יונדאי סונטה החדשה

יונדאי סונטה החדשה
תמונות: יח"צ

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה אתמול את דגם המנהלים שלה, הסונטה ההיברידית, שלאחר היעדרות של כשנה וחצי מפלח השוק הזה, מציגה דגם חדש לחלוטין עם חידושים רבים ובשורות חשובות. חזרנו מקפסולת העיתונאים ולהלן הפרטים.

טל אבן | 15/09/20

הסונטה ההיברידית מציעה שתי רמות אבזור Premium (181,900 ₪) ו- Limited  (195,900 ₪).

לראשונה, הסונטה החדשה מעוצבת בקווים ספורטיבים למדי, עם מרכב שעוצב כקופה 4 דלתות ולא כרכב מנהלים סדאן כבעבר, כשחלק מקוויו מזכירים לא מעט כלי רכב מסגמנטים גבוהים יותר, השייכים למותגי פרימיום גרמניים. 

העיצוב החיצוני מרהיב, עם משחקי כרום ותאורות לד נרחבות, כולל פס LED אדום המחבר בין שני הפנסים מאחור.

העיצוב הפנימי כולל לוח מחוונים גדול, עם תצוגה בגודל 12.3 אינץ' (בדגם ה- Limited) הניתנת להתאמה אישית למצבי הנהיגה. במרכז לוח המחוונים, מסך HD בגודל 8 אינץ' המאפשר לנהג לתקשר עם פונקציות האודיו, הווידאו והניווט. 

 

מערכת הסאונד כאן איכותית מבית  BOSE וכוללת 12 רמקולים.

 

יונדאי מבשרת, כי בסונטה החדשה נעשה שימוש בשלדה מחוזקת וקלה מבעבר, עם מרכז כובד נמוך, בין היתר בזכות מיקום הסוללות בין שני הסרנים.

הסונטה השיגה ציון אווירודינאמי מעולה, עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24, הישג לו שאפו מהנדסי יונדאי, כשעל הקיר במרכז הפיתוח שלהם ודאי היתה תלויה תמונה של הטסלה S, שהיוותה מודל לחיקוי בנושא.

רמה זו של אווירודינאמיות הושגה, בין היתר, בזכות סבכה עם פתחי אוורור ייחודיים שנסגרים כשצריך פחות קירור למנוע, ספוילר אחורי וגלגלי סגסוגת אווירודינמיים ומיקום סוללה אופטימלי בתחתית הרכב כאמור.

עוד נטען על ידי היצרן, כי שימוש בחומרים משופרים של בידוד אקוסטי ובזיגוג כפול נותנים כעת חוויית נסיעה שקטה בהרבה מבעבר, ורמת NVH כללית נמוכה וטובה יותר.

 

הסונטה ההיברידית החדשה מצוידת במנוע G2.0 GDi HEV בטכנולוגיית ה smartstream החדשה של יונדאי. ההספק עומד על 152 כוחות סוס ו-19.2 קג"מ מומנט. המנוע החשמלי מספק 38 קילוואט (51 כ"ס). שילוב המנועים מספק 192 כ"ס ומומנט בן -37.5 קג"מ. התאוצה מ- 0 ל – 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות.

תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית, עוף נדיר בקרב כלי רכב היברידיים, בת 6 הילוכים קדמיים Active shift control המסנכרנת בין סיבובי המנוע לתיבת ההילוכים, ומשפרת בכ-30% את זמני העברת ההילוך, מה שתורם לביצועי מנוע, לחיסכון בדלק ולבלאי מופחת בתיבה. בורר ההילוכים החדש מצויד בכפתורים, בשיטתShift by Wire .

 

היצרן טוען לצריכת דלק מצוינת הנעה בין 18.8 ק"מ לליטר בתנאים עירוניים ועד 21.9 ק"מ לליטר בתנאים בין עירוניים, עם ציון ירוק שירד ל-2.

טווח הנסיעה לפי היצרן עומד על למעלה מ-1,000 ק"מ למיכל דלק.

 

בגזרת הבטיחות, הסונטה צועדת קדימה עם לא פחות מ-9 כריות אוויר, ומערכת הכוללת 

3 חיישני מכ"ם , 12 חיישני קול ו -5 מצלמות. 

בין מערכות הבטיחות הקיימות כאן נמצא תיקון אקטיבי של סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית במצבי חירום הכוללת התראת טרום התנגשות חזיתית, לרבות זיהוי הולכי רגל ותנועה חוצה בצומת, התראת עייפות נהג, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב: באמצעות ניטור שטח מת, תוך מניעה של ממש מהנהג לעבור נתיב עת נמצא שם רכב בשטח המת.

עוד נמצא כאן מניעת תאונה בנסיעה לאחור, מניעת פתיחת הדלתות האחוריות כשהמערכת מזהה סכנה או תנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת התראה על תחילת תנועת הרכב מלפנים ומניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

 

בגרסת ה- Limited הגבוהה נמצא בנוסף מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה,  מערך מצלמות היקפיות ו- גם הצגת צילום חי מרהיבה של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב.

 

מידות

הסונטה ההיברידית החדשה גדולה מקודמתה בכל מימד, למעט מימד הגובה, תולדה של עיצוב הקופה המאפיין אותה, עם אורך בן 4.9 מ', רוחב בן 1.86 מ', גובה בן 1.445 מ', כשמרווח הסרנים צמח באופן משמעותי (כ-4 ס"מ תמימים), ועומד כעת על 2.84 מ', ממש כמו המתחרה הישירה מבית סקודה. נפח תא המטען צמח בכ-70 ל' עד כדי 510 ליטר, וזאת למרות שמתחת לרצפת התא מונח גלגל חלופי, וזאת תודות להעברת הסוללה אל בין הסרנים.

אבזור

גרסת ה- Premium כוללת חישוקי 17 אינץ', מערכת מולטימדיה מקורית המשלבת גישה ל- Apple CarPlay ו Android Auto, מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ' הכולל דיבורית Bluetooth ומצלמה אחורית, תצוגה עילית על גבי השמשה, כניסה והתנעה ללא מפתח, AUTO HOLD, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושב האחורי, הגה מעור, ריפודי עור, כיוונון מושב נהג חשמלי, ווילונות בחלונות הדלתות מאחור, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת עזר במראות צד וידיות הרכב, טעינה אלחוטית לנייד (למכשירים תומכים), חיישן גשם, חיישן אורות, חיישני רברס מקוריים, חימום מושבים קדמי ואחורי, חימום הגה ותאורת אווירה בפנים הרכב.

גרסת ה- Limited כוללת גם לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' הניתן להתאמה אישית למצבי הנהיגה והעדפות שונות, כיוונון מושב נוסע חשמלי, זיכרונות למושב הנהג, מושבים קדמיים מאווררים, גג פנורמי ומערכת מצלמות היקפיות.

 

כלמוביל מעניקה ל- Hybrid Sonata  5 שנים/100,000 ק"מ אחריות על הרכב ו- 7 שנים/150,000 ק"מ על המערכת ההיברידית.


ליסינג פרטי מבית כלמוביל 

עם השקת ה- Hybrid Sonata כלמוביל תציע מסלול ליסינג פרטי מבית היבואן עם מקדמה של 12,900 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 2,308₪ ל- 36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם בבעלות פרטית.