יונדאי קונה KONA החדשה בהשקה
יונדאי השיקה הבוקר את הדור החדש של הקונה. מדובר ברכב חדש לחלוטין מבחינת הפלטפורמה, המימדים, איכות החומרים והעיצוב. חזרנו מההשקה עם הפרטים.
יונדאי קונה החדשה – רקע
כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, השיקה הבוקר את הקונה החדשה, שעוצבה ותוכננה מלכתחילה כרכב חשמלי, ועל הפלטפורמה החדשה נבנות גם הגרסאות האחרות – ההיברידית וגרסאות הבנזין, תהליך הפוך מהנהוג בתעשייה.
הפלטפורמה החדשה מאפשרת מודולריות וחלל פנים נכבד בהרבה לעומת הדור הקודם, עד כדי קרבה של ממש לדגם הפנאי הגדול יותר של יונדאי, הטוסון, המציג יתרון גודל שהצטמצם מהותית לכדי 15 ס"מ באורך ו-2 ס"מ בלבד בבסיס הגלגלים.
גודל המרכב החדש יתאים כעת לקהל יעד רחב הרבה יותר, הכולל גם משפחות בנות 3 ילדים.
בשלב ראשון, הדגם ישווק בגרסאות ההיברידית והבנזין (שני מנועים לבחירה), ובמהלך הרבעון הראשון של 2024 צפויה להצטרף גם הגרסה הכל-חשמלית של הדגם.
עד היום נמכרו כ- 18,000 רכבי KONA בישראל, מתוך כחצי מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם, מאז החל שיווק הדגם, בשנת 2018.
---
יונדאי קונה החדשה – עיצוב חיצוני ומידות
עיצוב הקונה מעוגל יותר, נאה ואווירודינאמי, עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.27cd בלבד.
החזית קיבלה את שפת העיצוב החדשה עם קו הלד הרוחבי והצר, המוכר מדגמים אחרים, לרבות הסטאריה הגדולה, שם יש גם את השבכה המדורגת החדשה ופנסי לד.
מהצד חיפוי לבתי הגלגלים בשחור (למעט בגרסת ה-N line בעלת האיפור הספורטיבי, שתצטרף בהמשך), ומאחור פס לד רוחבי תואם לזה הקדמי.
בשני המקרים, יחידות התאורה העיקריות נמצאות בפינות הרכב, מתחת לפס הרוחבי.
הקונה החדשה צמחה במידותיה כאמור אל מול היוצאת, עם 4.35 מ' לאורך (14.5 ס"מ יותר מהיוצאת), 1.825 מ' לרוחב (תוספת של 2.5 ס"מ) ו-1.57 מ' לגובה (תוספת של 2 ס"מ).
בגרסת ה- N LINE האורך עומד על 4.385 מ' והגובה 1.58 מ'.
בסיס הגלגלים גדל משמעותית ב-6 ס"מ תמימים, ועומד על 2.66 מ'.
יונדאי קונה החדשה – עיצוב פנימי, איכות חומרים
כניסה פנימה ממחישה את המרחב שגדל משמעותית לעומת הדגם היוצא. מלפנים דש בורד ממוקד בנהג עם קונסולה צפה אופקית בה צגים פנורמיים כפולים בגודל 12.3" בהשראת דגמי האיוניק 5 ו-6. בורר ההילוכים הועבר מהקונסולה המרכזית אל מאחורי גלגל ההגה, מה שמאפשר אחסון נוסף באזור הקונסולה המרכזית. איכות החומרים שופרה אף היא באופן מרשים.
גם מאחור המרחב השתפר באופן ניכר, הרבה בזכות מושבים קדמיים שעוביים צומצם ב-30 אחוזים, לטובת המרווח מאחוריהם. בקונה החדשה קיימים מרווחי הרגלים והראש הגדולים ביותר בסגמנט לשורת המושבים השנייה.
תא המטען אף הוא מכובד בנפחו, עם 407 ועד 466 ליטרים, תלוי בגרסה הנבחרת (המצוידת בגלגל חלופי או בערכת ניפוח).
---
יונדאי קונה החדשה – גרסאות, מנועים, הנעה
לקונה החדשה שתי גרסאות הנעה, היברידית עם 5 רמות אבזור, וטורבו בנזין בשתי תצורות מנועים, וגם כאן - עם 5 גרסאות אבזור.
במקביל יושקו גם גרסאות ה-N LINE בשתי גרסאות ההנעה- בנזין והיברידי- בעיצוב ייחודי הקיים רק בדגם זה.
