ומאד שימושי, לצד טווח נסיעה ארוך במיוחד עם מנוע הבנזין, לטובת טיולים ארוכים ונטולי דאגות טווח.

הביצועים שלו מצוינים, במיוחד כשהסוללה טעונה, הוא מהודר ומפואר, וגם המרווח מאחור טוב מאד, במיוחד אם מדובר בשני נוסעים. מנגד, תא המטען לא מאד גדול.

הדגם מגיע מאובזר כהלכה ובטיחותי רק שמחירו האמיר, ועם 770 אלף שקלים לפני רישוי, מדובר ברכב יקר עד מאד, שפותח לא מעט אפשרויות מתחרות, גם מבית, בקרב קהל היעד, חלקן בתחום רכבי הפנאי המפוארים.

אבל, וזה אבל גדול, ה- E של מרצדס הפך לשם גנרי של רכב שרד יוקרתי ומהודר, כזה ששם דגש רב על נוחות, על שיוט רך ועל טכנולוגיה מתקדמת, מעין סמל סטטוס מוכר ומוכח, וניתן רק לנחש שמוניטין של עשרות רבות של שנים, יהווה מגנט לאולם התצוגה גם בעתיד, עבור אותו קהל נאמן של סדרה E.

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

MERCEDES E300e Platinum AMG-Line

מחיר (₪)769,900
אורך (מ')4.949
רוחב (מ')1.88
גובה (מ')1.48
בסיס גלגלים (מ')2.961
משקל עצמי (ק"ג)2,210
נפח תא מטען (ל')370
מרווח גחון (ס"מ)12.3
טווח חשמלי 100% (מוצהר / בפועל)100 / 100
צריכה משולבת ממוצעת (ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)12.7
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 2,000 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4, טורבו, מנוע חשמלי, סוללה נטענת PHEV
תיבת הילוכים, הנעה9 הילוכים, אחורית
הספק מנוע משולב בנזין ומנוע חשמלי (כ"ס)313
מומנט משולב (קג"מ)56
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')6.4
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש)25.4
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות)11 / 120

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

3 / 100,000

 

מרצדס E300e - רקע

דרכו של ה-E Class  החלה כבר בשנת 1953. אז לא זוהה הדגם תחת השם "אי קלאס", אלא כרכב השרד Mid-size של מרצדס.

4 דורות של דגמים וארבעים שנים לאחר מכן, ב-1993 ראה אור הדור הראשון המזוהה כ- E-Class. כעת, 31 שנים לאחר מכן, מושק הדור השישי של ה-E-Class. החל מהדור הנוכחי, גרסאות קופה וקבריו לא יישאו עוד את שם המותג הפופולרי, אלא יהיו תחת כנפי הכינוי CLE.

הדגם, שמכר עד כה למעלה מ-14 מיליון עותקים בעולם, הפך שם נרדף לרכב המציע תא נוסעים יוקרתי ומפואר, נוחות גבוהה במיוחד וטכנולוגיה מתקדמת.  

בשל תכונות אלה, הפך ה-E-Class גם לדגם המזוהה אולי יותר מכל רכב אחר כרכב שרד המשמש כמונית במדינות רבות באירופה, וגם בישראל.

אין בכך דבר של זילות הדגם, אלא להיפך, משתמשי שירות המוניות משלמים לא מעט עבור כל נסיעה ועבור כל קילומטר של נסועה, ויהיה זה אך טבעי שיהיו זכאים לנסיעה ברכב נוח, מפנק ויוקרתי לשם כך.   

לצד מתחריו ההיסטוריים – ב.מ.וו סדרה 5 ואאודי A6, נולדו עם השנים מתחרים נוספים בסגמנט השרד- מנהלים- פאר- סדאן בגודל מיד-סייז כמו לקסוס ES, ג'נסיסG80 , וולוו S90 ועוד. הדבר מאשש את העובדה, שהסגמנט חי ונושם, ושלא כל קהל היעד חייב לעבור לכלי רכב גבוהים יותר.

