מרצדס E-Class 2024 בהשקה. המחיר החל מ 539 אלפי שקלים
הדור העשירי של רכב השרד הגרמני הושק הבוקר בהרצליה, תחילה בגרסה לוגמת בנזין לצד גרסה היברידית פלאג אין. האי קלאס החדשה יותר מעוצבת, יותר טכנולוגית ונושאת בקרבה הבטחה ליכולת שיוט משובחת במיוחד. חזרנו מההשקה עם הפרטים.
מרצדס – רקע
מרצדס, שאשתקד ציינה 60 שנות פעילות משותפת וייצוג על ידי היבואן כלמוביל, היתה בשנת 2023, בפעם השניה ברצף, מותג היוקרה המוביל במכירות, והמוביל במכירות הרכבים החשמליים היוקרתיים.
מתוך כלל מכירות המותג אשתקד, 26 אחוזים היו של כלי רכב חשמליים.
היבואן אף הוסיף, כי קרוב ל-80 אחוזים מכלל הלקוחות של הדגמים החשמליים בשנה החולפת היו לקוחות חדשים למותג, שהתחדשו לראשונה במרצדס.
E-Class - רקע
רכב השרד של מרצדס הפך עם השנים למעין מותג משנה תחת כנפי מרצדס, ממש כמו אחיו הגדול (S-Class) והקטן – C-Class.
הדגם, שהחל דרכו כבר בשנת 1953, היה מאז ומתמיד הפלטפורמה להטמעת מערכות הבטיחות החדשות של מרצדס, משילוב אזורי קריסה וספיגת אנרגיה במצב של תאונה, דרך מערכות ה-ABS שהיו מהפכניות בשעתו בענף, ועד למערכות המתקדמות ביותר הקיימות כיום.
הדור החדש מציג שיפורים טכנולוגיים הקשורים למערכות התפעול והבידור, הנסיעה והבטיחות וגם כמה בשורות בתחום טווחי דגם הפלאג אין, כפי שיפורט להלן.
---
E class -מנועים, מחירים
בשלב הראשון, הדגם מוצע כאמור בשתי תצורות, סדאן בלבד, שתיהן בעלות הנעה אחורית וגיר בעל 9 יחסי העברה קדמיים;
גרסת הבנזין E200 מתומחרת ב-539,000 ₪ וה- E300e – 639,000 ₪, לגרסת הפרימיום.
גרסת הפלטינום המאובזרת יותר אפשרית בשני המקרים, ועלותה 100 אלף שקלים נוספים בהתאמה; חבילת AMG line (כפי שתתואר בהמשך) אפשרית אף היא בכל התצורות, ועלותה 30 אלף שקלים.
---
גרסת E 200 מוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש, המצויד במערכת עזר היברידית קלה 48V. מנוע זה מפיק 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ.
גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. צריכת הדלק המשולבת לפי תקן WLTP עומדת על קרוב ל-11 קילומטרים לליטר.
גרסת E 300 e משלבת מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש ומנוע חשמלי, המציגים הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ.
גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בקיבולת של 25.4 קוט"ש שמאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ. לפי היבואן, סוללה זו נטענת תוך שעתיים בלבד בטעינה רגילה. בשעה זו, אין אפשרות לטעינה מהירה DC.
גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל.
---
E-Class – מימדים, אבזור חיצוני
ל-E-Class החדשה אורך בן 4.95 מ', בסיס גלגלים בן 2.961 מ', (תוספת של 2.2 ס"מ לעומת הדור הקודם) ורוחב של 1.88 מ' (2.6 ס"מ יותר מהדור הקודם); תא המטען בנפח של 540 ליטרים (בגרסת הפלאג-אין- 370 ליטרים בלבד).
הדגמים מגיעים עם תאורת Led מתקדמת, גג שמש פנורמי נפתח וחישוקים בגודל 18 ועד "20, תלוי בגרסה. ישנה אופציה לגריל קלאסי הכולל 3 פסי ניקל רוחביים וסמל מרצדס בולט על מכסה המנוע, או בעיצוב חדשני וספורטיבי עם צורות תלת ממדיות וסמל מרצדס ענק במרכז הרכב.