ה- N LINE הינו תת מותג חדש ביונדאי המגיע ברמת גימור גבוהה, אשר תתרחב בהמשך גם לדגמים נוספים עם מגוון רחב של מאפיינים עיצוביים בהשראת עולם הספורט המוטורי.
מנועי הטורבו בנזין הם בני 1.0 ליטר טורבו T-GDI, המייצר 120 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ ולצידו מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר טורבוT-GDI , המייצר 198 כ"ס ומומנט של עד 27 קג"מ.
שני המנועים משודכים לתיבה דו מצמדית בת 7 הילוכים, 7DCT.
התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות ו-11.7 שניות בהתאמה (מנוע ה-1.6 ל', מנוע 1.0 ל'). צריכת הדלק המוצהרת לדגמי הבנזין עומדת על 6.4 ליטרים ל-100 ק"מ.
לגרסה ההיברידית מנוע GDI 1.6 ליטר, עם הזרקה ישירה עם הספק של 141 כ"ס. (מנוע חשמלי בהספק 32 קווט"ש). מנועה זה משודך לתיבה דו מצמדית בת 6 יחסי העברה קדמיים 6DCT.
התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 10.9 שניות. צריכת הדלק המוצהרת בדגם זה עומדת על 4.7 ליטרים לכל 100 ק"מ.
יונדאי קונה החדשה – בטיחות
בגרסת הטורבו בנזין וההייבריד ישנן 7 כריות אוויר, וציון בטיחות של 6 או 7 מתוך 8, תלוי בגרסה.
גרסת הבנזין כוללת מערכת אקטיבית לתיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים, בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי ומערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.
בנוסף, לראשונה בדגמי יונדאי והיישר מג'נסיס האחות היוקרתית, שולבה מצלמה הסורקת את העיניים והפנים, לניטור עייפות והיסח דעת.
מערכת זו משתמשת במצלמה בתא הנוסעים כדי לנתח את פניו של הנהג, ובמקרה של נמנום או חוסר זהירות, להתריע במידת הצורך.
גרסאות ה- Supreme ,Prestige ו N LINE - כוללות גם מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת", מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור ומערכת "יציאה בטוחה" המתריעה על תנועה מסכנת בעת פתיחת דלתות המושב האחורי.
יונדאי קונה החדשה – אבזור
רמת הגימור Premium (מנוע 1 ליטר)
מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3" ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטית, דיבורית BT, מצלמה אחורית, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא בגודל 12.3", המסכים תומכים לראשונה במערכת ההפעלה החדשה של היצרן ובשפה העברית כסטנדרט.
עוד תמצאו כאן כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בורר הילוכים על מוט הגה, בורר מצבי נהיגה בכביש, תאורת LED פנימית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, הגה עור מתכוונן לגובה ולעומק, מושב נוסע עם אפשרות לכוונון גובה, שני שקעי טעינה קדמיים ושניים אחוריים USB-C, חיישן אורות, חיישן גשם וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים.
Prime (מנוע 1.6 ליטר) מוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר 18".
Prime + כולל גם צביעה דו גונית.
Prestige מעבר לתוספת במערכות הבטיחות כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד ותאורת אווירה לפנים הרכב ב-64 גוונים משתנים.
Supreme כוללת צביעה דו גונית, מושב נהג ונוסע עם אפשרות לכוונון חשמלי ותא מטען עם פתיחה חכמה. הפתיחה החכמה של הדלת האחורית החשמלית הניתנת להתאמה אישית היא אבזור נוחות נוסף. ניתן לבחור את גובה הפתיחה והמהירות של דלת תא המטען במסך התצוגה וכן על ידי לחיצה על לחצן הסגירה למשך שלוש שניות בגובה המועדף של דלת תא המטען.
גרסת ה- N LINE כוללת בנוסף גג שמש פנורמי נפתח, מושב נוחות בשורה הראשונה (Relaxation Comfort Seat) המאפשר להישען אחורה בזוויות אופטימלית ומותאמת לפיזור לחץ כדי לעזור להקל על עייפות לאחר נהיגה, ריפודי עור משולב אלקנטרה, מושב נהג עם אפשרות לכוונון חשמלי + זיכרונות, חימום מושבים קדמיים וקשתות בתי גלגלים בצבע הרכב.
יונדאי קונה החדשה – מחירים (₪)
גרסת בנזין | מחיר בש"ח |
Premium | 144,900 |
Prime | 161,900 |
Prime+ | 164,900 |
Prestige | 163,900 |
Supreme | 169,900 |
N LINE | 187,900 |
גרסה היברידית | מחיר בש"ח |
Premium | 161,900 |
+premium | 164,900 |
Prestige | 163,900 |
Supreme | 169,900 |
Open sky | 171,900 |
N LINE | 189,900 |
יונדאי קונה החדשה – רקע
כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, השיקה הבוקר את הקונה החדשה, שעוצבה ותוכננה מלכתחילה כרכב חשמלי, ועל הפלטפורמה החדשה נבנות גם הגרסאות האחרות – ההיברידית וגרסאות הבנזין, תהליך הפוך מהנהוג בתעשייה.
