טויוטה קאמרי ההיברידית החדשה- במבחן דרכים

טויוטה קאמרי ההיברידית החדשה- במבחן דרכים
צילום תמונות: טל אבן

הקאמרי ההיברידית החדשה מבית טויוטה לא באה כדי לפרוץ גבולות חדשים או להמציא את הגלגל, תרתי משמע, אל מול קודמתה. היא באה כדי לתת סל תועלות אפקטיבי ואטרקטיבי, כפי שהיא יודעת מאז ומתמיד, ופונה ישירות אל השכל הישר של אוהדיה שלא יעזבו אותה. חזרנו ממבחן דרכים.

טל אבן | 26/08/21

הדור התשיעי במספר של דגם הקאמרי, שעבר שינויים וגלגולים שונים לאורך 39 השנים מאז הושק לראשונה, מביא איתו מתכון דומה למדי לזה שהוחלף על ידיו. חדי עין יבחינו בעיצוב שונה מעט לחזית, בדמות פגוש וגריל שונים, עדכון בעיצוב פנסי החזית, חישוקים שונים ונגיעה בפנסים האחוריים.

מעבר לכך העיצוב נותר כשהיה, סולידי ומכובד, שבשל מימדיו הנדיבים (4.88 לאורך, 1.84 מ' לרוחב) מפגין נוכחות דומיננטית למדי על הכביש, הגם שכלל הפנסים ברכב הם מסוג לד.

דגם המנהלים הגדול של טויוטה חולק מזה שנים לא מעט מכלולים עם מכוניות השייכות למותג היוקרה מבית, לקסוס, חברה שהוקמה רק בשנת 89, הרבה אחרי שהמונח "קאמרי" ושמות מקומיים אחרים שהוצמדו לדגם, נהגו במבטאים שונים ובשפות שונות סביב העולם.

לכן לא מפתיע לגלות שהקאמרי, ה"טויוטה הגדולה", מוחמאת מאסוציאציה ישירה אל אחיותיה שמתהדרות בסמל ה-L.

אז דגם ה-ES של לקסוס גדול אף יותר מהקאמרי, באורך וברוחב, ולכן גם מציע בסיס גלגלים גדול יותר ומרחב מחייה מכובד מאחור. הוא גם נהנה מעוד כמה מנעמים ופינוקים השייכים לעולמות הפרימיום, אך מכלולים רבים דומים.

מערכת ההנעה בין השתיים זהה, וכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטרים המשולב אל מנוע חשמלי וביחד אלה מפיקים 218 כוחות סוס ומומנט בן 22.5 קג"מ. צמד המנועים כאן המשודך לתיבה רציפה עם יחסי העברה מלאכותיים קבועים מראש, הנשלטים גם מכפתורים שמאחורי ההגה, והם טובים כדי להזניק את הקאמרי בנחישות אל עבר מאה קמ"ש תוך 8.5 שניות.

כניסה אל הקאמרי החדשה אינה מפתיעה גם בסביבת הנהג והנוסעים. העיצוב מוכר , וכולל כמה שינויים לא גדולים, כמו שינוי קל במיקום המסך המרכזי ובגודלו (9" כעת במקום 8"), ובאבזור נוסף.

רמת הגימור היא XLE, היחידה שנמכרת כעת, ומחירה 214,900 ₪. יש פה לא מעט אבזור, כמצופה מרכב במחיר שכזה, כמו מושבי עור, כשהקדמיים מחוממים עם הזזה חשמלית, הגה עם חימום המתכוונן חשמלית, קישור לאפל ולאנדרואיד, מצלמת רוורס, צג נתונים 7" בלוח המחוונים, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחים למושבים מאחור, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית לנייד התומך בטכנולוגיה, תאורת אווירה ועוד. בולט כאן בהיעדרו גג שמש או פנוראמי, שבניגוד לדור הקאמרי הקודם, אינו מוצע גם כאופציה בתוספת תשלום.

רמת הבטיחות כאן היא הגבוהה ביותר עם ציון 8 מתוך 8, וכוללת 7 כריות אוויר, זיהוי רכבים חוצים מאחור ובשטח מת, שמירת מרכז נתיב ותיקון היגוי אקטיבי, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות גבוהים ובקרת שיוט אדפטיבית. לרשות הנהג גם מערכת המונעת שכחת ילדים מאחור וחיישני חנייה מלפנים ומאחור.