קיימת אפשרות למתלי האוויר AIRMATIC (בגרסת פלטינום) עם שיכוך מתכוונן והיגוי בציר האחורי התורם לתחושה הספורטיבית בעזרת הידוק הפניות בעת נסיעה בכביש מפותל והקטנת קוטר הסיבוב בין מדרכות. למרכב יעילות אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.236 CD בלבד.
---
E-Class – תא נוסעים, אבזור
תא הנוסעים מגיע עם קונסולה עטופה במסגרת Led של תאורת אווירה ב-64 גוונים לבחירה וכולל את מערכת ה-MBUX עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ולאפל קאר פליי, ניווט מקורי ושלושה מסכים (בחלק מהגרסאות).
האבזור התקני (גרסת הכניסה – פרימיום) כולל גם מושבים קדמיים מחוממים ובעלי כוונון חשמלי (12 כוונים) ו-3 זיכרונות, כניסה ללא מפתח, תא מטען מופעל חשמלית עם מחוות רגל, ואקום לדלתות, בקרת אקלים דו אזורית ופתחי מיזוג מאחור.
לוח המחוונים בגודל "12.3, והמסך המרכזי בגודל "14.4.
גרסת הפלטינום מוסיפה מסך "12.3 מול מושב הנוסע במסגרת Super Screen (מבלי שהנהג יוכל לצפות במסך זה כדי למנוע הסחת דעת בנהיגה), עיסוי ואוורור למושבים הקדמיים, חבילת חימום (הגה, משענות יד, חלקים במושב ועוד), תאורת חזית חכמה עם למעלה ממיליון פיקסלים ליחידה, מערכת שמע מבית בורמסטר היוקרתית הנותנת מימד צליל נוסף (4D) דרך רמקולים במושבים ו-17 הפזורים בחלל הנוסעים, שיפור בידוד אקוסטי בשמשות, מערכת טיהור ובישום אוויר ועוד.
חבילת AMG line אפשרית בכל התצורות כאמור, והיא כוללת עיצוב פנימי וחיצוני AMG, חישוקים מיוחדים, מושבי ספורט, הגה ספורט קטום, מערכת בלמים משופרת ומתלים אדפטיביים, דוושות אלומיניום ועוד.
E- Class – בטיחות
הדגם כולל בכל רמות הגימור והמנועים את מערכת ה- Driving Assistance Plus, הכוללת 11 כריות אוויר, לרבות כריות הדוחפות את הנוסעים למרכז הרכב במקרה של פגיעה צידית, בקרת שיוט אדפטיבית, זחילה בפקקים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב ושמירה אקטיבית על מרכז הנתיב.
מעבר לכך תמצאו גם בלימת חירום אוטונומית, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת מצלמות היקפיות 360 עם תמונות תלת מימד, התראה על רכבים ומניעת התנגשות בשטח המת, התראה ובלימה בעת זיהוי תנועה חוצה מאחור, אזהרה מפני פתיחת דלת כשיש תנועה חוצה, התראה על עייפות נהג ועוד.
---
פעילות עתידית ודבר המנכ"ל
לצד שתי התצורות הראשונות של ה-E-Class החדשה, צפויות להצטרף מספר גרסאות חזקות יותר.
הראשונה היא E400e, מחירה יהיה 809,000 ₪ לגרסת הפרימיום, ההספק המשולב הוא 381 כ"ס עם סוללה דומה לגרסת ה-300, המומנט כ-65 קג"מ והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות.
אחת נוספת היא ה-E450 , שמחירה שנחשף הוא 849,000 ₪. גרסה זו תאיץ ל-100 תוך 4.5 שניות וגם כאן ההספק 381 כ"ס, המומנט 50 קג"מ וההנעה כפולה.
הגרסה האימתנית E53 צפויה להגיע בסוף הרבעון השלישי השנה. דגם זה יכלול מנוע בנזין בעל 6 צילינדרים לצד תגבור חשמלי. השילוב יניב עד 612 כ"ס, התאוצה הקלאסית תארך 3.8 שניות וההנעה כפולה.
