יונדאי טוסון החדש - השקה

יונדאי טוסון החדש - השקה
תמונות: יצרן

כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה הבוקר את הדור הרביעי של רכב הפנאי הקומפקטי שלה – הטוסון. הרכב מציג דור חדש לחלוטין, ולאחר שסימן למעלה מ-65 אלף מסירות בישראל מאז הושק ב- 2004, שאיפות היבואן למכירות הדגם החדש גבוהות במיוחד, ולדבריו, תלויות בעיקר ביכולת אספקת מכוניות ע"י היצרן. עוד מוסיף היבואן, שעד כה כ- 2,800 מכוניות מהדגם החדש כבר נמכרו, וזאת בטרם נודע לרוכשים מחירן הסופי ולפני שראו אותן באולמות התצוגה או שזכו לבצע נסיעת מבחן. חזרנו מההשקה עם כל הפרטים.

טל אבן | 20/04/21

את שנת השיווק הראשונה המלאה של דור הטוסון היוצא, 2016, סיים היבואן עם כ-12,000 מסירות, נתון שמהווה עבורו אמת מידה גבוהה למדי לגבי תוכניותיו עם הדור החדש.

הטוסון החדש מציג מראה שונה לחלוטין מזה היוצא, מידותיו צמחו במעט, והטכנולוגיה החדישה לצד אבזור עשיר ומערכות בטיחות משלימים את החבילה.

אורכו של הטוסון החדש 4.5 מ' (2 ס"מ יותר מהדגם היוצא), רוחבו 1.865 מ' (+1.5 ס"מ), גובהו 1.645 מ' (+0.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים, שעומד על 2.68 מ' ארוך אמנם רק בס"מ אחד בודד מהדור הקודם, אולם היבואן הדגיש שתכנון מחדש של חלל הפנים יצר מרווח משופר בהרבה מבעבר ליושבים מאחור (מרווח ברכיים שצמח בקרוב ל-3 ס"מ חשובים). נפח תא המטען גדל ל-515 ליטרים ומרווח הגחון עומד על 17 ס"מ.

העיצוב החיצוני ייחודי, וכולל אלמנטים עיצוביים מעניינים, כמו קווי אורך מיוחדים בצידי הרכב, בתי גלגלים מודגשים וקווי כרום, פנסים ייחודיים המשולבים בגריל הקדמי ועוד. היבואן מסביר שמעצבי יונדאי ביססו את תהליך העיצוב הראשוני על גבי אלגוריתמים ממוחשבים מתקדמים המשלבים צורות, זוויות ומפלסים שונים כדי ליצור דפוסים גיאומטריים בולטים דמויי תכשיט.


בחלקו האחורי של הטוסון יחידות תאורת לד (ברמות גימור הבכירות) המחוברות ביניהן בפס לד אדום, פריט שהופך אופנתי יותר ויותר בקרב מכוניות חדשות. מעל נמצא ספוילר אחורי המשתלב בגג ומחביא בתוכו, לראשונה ביונדאי, את המגב האחורי.


בפנים קיים עיצוב חדש השם דגש ניכר על הפעלת רוב המערכות השונות בנגיעה במסך, לרבות בקרת האקלים והניווט, כמעט וללא כפתורים פיזיים. מסך התצוגה דיגיטלי בגודל 10.25" ולוח המחוונים דיגיטלי "צף" (בדגמים הבכירים).

בטוסון החדש ניתן דגש גם על חומרי דיפון איכותיים רכים, וקיימת כאן תאורת אווירה רחבה המונה 64 גוונים. אופציות הטעינה בטוסון החדש כוללות שקעי USB מלפנים ומאחור ומשטח טעינה אלחוטי הממוקם מתחת לקונסולה המרכזית (בדגמים הבכירים).