הדור הנוכחי מגיע ארצה בשלב זה בשתי תצורות בנזין-סדאן בלבד, האחת, 200, מתוגברת חשמל (מיילד הייבריד), השנייה וזו שכאן, 300e, מצוידת באותו מנוע הבנזין (204 כ"ס), רק שכאן הוא מגיע לצד מנוע חשמלי הניזון מסוללה נטענת- פלאג-אין.

מרצדס Mercedes E300e החדש

מרצדס E300e – עיצוב חיצוני, מימדים

עיצוב ה-E  נע בין הרצון של מרצדס לשמר מראה מוכר ומזוהה מייד, לבין חדשנות, עדכון והוספת אלמנטים חדשים ומסקרנים למראה.

רכב ההדגמה הוא גם הגרסה המאובזרת ביותר, Platinum, ובנוסף, הוא מצויד בחבילה האופציונלית AMG Line.

ככזה, בחזיתו שבכה מיוחדת בה שזורים סמלי כוכב שחורים וקטנים, המחליפים את גריל "שלושת המדפים" בגרסאות נטולות החבילה. ניכר כי הגריל הזה עשה צעד כלשהו בעיצובו לכיוון העכשווי של דגמי ה-EQ הכל-חשמליים של המותג.

פנסי החזית החדשים מעט צרים מבעבר, בהם טכנולוגיית digital light המנפקת יותר ממיליון פיקסלים בכל יחידה וטווח אלומה רחב וגדול במיוחד, פגוש אגרסיבי עם לועות שחורים בצדדים, גריל תחתי וסף מוכסף. המראה אגרסיבי מבעבר, עם יציבה ספורטיבית למדי.

מהצד בולטים מיד חישוקי AMG ייחודיים בקוטר 20", קורות A ו- B דקות וחופת נוסעים עגלגלה ואווירודינאמית. יש פה שימוש נרחב בניקל – סביב החלונות, על ידיות הדלתות הנסתרות, שקופצות החוצה עם התקרבות לרכב ומוארות עם כיתובי מרצדס, בחישוקים ובספי הדלתות.

מהצד ניתן לראות עד כמה שה-E Class ארוכה ומזכירה את ה- Sשנבחנה כאן בעבר, עדיין, דורות ה-S השונים ארוכים יותר וחוצים את קו ה-5 מטרים, אך קשה שלא להיזכר בה מייד.    

מאחור ישבן המתרומם מעט כלפי מעלה ונמשך לאחור, יחידות תאורת לד מסוגננות ומזוהות עם המותג דרך עיטורי כוכב, יציאות מפלט מלבניות ומוכספות וספוילר קטנטן שכאילו שנעשה באמצעות משיכת אצבע מקו דלת תא המטען.

מידות ה-E החדש גדולות אף יותר מבעבר, עם 4.95 מ' לאורך, 1.88 מ' לרוחב וגובה בן 1.48 מ'. המרחק בין הסרנים עומד על 2.96 מ'.

מרצדס Mercedes E300e החדש - מבט קדמי

מרצדס Mercedes E300e החדש - מבט צד

מרצדס Mercedes E300e החדש - מבט אחורי

מרצדס E300e – עיצוב פנים, הנדסת אנוש, חומרים

פתיחת הדלת הכבדה חושפת תא נוסעים מרצדסי טיפוסי, וזה אומר שימוש בחומרים האיכותיים ביותר בתעשייה, מסכים עם עושר צבעים מרהיב, וכאן גם נוסף מסך אל מול הנוסע.

במבט מעמיק יותר, מושבי הספורט שכאן עוטים ריפוד עור Artico, והקונסולה המרכזית קיבלה חיפוי עץ שחור, שהוא עדיף בהרבה על שחור פסנתר מבריק שצובר טביעות אצבעות ואבק (עניין שהוא עדיין בלתי נמנע במסכי הענק).