דגמים נוספים צפויים – דגם CLE צפוי להגיע לקראת אמצע השנה הנוכחית, דגם CLA חדש וחשמלי מדבר על טעינה בקצב 250 קווט"ש וטווח נסיעה של 750 ק"מ. הוא צפוי להגיע אלינו בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2025.
הדגם האייקוני G-Class החדש צפוי אף הוא להגיע לקראת סוף השנה, הוא יציע הנעה חשמלית וסיבוב המרכב במקום, על ידי 4 מנועים ייעודיים, אחד לכל גלגל.
מעבר לכך, דגם ה-E Class החדש לא יקפח גם את נהגי המוניות, ויגיע גם דגם ייעודי ובו מנוע דיזל.
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל: "ה-E Class החדשה מביאה עימה חוויה טכנולוגית עדכנית ורב חושית שמתבססת על ספינת הדגל ה–S Class . בצד המיקוד בסדרות ה-EQ ממשיכה מרצדס לפתח גם את דגמי הבנזין והדיזל".
Mercedes E-Class
מחיר (₪) | 539,000-639,000 |
אורך (מ') | 4.95 |
רוחב (מ') | 1.88 |
גובה (מ') | 1.48 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.961 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,825-2,210 |
נפח תא מטען בנזין/ היברידי נטען (ל') | 540 / 370 |
מרווח גחון (ס"מ) | 12.3 |
טווח חשמלי 100% (מוצהר) | 100 |
צריכה משולבת ממוצעת מוצהרת – בנזין / היברידי פלאג אין (ק"מ לליטר) | 11 / 125 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 2,000 מיילד היבריד 48v או נטען |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מיילד או מנוע חשמלי |
תיבת הילוכים, הנעה | 9 הילוכים, אחורית |
הספק מנוע סה"כ (בנזין / פלאג אין) (כ"ס) | 204 / 313 |
מומנט משולב (קג"מ) | 32.6 / 56 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 7.5 / 6.4 |
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) בגרסת פלאג אין | 25.4 |
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 11 / 120 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
| 3 / 100,000 |
מרצדס – רקע
מרצדס, שאשתקד ציינה 60 שנות פעילות משותפת וייצוג על ידי היבואן כלמוביל, היתה בשנת 2023, בפעם השניה ברצף, מותג היוקרה המוביל במכירות, והמוביל במכירות הרכבים החשמליים היוקרתיים.
מתוך כלל מכירות המותג אשתקד, 26 אחוזים היו של כלי רכב חשמליים.
היבואן אף הוסיף, כי קרוב ל-80 אחוזים מכלל הלקוחות של הדגמים החשמליים בשנה החולפת היו לקוחות חדשים למותג, שהתחדשו לראשונה במרצדס.
E-Class - רקע
רכב השרד של מרצדס הפך עם השנים למעין מותג משנה תחת כנפי מרצדס, ממש כמו אחיו הגדול (S-Class) והקטן – C-Class.
הדגם, שהחל דרכו כבר בשנת 1953, היה מאז ומתמיד הפלטפורמה להטמעת מערכות הבטיחות החדשות של מרצדס, משילוב אזורי קריסה וספיגת אנרגיה במצב של תאונה, דרך מערכות ה-ABS שהיו מהפכניות בשעתו בענף, ועד למערכות המתקדמות ביותר הקיימות כיום.
הדור החדש מציג שיפורים טכנולוגיים הקשורים למערכות התפעול והבידור, הנסיעה והבטיחות וגם כמה בשורות בתחום טווחי דגם הפלאג אין, כפי שיפורט להלן.
---
E class -מנועים, מחירים
בשלב הראשון, הדגם מוצע כאמור בשתי תצורות, סדאן בלבד, שתיהן בעלות הנעה אחורית וגיר בעל 9 יחסי העברה קדמיים;
גרסת הבנזין E200 מתומחרת ב-539,000 ₪ וה- E300e – 639,000 ₪, לגרסת הפרימיום.
