לקסוס NX בהשקה מקומית

לקסוס NX בהשקה מקומית
צילום תמונות: טל אבן

לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, השיקה הבוקר את ה- NX החדש, דגם המהווה את חוד החנית במכירות המותג. ה-NX החדש עבר עדכון נרחב, בעיקר בתא הנוסעים, משתמש בטכנולוגיות חדישות ולראשונה בלקסוס, מציע גם גרסת פלאג-אין נטענת, לצד גרסה היברידית מוכרת. חזרנו מההשקה עם הפרטים.

טל אבן | 12/01/22

לקסוס ישראל, שחוגגת כעת 15 שנים בשוק במקומי, סיימה את שנת 2021 עם מכירות שיא- 1,870 מכוניות.

המותג, שמאז 2016 ועד היום, הצליח להכפיל את הכמות הכללית של המכוניות עם סמל ה- L שמסתובבות על כבישי הארץ. היבואן צופה כי שנת 2022 תאיר לו פנים אף יותר, ויעדי המכירות עומדים על לא פחות מ- 2,400 כלי רכב.

כעת, כשהוצגה גרסת הפלאג אין של ה-NX, לקסוס היא המותג היוקרתי היחידי שמציע את כל מגוון ההנעות החשמליות- היברידי, היברידי נטען פלאג-אין וגם חשמלי 100%. ( בשלב זה מוצע רק ב-UX).

עוד מתכננת לקסוס ישראל שעוד בשנה הנוכחית (אך יתכן שגם בתחילת 2023), יושקו מספר דגמים חדשים וש-90% ממכירותיה יהיו של רכבים מחושמלים.

היבואן אף שם דגש על שיווק דיגיטלי נרחב, הכולל 2 אתרי און ליין חדשים ושתי אפליקציות העומדות לרשות הלקוחות. עוד צוין, כי לא פחות מ-33% מכלל מכירות הטרייד אין- לקסוס סלקט, התבצעו באופן מקוון.     

 

ה-NX, שהושק בשנת 2014 ומכר מאז מעל למיליון עותקים ברחבי העולם, הוא אולי הרכב החשוב ביותר עבור המותג, כזה שנמכר היטב באחד הסגמנטים הלוהטים ביותר בשוק הרכב- D SUV premium , שם הוא אף מוביל בהיקף המכירות בקטגוריה.

הדגם מהווה לא פחות מ-35% מהיקף מכירות לקסוס ישראל, ומעלה מ-30% מהיקף מכירות המותג בעולם.

 

ההנעות החשמליות (בין אם 100% או היברידיות ופלאג-אין נעזרות החשמל), הולכות ותופסות תאוצה בקרב שוק הרכב החדש, כשניתוח מכירות הרכב הישראלי בשנת 2021 מראה, כי בלא פחות מ-27% מסך המכירות מדובר בכלי רכב מחושמלים, בשוק היוקרה השיעור עומד על 50% (לרבות מכירות טסלה), וממכירות לקסוס, לא פחות מ-82.2% היו של רכבים בהם נמצא מנוע חשמלי (עצמאי, או לצד מנוע בעירה פנימית).

בשל כך, ולאור התחזיות הצופות התחזקות נתח שוק הרכבים בהם מנועי החשמל, ה-NX החדש אפשרי רק בגרסאות היברידיות ופלאג-אין הייבריד, כשלמעשה נזנחו גרסאות הבנזין טורבו שהיו בדגם הקודם (שהיוו מרכיב זניח של כ-2% בלבד מסך מכירות הדגם אשתקד).

 

ה-NX החדש, שלדברי היבואן, לא פחות מ -95% מהחלקים שבו חדשים לגמרי, מציג מראה דומה למדי לדגם המוחלף, עם מספר שינויים קלים כמו גריל מעט גדול יותר בחזית, פנסי L חדשים מאחור המחוברים ביניהם בפס לד (מוטיב שהתחיל בלקסוס עם ה-UX), וכיתוב LEXUS על דלת תא המטען, המחליף את סמל המותג.

מימדי הרכב מעט גדלו בהשוואה לדור הקודם, עם אורך של 4.66 מ' (+2 ס"מ), רוחב בן 1.865 מ' (+2 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד כעת על 2.69 מ' (+3 ס"מ), והגובה צמח ב-5 מ"מ בלבד (1.67 מ'). נפח תא המטען עומד על 549 ליטרים.

מרכז הכובד הונמך ב-2 ס"מ ומפשקי הצירים התרחבו, מה שמבטיח התנהגות ספורטיבית מבעבר.

פתיחת הדלתות (החשמלית) מגלה תא הנוסעים ששודרג משמעותית, ופה מיושם בפעם הראשונה קונספט TAZUNA החדש לעיצוב סביבת הנהג. הקונספט, ששמו לקוח מהמילה היפנית שמתארת שליטה של הרוכב בסוס באמצעות מושכות, מתמקד במתן שליטה ישירה ואינטואיטיבית לנהג על הרכב, בהתאם לעיקרון "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש".

במסגרת הפילוסופיה הזו, מקורות המידע - מסך המולטימדיה הגדול (14"), צג המידע בלוח המחוונים , לוח מחוונים עם חוגה בודדת, שעונים ממורכזים וצג עילי (בדגמים שנכלל) - מרוכזים כולם באזור אחד, כך שניתן לקרוא את התוכן תוך תנועה מינימלית של העין והראש.

