לקסוס LBX Cool במבחן דרכים
רוב יצרני מכוניות היוקרה המסורתיים לא מציגים גרסה של רכב פנאי קטן B-SUV. לקסוס לקחה צעד נועז עם ה-LBX החדש, אותו פגשנו למבחן דרכים מעמיק, ורקחה את דגם הפנאי הקטן ביותר שיוצר על ידה אי פעם. התוצאות מרשימות.
לקסוס LBX – רקע
לקסוס LBX הקטנה קיבלה שם גדול, בן 3 אותיות, שאינו אופייני לדגמי המותג להם זוג אותיות, והוא שני רק ל-LFA האקזוטית שנחשפה ב-2011.
אנשי לקסוס מספרים שמאחורי השם עומד קיצור ל"פריצת הדרך הקרוס-אוברית של לקסוס", או Lexus Breakthrough X over, כשהתרגלנו כבר בתעשייה, ש-X מופיע בשם "Cross".
מעבר לכך, הסיבה האמיתית לשם הזה היא הצורך בהוספת ה-L לפני ה-BX, כדי להימנע מאסוציאציות לדגם של סיטרואן משנות ה-80'-90' של המאה הקודמת.
מדובר בדגם היברידי שאינו מציע גרסה חשמלית למהדרין, כך שגם אם תשוו אותו, מבחינת מימדים וסביבות מחיר בעיקר, לוולוו EX30 או לסמארט למשל, לא מדובר במכוניות מתחרות במלוא מובן המילה.
למרות שה-LBX מבוססת על פלטפורמת ה- TNGA-B בה עושה שימוש גם האחות העממית, טויוטה יאריס קרוס, מייד נגלה שמדובר ברכב שונה לחלוטין, ובכל היבט: בהקפדה על העיצוב החיצוני והפנימי, במימדים, באבזור (לרבות הבטיחותי), ביכולות המנוע והשלדה, בסוג ובאיכות החומרים, וגם בחומרי הבידוד.
---
לקסוס LBX – עיצוב חיצוני, מימדים
למבחן התייצבה הגרסה הגבוהה, Cool, בצבע נחושת ייחודי ומחמיא, ועם צביעה דו גונית (גג וקורות בשחור), התוצאה שובת עין.
הגריל הגדול עם הטקסטורות בתוכו וסביבו הופך את ה-LBX להיות מזוהה מייד עם לקסוס. יחידות תאורת הבי-לד צרות ונאות, מחוברות בפס בוהק, וכאן דווקא מוטיב חתימות הלד שמזכירות את הסמל של נייק ננטשו לטובת מראה מקורי. בצדדים עיצוב המדמה לועות של כונסי אוויר, המעוטרים בפסי ניקל. החרטום קעור מטה בקווים מעוגלים ואסתטיים.
מהצד קווי אורך, כנפיים אחוריות תפוחות במיוחד, הנראות היטב ממושב הנהג גם במראות הצד, מה שגרם אצלי לקשר אסוציאטיבי לכמה מהיצירות שיצאו תחת ידיו של איאן קאלום, וזה לא מעט.
חצאיות וחיפויים חלקיים של בתי הגלגלים בשחור, פס ניקל לאורך קו חלונות עליון וקורות בשחור, סרחי עודף מינימאליים וחישוקי 18" מושחרים חותמים את הפרופיל המסקרן של ה-LBX.
מאחור חוזר מוטיב פנסי הלד המחוברים ביניהם בפס דקיק ואדום, היוצר חתימת תאורה אחורית רוחבית ומזוהה, עיטורי ניקל בצדדי הפגוש, ספוילר גג וכיתוב שם המותג המופיע באותיות גדולות וגאות על הדלת האחורית.
מימדי ה-LBX עומדים על 4.19 מ' לאורך, 1.825 מ' לרוחב וגובה בן 1.56 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.58 מ'.
---
לקסוס LBX – עיצוב פנימי, מרווח, חומרים והנדסת אנוש
כבר עם הכניסה ל-LBX ניתן להבחין בטריקת דלת מוצקה, שתדגיש מאוחר יותר את הבידוד האקוסטי המצוין בדגם הזה, במיוחד בשתי רמות הגימור הבכירות.
