מיצובישי אאוטלנדר החדש - השקה

מיצובישי אאוטלנדר החדש - השקה
תמונות באדיבות יצרן

כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, השיקה אתמול בבוקר (ב') את הדור הרביעי בשושלת האאוטלנדר, כ-20 שנים לאחר שהושק הדור הראשון, במחיר התחלתי של 178,900 ₪. מדובר ברכב שמתמודד באחד הסגמנטים החמים והחשובים ביותר, קבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים 5+2. פגשנו בהשקה אאוטלנדר שונה למדי ממה שהכרנו עד כה.

טל אבן | 06/07/21

מיצובישי אאוטלנדר הוא מהפופולריים בקבוצת רכבי הפנאי מרובי המושבים, ולראיה מכר למעלה מ-2.6 מיליון יחידות בעולם, מתוכן כ-53 אלף בישראל.

היבואן יודע לספר כי עוד בטרם הושק, כבר הוזמן על ידי למעלה מ-1200 לקוחות פרטיים. כלל הגרסאות של האאוטלנדר החדש כוללות 7 מושבים.

 

הדגם החדש מציג מראה דינאמי, קרבי ויוקרתי כאחד, עם חזית דומיננטית, קווי אורך מעניינים, חישוקים גדולים במיוחד (בני קוטר של לא פחות מ- 20", למעט גרסת הכניסה הנועלת חישוקי 18" "בלבד") וחלק אחורי נאה מבעבר.

מימדיו צמחו בכל היבט, וכעת מספרים על אורך של 4.71 מ', רוחב הנושק ל-1.9 מ', גובה בן 1.75 מ' ובסיס גלגלים נדיב של 2.706 מ'.

מרווח הגחון צמח לכדי 21.3 ס"מ (21 בדגם הכניסה), כדי לאפשר שיפור עבירות והתמודדות טובה מבעבר עם נסיעת שטח שאינו טכני מדי.

נפח תא המטען נותר לא גדול, עת כל שבעת המושבים בשימוש (160 ליטרים בלבד), תוך שהוא מציע נפח העמסה מכובד של כמעט 800 ליטרים בקיפול שורת המושבים השלישית.

---

תא הנוסעים שופר ושודרג בכל היבט, במרווח הפנימי, בטכנולוגיה, באיכות החומרים ובנראות היוקרתית. שורת המושבים השלישית מתקפלת להטענה שטוחה, וכל מושב בשורה השניה בעל מנגנון קיפול נפרד, לוורסטיליות מקסימלית.

 

לדגם 5 רמות גימור, וניכר כי האבזור בשלל רמות הגימור עשיר למדי.

רמת הגימור הראשונה, Executive , מתומחרת כאמור ב- 178,900 ₪, וכוללת מערכת מולטימדיה טאץ' 8" תומכת קישוריות לאפל ולאנדרואיד ו-6 רמקולים, תצוגת לוח מחוונים צבעונית עם מסך 7",  4 שקעי USB ו-USB C לטעינה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי עם פונקציית אוטו הולד, חיישן תאורה, תאורת לד ראשית בחזית, תאורת יום (DRL), פנסי ערפל ותאורה אחורית לד, חלונות אחוריים כהים וחישוקי 18".

כמו כן נמצא כאן בורר 5 מצבי נהיגה, מצלמה, חיישני נסיעה לאחור ומעבר לאורות גבוהים באופן אוטומטי.

 

רמת גימור Instyle – (189,900 ₪) כוללת בנוסף חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטית, גג שמש פנורמי חשמלי, מסילות גגון מכרום וחישוקי 20".

רמת גימור Premium  - (199,900 ₪) מוסיפה מערכת מולטימדיה 9"  ואפל קאר פליי אלחוטי, לוח מחוונים צבעוני 12.3", מושב חשמלי לנהג ומושבים בריפוד עור סינטטי.

רמות גימור Luxury ו-Luxury 4X4 – (214,900 ו- 224,900 ₪ בהתאמה) כוללות בנוסף גימור אלומיניום לקונסולה המרכזית, בקרת אקלים תלת אזורית עם שליטה על הטמפרטורה במושב האחורי, מראות צד עם זיכרון והטיה בנסיעה לאחור, זיכרונות למושב הנהג, מערכת שמע מבית Bose עם 10 רמקולים וסאבוופר כפול, תצוגת נתונים עילית צבעונית על גבי השמשה הקדמית, מושבים בריפוד עור, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית אוטומטית, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מגלשים קדמי ואחורי ושבכה קדמית בצבע הרכב. בדגם כפול ההנעה ישנה גם מערכת שטיפה לפנסים הקדמיים ומצב נהיגה נוסף, המאפשר נסיעה בתנאי שלג או בוץ.

רמות גימור Luxury TTH ו- Luxury 4X4 TTH(תוספת של עשרת אלפים שקלים מעל לגרסאות נטולות TTH), כוללות בנוסף גם מושבים בריפוד עור מהודר, מושב חשמלי גם לנוסע, חימום לשורת המושבים השנייה וצביעת מרכב דו-גונית (לבן יהלום בשילוב גג שחור ו- שחור יהלום בשילוב גג ברונזה).

---

גם בגזרת יחידת הכוח וההנעה ישנן בשורות משמחות, כשבניגוד ליחידת הכוח הקודמת שהפיקה 150 כ"ס מנפח 2.0 ליטרים, כעת האאוטלנדר מצויד במנוע בנפח 2.5 ליטרים המפיק 181 כוחות סוס ומומנט בן 25 קג"מ, מערכת הנעה כפולה חדשה נשלטת אלקטרונית ובורר מצבי נהיגה לכביש ולשטח. 

המנוע משודך לתיבה הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) בעלת שמונה יחסי העברה מדומים קבועים.

רמת האבזור הבטיחותי מקבלת כאן ציון 6 מתוך 8 המקסימלי, עם 11 (!) כריות אוויר לרבות כריות אוויר מרכזיות בין המושבים בשתי השורות הקדמיות, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת ועל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית לאחור, התרעת עייפות נהג והתרעה על מחסור אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד.

נעדרים כאן מערכת לתיקון אקטיבי לשם מניעת סטייה מנתיב (ישנה התרעה קולית וויזואלית בלבד), זיהוי רוכבים, זיהוי תמרורים והתרעה על שכחת ילדים.

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 8.7 ליטרים לכל 100 ק"מ לגרסאות ההנעה הקדמית ו-9 ליטרים ל-100 ק"מ לגרסאות כפולות ההנעה.

עוד נאמר על ידי היבואן, שגרסאות פלאג-אין של הדגם צפויות להגיע ארצה לקראת אמצע 2022.

עד כה הוזמנו על ידי היבואן כ-4,000 יחידות מהדגם, הצפויות להימכר עד סוף השנה, ולפי היבואן, עשויות להימכר כאן אלפי יחידות נוספות בתקופה זו, בהתאם להקצאת מלאי נוספת על ידי היצרן.

ארז סבג, מנהל חטיבת מיצובישי: "אנו גאים להציג את היהלום החדש של מיצובישי המשלב דיאלוג מושלם בין הנהג לרכב, חוויית נהיגה, יכולות שטח, מנוע חדש וחזק, טכנולוגיות פורצות דרך ומפרט בטיחות ונוחות מפואר החוצה קטגוריות".