יש כאן תאי אחסון לכוסות וטעינה אלחוטית, ההגה השמנמן קטום ונוח לאחיזה, עליו כפתורי מגע, לחיצה ומשיכת אצבע עם תפעול כולל שטופל על ידי הנדסת אנוש משובחת, מהטובות שיש בתעשייה, ומאחוריו כפתורים לתפעול גיר ושליטה ברגנרציה לחילופין.

חיפויי הדלתות נעימים למגע ומוקפדים באיכות, על הדלתות כפתורי כיוונון המושבים המוכרים של מרצדס, ומולנו משטח זכוכית אחד גדול מקצה לקצה – Super Screen, הכולל 2 מסכי 12.3" – אחד כלוח מחוונים ואחד מול הנוסע, ובמרכז מסך 14.4" המתפעל את רוב המערכות ברכב. חבל שלא נותרו יותר כפתורים פיזיים, לתפעול בקרת האקלים למשל.

את הכל עוטפת תאורת אווירה מרהיבה במיוחד, במיוחד בשעות החשיכה, עם אפשרויות בחירה מגוונות ושונות, חלקן תגרומנה לפסי הצבע להבהב בקצב המוזיקה.

פחות אהבתי את פתחי המיזוג בפאנל הקדמי – הם נמוכים מדי והכיוונון שלהם לא מספיק נוח ומדויק. לסידור "פתחי הטורבינות" העגולות מדורות קודמים, התחברתי הרבה יותר.

האיכות כולה מעולה, מרגישה גבוהה ומוצקה יותר מסדרת ה-EQ החשמלית, וכאן היא בהחלט תואמת את סמל הכוכב, בכל זאת, האצילות מחייבת.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

---

מאחור מושבים נוחים ועמוקים, תעלת הינע גבוהה במרכז תגרום ליושב האמצעי לשהות שם בנוחות פחותה מחבריו בצדדים. ממשענת האמצע שיורדת מטה ניתן להוציא מעין תא אחסון קטנטן ורוחבי. טלפון נייד לא ייאחז שם. עט- כנראה שכן.

בחלק האחורי של הקונסולה המרכזית פתחי מיזוג לישובים מאחור (ללא אזור נוסף של בקרת אקלים), ושקעי טעינה, מהם יש לא מעט בחלל התא, לרבות 2+2 בתאי הקונסולה המרכזית.

מעל ליושבים מאחור חלון גג נפרד, המצטרף לזה הגדול מלפנים, כיסוי הגלילה לא אטום לחלוטין לאור, והתפעול שלו במשיכת אצבע בכפתור שעל התקרה מלפנים.

קו חלונות לא מאד גבוה וחלונות כהים יאפשרו לשוהים כאן ליהנות מהנוף, כשנהג הבוס/ אבא או סבא נוהגים מלפנים. הכל עובד עם ה- E-Class.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

---

נפח תא המטען לא גדול במיוחד, ועל זה רומז הנתון מהמפרט- 370 ליטרים בלבד. רצפת תא המטען כאן גבוהה בשל מיקום הסוללות, הרבה יותר גבוהה מדגם ה- 200, שם יש 540 ליטרים פרקטיים בהרבה לטעינה ולהובלה.

המבנה מייצר תא לא גבוה, אלא בעיקר עמוק. יש כאן אפשרות לקיפול המושבים האחוריים, ואחת מטבעות העיגון נוצלה לשם חיבור התיק שבו כבל הטעינה.        

מרצדס Mercedes E300e החדש - תא מטען

מרצדס E300e – אבזור ומחיר

דגם ה-E300e מתחיל ב-639,900 ₪ לדגם ה-Premium. דגם ה-Platinum מוסיף עליו 100 אלף שקלים, וחבילת ה- AMG Line האופציונלית מוסיפה לכל אחת מרמות הגימור 30 אלף שקלים. בשל כך, מחירו של הדגם הנבחן שהוא הגבוה ביותר בהיצע,Platinum AMG- Line, עומד על 769,900 ₪.

