מותג המסחריות החשמליות פאריזון Farizon - בהשקה מקומית
חברת גיאו מוביליטי מקבוצת יוניון, השיקה אתמול את מותג Farizon – מותג הרכב המסחרי החשמלי הנמכר ביותר בסין. דגם ה- Super Van שהוצג מביא איתו כמה בשורות: טווח נסיעה גדול, מנוע חזק, יכולת העמסה מרשימה ורמת בטיחות גבוהה. חזרנו מההשקה עם כל הפרטים.
חברת גיאו מוביליטי מקבוצת יוניון, השיקה אתמול את מותג Farizon – מותג הרכב המסחרי החשמלי הנמכר ביותר בסין.
דגם ה- Super Van שהוצג מביא איתו כמה בשורות: טווח נסיעה גדול, מנוע חזק, יכולת העמסה מרשימה ורמת בטיחות גבוהה.
חזרנו מההשקה עם כל הפרטים.
פאריזון - רקע
גיאו מוביליטי, היבואנית בישראל של Geelyושל Zeekrמקבוצת יוניון – נכנסת לשוק הרכב המסחרי החשמלי ומשיקה את Farizon.
חברת FARIZON, מותג המסחריות של הקונצרן, מחויבת לחדשנות טכנולוגית, לקיימות ולאפס פליטות פחמן, ומתמקדת בפיתוח משאיות, וואנים ואוטובוסים חשמליים מתקדמים; בשנת 2019 השיקה החברה את M-100, המשאית הכבדה הראשונה בעולם המונעת במתאנול, כחלק מהאסטרטגיה הגלובלית שלה לאנרגיה מתחדשת.
המותג סיים את 2024 בתור מותג המסחריות החשמליות הנמכר ביותר בסין, עם למעלה מ-94,000 מסירות; השקתו בישראל מהווה חלק מהתרחבות המותג בשווקים הגלובליים.
Geely ישראל נערכה להשקת פאריזון במשך למעלה משנה, שבמסגרתה ביצעה שורה של התאמות מול היצרן, על מנת להתאים את ה-Farizon Super Van, הדגם שהושק היום, לצרכים התפעוליים והפיננסיים של השוק הישראלי.
הרכב יהיה זמין בשתי תצורות מרכזיות – N1, לנהגים עם רישיון רכב פרטי B, ו-N2, המציעה הטבות מס משמעותיות כגון החזרי מע"מ מלאים, פחת מואץ ואפס שווי שימוש.
בנוסף, הגמישות הרבה בדיגום המרכב (הובלת נוסעים, תאי אחסון ציוד לטכנאים, קירור, הפצה עירונית ועוד) מאפשרת התאמה מדויקת לכל משימה עסקית.
החברה הציגה חישוב המצביע על חיסכון שנתי של כ- 15,000 שקלים לעומת רכב דומה עם מנוע דיזל, בזכות עלויות אנרגיה נמוכות בשני שלישים (חשמל לעומת הסולר), ועלויות תחזוקה מופחתות.
רקע לשוק הישראלי
למרות החדירה הנרחבת של רכבים חשמליים במגזר הפרטי בישראל, שיעור החדירה של רכבים מסחריים חשמליים עומד על 4% בלבד מתוך כ-10,000 רכבים מסחריים קלים חדשים הנמכרים כאן בשנה.
יחד עם זאת, רכבים אלו אחראים לכ-60% מזיהום האוויר התחבורתי, שעלותם למשק נאמדת ביותר מ-7 מיליארד ש"ח בשנה (עפ"י דו"ח מבקר המדינה).
על רקע כניסת תקנות המגבילות שימוש ברכבי דיזל מזהמים, לצד הגידול בדרישות לתובלה נקייה בערים הגדולות – המעבר לרכב חשמלי הופך לכורח לא רק מבחינה סביבתית, אלא גם מבחינה כלכלית ורגולטורית.
ההשקה והדגמת הזיווד
ההשקה התרחשה בפארק אריאל שרון, הר חירייה לשעבר, וכללה בנוסף גם סיור מודרך למשתתפים באתר המחזור, לצד נסיעות מבחן קצרות לטובת התרשמות ראשונית וקצרצרה מהסופר וואן.
