יונדאי קונה החדשה במבחן דרכים
יונדאי הציגה לאחרונה את הקונה החדשה. מדובר באחד הדגמים הפופולריים של היצרן הקוריאני וכעת הוא גדול, מעוצב וטכנולוגי יותר מקודמו. לקחנו את הגרסה ההיברידית למבחן דרכים.
יונדאי קונה - רקע
יונדאי הציגה את הקונה ב-2017, כנציגת היצרן הדרום קוריאני בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.
הדגם החל להימכר בישראל במהלך 2018 ובמהרה הפך ללהיט מכירות, עם למעלה מ- 18,000 יחידות שעלו מאז על כבישי הארץ.
מאז הושקו 2 רכבי פנאי קטנים אף יותר של יונדאי – הווניו ואז הבאיון, והקונה לפתע התמקמה בינם לבין האח הגדול יותר - הטוסון.
הדור הראשון של הקונה שווק בישראל עם מנועי טורבו בנזין חזקים במיוחד לקטגוריה (177 כ"ס ולאחר עדכון קל שעבר הדגם בשנת 2020 – 198 כ"ס), שהניבו ביצועים חסרי תקדים למכונית מסוגה וממחירה של הקונה.
בנוסף שווק הדור הראשון בגרסה היברידית וגם בגרסה חשמלית מלאה.
מאחר שהדור החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה שתוכננה במקור עבור הגרסה החשמלית דווקא (שתוצג בחודשים הקרובים), ולא ההיפך כמקובל, התכנון של המרווח והמרחב הפנימיים יעיל מאד, וממנו נהנות גם גרסאות הבנזין וההיברידית, המבוססות עליו.
במהלך השקת הדגם שהיתה בחודש ספטמבר האחרון סיפר היבואן, כי במסגרת תוכניותיו ולפי הצפי שלו – הקונה החדשה תיהפך לאחד מדגמי יונדאי הנמכרים בישראל, ואולי אף הדגם הנמכר ביותר באופן כללי בשוק הישראלי.
---
יונדאי קונה- עיצוב חיצוני, מימדים
הקונה החדשה מציגה מרכב גדול משמעותית מקודמו, עם תוספת של לא פחות מ-15 ס"מ לאורך שצמח לכדי 4.35 מ', 2 ס"מ לרוחב (1.825 מ') ו-6 לבסיס הגלגלים (2.66 מ'), והוא קרוב מתמיד למימדי האח הגדול – הטוסון, לו בסיס גלגלים הגדול רק ב-2 ס"מ לעומת הקונה החדשה.
גם תא המטען גדל בהתאמה, ועומד כעת על 466 ליטרים מכובדים. ההעמסה נוחה, המפתח רחב ולא גבוה. מתחת לרצפתו נעדר גלגל חלופי.
בדומה לאופנה החדשה המאפיינת לא מעט כלי רכב חדשים, חלקם חשמליים לחלוטין, גם הקונה התעגלה, קיבלה פסי לד לרוחב המרכב מלפנים ומאחור, והצטיידה בעוד מספר אלמנטים עיצוביים חדשים, כפי שיפורט להלן.
מלפנים פגוש ענק ששולט כמעט על כל שטח הפנים של החזית. ה"אף" כאן מעוגל, מעליו כאמור מתוח פס לד לבן ודק לרוחב (פגשנו אותו בדגמים נוספים של יונדאי, כמו הסטאריה), ומעליו מכסה מנוע מעוצב שגם הוא משתפל כלפי מטה באופן מעוגל.
בצדדים יחידות התאורה הראשית, שכאן הן מחופות בכיסויים שחורים המהווים חלק מאלה המונחים מעל לבתי הגלגלים באופן דומיננטי למדי. אף דומיננטי מידי לדעתי.
במרכז הפגוש גריל שחור עם חריצי אוורור שונים. בגרסה החשמלית שתגיע בעתיד, צפויה החזית להציג משטח אטום, המעוטר בחלקו בתאורה מסוגננת ומקורית.
מהצד קווים בצורת Z על הדלתות, אותם פגשנו גם בדגמים אחרים של יונדאי, חצאיות שחורות גדולות לדלתות, חישוקי 18" (הקיימים בגרסאות הבכירות, 16" באחרות), קווי ניקל תחתיים לקו חלונות שחורגים מהם, ממשיכים ועולים כלפי מעלה עם הקורה האחורית, ובגרסה הנבחנת תקבלו צביעה דו גונית עם גג שחור שיחד עם קורות שחורות, הם נותנים מראה ספורטיבי יותר.