עיקרון דומה מיושם בסידור הבקרים של הרכב: כפתור ההתנעה, מוט ההילוכים, בקרי מיזוג האוויר וכפתור בורר מצבי הנהיגה - כולם ממוקמים באותו מקום.

לצד שימוש בחומרים איכותיים יותר, נעשה שימוש בחומרים אקוסטיים לבידוד משופר של רעשים ורעידות.

פתיחת הדלתות האלקטרונית (e-latch) מופעלת על ידי מתג של כפתור לחיצה הנמצא ליד משענת היד בפאנל הדלת, שאינו מאפשר את פתיחתה אם דרך מערכת ניטור השטחים המתים זוהה כלי רכב או עצם בתנועה שעלול לפגוע בנוסע היוצא ובמי שמתקרב לרכב.

ברכב פונקציות הפעלת המנוע מרחוק באמצעות אפליקציית Lexus Link, הכוללות קירור או חימום מוקדם של תא הנוסעים לפני התחלת הנסיעה ופתיחה ונעילה של הדלת.

הפעלת דלת תא המטען החשמלית שקטה ומהירה יותר - זמן הפתיחה והסגירה קוצר בחצי לכ-4 שניות. זה חשוב כשאתה עומד לידו עם שקיות כבדות מהסופר.

דגם ה NX 450h+  מאכלס מנוע היברידי בנפח 2.5 ליטר וסוללת ליתיום-יון נטענת בקיבולת 18 קילוואט, הגבוהה בקטגוריה. מנוע חשמלי אחורי נוסף מאפשר כאן הנעה כפולה וביצועים טובים.

ההספק עומד על 306 כוח סוס, והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.1 שניות.

קיבולת הסוללת מספיק פה לכ- 70 ק"מ של נהיגה במצב חשמלי בלבד במהירויות של עד 135 קמ"ש.

 

דגם ה- NX 350h מציג טכנולוגיה היברידית מהדור הרביעי. ההספק עלה כעת ל-244 כוח סוס (200 בדגם היוצא), וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות בדגמי ה 4X4 ו- 8.7 שניות בדגמי ההנעה הקדמית.

באגף הבטיחות, ה-NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שכולל את חבילת +Lexus Safety System מהדור השלישי. החבילה כוללת מערכת קדם התנגשות, ניטור שטחים מתים, מערכת המזהה סכנות להתנגשות עם תנועה שמתקרבת ממול או הולכי רגל שחוצים בזמן פנייה בצומת, סיוע בהיגוי בחירום, שיפורים בבקרת השיוט האדפטיבית  לצד שדרוגים במערכת סיוע בשמירה על נתיב וזיהוי תמרורים. כאשר המערכת מזהה מגבלת מהירות, היא מתריעה בפני הנהג כדי שיתאים את מהירות השיוט.

כלל רמות הגימור והדגמים מקבלים ציון 7 מתוך 8 מירבי, כשנעדרת כאן רק מערכת להתרעה מפני שכחת ילדים.

 

ה-NX החדש מוצע ב-2 רמות גימור בגרסאות ההיברידיות ואחת נוספת בפלאג אין.

גרסת הכניסה Kyushu (289,900 ₪ ו-324,900 ₪ לדגמי ה- 350 ו- 450 בהתאמה), כוללת מערכת מולטימדיה "14 עם מערכת זיהוי הקול Hey Lexus, חישוקי "18, מושבים קדמיים מחוממים וחשמליים מעור Tahara, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת 360, תא מטען חשמלי וכוונון גלגל הגה חשמלי.

גרסת Hadori (312,900 ₪ ו- 335,900 ₪ לדגמי 350 ו-450 בהתאמה) כוללת בנוסף הנעה כפולה (בדגמי ה-NX350h בלבד, סטנדרט ב-450), חלון גג פנוראמי (בדגמי ה-NX350h בלבד), אוורור למושבים הקדמיים, 3 זיכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי ותאורת אווירה בעלת 64 גוונים.

 

גרסת ה- F-Sport (359,900 ₪) קיימת כאמור רק בדגם ה 450h+, וכוללת בנוסף חישוקי "20, חבילת עיצוב F SPORT, מתלים אדפטיביים, תאורה חכמה אדפטיבית ותצוגה עילית.

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "ה-NX זכה להצלחה ומשך אל המותג לקוחות – רבים מהם חדשים - וזאת הודות לשילוב בין יוקרה, עיצוב דינאמי ייחודי, מרגש ומתוחכם ודינמיקת נהיגה מהנה. על מנת לספק מוצר חדש ואטרקטיבי ללקוחות שמצפים היום להרבה יותר מהרכב שלהם, לקסוס המציאה מחדש את ה-NX. אנו מעריכים כי הדור השני שלו, שנוחת כעת באולמות התצוגה, ימשיך את ההצלחה ויימכרו ממנו למעלה מ-1,000 רכבים עד סוף השנה".


עוד אמר גורלניק: "דגם הפלאג אין הראשון של לקסוס שאנו משיקים היום, משלים מהלך אסטרטגי להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות: הייבריד, פלאג אין הייבריד וחשמלי. זהו מהלך ייחודי בשוק היוקרה והוא מאפשר לכל אחד למצוא אצלנו את המענה המתאים ביותר עבורו בהתאם להעדפות ולהרגלי הנהיגה שלו. זהו צעד משמעותי בהגשמת חזון ה"אפס זיהום" (beyond Zero), בדרך לעתיד ירוק ונקי יותר".