הפלטפורמה החדשה מאפשרת מודולריות וחלל פנים נכבד בהרבה לעומת הדור הקודם, עד כדי קרבה של ממש לדגם הפנאי הגדול יותר של יונדאי, הטוסון, המציג יתרון גודל שהצטמצם מהותית לכדי 15 ס"מ באורך ו-2 ס"מ בלבד בבסיס הגלגלים.
גודל המרכב החדש יתאים כעת לקהל יעד רחב הרבה יותר, הכולל גם משפחות בנות 3 ילדים.
בשלב ראשון, הדגם ישווק בגרסאות ההיברידית והבנזין (שני מנועים לבחירה), ובמהלך הרבעון הראשון של 2024 צפויה להצטרף גם הגרסה הכל-חשמלית של הדגם.
עד היום נמכרו כ- 18,000 רכבי KONA בישראל, מתוך כחצי מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם, מאז החל שיווק הדגם, בשנת 2018.
---
יונדאי קונה החדשה – עיצוב חיצוני ומידות
עיצוב הקונה מעוגל יותר, נאה ואווירודינאמי, עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.27cd בלבד.
החזית קיבלה את שפת העיצוב החדשה עם קו הלד הרוחבי והצר, המוכר מדגמים אחרים, לרבות הסטאריה הגדולה, שם יש גם את השבכה המדורגת החדשה ופנסי לד.
מהצד חיפוי לבתי הגלגלים בשחור (למעט בגרסת ה-N line בעלת האיפור הספורטיבי, שתצטרף בהמשך), ומאחור פס לד רוחבי תואם לזה הקדמי.
בשני המקרים, יחידות התאורה העיקריות נמצאות בפינות הרכב, מתחת לפס הרוחבי.
הקונה החדשה צמחה במידותיה כאמור אל מול היוצאת, עם 4.35 מ' לאורך (14.5 ס"מ יותר מהיוצאת), 1.825 מ' לרוחב (תוספת של 2.5 ס"מ) ו-1.57 מ' לגובה (תוספת של 2 ס"מ).
בגרסת ה- N LINE האורך עומד על 4.385 מ' והגובה 1.58 מ'.
בסיס הגלגלים גדל משמעותית ב-6 ס"מ תמימים, ועומד על 2.66 מ'.
יונדאי קונה החדשה – עיצוב פנימי, איכות חומרים
כניסה פנימה ממחישה את המרחב שגדל משמעותית לעומת הדגם היוצא. מלפנים דש בורד ממוקד בנהג עם קונסולה צפה אופקית בה צגים פנורמיים כפולים בגודל 12.3" בהשראת דגמי האיוניק 5 ו-6. בורר ההילוכים הועבר מהקונסולה המרכזית אל מאחורי גלגל ההגה, מה שמאפשר אחסון נוסף באזור הקונסולה המרכזית. איכות החומרים שופרה אף היא באופן מרשים.
גם מאחור המרחב השתפר באופן ניכר, הרבה בזכות מושבים קדמיים שעוביים צומצם ב-30 אחוזים, לטובת המרווח מאחוריהם. בקונה החדשה קיימים מרווחי הרגלים והראש הגדולים ביותר בסגמנט לשורת המושבים השנייה.
תא המטען אף הוא מכובד בנפחו, עם 407 ועד 466 ליטרים, תלוי בגרסה הנבחרת (המצוידת בגלגל חלופי או בערכת ניפוח).
---
יונדאי קונה החדשה – גרסאות, מנועים, הנעה
לקונה החדשה שתי גרסאות הנעה, היברידית עם 5 רמות אבזור, וטורבו בנזין בשתי תצורות מנועים, וגם כאן - עם 5 גרסאות אבזור.
במקביל יושקו גם גרסאות ה-N LINE בשתי גרסאות ההנעה- בנזין והיברידי- בעיצוב ייחודי הקיים רק בדגם זה.
ה- N LINE הינו תת מותג חדש ביונדאי המגיע ברמת גימור גבוהה, אשר תתרחב בהמשך גם לדגמים נוספים עם מגוון רחב של מאפיינים עיצוביים בהשראת עולם הספורט המוטורי.