מאחור פס לד רוחבי, אדום וצר, ויחידות תאורה בצדדים, באופן סימטרי למדי לחזית. הפגוש אף הוא נותן תחושת רכב פנאי עם גימורי ניקל ומשחקים של צבע הגוף ושחור.
באופן כללי, הקונה החדשה נאה ועגלגלה, ויוצרת לא מעט עניין בכבישים. עם ריבוי אדיר של דגמי פנאי קטנים וחדשים הנעים על הכבישים, זה לא עניין של מה בכך.
---
יונדאי קונה- עיצוב פנימי, חומרים והנדסת אנוש
השינוי העיצובי המשמעותי שעברה הקונה לא הסתיים מחוץ לתא הנוסעים, וגם זה האחרון עבר שינוי מהותי.
עם כניסה לתא הנוסעים מקבלים את פני הנהג 2 צגים גדולים (12.3" כל אחד) ומחוברים, בסגנון האיוניק 5, האחד משמש לוח מחוונים, השני מערכת מולטימדיה ושליטה במערכות הרכב השונות, הכולל מצלמה אחורית וקישוריות לאפל ולאנדרואיד.
ממול הגה חדש שממרכזו נעדר לוגו היצרן, מעליו כפתורים המשמשים לשליטה בגיר במצב נהיגה רגיל, ולקביעת מידת הרגנרציה והבלימה בעת הרפיה מהדוושה בשאר המצבים (ספורט ושלג).
מעל ההגה ישנו גם צג קטנטן שהוא למעשה חיישן שתר אחרי אישוני הנהג, לוודא ערנות ומיקוד מבט בנעשה בכביש ולא סביב. אם תפעילו מצלמה לכיוונו, תראו 2 נקודות אדומות, ה"עיניים" שלו. צג זה עובד לא רע, רק שבעת סיבוב ממושך כשההגה מסתיר אותו מפני הנהג, תקבלו צפצופים המודיעים על אי מיקוד מבט בכביש או חוסר ערנות מדומה.
מאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי כאמור, גדול ונהיר, לו מגוון תצוגות ומידע, לפי בחירת הנהג.
מתחת לצג הראשי הקפידו ביונדאי, ובחוכמה רבה, להשאיר כפתורים פיזיים השולטים בבקרת האקלים ובמערכת השמע בעיקר. מתחת תמצאו שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטית (בגרסה הנבחנת), מעבר לכפתורים המעבירים למצלמה אחורית ולבורר תוכניות הנהיגה.
בין הכפתורים האלה למשענת היד שבין המושבים, שגם היא פתוחה למחצה, יש תא אחסון ענק בזכות היעדרו של מוט בורר ההילוכים, שהפך לידית זעירה המתופעלת בסמוך להגה. שם תמצאו גם תומכי כוסות מתקפלים.
הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים טובה אך לא מתעלה, אם כי הם מרגישים עמידים. עקב שימוש נכון בפס קישוט מוכסף פה ודיפון מרופד שם, ולמרות שימוש בגוונים כהים ברובם, האווירה בקונה אוורירית ונעימה מאד לשהייה.
במושב האחורי מרווח כצפוי, עם הגדלת בסיס הגלגלים בכ-6 ס"מ לעומת הדור היוצא, והקונה מציגה פה מרווח מהטובים בקטגוריה, כמעט כמו בקטגוריה אחת מעל – רכבי הפנאי הקומפקטיים SUV -C.
לרשות הישובים פה יש 2 שקעי טעינה, תא אחסון מרכזי קטן ותאים בדלתות לצד פתחי מיזוג אוויר, אך תעלת ההינע גבוהה, ותפריע לנוחות של 3 מבוגרים. מרווח הברכיים והראש אף הם טובים מאד לקטגוריה.
יונדאי קונה- אבזור, מחיר
למבחן התייצבה גרסת ה- Supreme, שהיא נמוכה רק מגרסת ה-N Line שתגיע בהמשך, לה יהיה בעיקר איפור קרבי יותר. בגרסה הנבחנת נעדר גג פנורמי הקיים לא רק ב- N Line, אלא גם בגרסה מיוחדת של רמת הגימור פרסטיז' הנמוכה יותר מה Supreme, שזכתה לכינוי בהתאם – Prestige open sky.