כצפוי מרכב שרד של מרצדס, רשימת האבזור ארוכה עד מאד.

אתמקד בפיצ'רים העיקריים שטרם צוינו, וביניהם תמצאו מצלמות 360 רבות זוויות המספקות תמונות תלת מימד, חיישנים היקפיים, סייען חנייה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, חימום, אוורור ואפשרויות עיסוי מרובות (אלה האחרונים במסגרת רמת הגימור הבכירה).

בנוסף, תקבלו תפעול קולי Hey Mercedes במסגרת מערכת ה-MBUX, ניווט מקורי לרבות תלת מימד וטכנולוגיית AI, קישוריות לאפל ולאנדרואיד, כניסה ללא מפתח, פתיחה חשמלית חכמה של תא המטען, ואקום בדלתות ועוד.      

חבילת הפלטינום כוללת לא רק תאורה קדמית חכמה, אוורור ועיסוי במושבים כאמור, אלא גם חבילת חימום למשענות היד, למשענות הגב מלפנים ולמשענת היד בקונסולה המרכזית.

בנוסף יש בדגם הבכיר שכאן מתלי אוויר, "היגוי" של 4.5 מעלות לגלגלים האחוריים, המסך שמול הנוסע, מערכת שמע נפלאה מבית בורמסטר בעלת 17 רמקולים ומימד רביעי 4D בדמות רמקולים להמחשת תדרים נמוכים במושבים, בידוד רעשים משופר בחלונות ומערכת לטיהור ובישום האוויר בחלל הרכב.

חבילה זו כוללת גם מצלמה המותקנת במרכז הדשבורד, לפי היבואן היא לא פועלת עדיין, אך תאפשר צילומי סלפי וחשוב מכך – השתתפות בישיבות זום בעתיד.

חבילת ה- AMG-Line כוללת קיט קוסמטי בעיקרו – חישוקים גדולים יותר כאמור (19" או 20" שמחליפים את חישוקי ה-18" בפרימיום), חבילות עיצוב פנימית וחיצונית, מושבי הספורט, דוושות מפלדת אל חלד וההגה הקטום, בלמים מחוזקים ומתלים אדפטיביים.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס Mercedes E300e החדש

מרצדס E300e - בטיחות

הדגם מקבל ציון בטיחות של 6 מתוך 8. יש כאן לא פחות מ-11 כריות אוויר, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום, גם בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, וזיהוי ומניעת התנגשות ברכב בשטח מת.

בנוסף, יש כאן מערכות להפחתת נזק לנוסעים בעת התנגשות, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, סיוע להיגוי בחירום ומעבר נתיב, התרעה על עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת ועוד. 

נציין כי תאורת האווירה מתפקדת לא רק כדי להכניס אותך לקצב המוזיקה, אלא גם כדי לסמן בבירור התראות בטיחותיות, וזה חכם.

מרצדס Mercedes E300e החדש - פנים הרכב

מרצדס E300e – מנוע, הנעה, חשמל, צריכת דלק

לרשות ה-E300e  החדש מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטרים. הוא מפיק 204 כוחות סוס, והמומנט עומד על כ-32 קג"מ. אליו מצטרף מנוע חשמלי המפיק 129 כוחות סוס, ויחד איתו ההספק המשולב מגיע ל-313 כ"ס והמומנט – כ-56 קג"מ.

צמד המנועים מניע את הגלגלים האחוריים, ויחד עם תיבת 9G-Tronic לה 9 יחסי העברה קדמיים, ה- E300e מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.4 שניות.

לדגם סוללה גדולה מאד באופן יחסי, בקיבולת 25.4 קווט"ש, והיא לבדה יכולה לייצר נסיעה חשמלית של עד 100 ק"מ מכובדים עד מאד; פתרון הפלאג-אין יעיל מאד, במיוחד עם טווח נסיעה חשמלי כה רחב:

תוכלו להיות ירוקים בעיר ולנוע על טהרת החשמל, כשהטווח שכאן כה רחב- שברוב השימושים ניתן יהיה להטעין את הסוללה אחת לכמה ימים, ועדיין לנוע בעיקר על חשמל.