האווירה בתא הנוסעים מזמינה מאד, הן בשל שימוש בחומרים שרובם מרגישים איכותיים והמגע במשטחים נעים. יש כאן שימוש בעור לפרקים, ניקל ופלסטיק איכותי עם טקסטורה מיוחדת, והשילוב בין המושבים הבהירים למשטחים הכהים יותר מתגלה כמוצלח למדי. המרווח הפנימי המרשים מוסיף אף הוא לאווירה הטובה כאן. מסך המגע המרכזי נהיר וקל לשימוש ולתפעול מבעבר, הגרפיקה שלו ברורה אמנם, אך אינה מהמרשימות שראינו בדורות האחרונים של המסכים.

גם כאן שמחתי למצוא כפתורי גלגל לתפעול הטמפרטורה בבקרת האקלים ובמערכת השמע, זה ידידותי ו"נופל ליד" בשימוש יומיומי. הייתי שמח למצוא כפתור גלגל נוסף גם לתפעול עוצמת המזגן, ולא כפתורים שהתגלו כקטנים מדי וכאלה הדורשים תשומת לב מיוחדת לשם איתורם בעת נהיגה.

המרווח הכללי המשובח מלווה אותנו גם למושב האחורי, שם נראה ששלושה מתבגרים או שני מבוגרים וילד לא יתלוננו על צפיפות יתר על המידה; בסיס הגלגלים המכובד (קרוב ל-2.83 מ') מאפשר מקום רב לברכיים, וכל עוד הנוסעים אינם גבוהים מ-1.85 מ', גובה התקרה שם לא מהווה מטרד. תא המטען גדול בנפחו (524 ליטרים) ומבנהו פשוט אך פונקציונלי מאד.

-- 

תחילת הנסיעה שקטה מאד בסיועו של המנוע החשמלי. גם כשמנוע הבנזין מתעורר נשמרת ברכב רמה מרשימה של שקט. בשיוט במהירות גבוהה נשמעים מעט רעשי כביש, אך במינון נמוך.

כיאה לרכב מנהלים מפנק, הנסיעה נעימה ושלווה, המושבים מתגלים כנוחים מאד גם לאחר נסיעה ארוכה, המתלים מכוילים לצד היותר רך של הסקאלה, ורק במעבר על גבי מכשולים רוחביים וכבישים משובשים ניתן לשמוע את מהלכם/ סוף מהלכם שאינו מרוצה מהעניין, במיוחד בעת האצה שם נשמעת חבטה קלה. הנסיעה כאן מעודנת ושקטה, כל עוד לא מאיצים באופן נחוש והחלטי, תוך הקפצת מחט הסל"ד אל על, כפי שאנו מכירים בכלי רכב המצוידים בגיר רציף.

בקרות הבטיחות האקטיביות עובדות היטב, וגם הראות החוצה מחלונות הרכב הגדולים מצוינת.

רמת האחיזה גבוהה מאד, הכוח המתקבל מכובד וזמין, ואמנם הרכב לא מפתה בשום שלב לנסות להדק פניות או לבצע תמרונים ספורטיביים, אך בהחלט נותן תחושה דינאמית וזריזה למדי, בכל זאת יש כאן 218 סוסים, ובטח ביחס למימדי המרכב הגדול.

את המבחן סיימה הקאמרי עם צריכת דלק ממוצעת של 14.7 קילומטרים לליטר בנזין, נתון מכובד למדי לסגמנט.

--

לא מדובר ביד המקרה שהטויוטה קאמרי מככבת מזה שנים בין ה"בסט סלרס" בשוק רכבי המנהלים ה"קומפקטיים" בארה"ב.

לפנינו רכב גדול, מרווח, מצויד ובטיחותי, הנהנה ממוניטין של אמינות מופלגת, סחירות מצוינת ועלויות אחזקה הגיוניות.

בגרסה ההיברידית הוא גם שקט מאד, מזהם פחות וחסכוני בדלק הרבה יותר.

אז נכון שרכבי הפנאי נוגסים עוד ועוד בסגמנט המנהלים הקלאסי, אולם הקאמרי וחברותיה החזקות לסגמנט, הסקודה סופרב והיונדאי סונטה, ממשיכות למכור היטב, ולתת ללקוחותיהן הנאמנים להצביע באמצעות האצבעות שמחזיקות בכרטיס האשראי שמשלם עבורן.

בסוף, את תחושת הנינוחות הסלונית מקבלים יותר במכוניות מרווחות בהן יושבים נמוך, בכורסאות נוחות ומפנקות, ופחות ברכבים מגודלים בעלי מרכז כובד גבוה.