לראשונה ביונדאי, טכנולוגיית Multi-Air Mode מאפשרת פיזור אחיד של אוויר מבקרת האקלים. הטכנולוגיה מתבססת על פיזור מחריצי אוורור נוספים ברחבי תא הנוסעים בנוסף על פתחי המיזוג הראשיים, שיחד עם פעולת מפוח עדינה מווסתים את טמפרטורת תא הנוסעים.

הטוסון משווק ב-5 רמות גימור:

דגם ה- Premium (159,900 ₪) בעל מנוע 2 ליטר, מגיע עם חישוקי 17", מערכת מולטי-מדיה מקורית 8", עם קישוריות לאפל ולאנדרואיד ומצלמה אחורית, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות, בקרת אקלים תלת אזורית (כולל שליטה מאחור), חיישני אורות וגשם, התנעת הרכב מרחוק באמצעות השלט, חיישני אחוריים מקוריים, התנעה וכניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, אפשרויות כיוון משענות הגב בספסל האחורי, בורר מצבי נהיגה ובקרת שיוט.

 

דגם ה- Prestige Turbo 1.6 (169,900 ₪) מוסיף גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ' ומערכת stop & go.

 

דגם ה-  Panoramic Turbo 1.6(176,900 ₪) מוסיף גג שמש פנורמי ותאורות לד פנימית.

 

דגם ה- Luxury Turbo 1.6 (181,900 ₪) מוסיף גם חישוקי 18", מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית וכפתורים לתפעול הגיר (Shift by wire) במקום הידית המסורתית.

 

דגם ה- Elite Turbo 1.6 (191,900 ₪) מוסיף ריפודי עור, חישוקי 19", תאורת לד ראשית, פנסים אחוריים משולבים לד, תאורה עוקבת פניה, חימום מושבים קדמיים, ואפשרות כוונון מושב נוסע לגובה.


מבחינת מערכות הבטיחות, הטוסון החדש מציע כרית אוויר בין הנהג לנוסע מלפנים, כדי למנוע התנגשות ראשים מסוכנת בעת תאונה צידית, ואת חבילת SmartSense, הכוללת בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית וגם תנועה חוצה (מזהה גם דו גלגלי והולכי רגל), תיקון הגה אקטיבי ושמירה על נתיב, ניטור שטח מת, אזהרת התנגשות חוצה תנועה אחורית, סיוע לערנות לנהג והתרעה במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.

עוד נמצא כאן שמירה אקטיבית של הרכב במרכז הנתיב, תזכורת למניעת שכחת ילדים, זיהוי תמרורים והתאמת המהירות של הרכב, תאורת אור גבוה אדפטיבית, וגם אזהרת יציאה בטוחה-מערכת המתריעה לנוסעים על תנועה מתקרבת בעת פתיחת הדלתות כשהם מנסים לצאת. (מלבד גרסת Panoramic)

---
 

היצע המנועים של יונדאי טוסון החדש בישראל כולל בשלב זה שני מנועי בנזין מסדרת SmartStream. היבואן מציין כי לקראת הרבעון השלישי צפויות גרסאות היברידיות ומאוחר יותר גם פלאג-אין.

מנוע 1.6 ל'T-GDI  המשלב בנוסף למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו גם מערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה רציף, המאפשרת חיסכון של 5% בצריכת הדלק, שיפור הביצועים ב- 4% והפחתה של 12% בפליטת המזהמים.

המנוע מספק 180 כ"ס ומומנט בן 27 קג"מ . התאוצה מ- 0 ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד DCT מהדור השני.

צריכת הדלק המוצהרת הממוצעת במנוע זה עומדת על 13.8 ועד 14.5 ק"מ לליטר, תלוי בגרסה, בצמיגי המותקנים ובמשקל הרכב.


המנוע השני הוא מנוע 2.0 ל' אטמוספרי המספק 156 כ"ס ומומנט של 19.6 קג"מ. המנוע משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה קדמיים. התאוצה מ- 0 ל-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות.

צריכת הדלק המוצהרת הממוצעת של מנוע זה עומדת על 12.19 ק"מ לליטר.