בנוסף, כשיש מיכל דלק מלא שיכול לספק 500 ק"מ נוספים של נסועה ואף מעבר לכך, תוכלו לטייל גם הרחק מהעיר, מבלי ששאלת תזמון ומיקום הטעינה- שלא לומר המתנה עד שהיא מסתיימת, תיהפך לשיחת היום ברכב.

היצרן טוען לצריכת דלק משולבת של 0.8 ליטרים לכל 100 ק"מ, רק שהכוונה היא כמובן למצב חשמלי וכשהסוללה טעונה.

בפועל, כשהסוללה טעונה, תוציאו ממוצע ריאלי של 14 ק"מ לליטר, נתון מצוין רק חשוב להדגיש – לא מדובר בנסיעה חשמלית לחלוטין, אלא בנסיעה משולבת הכוללת את תנאי היום-יום, עקיפות, פקקים, שיוט, האצות וכבישים דינאמיים.

ברגע שהסוללה החשמלית התרוקנה ופעולת מנוע הבנזין הפכה לרציפה, במיוחד במהירויות מעבר לזחילה עירונית, הממוצע נקבע על 11.8 ק"מ לליטר בנזין.

הממוצע הכולל של המבחן, כ-400 ק"מ ומתוכם כ- 100 ק"מ חשמליים, נקבעה על 12.7 ק"מ לליטר, תוצאה מכובדת עד מאד לרכב מסוגו.

מרצדס Mercedes E300e החדש - לוח מחוונים

מרצדס E300e - נוסעים

נכנסים ומסביב תאורת האווירה (64 גוונים) מרהיבה במיוחד, רק שבמצב של הבהוב בקצב המוזיקה, ובמיוחד בשעות החשיכה או בחניון מקורה, מתקבלת אווירה מעט עמוסה בעיניים, ומצאתי לנכון למתן אותה.

ידית ההילוכים שעל מוט ההגה נוחה עד מאד לשימוש. כמה קל להתרגל אליה? אחרי שמסרתי את מפתחות ה-E שבתי לרכב שלי. אחרי יציאה לאחור מהחנייה, הפעלתי בטעות את המגבים בתנועה טבעית של שילוב מרצדסי ל-D.

כבר בחניון ניתן להבחין בפעולת סיבוב הגלגלים האחוריים בזווית לצדדים, וקוטר הסיבוב קטן באופן מיוחד, 11.6 מ' בלבד, עבור רכב שאורכו נושק ל-5 מטרים.

הבידוד האיכותי סביב וההתגלגלות החשמלית ברחבי העיר יוצרים אווירה מהודרת וחרישית מאד. כשאין כמעט רחש מהכביש, מהרוח ומהגלגלים, ניתן ליהנות ממערכת השמע המופלאה שכאן, כשהרמקולים במושב נותנים תחושה משעשעת בישבן ובגב, שעוזרת להכניס לקצב.

מושב הנהג כולל לא מעט אפשרויות כיוונון, וקל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה מאד, כזו שתתאים גם לשיוט של מאות רבות של קילומטרים.

המתלים האדפטיביים יוצרים תחושת ריחוף והם מתמודדים היטב עם פסי האטה או פגמים בכביש.

מרצדס Mercedes E300e החדש

מחוץ לעיר הנסיעה נעימה, רכה וחלקה מאד, המתלים מצטיינים גם כאן ואולי אף יותר, ויש מספיק כוח תחת הרגל הימנית לכל רגע נתון, במיוחד במוד ספורט. במוד רגוע יותר ישנה השהייה מסוימת עד שהכוח עובר לגלגלים האחוריים.

