יונדאי אלנטרה מתחדשת ומתחשמלת – השקה מקומית

יונדאי אלנטרה מתחדשת ומתחשמלת – השקה מקומית
תמונות באדיבות היצרן

כלמוביל, יבואנית יונדאי, השיקה הבוקר את האלנטרה Hybrid החדשה. לראשונה, לאור מימדים חיצוניים נדיבים ואבזור עשיר (לרבות בטיחותי), הדגם מוגדר על ידי היבואן כרכב "מנהלים משפחתי". הנה כל הפרטים אודותיו.

טל אבן | 23/11/21

מותג יונדאי ממשיך להסתער על השוק המקומי במלוא הקיטור- והחשמל.

היצרן מצהיר כי עד 2025, יוגדר כפורץ הדרך בתעשיית הרכב, ולשם כך הוא הכין הון של לא פחות מ-52 מיליארד דולרים, לשם השקעה במחקר ובפיתוח, ואימוץ טכנולוגיות עתידיות.

כחלק מההסתערות על השווקים העולמיים כשישראל בתוכם, היו במהלך 18 החודשים האחרונים לא פחות מ-12 השקות של דגמים חדשים או מחודשים, ביניהם הסונטה, הטוסון, i20 ו-IONIQ 5 החדשים שהושקו מוקדם יותר השנה.

---

יונדאי אלנטרה, לראשונה עם הנעה היברידית, כנגזרת מהחלטת החברה להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים בכל הסגמנטים, מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, ואינה נסמכת על קודמתה. בשלב זה, אין ליבואן כוונות להביא גם גרסאות בנזין של האלנטרה.

הרכב גדול משמעותית מקודמו, וגם מהמתחרה הישירה שאותה שם היבואן בין הכוונות – טויוטה קורולה ההיברידית, ובכל מימד – באורך וברוחב (עם 4.675 מ' ו- 1.825 מ' בהתאמה, הפרש של כ-4.5 ס"מ בכל מימד מהטויוטה), וגם בסיס הגלגלים צמח כאן ל-2.72 מ' (לעומת 2.70), הגדול בקטגוריה, לשם ישיבה נוחה מאחור.

נפח תא המטען נדיב, עם 474 ליטרים.

הדגם, שלמעשה בא להחליף את האיוניק ההיברידית ששיווקה צפוי להיפסק לקראת סוף הרבעון הראשון של 2022, מצהיר על חסכון ניכר בדלק, עד כדי 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. האלנטרה החדשה אף זכתה בתואר "מכונית השנה לשנת 2021" בצפון אמריקה.

הפלטפורמה החדשה של האלנטרה מציגה חוסן מבני גבוה ובשילוב חיסכון במשקל והורדת מרכז הכובד מתקבלות יכולת דינאמית משופרת והגנה מרבית על הנוסעים במקרה של תאונה.

עיצוב האלנטרה מציג קו ספורטיבי ודינאמי, בדומה לקווי הסונטה. מהצד מראה קופה 4 דלתות עם קו גג נמוך. החזית מודגשת בקווים הנוטים קדימה, במרכז שבכה בעלת צורות גאומטריות רב מפלסיות המשתלבות זו בזו, כונסי אוויר בפגוש הקדמי וחתימת LED ייחודית בפנסים הקדמיים. גם מאחור חתימת LED לרוחב המכונית עם יחידות תאורה זוויתיות.

בפנים ניכר שימוש בחומרים איכותיים, גימורי אלומיניום ומשטחי שחור מבריק לצד תאורת אווירה עשירה.

באלנטרה שילוב בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ל' המספק 105 כ"ס ו-15 קג"מ, לצידו מנוע חשמלי בהספק של 43.5 כ"ס ובעל מומנט של 17.3 קג"מ. משילוב המנועים יוצאת תפוקה של 139 כ"ס ומומנט משולב של 27 קג"מ. אל המנועים משודכת תיבת הילוכים דו מצמדית בת 6 יחסי העברה קדמיים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כאן 10.5 שניות.

באלנטרה ניתן דגש על מערכות בטיחות אקטיביות רבות, שחלקן נעדרות ממפרטיהן של רוב המתחרות.

ניתן למצוא כאן כסטנדרט מערכות עזר והתרעה לנהג המבוססות על שילוב של מצלמה, רדאר וחיישנים היקפיים, המנטרים את הסביבה והתנועה מסביב למכונית ומסייעים לה להימנע מהתנגשות באופן אקטיבי על ידי הפעלת מערכות הבלימה וההיגוי בעת הצורך.

בין המערכות נמצא כבר ברמת הגימור הראשונה, Premium (147,900 ₪) התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. המערכת מאפשרת סיוע בחציית צמתים כשהיא מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן ולהפעיל את הבלמים בהתאם, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב ומרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית לרבות זחילה בפקקים, התרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים, התרעה על ערנות נהג, התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

רמת גימור Supreme (149,900 ₪) מוסיפה למערך מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית ומערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות.

האבזור ברמת גימור Premium כולל מערכת מולטימדיה מקורית 8" עם תאימות לממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, כפתור view להפעלת מצלמה אחורית, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק באמצעות שלט, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חיישן אורות, מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר V12, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת יום ותאורה אחורית LED וחישוקי "16. 

רמת גימור Supreme כוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה, תאורת LED בפנסים הקדמיים, גג שמש חשמלי וחישוקי 17".

יונדאי מעניקה אחריות של 5 שנים או עד 100 אלף ק"מ לרכב, ואחריות מורחבת על הסוללה ל-7 שנים או עד 150 אלף ק"מ.

ומהן תוכניות המותג לעתיד?

ה- Staria צפוי להיכנס כמחליף של ה-i800, אולם לא צפוי להיות שום קשר ביניהם.

בניגוד לרכב גדול להרבה נוסעים שהינו פשוט וספרטני, מדובר בוואן עתידני למראה, שצפוי לנגוס גם בסגמנט של מיניוואנים מפוארים כקיה קרניבל, פולקסוואגן קאראוול ואחרים.

הדגם צפוי לקבל את תיבות ההילוכים ואת מנועי הדיזל של דגם הסנטה-פה, וכנראה יגיע למחוזותינו לקראת אפריל או מאי 2022.

את אפשרויות ייבוא דגם ה- Bayon, דגם פנאי קטן בקטגוריית B-SUV, עדיין בוחן היבואן אל מול היצרן, שם קיימים פערי מחיר המהווים בשלה זה חסם. היבואן, כמדיניות, מעוניין להביא ארצה כל דגם אטרקטיבי של יונדאי, והביירון ביניהם.

שני דגמים מעניינים במיוחד הם האיוניק 6 והאיוניק 7 שמהווים בשורות בתחום החשמל, כשהאחרון נהנה מ-7 או אף 8 מושבים, כ"סופר וואן" מתקדם.

האיוניק 6 צפוי, לפי שעה, להגיע לישראל לקראת סוף 2022.