בחלק מרכבי התצוגה נערכה תצוגת תכלית שכללה זיווד מודולרי וחכם של הארגז שמאחור, והפתרונות לשימושים השונים בסופר וואן, כמו תאי אחסון, מגירות ומדפים.
את הזיווד ופתרונות האחסון שהוצגו בהשקה ערכה חברת סורטליין, יבואנית ונציגת חברת Sortimo הגרמנית, העוסקת בדיגום רכבים בישראל מאז שנת 1991.
החברה הדגימה כיצד ניתן לזווד ולדגם את הרכב בהתאם לצרכים, ולאבזר את הארגז מאחור באופן מדויק ומותאם אישית.
קיים צורך להפחית במשקל הזיווד עצמו עד כמה שניתן, משתי סיבות – האחת - כדי שהדבר ישפיע באופן מינימאלי על יכולת ההעמסה הכללית ברכב מבחינת משקל המטען, השנייה- שמירה שהטווח החשמלי של הרכב לא יפגע כמעט, בשל המשקל הנוסף.
לשם כך, הזיווד שהודגם, שכלל רצפת הרכב מעץ בעובי 12 מ"מ, לצד זיווד מלא של הרכב משני צידי הארגז- שקלו בסה"כ מעט יותר מ-120 ק"ג, שעדיין מותירים לסופר וואן יכולת העמסת מטען במשקל של לא פחות מ-1,180 ק"ג, כולל הנהג והנוסע שלצידו.
פאריזון – גם משאית חשמלית
לצד השקת ה-Super Van, גיאו מוביליטי החלה ביבוא משאיות חשמליות, תחילה עם דגם Farizon H9E. המשאית הינה במשקל 8 טון, מציעה טווח נסיעה של עד 324 ק"מ, קבינה חדשנית ומערכות בטיחות אקטיביות.
הציוד בתא הנהג כולל בין היתר מסך ראשי 12", לוח מחוונים דיגיטלי 7", מצלמות 360, הפעלה בכפתור, 2 מושבים לצד הנהג, פנסי לד בתאורת יום ועוד.
למנוע החשמלי הספק של 177 כ"ס. כושר ההעמסה המירבי על הסרן הקדמי עומד על 3 טונות ועל האחורי – 6.8 טונות.
Farizon Super Van
הפאריזון סופר וואן פותח מיסודו כרכב חשמלי, מותבסס על פלטפורמת GXA-M של Geely, התורמת להפחתת משקל הרכב ולהגדלה של כושר ההעמסה.
הרכב מוצע במגוון תצורות של אורכי וגבהי מרכב (L2H1, L2H2, L3H1, L3H3, L4H3), המציעים נפחי העמסה גדולים ביחס לרכבי דיזל מתחרים. נפח ההעמסה המרבי מגיע ל- 13 מטרים מעוקבים.
הדגם מציע מרכב ללא קורה מרכזית B, לטובת פתח צידי רחב במיוחד, מכיוון צד הנוסע. כמו כן, הדגם מגיע עם אפשרות לדלתות אחוריות הנפתחות בזווית של עד 270 מעלות.
מנוע, סוללה וטעינה
מנוע הסופר וואן מניב הספק של 228 כ"ס ומומנט של 34.2 קג"מ, ומוצע בשתי אפשרויות סוללה בהתאם למרכב: 83 קוט"ש עם טווח נסיעה של עד 376 ק"מ (לפי WLTP), לצד סוללת 106 קוט"ש- עם טווח נסיעה של עד 398 ק"מ (WLTP) – שהוא גם הטווח הארוך ביותר המוצע כיום בקטגוריה.
הרכב תומך בטעינה מהירה של עד 140 קווט"ש, המאפשרת טעינה מ-20% ל-80% בכ-36 דקות.
בטיחות
לסופר וואן 30 מערכות בטיחות ודירוג EuroNcap הגבוה ביותר בקטגוריה. בין מערכות הבטיחות נמצא בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, מניעת סטייה ושמירה על נתיב, זיהוי שטחים מתים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, זיהוי תמרורים ומערכת לזיהוי עייפות נהג.
בנוסף, יש כאן מצלמות 360°, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראה מפני פתיחת דלתות בעת תנועה חולפת ועוד.
אבזור וסביבת נהג
האבזור בסופר וואן כולל מסך ראשי 12.3" עם Apple CarPlay, חימום ואוורור למושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיבורי USB ו־Type C, חימום גלגל הגה, תא אחסון מתחת למושב הנוסע ועוד.