אם תרצו לאגור את החשמל לתנועה בערים, ניתן לתכנת את המעבר האוטומטי מבנזין לחשמל עם כניסה לעיר, על פי המפות שברכב, עדיין גם במצב של אגירת חשמל גיליתי שהקילומטרים לא נשמרים בדיוק של 100 אחוזים. יחד עם זאת, בלימה רגנרטיבית תחזיר את אותם קילומטרים בודדים שזלגו מהטווח החשמלי.

נקודה חשובה שיש לציין - גם אחרי שהסוללה מתרוקנת ושמד הקילומטרים שנותרו באמצעות החשמל מורה על אפס, תמיד יהיה כוח עזר חשמלי, במיוחד בתחילת תנועה עירונית.

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

בכביש המפותל סיבוב ההגה מתגלה כקל מדי וזה פוגע בדיוק כיוון הגלגלים, למרות שמלכתחילה הדגם לא נועד להיות ספורטיבי ומושחז, למעט בגרסאות הקיצוניות של מנועי ה- AMG.

עם זאת, ההגה קצר והלפיתה שלו מצוינת, המתלים האדפטיביים שומרים על שלדה מאוזנת (תרתי משמע), וה"היגוי" האחורי מסייע כאן לתקוף סיבובים ולשמור על רמה גבוהה של אחיזה.

ההנעה האחורית גורמת לסרן האחורי לפצוח בהיגוי יתר מענג ונשלט, הצמיגים מייללים, וגם סאונד מנוע הבנזין שכאן תואם את האווירה באופן מפתיע. יופי.

ה-E מהנה הרבה יותר ממה שתצפו מרכב מהסגמנט הזה, ודאי אם משקלו העצמי עומד על יותר מ-2,200 ק"ג.

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

מרצדס E300e - מסכמים

הוא נראה מצוין, אולי ה-E Class הנאה ביותר שיצא עד כה, ולטעמי האישי הוא נאה יותר מדגמי החשמל המקבילים מבית. הוא נותן טווח חשמלי רחב ומאד שימושי, לצד טווח נסיעה ארוך במיוחד עם מנוע הבנזין, לטובת טיולים ארוכים ונטולי דאגות טווח.

הביצועים שלו מצוינים, במיוחד כשהסוללה טעונה, הוא מהודר ומפואר, וגם המרווח מאחור טוב מאד, במיוחד אם מדובר בשני נוסעים. מנגד, תא המטען לא מאד גדול.

הדגם מגיע מאובזר כהלכה ובטיחותי רק שמחירו האמיר, ועם 770 אלף שקלים לפני רישוי, מדובר ברכב יקר עד מאד, שפותח לא מעט אפשרויות מתחרות, גם מבית, בקרב קהל היעד, חלקן בתחום רכבי הפנאי המפוארים.

אבל, וזה אבל גדול, ה- E של מרצדס הפך לשם גנרי של רכב שרד יוקרתי ומהודר, כזה ששם דגש רב על נוחות, על שיוט רך ועל טכנולוגיה מתקדמת, מעין סמל סטטוס מוכר ומוכח, וניתן רק לנחש שמוניטין של עשרות רבות של שנים, יהווה מגנט לאולם התצוגה גם בעתיד, עבור אותו קהל נאמן של סדרה E.

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

מרצדס Mercedes E300e החדש במבחן דרכים

MERCEDES E300e Platinum AMG-Line

מחיר (₪)769,900
אורך (מ')4.949
רוחב (מ')1.88
גובה (מ')1.48
בסיס גלגלים (מ')2.961
משקל עצמי (ק"ג)2,210
נפח תא מטען (ל')370
מרווח גחון (ס"מ)12.3
טווח חשמלי 100% (מוצהר / בפועל)100 / 100
צריכה משולבת ממוצעת (ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)12.7
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 2,000 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4, טורבו, מנוע חשמלי, סוללה נטענת PHEV
תיבת הילוכים, הנעה9 הילוכים, אחורית
הספק מנוע משולב בנזין ומנוע חשמלי (כ"ס)313
מומנט משולב (קג"מ)56
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')6.4
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש)25.4
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות)11 / 120

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

3 / 100,000