מחיר הדגם הנבחן עומד על 169,900 ₪.
בשל התוכניות הגדולות של היבואן לגבי הקונה, המתבססות על ההצלחה הגדולה במכירות הדור היוצא ועקב ביקושים ערניים שהביאו לרשימת המתנה ארוכה, כך היבואן, עוד בטרם הגיעה ארצה, הדגם מוצע בלא פחות מ-6 רמות גימור, בגרסאות בנזין וגם היברידיות.
הדבר מייצר מנעד רחב מאד של מחירים לדגם – מ-145 אלף שקלים לדגם בנזין 1.0 ליטר בגרסת פרימיום, ועד 190 אלף שקלים לגרסת 1.6 ליטרים היברידית ברמת גימור N Line.
מעבר למתואר עד כה, האבזור הקיים בגרסת ה Supreme כולל כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, גג צבוע בשחור, כוונון חשמלי למושבים מלפנים, פתיחה חשמלית לתא המטען, חיישני גשם, אורות וחנייה אחוריים, תאורת אווירה בת 64 גוונים לבחירה ועוד.
יונדאי קונה- בטיחות
רמת האבזור הבטיחותי קיבלה ציון 7 מתוך 8 (למעט בגרסת הכניסה ובזו שמעליה, שקיבלו את הציון 5). יש כאן 7 כריות אוויר, בלימה אוטומטית בחירום, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, זיהוי ובלימה בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על עייפות או חוסר ריכוז של הנהג (הפועלת כאמור עם חיישנים מול הנהג).
הגרסאות הבכירות יותר מקבלות גם זיהוי ומניעה אקטיבית מפגיעה בעצמים הנמצאים בשטח מת, ובלימה אוטומטית בנסיעה לאחור.
אחד הפיצ'רים הפחות ידידותיים למשתמש שיש כאן הוא בקרת המהירות החכמה. בכל פעם שתחצו את המהירות המותרת שזוהתה מתמרור (למשל, אם הרכב ינוע ב-31 קמ"ש בכביש של 30), יתקבלו צפצופים ואופציה לקבע את מהירות הרכב בהתאם למופיע בתמרור.
הנושא הזה התגלה כמציק באופן מיוחד, וכדי לנטרלו נדרשו לא פחות מ-6 (!) לחיצות וניווט בתוך התפריטים שבמסך הראשי (באמת שספרתי), לא מצאתי קיצור דרך לעניין, ופעולה זו נדרשת עם כל התנעה מחדש.
---
יונדאי קונה- הנעה, נוסעים, צריכת דלק
הגרסה ההיברידית של הקונה שאיתנו מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, הספקו 105 כ"ס והוא מייצר מומנט בן 14.7 קג"מ. לצידו מנוע חשמלי המייצר 42.9 כ"ס ו-17.3 קג"מ (הסוללה בקיבולת 1.32 קווט"ש).
שיתוף הפעולה בין המנועים מניב הספק כולל של 139 כ"ס ומומנט מכובד– 27 קג"מ.
אל צמד המנועים משודכת תיבת הילוכים דו מצמדית DCT, לה 6 הילוכים קדמיים.
עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ו-165 קמ"ש מירביים, מראש לא נוצרות ציפיות לרכב עם ביצועים נמרצים כמו בדגמי הבנזין החזקים של הדגם, ובטח לא לאחד שהתייצב כדי לקפל את האספלט מתחת לגלגליו; הקונה ההיברידית נועדה יותר לחיסכון בדלק, פחות ליצירת חיוכים שובביים ומעט מרושעים מצד הנהג.
---
בתחילת תנועה, מרגישים שהישיבה גבוהה דיה ושהראות החוצה מצוינת ושולטת בנעשה סביב.
תנועה עירונית מגלה בידוד אקוסטי מעולה. הנסיעה שקטה, במיוחד כשהרכב מתגלגל מעדנות על חשמל בלבד במהירויות נמוכות. המצלמה האחורית יעילה, קוטר הסיבוב הקטן יחסית (10 מטרים) מאפשר תמרון נוח וקל. המתלים מצידם מעט נוקשים, אך הם מתמודדים היטב עם פגעי הכביש, בלי נדנודי יתר של המרכב.