מחירי ה-Super Van בישראל
נפח העמסה (קוב) | ממדים (מ') | מחיר מלא לפני מע"מ | מחיר מלא כולל מע"מ | אגרת רישוי (₪) |
6.95 | L2H1 N1 | 231,347 | 272,990 | 3,806 |
7.92 | L2H2 N1 | 239,822 | 282,990 | 3,806 |
8.25 | L3H1 N1 | 239,822 | 282,990 | 3,806 |
11.22 | L3H3 N1 | 256,771 | 302,990 | 3,806 |
6.95 | L2H1 N2 | 248,297 | 292,990 | 579 |
7.92 | L2H2 N2 | 256,771 | 302,990 | 579 |
8.25 | L3H1 N2 | 256,771 | 302,990 | 579 |
11.22 | L3H3 N2 | 273,720 | 322,990 | 579 |
13 | L4H3 N2 | 299,144 | 352,990 | 579 |
מעטפת השירות
ה-Super Van מגיע עם מעטפת שירותים רחבה הכוללת מרכזי שירות בפריסה ארצית, זמינות גבוהה של חלפים, אחריות מקיפה של 5 שנים או 200,000 ק"מ לרכב ואחריות מורחבת לסוללה של 5 שנים או 250,000 ק"מ.
בנוסף תציע החברה שיתוף פעולה עם חברת EV Edge, אשר תספק פריסה ארצית של עמדות טעינה מהירות עבור הלקוח העסקי. כמו כן, ללקוח יוצעו מסלולי מימון וליסינג ייעודיים ושירות דרכים 24/7, להבטחת פעילות רציפה ואמינה של צי הרכב לאורך זמן.
רונן יבלון, מנכ"ל Geely ישראל: "השקת Farizon בישראל היא צעד חשוב במימוש החזון שלנו להעניק פתרונות מלאים ללקוחות גיאו מוביליטי בישראל.
אנחנו גאים להרחיב את המהפכה החשמלית גם לתחום המסחרי. ה-Super Van מציג יתרונות משמעותיים של חיסכון תפעולי, טווח נסיעה ארוך, בטיחות מתקדמת ושמירה על הסביבה. אנו בטוחים כי ההצלחה שהשגנו בשוק הפרטי תתורגם גם לסגמנט החשמלי המסחרי."
חברת גיאו מוביליטי מקבוצת יוניון, השיקה אתמול את מותג Farizon – מותג הרכב המסחרי החשמלי הנמכר ביותר בסין.
דגם ה- Super Van שהוצג מביא איתו כמה בשורות: טווח נסיעה גדול, מנוע חזק, יכולת העמסה מרשימה ורמת בטיחות גבוהה.
חזרנו מההשקה עם כל הפרטים.
פאריזון - רקע
גיאו מוביליטי, היבואנית בישראל של Geelyושל Zeekrמקבוצת יוניון – נכנסת לשוק הרכב המסחרי החשמלי ומשיקה את Farizon.
חברת FARIZON, מותג המסחריות של הקונצרן, מחויבת לחדשנות טכנולוגית, לקיימות ולאפס פליטות פחמן, ומתמקדת בפיתוח משאיות, וואנים ואוטובוסים חשמליים מתקדמים; בשנת 2019 השיקה החברה את M-100, המשאית הכבדה הראשונה בעולם המונעת במתאנול, כחלק מהאסטרטגיה הגלובלית שלה לאנרגיה מתחדשת.
המותג סיים את 2024 בתור מותג המסחריות החשמליות הנמכר ביותר בסין, עם למעלה מ-94,000 מסירות; השקתו בישראל מהווה חלק מהתרחבות המותג בשווקים הגלובליים.
Geely ישראל נערכה להשקת פאריזון במשך למעלה משנה, שבמסגרתה ביצעה שורה של התאמות מול היצרן, על מנת להתאים את ה-Farizon Super Van, הדגם שהושק היום, לצרכים התפעוליים והפיננסיים של השוק הישראלי.
הרכב יהיה זמין בשתי תצורות מרכזיות – N1, לנהגים עם רישיון רכב פרטי B, ו-N2, המציעה הטבות מס משמעותיות כגון החזרי מע"מ מלאים, פחת מואץ ואפס שווי שימוש.