מנועי הטורבו בנזין הם בני 1.0 ליטר טורבו T-GDI, המייצר 120 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ ולצידו מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר טורבוT-GDI , המייצר 198 כ"ס ומומנט של עד 27 קג"מ.
שני המנועים משודכים לתיבה דו מצמדית בת 7 הילוכים, 7DCT.
התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות ו-11.7 שניות בהתאמה (מנוע ה-1.6 ל', מנוע 1.0 ל'). צריכת הדלק המוצהרת לדגמי הבנזין עומדת על 6.4 ליטרים ל-100 ק"מ.
לגרסה ההיברידית מנוע GDI 1.6 ליטר, עם הזרקה ישירה עם הספק של 141 כ"ס. (מנוע חשמלי בהספק 32 קווט"ש). מנועה זה משודך לתיבה דו מצמדית בת 6 יחסי העברה קדמיים 6DCT.
התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 10.9 שניות. צריכת הדלק המוצהרת בדגם זה עומדת על 4.7 ליטרים לכל 100 ק"מ.
יונדאי קונה החדשה – בטיחות
בגרסת הטורבו בנזין וההייבריד ישנן 7 כריות אוויר, וציון בטיחות של 6 או 7 מתוך 8, תלוי בגרסה.
גרסת הבנזין כוללת מערכת אקטיבית לתיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת, מגביל מהירות חכם עם זיהוי תמרורים, בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, התרעה על התחלת הנסיעה של הרכב מלפנים, חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי ומערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך.
בנוסף, לראשונה בדגמי יונדאי והיישר מג'נסיס האחות היוקרתית, שולבה מצלמה הסורקת את העיניים והפנים, לניטור עייפות והיסח דעת.
מערכת זו משתמשת במצלמה בתא הנוסעים כדי לנתח את פניו של הנהג, ובמקרה של נמנום או חוסר זהירות, להתריע במידת הצורך.
גרסאות ה- Supreme ,Prestige ו N LINE - כוללות גם מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת", מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור ומערכת "יציאה בטוחה" המתריעה על תנועה מסכנת בעת פתיחת דלתות המושב האחורי.
יונדאי קונה החדשה – אבזור
רמת הגימור Premium (מנוע 1 ליטר)
מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3" ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטית, דיבורית BT, מצלמה אחורית, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא בגודל 12.3", המסכים תומכים לראשונה במערכת ההפעלה החדשה של היצרן ובשפה העברית כסטנדרט.
עוד תמצאו כאן כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי +AUTOHOLD , מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בורר הילוכים על מוט הגה, בורר מצבי נהיגה בכביש, תאורת LED פנימית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, הגה עור מתכוונן לגובה ולעומק, מושב נוסע עם אפשרות לכוונון גובה, שני שקעי טעינה קדמיים ושניים אחוריים USB-C, חיישן אורות, חיישן גשם וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים.
Prime (מנוע 1.6 ליטר) מוסיפה חישוקי סגסוגת בקוטר 18".
Prime + כולל גם צביעה דו גונית.
Prestige מעבר לתוספת במערכות הבטיחות כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד ותאורת אווירה לפנים הרכב ב-64 גוונים משתנים.
Supreme כוללת צביעה דו גונית, מושב נהג ונוסע עם אפשרות לכוונון חשמלי ותא מטען עם פתיחה חכמה. הפתיחה החכמה של הדלת האחורית החשמלית הניתנת להתאמה אישית היא אבזור נוחות נוסף. ניתן לבחור את גובה הפתיחה והמהירות של דלת תא המטען במסך התצוגה וכן על ידי לחיצה על לחצן הסגירה למשך שלוש שניות בגובה המועדף של דלת תא המטען.
גרסת ה- N LINE כוללת בנוסף גג שמש פנורמי נפתח, מושב נוחות בשורה הראשונה (Relaxation Comfort Seat) המאפשר להישען אחורה בזוויות אופטימלית ומותאמת לפיזור לחץ כדי לעזור להקל על עייפות לאחר נהיגה, ריפודי עור משולב אלקנטרה, מושב נהג עם אפשרות לכוונון חשמלי + זיכרונות, חימום מושבים קדמיים וקשתות בתי גלגלים בצבע הרכב.
יונדאי קונה החדשה – מחירים (₪)
גרסת בנזין | מחיר בש"ח |
Premium | 144,900 |
Prime | 161,900 |
Prime+ | 164,900 |
Prestige | 163,900 |
Supreme | 169,900 |
N LINE | 187,900 |
גרסה היברידית | מחיר בש"ח |
Premium | 161,900 |
+premium | 164,900 |
Prestige | 163,900 |
Supreme | 169,900 |
Open sky | 171,900 |
N LINE | 189,900 |