השילוב בין המנועים יוצר כוח מיידי, המקבל שיתוף פעולה מצידו של הגיר, שנוטה לעבוד ברוב המקרים באופן חלק ונחוש, ולכן מערכת ההנעה מאפשרת תמרון קל וזריז.
ביציאה מהעיר הנוחות אף משתפרת, וגם אחרי נסיעה ארוכה המושבים מתגלים כנוחים, כך גם הנוחות והשיכוך שמתקבלים מעבודת המתלים.
בכביש המהיר ובנהיגה מנהלתית שלווה, הקונה משייטת באופן חלק ונעים, יש פה מספיק כוח לשם עקיפות שגרתיות והיא מצטיינת במטלות יום יומיות.
כשממש מנסים לדחוק בקונה בכביש המפותל ובנהיגה דינאמית, האחיזה גבוהה וההתנהגות בוגרת ומאוזנת, אך לצמד המנועים אין מספיק מחץ כדי לספק נהיגה שתרצה את חובב ההגה. אם זו הציפייה שלכם מהקונה – לכו על גרסת הבנזין לה קרוב ל-200 סוסים.
היצרן טוען לצריכת דלק ממוצעת של למעלה מ-21 ק"מ לליטר (4.7 ליטרים לכל 100 ק"מ ליתר דיוק). את המבחן סיימה הקונה ההיברידית עם ממוצע של 15.8 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים, שמדמים נהיגה שגרתית אמיתית, ללא נהיגה חסכונית באופן מלאכותי.
---
יונדאי קונה- מסכמים
יונדאי מתמחה בלעשות את הדברים נכון, לכן גם לא מפתיע שהפכה להיות מבין שלוש יצרניות הרכב המובילות בעולם (במונחים של כמויות מכירה), ושזכתה בלא מעט פרסים, רבים מהם מתייחסים לעניין התמורה שמתקבלת עבור הכסף.
וגם בקונה החדשה ניתן לראות למה קהל היעד צפוי לאהוב אותה. מאד לאהוב אותה.
היא מעוצבת באופן מודרני ועגלגל, עם קווי הלד העדכניים ועם איפור של רכב פנאי טיפוסי, שלא ניתן לטעות לגביו.
המרכב גדל באופן משמעותי, בעיקר לאורך, בתא המטען ובבסיס הגלגלים, ולכן הקונה מהווה היום קן משפחתי הרבה יותר פרקטי ממה שהיה בדור הפורש.
פנים הרכב שונה ושודרג, עם מסכים "כמו איוניק 5" שיחמיאו לנהג ולנוסעים, היא מאובזרת, בטיחותית ושמרה על הנדסת אנוש מעולה.
מעבר לכך היא חסכונית מאד, וצפויה לגלות אמינות וסחירות ברמות הגבוהות ביותר בעתיד.
מאידך, היא התייקרה (170 אלף שקלים) ויקרה יחסית לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, אך המרכב, במימדיו החדשים, נושא עיניו לקטגוריה הגבוהה יותר.
היא גם לא מאד חזקה בגרסה ההיברידית כשמנסים להוציא ממנה ביצועים נמרצים (אבל יש את גרסת הבנזין), והצורך בנטרול צפצופי בקרת המהירות עם כל התנעה (אלא אם אתם רואים בכך פיצ'ר חיוני), חייב לקבל עדכון בדמות לחיצה על כפתור בודד או לארגן שברירת המחדל בנושא תיקבע על ידי הנהג.
היבואן צופה אלפי הזמנות ושהקונה החדשה תתברג בצמרת הדגמים הנמכרים ביותר. ניכר שיש לקונה החדשה לא מעט כלים כדי להגיע לשם.
Hyundai New Kona hybrid Supreme
מחיר (₪) | 169,900 |
אורך (מ') | 4.25 |
רוחב (מ') | 1.825 |
גובה (מ') | 1.57 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.66 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,410 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 466 / 1,300 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 15.8 / 21.27 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,600 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4 , הייבריד |
תיבת הילוכים, הנעה | כפול מצמדי, 6 הנעה קדמית |
הספק משולב – 2 המנועים (כ"ס) | 139 |
מומנט משולב (קג"מ) | 27 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 11.2 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 100,000 |
משך אחריות מערכת היברידית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
יונדאי קונה - רקע
יונדאי הציגה את הקונה ב-2017, כנציגת היצרן הדרום קוריאני בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.