בנוסף, הגמישות הרבה בדיגום המרכב (הובלת נוסעים, תאי אחסון ציוד לטכנאים, קירור, הפצה עירונית ועוד) מאפשרת התאמה מדויקת לכל משימה עסקית.
החברה הציגה חישוב המצביע על חיסכון שנתי של כ- 15,000 שקלים לעומת רכב דומה עם מנוע דיזל, בזכות עלויות אנרגיה נמוכות בשני שלישים (חשמל לעומת הסולר), ועלויות תחזוקה מופחתות.
רקע לשוק הישראלי
למרות החדירה הנרחבת של רכבים חשמליים במגזר הפרטי בישראל, שיעור החדירה של רכבים מסחריים חשמליים עומד על 4% בלבד מתוך כ-10,000 רכבים מסחריים קלים חדשים הנמכרים כאן בשנה.
יחד עם זאת, רכבים אלו אחראים לכ-60% מזיהום האוויר התחבורתי, שעלותם למשק נאמדת ביותר מ-7 מיליארד ש"ח בשנה (עפ"י דו"ח מבקר המדינה).
על רקע כניסת תקנות המגבילות שימוש ברכבי דיזל מזהמים, לצד הגידול בדרישות לתובלה נקייה בערים הגדולות – המעבר לרכב חשמלי הופך לכורח לא רק מבחינה סביבתית, אלא גם מבחינה כלכלית ורגולטורית.
ההשקה והדגמת הזיווד
ההשקה התרחשה בפארק אריאל שרון, הר חירייה לשעבר, וכללה בנוסף גם סיור מודרך למשתתפים באתר המחזור, לצד נסיעות מבחן קצרות לטובת התרשמות ראשונית וקצרצרה מהסופר וואן.
בחלק מרכבי התצוגה נערכה תצוגת תכלית שכללה זיווד מודולרי וחכם של הארגז שמאחור, והפתרונות לשימושים השונים בסופר וואן, כמו תאי אחסון, מגירות ומדפים.
את הזיווד ופתרונות האחסון שהוצגו בהשקה ערכה חברת סורטליין, יבואנית ונציגת חברת Sortimo הגרמנית, העוסקת בדיגום רכבים בישראל מאז שנת 1991.
החברה הדגימה כיצד ניתן לזווד ולדגם את הרכב בהתאם לצרכים, ולאבזר את הארגז מאחור באופן מדויק ומותאם אישית.
קיים צורך להפחית במשקל הזיווד עצמו עד כמה שניתן, משתי סיבות – האחת - כדי שהדבר ישפיע באופן מינימאלי על יכולת ההעמסה הכללית ברכב מבחינת משקל המטען, השנייה- שמירה שהטווח החשמלי של הרכב לא יפגע כמעט, בשל המשקל הנוסף.
לשם כך, הזיווד שהודגם, שכלל רצפת הרכב מעץ בעובי 12 מ"מ, לצד זיווד מלא של הרכב משני צידי הארגז- שקלו בסה"כ מעט יותר מ-120 ק"ג, שעדיין מותירים לסופר וואן יכולת העמסת מטען במשקל של לא פחות מ-1,180 ק"ג, כולל הנהג והנוסע שלצידו.
פאריזון – גם משאית חשמלית
לצד השקת ה-Super Van, גיאו מוביליטי החלה ביבוא משאיות חשמליות, תחילה עם דגם Farizon H9E. המשאית הינה במשקל 8 טון, מציעה טווח נסיעה של עד 324 ק"מ, קבינה חדשנית ומערכות בטיחות אקטיביות.
הציוד בתא הנהג כולל בין היתר מסך ראשי 12", לוח מחוונים דיגיטלי 7", מצלמות 360, הפעלה בכפתור, 2 מושבים לצד הנהג, פנסי לד בתאורת יום ועוד.
למנוע החשמלי הספק של 177 כ"ס. כושר ההעמסה המירבי על הסרן הקדמי עומד על 3 טונות ועל האחורי – 6.8 טונות.
Farizon Super Van
הפאריזון סופר וואן פותח מיסודו כרכב חשמלי, מותבסס על פלטפורמת GXA-M של Geely, התורמת להפחתת משקל הרכב ולהגדלה של כושר ההעמסה.