גרסת הפלטינום המאובזרת יותר אפשרית בשני המקרים, ועלותה 100 אלף שקלים נוספים בהתאמה; חבילת AMG line (כפי שתתואר בהמשך) אפשרית אף היא בכל התצורות, ועלותה 30 אלף שקלים.
---
גרסת E 200 מוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים מוגדש, המצויד במערכת עזר היברידית קלה 48V. מנוע זה מפיק 204 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ.
גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. צריכת הדלק המשולבת לפי תקן WLTP עומדת על קרוב ל-11 קילומטרים לליטר.
גרסת E 300 e משלבת מנוע בנזין 2 ליטרים מוגדש ומנוע חשמלי, המציגים הספק משולב של 313 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ.
גרסת הפלאג-אין מצוידת בסוללה בקיבולת של 25.4 קוט"ש שמאפשרת טווח חשמלי מלא של 100 ק"מ. לפי היבואן, סוללה זו נטענת תוך שעתיים בלבד בטעינה רגילה. בשעה זו, אין אפשרות לטעינה מהירה DC.
גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות ומציגה צריכת אנרגיה משולבת על פי תקן WLTP של 125 קילומטרים לליטר בנזין ו-4.4 ק"מ לכל קוט"ש חשמל.
---
E-Class – מימדים, אבזור חיצוני
ל-E-Class החדשה אורך בן 4.95 מ', בסיס גלגלים בן 2.961 מ', (תוספת של 2.2 ס"מ לעומת הדור הקודם) ורוחב של 1.88 מ' (2.6 ס"מ יותר מהדור הקודם); תא המטען בנפח של 540 ליטרים (בגרסת הפלאג-אין- 370 ליטרים בלבד).
הדגמים מגיעים עם תאורת Led מתקדמת, גג שמש פנורמי נפתח וחישוקים בגודל 18 ועד "20, תלוי בגרסה. ישנה אופציה לגריל קלאסי הכולל 3 פסי ניקל רוחביים וסמל מרצדס בולט על מכסה המנוע, או בעיצוב חדשני וספורטיבי עם צורות תלת ממדיות וסמל מרצדס ענק במרכז הרכב.
קיימת אפשרות למתלי האוויר AIRMATIC (בגרסת פלטינום) עם שיכוך מתכוונן והיגוי בציר האחורי התורם לתחושה הספורטיבית בעזרת הידוק הפניות בעת נסיעה בכביש מפותל והקטנת קוטר הסיבוב בין מדרכות. למרכב יעילות אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.236 CD בלבד.
---
E-Class – תא נוסעים, אבזור
תא הנוסעים מגיע עם קונסולה עטופה במסגרת Led של תאורת אווירה ב-64 גוונים לבחירה וכולל את מערכת ה-MBUX עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ולאפל קאר פליי, ניווט מקורי ושלושה מסכים (בחלק מהגרסאות).
האבזור התקני (גרסת הכניסה – פרימיום) כולל גם מושבים קדמיים מחוממים ובעלי כוונון חשמלי (12 כוונים) ו-3 זיכרונות, כניסה ללא מפתח, תא מטען מופעל חשמלית עם מחוות רגל, ואקום לדלתות, בקרת אקלים דו אזורית ופתחי מיזוג מאחור.
לוח המחוונים בגודל "12.3, והמסך המרכזי בגודל "14.4.
גרסת הפלטינום מוסיפה מסך "12.3 מול מושב הנוסע במסגרת Super Screen (מבלי שהנהג יוכל לצפות במסך זה כדי למנוע הסחת דעת בנהיגה), עיסוי ואוורור למושבים הקדמיים, חבילת חימום (הגה, משענות יד, חלקים במושב ועוד), תאורת חזית חכמה עם למעלה ממיליון פיקסלים ליחידה, מערכת שמע מבית בורמסטר היוקרתית הנותנת מימד צליל נוסף (4D) דרך רמקולים במושבים ו-17 הפזורים בחלל הנוסעים, שיפור בידוד אקוסטי בשמשות, מערכת טיהור ובישום אוויר ועוד.