הדגם החל להימכר בישראל במהלך 2018 ובמהרה הפך ללהיט מכירות, עם למעלה מ- 18,000 יחידות שעלו מאז על כבישי הארץ.
מאז הושקו 2 רכבי פנאי קטנים אף יותר של יונדאי – הווניו ואז הבאיון, והקונה לפתע התמקמה בינם לבין האח הגדול יותר - הטוסון.
הדור הראשון של הקונה שווק בישראל עם מנועי טורבו בנזין חזקים במיוחד לקטגוריה (177 כ"ס ולאחר עדכון קל שעבר הדגם בשנת 2020 – 198 כ"ס), שהניבו ביצועים חסרי תקדים למכונית מסוגה וממחירה של הקונה.
בנוסף שווק הדור הראשון בגרסה היברידית וגם בגרסה חשמלית מלאה.
מאחר שהדור החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה שתוכננה במקור עבור הגרסה החשמלית דווקא (שתוצג בחודשים הקרובים), ולא ההיפך כמקובל, התכנון של המרווח והמרחב הפנימיים יעיל מאד, וממנו נהנות גם גרסאות הבנזין וההיברידית, המבוססות עליו.
במהלך השקת הדגם שהיתה בחודש ספטמבר האחרון סיפר היבואן, כי במסגרת תוכניותיו ולפי הצפי שלו – הקונה החדשה תיהפך לאחד מדגמי יונדאי הנמכרים בישראל, ואולי אף הדגם הנמכר ביותר באופן כללי בשוק הישראלי.
---
יונדאי קונה- עיצוב חיצוני, מימדים
הקונה החדשה מציגה מרכב גדול משמעותית מקודמו, עם תוספת של לא פחות מ-15 ס"מ לאורך שצמח לכדי 4.35 מ', 2 ס"מ לרוחב (1.825 מ') ו-6 לבסיס הגלגלים (2.66 מ'), והוא קרוב מתמיד למימדי האח הגדול – הטוסון, לו בסיס גלגלים הגדול רק ב-2 ס"מ לעומת הקונה החדשה.
גם תא המטען גדל בהתאמה, ועומד כעת על 466 ליטרים מכובדים. ההעמסה נוחה, המפתח רחב ולא גבוה. מתחת לרצפתו נעדר גלגל חלופי.
בדומה לאופנה החדשה המאפיינת לא מעט כלי רכב חדשים, חלקם חשמליים לחלוטין, גם הקונה התעגלה, קיבלה פסי לד לרוחב המרכב מלפנים ומאחור, והצטיידה בעוד מספר אלמנטים עיצוביים חדשים, כפי שיפורט להלן.
מלפנים פגוש ענק ששולט כמעט על כל שטח הפנים של החזית. ה"אף" כאן מעוגל, מעליו כאמור מתוח פס לד לבן ודק לרוחב (פגשנו אותו בדגמים נוספים של יונדאי, כמו הסטאריה), ומעליו מכסה מנוע מעוצב שגם הוא משתפל כלפי מטה באופן מעוגל.
בצדדים יחידות התאורה הראשית, שכאן הן מחופות בכיסויים שחורים המהווים חלק מאלה המונחים מעל לבתי הגלגלים באופן דומיננטי למדי. אף דומיננטי מידי לדעתי.
במרכז הפגוש גריל שחור עם חריצי אוורור שונים. בגרסה החשמלית שתגיע בעתיד, צפויה החזית להציג משטח אטום, המעוטר בחלקו בתאורה מסוגננת ומקורית.
מהצד קווים בצורת Z על הדלתות, אותם פגשנו גם בדגמים אחרים של יונדאי, חצאיות שחורות גדולות לדלתות, חישוקי 18" (הקיימים בגרסאות הבכירות, 16" באחרות), קווי ניקל תחתיים לקו חלונות שחורגים מהם, ממשיכים ועולים כלפי מעלה עם הקורה האחורית, ובגרסה הנבחנת תקבלו צביעה דו גונית עם גג שחור שיחד עם קורות שחורות, הם נותנים מראה ספורטיבי יותר.