הרכב מוצע במגוון תצורות של אורכי וגבהי מרכב (L2H1, L2H2, L3H1, L3H3, L4H3), המציעים נפחי העמסה גדולים ביחס לרכבי דיזל מתחרים. נפח ההעמסה המרבי מגיע ל- 13 מטרים מעוקבים.
הדגם מציע מרכב ללא קורה מרכזית B, לטובת פתח צידי רחב במיוחד, מכיוון צד הנוסע. כמו כן, הדגם מגיע עם אפשרות לדלתות אחוריות הנפתחות בזווית של עד 270 מעלות.
מנוע, סוללה וטעינה
מנוע הסופר וואן מניב הספק של 228 כ"ס ומומנט של 34.2 קג"מ, ומוצע בשתי אפשרויות סוללה בהתאם למרכב: 83 קוט"ש עם טווח נסיעה של עד 376 ק"מ (לפי WLTP), לצד סוללת 106 קוט"ש- עם טווח נסיעה של עד 398 ק"מ (WLTP) – שהוא גם הטווח הארוך ביותר המוצע כיום בקטגוריה.
הרכב תומך בטעינה מהירה של עד 140 קווט"ש, המאפשרת טעינה מ-20% ל-80% בכ-36 דקות.
בטיחות
לסופר וואן 30 מערכות בטיחות ודירוג EuroNcap הגבוה ביותר בקטגוריה. בין מערכות הבטיחות נמצא בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, מניעת סטייה ושמירה על נתיב, זיהוי שטחים מתים, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, זיהוי תמרורים ומערכת לזיהוי עייפות נהג.
בנוסף, יש כאן מצלמות 360°, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראה מפני פתיחת דלתות בעת תנועה חולפת ועוד.
אבזור וסביבת נהג
האבזור בסופר וואן כולל מסך ראשי 12.3" עם Apple CarPlay, חימום ואוורור למושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיבורי USB ו־Type C, חימום גלגל הגה, תא אחסון מתחת למושב הנוסע ועוד.
מחירי ה-Super Van בישראל
נפח העמסה (קוב) | ממדים (מ') | מחיר מלא לפני מע"מ | מחיר מלא כולל מע"מ | אגרת רישוי (₪) |
6.95 | L2H1 N1 | 231,347 | 272,990 | 3,806 |
7.92 | L2H2 N1 | 239,822 | 282,990 | 3,806 |
8.25 | L3H1 N1 | 239,822 | 282,990 | 3,806 |
11.22 | L3H3 N1 | 256,771 | 302,990 | 3,806 |
6.95 | L2H1 N2 | 248,297 | 292,990 | 579 |
7.92 | L2H2 N2 | 256,771 | 302,990 | 579 |
8.25 | L3H1 N2 | 256,771 | 302,990 | 579 |
11.22 | L3H3 N2 | 273,720 | 322,990 | 579 |
13 | L4H3 N2 | 299,144 | 352,990 | 579 |
מעטפת השירות
ה-Super Van מגיע עם מעטפת שירותים רחבה הכוללת מרכזי שירות בפריסה ארצית, זמינות גבוהה של חלפים, אחריות מקיפה של 5 שנים או 200,000 ק"מ לרכב ואחריות מורחבת לסוללה של 5 שנים או 250,000 ק"מ.
בנוסף תציע החברה שיתוף פעולה עם חברת EV Edge, אשר תספק פריסה ארצית של עמדות טעינה מהירות עבור הלקוח העסקי. כמו כן, ללקוח יוצעו מסלולי מימון וליסינג ייעודיים ושירות דרכים 24/7, להבטחת פעילות רציפה ואמינה של צי הרכב לאורך זמן.
רונן יבלון, מנכ"ל Geely ישראל: "השקת Farizon בישראל היא צעד חשוב במימוש החזון שלנו להעניק פתרונות מלאים ללקוחות גיאו מוביליטי בישראל.
אנחנו גאים להרחיב את המהפכה החשמלית גם לתחום המסחרי. ה-Super Van מציג יתרונות משמעותיים של חיסכון תפעולי, טווח נסיעה ארוך, בטיחות מתקדמת ושמירה על הסביבה. אנו בטוחים כי ההצלחה שהשגנו בשוק הפרטי תתורגם גם לסגמנט החשמלי המסחרי."