חבילת AMG line אפשרית בכל התצורות כאמור, והיא כוללת עיצוב פנימי וחיצוני AMG, חישוקים מיוחדים, מושבי ספורט, הגה ספורט קטום, מערכת בלמים משופרת ומתלים אדפטיביים, דוושות אלומיניום ועוד.
E- Class – בטיחות
הדגם כולל בכל רמות הגימור והמנועים את מערכת ה- Driving Assistance Plus, הכוללת 11 כריות אוויר, לרבות כריות הדוחפות את הנוסעים למרכז הרכב במקרה של פגיעה צידית, בקרת שיוט אדפטיבית, זחילה בפקקים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב ושמירה אקטיבית על מרכז הנתיב.
מעבר לכך תמצאו גם בלימת חירום אוטונומית, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת מצלמות היקפיות 360 עם תמונות תלת מימד, התראה על רכבים ומניעת התנגשות בשטח המת, התראה ובלימה בעת זיהוי תנועה חוצה מאחור, אזהרה מפני פתיחת דלת כשיש תנועה חוצה, התראה על עייפות נהג ועוד.
---
פעילות עתידית ודבר המנכ"ל
לצד שתי התצורות הראשונות של ה-E-Class החדשה, צפויות להצטרף מספר גרסאות חזקות יותר.
הראשונה היא E400e, מחירה יהיה 809,000 ₪ לגרסת הפרימיום, ההספק המשולב הוא 381 כ"ס עם סוללה דומה לגרסת ה-300, המומנט כ-65 קג"מ והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות.
אחת נוספת היא ה-E450 , שמחירה שנחשף הוא 849,000 ₪. גרסה זו תאיץ ל-100 תוך 4.5 שניות וגם כאן ההספק 381 כ"ס, המומנט 50 קג"מ וההנעה כפולה.
הגרסה האימתנית E53 צפויה להגיע בסוף הרבעון השלישי השנה. דגם זה יכלול מנוע בנזין בעל 6 צילינדרים לצד תגבור חשמלי. השילוב יניב עד 612 כ"ס, התאוצה הקלאסית תארך 3.8 שניות וההנעה כפולה.
דגמים נוספים צפויים – דגם CLE צפוי להגיע לקראת אמצע השנה הנוכחית, דגם CLA חדש וחשמלי מדבר על טעינה בקצב 250 קווט"ש וטווח נסיעה של 750 ק"מ. הוא צפוי להגיע אלינו בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2025.
הדגם האייקוני G-Class החדש צפוי אף הוא להגיע לקראת סוף השנה, הוא יציע הנעה חשמלית וסיבוב המרכב במקום, על ידי 4 מנועים ייעודיים, אחד לכל גלגל.
מעבר לכך, דגם ה-E Class החדש לא יקפח גם את נהגי המוניות, ויגיע גם דגם ייעודי ובו מנוע דיזל.
גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל: "ה-E Class החדשה מביאה עימה חוויה טכנולוגית עדכנית ורב חושית שמתבססת על ספינת הדגל ה–S Class . בצד המיקוד בסדרות ה-EQ ממשיכה מרצדס לפתח גם את דגמי הבנזין והדיזל".
Mercedes E-Class
מחיר (₪) | 539,000-639,000 |
אורך (מ') | 4.95 |
רוחב (מ') | 1.88 |
גובה (מ') | 1.48 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.961 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,825-2,210 |
נפח תא מטען בנזין/ היברידי נטען (ל') | 540 / 370 |
מרווח גחון (ס"מ) | 12.3 |
טווח חשמלי 100% (מוצהר) | 100 |
צריכה משולבת ממוצעת מוצהרת – בנזין / היברידי פלאג אין (ק"מ לליטר) | 11 / 125 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 2,000 מיילד היבריד 48v או נטען |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, מיילד או מנוע חשמלי |
תיבת הילוכים, הנעה | 9 הילוכים, אחורית |
הספק מנוע סה"כ (בנזין / פלאג אין) (כ"ס) | 204 / 313 |
מומנט משולב (קג"מ) | 32.6 / 56 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 7.5 / 6.4 |
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) בגרסת פלאג אין | 25.4 |
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 11 / 120 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
| 3 / 100,000 |