מאחור פס לד רוחבי, אדום וצר, ויחידות תאורה בצדדים, באופן סימטרי למדי לחזית. הפגוש אף הוא נותן תחושת רכב פנאי עם גימורי ניקל ומשחקים של צבע הגוף ושחור.
באופן כללי, הקונה החדשה נאה ועגלגלה, ויוצרת לא מעט עניין בכבישים. עם ריבוי אדיר של דגמי פנאי קטנים וחדשים הנעים על הכבישים, זה לא עניין של מה בכך.
---
יונדאי קונה- עיצוב פנימי, חומרים והנדסת אנוש
השינוי העיצובי המשמעותי שעברה הקונה לא הסתיים מחוץ לתא הנוסעים, וגם זה האחרון עבר שינוי מהותי.
עם כניסה לתא הנוסעים מקבלים את פני הנהג 2 צגים גדולים (12.3" כל אחד) ומחוברים, בסגנון האיוניק 5, האחד משמש לוח מחוונים, השני מערכת מולטימדיה ושליטה במערכות הרכב השונות, הכולל מצלמה אחורית וקישוריות לאפל ולאנדרואיד.
ממול הגה חדש שממרכזו נעדר לוגו היצרן, מעליו כפתורים המשמשים לשליטה בגיר במצב נהיגה רגיל, ולקביעת מידת הרגנרציה והבלימה בעת הרפיה מהדוושה בשאר המצבים (ספורט ושלג).
מעל ההגה ישנו גם צג קטנטן שהוא למעשה חיישן שתר אחרי אישוני הנהג, לוודא ערנות ומיקוד מבט בנעשה בכביש ולא סביב. אם תפעילו מצלמה לכיוונו, תראו 2 נקודות אדומות, ה"עיניים" שלו. צג זה עובד לא רע, רק שבעת סיבוב ממושך כשההגה מסתיר אותו מפני הנהג, תקבלו צפצופים המודיעים על אי מיקוד מבט בכביש או חוסר ערנות מדומה.
מאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי כאמור, גדול ונהיר, לו מגוון תצוגות ומידע, לפי בחירת הנהג.
מתחת לצג הראשי הקפידו ביונדאי, ובחוכמה רבה, להשאיר כפתורים פיזיים השולטים בבקרת האקלים ובמערכת השמע בעיקר. מתחת תמצאו שקעי טעינה, משטח טעינה אלחוטית (בגרסה הנבחנת), מעבר לכפתורים המעבירים למצלמה אחורית ולבורר תוכניות הנהיגה.
בין הכפתורים האלה למשענת היד שבין המושבים, שגם היא פתוחה למחצה, יש תא אחסון ענק בזכות היעדרו של מוט בורר ההילוכים, שהפך לידית זעירה המתופעלת בסמוך להגה. שם תמצאו גם תומכי כוסות מתקפלים.
הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים טובה אך לא מתעלה, אם כי הם מרגישים עמידים. עקב שימוש נכון בפס קישוט מוכסף פה ודיפון מרופד שם, ולמרות שימוש בגוונים כהים ברובם, האווירה בקונה אוורירית ונעימה מאד לשהייה.
במושב האחורי מרווח כצפוי, עם הגדלת בסיס הגלגלים בכ-6 ס"מ לעומת הדור היוצא, והקונה מציגה פה מרווח מהטובים בקטגוריה, כמעט כמו בקטגוריה אחת מעל – רכבי הפנאי הקומפקטיים SUV -C.
לרשות הישובים פה יש 2 שקעי טעינה, תא אחסון מרכזי קטן ותאים בדלתות לצד פתחי מיזוג אוויר, אך תעלת ההינע גבוהה, ותפריע לנוחות של 3 מבוגרים. מרווח הברכיים והראש אף הם טובים מאד לקטגוריה.
יונדאי קונה- אבזור, מחיר
למבחן התייצבה גרסת ה- Supreme, שהיא נמוכה רק מגרסת ה-N Line שתגיע בהמשך, לה יהיה בעיקר איפור קרבי יותר. בגרסה הנבחנת נעדר גג פנורמי הקיים לא רק ב- N Line, אלא גם בגרסה מיוחדת של רמת הגימור פרסטיז' הנמוכה יותר מה Supreme, שזכתה לכינוי בהתאם – Prestige open sky.