מסביב שימוש בחומרים איכותיים מאד, הדיפונים, מכסה התא שבין המושבים, חלקים בדש בורד, כולם עוטים בד זמש נעים, משטחי הפלסטיק מסביב איכותיים, כמו פסי הניקל החוצים את קו הדשבורד לרוחבו, דרך פתחי המיזוג הכמעט חבויים.
התחושה והעיצוב לקוחים ממחוזות הפרימיום, ולקסוס לא ויתרה פה, גם בדגם שהוא כרטיס הכניסה שלה לעולם רכבי הפנאי. יופי.
במרכז מסך מולטימדיה ריבועי 9.8" עם קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, כפתורים פיזיים ביניהם תפעול מערכת השמע וטמפרטורת בקרת האקלים הכפולה.
על ההגה סידור כפתורים המוכר לנו מדגמים אחרים של לקסוס, מאחוריו כפתורים לתפעול הגיר ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3" עם תצוגות משתנות.
מאחור לא מאד מרווח. זה מתחיל במפתח לא גדול של הדלתות הקצרות, ממשיך במרווח מצומצם מאד לברכיים עם מושבים זקופים, ומסתיים במרווח ראש לא מרשים למבוגרים. מרווח הכתפיים סביר למבוגרים ונוח לילדים, על כך רומז נתון רוחב המרכב; כן יש פה שקעי טעינה וחלונות כהים. פתחי מיזוג, עם זאת, בולטים בהיעדרם.
נפח תא המטען יחסית טוב לסגמנט ה- SUV-B, עם 402 ליטרים, הריצפה נמוכה וקיים מעט אחסון מתחתיה.
---
לקסוס LBX – אבזור, מחיר
בלקסוס מאמינים שמגוון רמות הגימור, לא פחות מ-5 במקרה של ה-LBX, באו כדי לספק מענה לצרכים ולטעמים שונים בין לקוחות שונים, לשקף סגנון חיים מסוים ואישי, ולאפשר ללקוח להגדיר מה "הכי מדבר" אליו (חומרים, עיצוב, סגנון מושבים), ולאו דווקא לשדר גרסה מאובזרת ויקרה- אל מול אחת שהיא בסיסית ונחותה יותר.
בשל כך, בין הדגם הזול ביותר של ה-LBX (Elegant – 200 אלף ₪) ועד ליקר היותר (זה הנבחן כאן – COOL – 226 אלף ₪), יש פער לא עצום של מעט יותר מ-10 אחוזים ממחיר הדגם, מה שאכן משדר ללקוח/ה: "בוא/י תבחר/י את ה-LBX שמתאימה לך ביותר. כולן מאובזרות. המחיר הוא שיקול משני בהחלט".
אז מה יש פה, בגרסת ה-COOL, מעבר למה שכבר צוין?
משטח טעינה אלחוטית, מענה לפניית "Hey Lexus" עם זיהוי הדובר, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה בת 64 גוונים, מושבים עוטים עור וזמש עם תיפור מוקפד במיוחד בגוון נחושת, זה של הנהג מופעל חשמלית ובעל זיכרונות.
מעבר לכך תמצאו פה גם חימום למושבים הקדמיים, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, מצלמה אחורית, דלת תא מטען מופעלת חשמלית, חיישני גשם, אור וחנייה- מלפנים ומאחור ועוד.
---
לקסוס LBX – בטיחות
רכב הפנאי הקטן של לקסוס זוכה לציון בטיחות 6 מתוך 8.
יש פה 8 כריות אוויר, מניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, שליטה באורות גבוהים, התרעה על עייפות נהג ושכחת ילדים, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה שנעה במקביל ועוד.
חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות של המותג, LSS3+, שמגיעה כסטנדרט בכל תצורות הדגם, מוסיפה סיוע בכניסה לצמתים, סיוע לנהג במצבי חירום ועוד.
---
לקסוס LBX – מנוע, הנעה
ה-LBX מגיעה בגרסה היברידית בלבד. את כל חמש רמות הגימור/ תצורות משרת שילוב בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים, בו 3 צילינדרים, המפיק 91 כוחות סוס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 94 סוסים, המונעים על ידי אלקטרונים.
את המנוע מניעה סוללת ניקל מטאל, חדשה ויעילה במיוחד, שמסייעת לא מעט בהשגת ביצועים נמרצים בהרבה מבעבר, והכל ממנוע בנזין דומה ומהספק זהה.
ההספק המשולב עומד על 136 כוחות סוס, ההנעה קדמית ואל המנועים משודכת תיבה רציפה. יחד עם זאת, הביצועים נמרצים יותר ממה שהכרנו מתשלובת גיר / מנועים דומה, והתאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 9.2 שניות בלבד.
---
לקסוס LBX – נוסעים, צריכת דלק
תחילת תנועה עירונית מפגינה מייד את בידוד הרעשים האיכותי שיש כאן. הבידוד האקוסטי מסייע לשמור על שקט ושלווה, במיוחד כשאל יחידת ההנעה משודכת תיבה רציפה, שדואגת להקפיץ את מחט הסל"ד גבוה בכל האצה. בניגוד לדגמים עממיים של הקונצרן, כאן המנוע פועל באופן שקט יותר לנוסעים, בשל הבידוד.
מעבר לכך, רעידות שלרוב מאפיינות כלי רכב בהם מנוע תלת צילינדרי, אינן חלק מהמתכון פה, והמנוע עובד עגול וחלק.
בעיר כדאי לשלב למוד נסיעה רגוע ECO וגם ל- EV Mode, המאפשר תנועה על חשמל בלבד, הסוללה שלו נטענת לבד, ולפי היצרן, ניתן לנוע על טהרת החשמל עד ל- 50 אחוזים מזמן הנסיעה.
ההשתלבויות העירוניות זריזות, והכוח מגיע באופן מיידי, באופן המזכיר רכב חשמלי.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, והמתלים סופגים היטב, ברוב המקרים, את פגעי הכבישים.
תפעול המסך ומערכות הרכב נוח ואינטואיטיבי, ולמרות היעדר מסך בית, המסך הנוכחי הוא מהטובים והנוחים לשימוש בעת נהיגה בהם נתקלתי בלקסוס עד כה. ה-Tazuna עובדת.
מחוץ לעיר ה-LBX מרגישה זריזה, וכל עוד לא תצפו לתגובות ספורטיביות של האצה ושינויי כיוון חדים, תקבלו חוויית נהיגה מהנה למדי, שלדה קשיחה ובוגרת, רמת אחיזה גבוהה מאד וזוויות גלגול מתונות.
למרות שהיצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת של 21.73 ק"מ לליטר, תצליחו כנראה להגיע, ודי בקלות יש לומר, למחוזות של 19 ק"מ לליטר.
נאמר זאת כך, כדי לקבל צריכת דלק "רעה" מנתון של 18.4 ק"מ לליטר, נתון המאפיין "תנאים אמיתיים ובלתי מתחשבים בצריכה", תצטרכו לתרגל נהיגה חוליגנית למדי.
---
לקסוס LBX – מסכמים
הדגם LBX מצליח להוכיח, שלקסוס אמנם לקחה שלדה ממחסן החלפים של טויוטה, אך שדרגה אותה, הרחיבה סרנים והרחיקה אותם זה מזה בהשוואה, והצליחה ליצור רכב פנאי קטן ויוקרתי, שיכול לשאת בגאון את סמל לקסוס.
והשלדה היא לא הסיפור היחידי פה. סוג ואיכות החומרים, גודל המסכים, רמת האבזור והבטיחות, יעילות המנועים עם הסוללה החדשה, שמקנים ל-LBX נמרצות מרעננת, והכל עטוף במרכב נאה עד מאד, יוצרים כולם בידול שהופך רכב עממי לפרמיום, גם אם מדובר במימדים צנועים.
אז כן, במשוואת ערך לכסף, וכל עוד ניתן להתפשר על מושב אחורי מצומצם, כשייעוד ה-LBX אינו לשרת משפחה פול סייז, יש כאן לא מעט אוטו שתקבלו עבור כל שקל.
---
Lexus LBX Cool
מחיר (₪) | 225,990 |
אורך (מ') | 4.19 |
רוחב (מ') | 1.825 |
גובה (מ') | 1.56 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.58 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,280 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 402 / 994 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 21.73 / 19 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 3 ציל', היברידי HEV |
תיבת הילוכים, הנעה | רציפה, קדמית |
הספק מנוע (כ"ס) | 136 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.2 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם). ניתן להרחיב אחריות כל שנה מראש, עד 10 שנים או 160,000 ק"מ. | 3 / 100,000 |
לקסוס LBX – רקע
לקסוס LBX הקטנה קיבלה שם גדול, בן 3 אותיות, שאינו אופייני לדגמי המותג להם זוג אותיות, והוא שני רק ל-LFA האקזוטית שנחשפה ב-2011.
אנשי לקסוס מספרים שמאחורי השם עומד קיצור ל"פריצת הדרך הקרוס-אוברית של לקסוס", או Lexus Breakthrough X over, כשהתרגלנו כבר בתעשייה, ש-X מופיע בשם "Cross".
מעבר לכך, הסיבה האמיתית לשם הזה היא הצורך בהוספת ה-L לפני ה-BX, כדי להימנע מאסוציאציות לדגם של סיטרואן משנות ה-80'-90' של המאה הקודמת.
מדובר בדגם היברידי שאינו מציע גרסה חשמלית למהדרין, כך שגם אם תשוו אותו, מבחינת מימדים וסביבות מחיר בעיקר, לוולוו EX30 או לסמארט למשל, לא מדובר במכוניות מתחרות במלוא מובן המילה.
למרות שה-LBX מבוססת על פלטפורמת ה- TNGA-B בה עושה שימוש גם האחות העממית, טויוטה יאריס קרוס, מייד נגלה שמדובר ברכב שונה לחלוטין, ובכל היבט: בהקפדה על העיצוב החיצוני והפנימי, במימדים, באבזור (לרבות הבטיחותי), ביכולות המנוע והשלדה, בסוג ובאיכות החומרים, וגם בחומרי הבידוד.
---
לקסוס LBX – עיצוב חיצוני, מימדים
למבחן התייצבה הגרסה הגבוהה, Cool, בצבע נחושת ייחודי ומחמיא, ועם צביעה דו גונית (גג וקורות בשחור), התוצאה שובת עין.
הגריל הגדול עם הטקסטורות בתוכו וסביבו הופך את ה-LBX להיות מזוהה מייד עם לקסוס. יחידות תאורת הבי-לד צרות ונאות, מחוברות בפס בוהק, וכאן דווקא מוטיב חתימות הלד שמזכירות את הסמל של נייק ננטשו לטובת מראה מקורי. בצדדים עיצוב המדמה לועות של כונסי אוויר, המעוטרים בפסי ניקל. החרטום קעור מטה בקווים מעוגלים ואסתטיים.
מהצד קווי אורך, כנפיים אחוריות תפוחות במיוחד, הנראות היטב ממושב הנהג גם במראות הצד, מה שגרם אצלי לקשר אסוציאטיבי לכמה מהיצירות שיצאו תחת ידיו של איאן קאלום, וזה לא מעט.
חצאיות וחיפויים חלקיים של בתי הגלגלים בשחור, פס ניקל לאורך קו חלונות עליון וקורות בשחור, סרחי עודף מינימאליים וחישוקי 18" מושחרים חותמים את הפרופיל המסקרן של ה-LBX.
מאחור חוזר מוטיב פנסי הלד המחוברים ביניהם בפס דקיק ואדום, היוצר חתימת תאורה אחורית רוחבית ומזוהה, עיטורי ניקל בצדדי הפגוש, ספוילר גג וכיתוב שם המותג המופיע באותיות גדולות וגאות על הדלת האחורית.
מימדי ה-LBX עומדים על 4.19 מ' לאורך, 1.825 מ' לרוחב וגובה בן 1.56 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.58 מ'.
---
לקסוס LBX – עיצוב פנימי, מרווח, חומרים והנדסת אנוש
כבר עם הכניסה ל-LBX ניתן להבחין בטריקת דלת מוצקה, שתדגיש מאוחר יותר את הבידוד האקוסטי המצוין בדגם הזה, במיוחד בשתי רמות הגימור הבכירות.
מסביב שימוש בחומרים איכותיים מאד, הדיפונים, מכסה התא שבין המושבים, חלקים בדש בורד, כולם עוטים בד זמש נעים, משטחי הפלסטיק מסביב איכותיים, כמו פסי הניקל החוצים את קו הדשבורד לרוחבו, דרך פתחי המיזוג הכמעט חבויים.
התחושה והעיצוב לקוחים ממחוזות הפרימיום, ולקסוס לא ויתרה פה, גם בדגם שהוא כרטיס הכניסה שלה לעולם רכבי הפנאי. יופי.
במרכז מסך מולטימדיה ריבועי 9.8" עם קישוריות אלחוטית לאפל ולאנדרואיד, כפתורים פיזיים ביניהם תפעול מערכת השמע וטמפרטורת בקרת האקלים הכפולה.
על ההגה סידור כפתורים המוכר לנו מדגמים אחרים של לקסוס, מאחוריו כפתורים לתפעול הגיר ולוח מחוונים דיגיטלי 12.3" עם תצוגות משתנות.
מאחור לא מאד מרווח. זה מתחיל במפתח לא גדול של הדלתות הקצרות, ממשיך במרווח מצומצם מאד לברכיים עם מושבים זקופים, ומסתיים במרווח ראש לא מרשים למבוגרים. מרווח הכתפיים סביר למבוגרים ונוח לילדים, על כך רומז נתון רוחב המרכב; כן יש פה שקעי טעינה וחלונות כהים. פתחי מיזוג, עם זאת, בולטים בהיעדרם.
נפח תא המטען יחסית טוב לסגמנט ה- SUV-B, עם 402 ליטרים, הריצפה נמוכה וקיים מעט אחסון מתחתיה.
---
לקסוס LBX – אבזור, מחיר
בלקסוס מאמינים שמגוון רמות הגימור, לא פחות מ-5 במקרה של ה-LBX, באו כדי לספק מענה לצרכים ולטעמים שונים בין לקוחות שונים, לשקף סגנון חיים מסוים ואישי, ולאפשר ללקוח להגדיר מה "הכי מדבר" אליו (חומרים, עיצוב, סגנון מושבים), ולאו דווקא לשדר גרסה מאובזרת ויקרה- אל מול אחת שהיא בסיסית ונחותה יותר.
בשל כך, בין הדגם הזול ביותר של ה-LBX (Elegant – 200 אלף ₪) ועד ליקר היותר (זה הנבחן כאן – COOL – 226 אלף ₪), יש פער לא עצום של מעט יותר מ-10 אחוזים ממחיר הדגם, מה שאכן משדר ללקוח/ה: "בוא/י תבחר/י את ה-LBX שמתאימה לך ביותר. כולן מאובזרות. המחיר הוא שיקול משני בהחלט".
אז מה יש פה, בגרסת ה-COOL, מעבר למה שכבר צוין?
משטח טעינה אלחוטית, מענה לפניית "Hey Lexus" עם זיהוי הדובר, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה בת 64 גוונים, מושבים עוטים עור וזמש עם תיפור מוקפד במיוחד בגוון נחושת, זה של הנהג מופעל חשמלית ובעל זיכרונות.
מעבר לכך תמצאו פה גם חימום למושבים הקדמיים, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, מצלמה אחורית, דלת תא מטען מופעלת חשמלית, חיישני גשם, אור וחנייה- מלפנים ומאחור ועוד.
---
לקסוס LBX – בטיחות
רכב הפנאי הקטן של לקסוס זוכה לציון בטיחות 6 מתוך 8.
יש פה 8 כריות אוויר, מניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, שליטה באורות גבוהים, התרעה על עייפות נהג ושכחת ילדים, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה שנעה במקביל ועוד.
חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות של המותג, LSS3+, שמגיעה כסטנדרט בכל תצורות הדגם, מוסיפה סיוע בכניסה לצמתים, סיוע לנהג במצבי חירום ועוד.
---
לקסוס LBX – מנוע, הנעה
ה-LBX מגיעה בגרסה היברידית בלבד. את כל חמש רמות הגימור/ תצורות משרת שילוב בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים, בו 3 צילינדרים, המפיק 91 כוחות סוס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 94 סוסים, המונעים על ידי אלקטרונים.
את המנוע מניעה סוללת ניקל מטאל, חדשה ויעילה במיוחד, שמסייעת לא מעט בהשגת ביצועים נמרצים בהרבה מבעבר, והכל ממנוע בנזין דומה ומהספק זהה.
ההספק המשולב עומד על 136 כוחות סוס, ההנעה קדמית ואל המנועים משודכת תיבה רציפה. יחד עם זאת, הביצועים נמרצים יותר ממה שהכרנו מתשלובת גיר / מנועים דומה, והתאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 9.2 שניות בלבד.
---
לקסוס LBX – נוסעים, צריכת דלק
תחילת תנועה עירונית מפגינה מייד את בידוד הרעשים האיכותי שיש כאן. הבידוד האקוסטי מסייע לשמור על שקט ושלווה, במיוחד כשאל יחידת ההנעה משודכת תיבה רציפה, שדואגת להקפיץ את מחט הסל"ד גבוה בכל האצה. בניגוד לדגמים עממיים של הקונצרן, כאן המנוע פועל באופן שקט יותר לנוסעים, בשל הבידוד.
מעבר לכך, רעידות שלרוב מאפיינות כלי רכב בהם מנוע תלת צילינדרי, אינן חלק מהמתכון פה, והמנוע עובד עגול וחלק.
בעיר כדאי לשלב למוד נסיעה רגוע ECO וגם ל- EV Mode, המאפשר תנועה על חשמל בלבד, הסוללה שלו נטענת לבד, ולפי היצרן, ניתן לנוע על טהרת החשמל עד ל- 50 אחוזים מזמן הנסיעה.
ההשתלבויות העירוניות זריזות, והכוח מגיע באופן מיידי, באופן המזכיר רכב חשמלי.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, והמתלים סופגים היטב, ברוב המקרים, את פגעי הכבישים.
תפעול המסך ומערכות הרכב נוח ואינטואיטיבי, ולמרות היעדר מסך בית, המסך הנוכחי הוא מהטובים והנוחים לשימוש בעת נהיגה בהם נתקלתי בלקסוס עד כה. ה-Tazuna עובדת.
מחוץ לעיר ה-LBX מרגישה זריזה, וכל עוד לא תצפו לתגובות ספורטיביות של האצה ושינויי כיוון חדים, תקבלו חוויית נהיגה מהנה למדי, שלדה קשיחה ובוגרת, רמת אחיזה גבוהה מאד וזוויות גלגול מתונות.
למרות שהיצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת של 21.73 ק"מ לליטר, תצליחו כנראה להגיע, ודי בקלות יש לומר, למחוזות של 19 ק"מ לליטר.
נאמר זאת כך, כדי לקבל צריכת דלק "רעה" מנתון של 18.4 ק"מ לליטר, נתון המאפיין "תנאים אמיתיים ובלתי מתחשבים בצריכה", תצטרכו לתרגל נהיגה חוליגנית למדי.
---
לקסוס LBX – מסכמים
הדגם LBX מצליח להוכיח, שלקסוס אמנם לקחה שלדה ממחסן החלפים של טויוטה, אך שדרגה אותה, הרחיבה סרנים והרחיקה אותם זה מזה בהשוואה, והצליחה ליצור רכב פנאי קטן ויוקרתי, שיכול לשאת בגאון את סמל לקסוס.
והשלדה היא לא הסיפור היחידי פה. סוג ואיכות החומרים, גודל המסכים, רמת האבזור והבטיחות, יעילות המנועים עם הסוללה החדשה, שמקנים ל-LBX נמרצות מרעננת, והכל עטוף במרכב נאה עד מאד, יוצרים כולם בידול שהופך רכב עממי לפרמיום, גם אם מדובר במימדים צנועים.
אז כן, במשוואת ערך לכסף, וכל עוד ניתן להתפשר על מושב אחורי מצומצם, כשייעוד ה-LBX אינו לשרת משפחה פול סייז, יש כאן לא מעט אוטו שתקבלו עבור כל שקל.
---
Lexus LBX Cool
מחיר (₪) | 225,990 |
אורך (מ') | 4.19 |
רוחב (מ') | 1.825 |
גובה (מ') | 1.56 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.58 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,280 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 402 / 994 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 21.73 / 19 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 3 ציל', היברידי HEV |
תיבת הילוכים, הנעה | רציפה, קדמית |
הספק מנוע (כ"ס) | 136 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 9.2 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם). ניתן להרחיב אחריות כל שנה מראש, עד 10 שנים או 160,000 ק"מ. | 3 / 100,000 |