מחיר הדגם הנבחן עומד על 169,900 ₪.
בשל התוכניות הגדולות של היבואן לגבי הקונה, המתבססות על ההצלחה הגדולה במכירות הדור היוצא ועקב ביקושים ערניים שהביאו לרשימת המתנה ארוכה, כך היבואן, עוד בטרם הגיעה ארצה, הדגם מוצע בלא פחות מ-6 רמות גימור, בגרסאות בנזין וגם היברידיות.
הדבר מייצר מנעד רחב מאד של מחירים לדגם – מ-145 אלף שקלים לדגם בנזין 1.0 ליטר בגרסת פרימיום, ועד 190 אלף שקלים לגרסת 1.6 ליטרים היברידית ברמת גימור N Line.
מעבר למתואר עד כה, האבזור הקיים בגרסת ה Supreme כולל כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, גג צבוע בשחור, כוונון חשמלי למושבים מלפנים, פתיחה חשמלית לתא המטען, חיישני גשם, אורות וחנייה אחוריים, תאורת אווירה בת 64 גוונים לבחירה ועוד.
יונדאי קונה- בטיחות
רמת האבזור הבטיחותי קיבלה ציון 7 מתוך 8 (למעט בגרסת הכניסה ובזו שמעליה, שקיבלו את הציון 5). יש כאן 7 כריות אוויר, בלימה אוטומטית בחירום, מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב, זיהוי ובלימה בפני הולכי רגל ורכב דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על עייפות או חוסר ריכוז של הנהג (הפועלת כאמור עם חיישנים מול הנהג).
הגרסאות הבכירות יותר מקבלות גם זיהוי ומניעה אקטיבית מפגיעה בעצמים הנמצאים בשטח מת, ובלימה אוטומטית בנסיעה לאחור.
אחד הפיצ'רים הפחות ידידותיים למשתמש שיש כאן הוא בקרת המהירות החכמה. בכל פעם שתחצו את המהירות המותרת שזוהתה מתמרור (למשל, אם הרכב ינוע ב-31 קמ"ש בכביש של 30), יתקבלו צפצופים ואופציה לקבע את מהירות הרכב בהתאם למופיע בתמרור.
הנושא הזה התגלה כמציק באופן מיוחד, וכדי לנטרלו נדרשו לא פחות מ-6 (!) לחיצות וניווט בתוך התפריטים שבמסך הראשי (באמת שספרתי), לא מצאתי קיצור דרך לעניין, ופעולה זו נדרשת עם כל התנעה מחדש.
---
יונדאי קונה- הנעה, נוסעים, צריכת דלק
הגרסה ההיברידית של הקונה שאיתנו מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים, הספקו 105 כ"ס והוא מייצר מומנט בן 14.7 קג"מ. לצידו מנוע חשמלי המייצר 42.9 כ"ס ו-17.3 קג"מ (הסוללה בקיבולת 1.32 קווט"ש).
שיתוף הפעולה בין המנועים מניב הספק כולל של 139 כ"ס ומומנט מכובד– 27 קג"מ.
אל צמד המנועים משודכת תיבת הילוכים דו מצמדית DCT, לה 6 הילוכים קדמיים.
עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות ו-165 קמ"ש מירביים, מראש לא נוצרות ציפיות לרכב עם ביצועים נמרצים כמו בדגמי הבנזין החזקים של הדגם, ובטח לא לאחד שהתייצב כדי לקפל את האספלט מתחת לגלגליו; הקונה ההיברידית נועדה יותר לחיסכון בדלק, פחות ליצירת חיוכים שובביים ומעט מרושעים מצד הנהג.
---
בתחילת תנועה, מרגישים שהישיבה גבוהה דיה ושהראות החוצה מצוינת ושולטת בנעשה סביב.
תנועה עירונית מגלה בידוד אקוסטי מעולה. הנסיעה שקטה, במיוחד כשהרכב מתגלגל מעדנות על חשמל בלבד במהירויות נמוכות. המצלמה האחורית יעילה, קוטר הסיבוב הקטן יחסית (10 מטרים) מאפשר תמרון נוח וקל. המתלים מצידם מעט נוקשים, אך הם מתמודדים היטב עם פגעי הכביש, בלי נדנודי יתר של המרכב.
השילוב בין המנועים יוצר כוח מיידי, המקבל שיתוף פעולה מצידו של הגיר, שנוטה לעבוד ברוב המקרים באופן חלק ונחוש, ולכן מערכת ההנעה מאפשרת תמרון קל וזריז.
ביציאה מהעיר הנוחות אף משתפרת, וגם אחרי נסיעה ארוכה המושבים מתגלים כנוחים, כך גם הנוחות והשיכוך שמתקבלים מעבודת המתלים.
בכביש המהיר ובנהיגה מנהלתית שלווה, הקונה משייטת באופן חלק ונעים, יש פה מספיק כוח לשם עקיפות שגרתיות והיא מצטיינת במטלות יום יומיות.
כשממש מנסים לדחוק בקונה בכביש המפותל ובנהיגה דינאמית, האחיזה גבוהה וההתנהגות בוגרת ומאוזנת, אך לצמד המנועים אין מספיק מחץ כדי לספק נהיגה שתרצה את חובב ההגה. אם זו הציפייה שלכם מהקונה – לכו על גרסת הבנזין לה קרוב ל-200 סוסים.
היצרן טוען לצריכת דלק ממוצעת של למעלה מ-21 ק"מ לליטר (4.7 ליטרים לכל 100 ק"מ ליתר דיוק). את המבחן סיימה הקונה ההיברידית עם ממוצע של 15.8 ק"מ לליטר בתנאים מגוונים, שמדמים נהיגה שגרתית אמיתית, ללא נהיגה חסכונית באופן מלאכותי.
---
יונדאי קונה- מסכמים
יונדאי מתמחה בלעשות את הדברים נכון, לכן גם לא מפתיע שהפכה להיות מבין שלוש יצרניות הרכב המובילות בעולם (במונחים של כמויות מכירה), ושזכתה בלא מעט פרסים, רבים מהם מתייחסים לעניין התמורה שמתקבלת עבור הכסף.
וגם בקונה החדשה ניתן לראות למה קהל היעד צפוי לאהוב אותה. מאד לאהוב אותה.
היא מעוצבת באופן מודרני ועגלגל, עם קווי הלד העדכניים ועם איפור של רכב פנאי טיפוסי, שלא ניתן לטעות לגביו.
המרכב גדל באופן משמעותי, בעיקר לאורך, בתא המטען ובבסיס הגלגלים, ולכן הקונה מהווה היום קן משפחתי הרבה יותר פרקטי ממה שהיה בדור הפורש.
פנים הרכב שונה ושודרג, עם מסכים "כמו איוניק 5" שיחמיאו לנהג ולנוסעים, היא מאובזרת, בטיחותית ושמרה על הנדסת אנוש מעולה.
מעבר לכך היא חסכונית מאד, וצפויה לגלות אמינות וסחירות ברמות הגבוהות ביותר בעתיד.
מאידך, היא התייקרה (170 אלף שקלים) ויקרה יחסית לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, אך המרכב, במימדיו החדשים, נושא עיניו לקטגוריה הגבוהה יותר.
היא גם לא מאד חזקה בגרסה ההיברידית כשמנסים להוציא ממנה ביצועים נמרצים (אבל יש את גרסת הבנזין), והצורך בנטרול צפצופי בקרת המהירות עם כל התנעה (אלא אם אתם רואים בכך פיצ'ר חיוני), חייב לקבל עדכון בדמות לחיצה על כפתור בודד או לארגן שברירת המחדל בנושא תיקבע על ידי הנהג.
היבואן צופה אלפי הזמנות ושהקונה החדשה תתברג בצמרת הדגמים הנמכרים ביותר. ניכר שיש לקונה החדשה לא מעט כלים כדי להגיע לשם.
Hyundai New Kona hybrid Supreme
מחיר (₪) | 169,900 |
אורך (מ') | 4.25 |
רוחב (מ') | 1.825 |
גובה (מ') | 1.57 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.66 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,410 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 466 / 1,300 |
מרווח גחון (ס"מ) | 17 |
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר) | 15.8 / 21.27 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,600 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4 , הייבריד |
תיבת הילוכים, הנעה | כפול מצמדי, 6 הנעה קדמית |
הספק משולב – 2 המנועים (כ"ס) | 139 |
מומנט משולב (קג"מ) | 27 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 11.2 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 5 / 100,000 |
משך אחריות מערכת היברידית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |