וויי קופי 01 WEY COFFEE במבחן דרכים

לא מעט מותגי רכב סיניים הגיעו ארצה לאחרונה, והחלו לשטוף את כבישי ישראל בכלי רכב חשמליים בעיקר. מותג WEY השיק את דגם קופי 01, בלנד מסקרן ושונה בין שאר התערובות שסביבו – רכב פלאג-אין הייבריד גדול ויוקרתי, שבקרבו 2 מנועים חשמליים לצד מנוע בנזין, שיחד מפיקים כמעט 500 כוחות סוס ומבטיחים טעם עשיר וארומטי במיוחד. פגשנו אותו על קפה, והנה הרשמים ממנו.

טל אבן | 21/03/23
וויי קופי 01 WEY COFFEE
וויי קופי 01 WEY COFFEE. צילום תמונות: טל אבן

WEY - רקע

המותג WEY נולד בשנת 2016, ומקורו על שם Wei Jianjun, יו"ר קבוצת Great Wall Motors, אליה משתייך גם מותג WEY, תוך שהוא שם פוקוס על ייצור של רכבי קרוס-אובר יוקרתיים.

אם השם גרייט-וול מצלצל לכם מוכר, ולא רק בהקשר החומה הסינית אלא גם בתחום הרכב, אתם לא טועים; החברה, שהוקמה בשנת 1984, שיווקה בישראל לאורך כ-5 שנים פיק-אפים בעיקר (לצד דגם סופר מיני ודגם משפחתי שלא זכו להצלחה מקומית), עד שהפסיקה את פעילותה המקומית לפני כ-8 שנים.

כעת הקבוצה חוזרת לישראל עם מספר מותגים שיש באמתחתה, וזה כולל את ORA המשפחתית השובבה ואת WEY, מותג המשווק בישראל על ידי קבוצת סמלת.

 

Coffee 01

המותג WEY החליט לתת לדגמיו המשווקים בעולם שמות של קפה על סוגיו (קפוצ'ינו, לאטה, מקיאטו וכו'), ולארץ הגיע הקופי Coffee 01, דגם המכונה גם "מוקה" בשווקים מסוימים.

בדגם זה מסתתרות מספר הפתעות ומוחבאים בו כמה שפנים, חלקם מהירים במיוחד, מתחת לכובע, או במקרה שלפנינו - מתחת למכסה המנוע.

רשימת המאפיינים הלא שגרתית שניתן למצוא בסל של הקופי 01, כוללת הספק גבוה במיוחד משלושת המנועים (476 כ"ס ליתר דיוק), טווח חשמלי ארוך באופן חריג לרכב פלאג-אין (לא פחות מ-146 ק"מ מוצהרים), מאפייני אבזור וחומרים השייכים לעולמות היוקרה, ואת כל אלה מלווה מחיר תחרותי, בטח אם בודקים אותו ביחס למחירי דגמי הפלאג-אין השייכים למותגי הפרימיום, אותם מטרגטת WEY בין הכוונות שלה.

בשל כל אלה, המפגש עם הקופי 01 היה מסקרן, והציפיות איתן ניגשתי למבחן היו גבוהות.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

Coffee 01 – עיצוב ומימדים

מימדי הקופי 01 מכובדים למדי, עם אורך של 4.87 מ', רוחב בן 1.96 מ' וגובה של 1.69 מ'. עם מימדים אלה, הוא קרוב יותר לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים מאשר לקומפקטיים.

מלפנים גריל עצום עם קשקשי ניקל בוהקים ופנסי חזית לד מתוחכמים בצורת קוביות.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - מבט קידמי

מהצד בולטים חישוקי הענק (21"), ידיות שקועות בדלתות, חלונות צרים (האחוריים מושחרים) שסביבם ניקל, קורות דקות ומראה כללי דינאמי.

מאחור פנסי לד צרים, בהם פסים אנכיים הנותנים חתימה לדגם בחשיכה, וכיתוב WEY גדול ביניהם.

העיצוב כולו אינו ייחודי באופן המבחין אותו מייד כפורץ דרך ביחס לדגמים חדשים אחרים המסתובבים על הכביש, אך התוצאה הכללית נאה למדי, הרמונית, מכובדת ואף מרשימה.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - מבט צדוויי קופי 01 WEY COFFEE - מבט אחורי

---

Coffee 01 – עיצוב וגימור פנימי

עם פתיחת דלת הנהג (נעילה ושחרור אוטומטיים עם התקרבות או התרחקות מהרכב), ניכר מייד שב- WEY לקחו ברצינות רבה את תחושת היוקרה שהקופי 01 מעוניין לתת לבעליו. שילוב הצבעים מעניין, המושבים עוטים עור משובץ מעוינים ומשולב (בגרסה הבכירה) באלקנטרה, משטחי עור נרחבים עם תפרים מוקפדים נפרשים לרוחב הדש בורד, על הדלתות ובקונסולה המרכזית ופסי ניקל וחומרים נוספים שמרגישים איכותיים.

מעבר לכך יש לפנינו 3 מסכי LCD, האחד כלוח מחוונים (9.2"), זה המרכזי והגדול, המשמש כמולטימדיה ראשית ופיקוד על מערכות הרכב (14.6") ואחד נוסף מתחתיו א-לה דגמי ריינג' רובר, המופקד בעיקר על בקרת האקלים המפוצלת, בגודל 9".

העיצוב כולל תאי אחסון רבים וגדולים, לרבות מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, שם ישנן לא מעט יציאות לטעינת מכשירים.

יצוין, כי לאחר בחינה מדוקדקת יותר של תא הנהג, מתגלים גם חומרים המרגישים עמידים אמנם, אך איכותיים מעט פחות מאשר חלקים מקבילים שבתאי הנהג ברכבי פרמיום אירופאים.

זה יכול להיות בדיפוני פלסטיק פנימיים של חלק מתאי האחסון, בקליקים שבכפתורים שעל ההגה, או בכפתורים המעטים הפזורים בדש בורד, סביב ההגה בעיקר, המשכנעים והמדויקים פחות ממיטב התחרות.  

וויי קופי 01 WEY COFFEE - פנים הרכב

---

Coffee 01 – אבזור

הקופי 01 משווק בשתי רמות גימור, Premium (285,000 ₪) ו- Luxury (320,000 ₪).

כבר בגרסת הכניסה מקבלים כניסה ללא מפתח, מצלמות 360 רבות אפשרויות וכיוונים, תצוגה עילית על השמשה, תאורת אווירה, חימום בהגה ובמושבים הקדמיים הגבוהים המתכווננים חשמלית, מנופי העברת הילוכים מההגה, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חנייה מלפנים ומאחור ועוד.

מערכת המולטימדיה כוללת הפעלה קולית (Hey Wey) לפתיחת חלון, גג או שליטה בשמע למשל, סינון רעשים אקטיבי ומערכת שמע בעלת 12 רמקולים מבית אינפיניטי.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - פנים הרכב

למבחן התייצבה הגרסה הבכירה, שמעבר לגרסת הכניסה כוללת גם גג פנורמי, זיכרונות למושב הנהג, חימום גם במושבים האחוריים, אוורור ותוכניות עיסוי בקדמיים, וילונות צד נשלפים מאחור, התצוגה העילית מפורטת יותר ומקבלת מימד של AR (בעיקר התרעות על רמת קרבה ומיקום רכב מלפנים וסימון נתיב), האפשרויות בתאורת האווירה מורחבות ועוד.          

מעבר למושב האחורי חושף מושב מרווח מאד, הן לרגלי הנוסעים (בסיס גלגלים של 2.91 מ'), כשעם ריצפה כמעט שטוחה- גם היושב האמצעי לא צפוי להתלונן, הן לראש וגם לכתפיים של שלושה מבוגרים שישבו שם.

פה ישנם פתחי מיזוג אחוריים, יציאות לטעינה, מושבים נוחים ונעימים ותחושת היוקרה פה לא נעדרת.  

וויי קופי 01 WEY COFFEE - מושב אחורי

דלת תא המטען נפתחת חשמלית, שם ממתין נפח לא גדול במיוחד לסגמנט (371 ל'), וסף הטענה מעט גבוה. מתחת לרצפתו לא קיים הרבה מקום לאחסון נוסף ונסתר מהעין.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - תא מטען

---

Coffee 01 – בטיחות

שתי רמות הגימור זוכות לציון 7 מתוך 8, עם 8 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת מהירות חכמה, תמרון עצמאי בחירום, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על עייפות נהג, ניטור תנועה חוצה, התרעה לפני פתיחת דלת ועוד.

בדגם הבכיר ישנם בנוסף התרעה על השארת ילד ברכב, חנייה אוטומטית וגם מערכת Track back reverse, המסוגלת לנוע אחורי עצמאית, בהתאם לתוואי ולמכשולים אותם היא זוכרת מעשרות המטרים האחרונים. זה טוב בעיקר בנסיעה אחורנית כשמגיעים לכביש ללא מוצא או לכביש חסום.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - פנים הרכב

---

Coffee 01 – מערכת הנעה

דגם הקופי 01 מגיע כגרסת פלאג-אין הייבריד בלבד. גרסה זו מצוידת במנוע בנזין אליו מוצמד מגדש טורבו, מנוע חשמלי האחראי על הציר הקדמי ואחד נוסף, האחראי על הציר האחורי, ואגב כך נוצרת בקופי 01 הנעה כפולה.

מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים, הספקו 201 כ"ס, והמומנט עומד על 32.6 קג"מ. המנוע החשמלי הקדמי מוסיף 161 כ"ס עם מומנט של 23 קג"מ. האחורי- 181 כ"ס ו-33 קג"מ.

שילוב כוחות של שלושת המנועים יוצר הספק מכובד של 476 כ"ס ומומנט אדיר של 86.4 קג"מ. למנועים משודכת תיבת הילוכים בת 9 יחסי העברה קדמיים.

הביצועים? למרות משקל עצמי של 2,365 ק"ג מכובדים, הוויי קופי 01 מאיץ ב-5 שניות ל-100 קמ"ש. מדובר בהפסקת קפה מהירה. מאד מהירה.

---

Coffee 01 – נוסעים

בעיר, מתחילים במצב חשמלי וההתנהלות חרישית. בתנועה עירונית המתלים המכוילים למצב רך פועלים היטב, מעניקים רמה גבוהה של נוחות, וחוסכים מהנוסעים מלחוש את רוב תלאות הכביש. תגובת 2 הדוושות מעט מלאכותית ולא תמיד לינארית, תופעה המוכרת מחלק מכלי הרכב החשמליים, ויש להתרגל לאופן הפעולה שלהן.

ההתנהלות העירונית קלה, הרבה בזכות מצלמות וחיישנים היקפיים, כאשר תמונת המצלמות מופיעה בתדירות גבוהה מדי במסך הראשי, עם איתות לשם מעבר נתיב או עם התקרבות לא באמת מסוכנת לרכב אחר.

כבר בשלב זה מגלים הנדסת אנוש שברובה היא טובה, אך לעיתים אינה מושלמת, כמו שני הצגים המרכזיים, שעלולים להסתנוור מהשמש ולהיות לא לגמרי קריאים, לוח המחוונים כולל אינפורמציה חשובה, במיוחד בחלקו הימני, רק שזו מופיעה בתצוגה קטנה מדי.

עניין פעוט אך מעט תמוה - ידית האיתות אף היא דורשת הסתגלות, מאחר והפסקת איתות ידנית יכולה להתרחש לעיתים לאחר מספר ניסיונות של איתות קצר בשוגג לכיוון הנגדי וחוזר חלילה, מה שעלול לבלבל מעט את הנהגים מאחור.

טוב עשו מהנדסי WEY, שלצד תפעול של פונקציות מסוימות כמו פתיחת גג שמש והסוכך, פתיחת תא מטען וכו' הקיים כאן דרך הצגים, תפעול שהופך פופולארי יותר ויותר בתעשייה – המרכז הכל דרך הצג הראשי הגדול, ישנם גם כפתורים פיזיים לתפעול של פעולות אלה ואחרות.

יתרה מכך, במסך הראשי ישנה גישה מהירה למסך המרכז את הפונקציות השימושיות ביותר. חכם. 

וויי קופי 01 WEY COFFEE

מערכות הבטיחות האקטיביות

סוללת מערכות הבטיחות האקטיביות פועלת כאן בהיפר, וראוי שאלה תעודנה בתגובותיהן ובשלב בו הן נכנסות לפעולה, בעדכוני הגרסאות הבאות.

תיקון הסטייה מנתיב אגרסיבי משהו ונוטה לפעול הרבה יותר מדי מוקדם ובמקרים רבים- שלא לצורך, עד כדי כך, שזו שאיתי חשה כאילו שאני לא שולט בנעשה בכביש.

תאורת האווירה, שעד לפני רגע קפצה לה בקצב השיר המתנגן ברקע תוך שהיא מחליפה צבעים, מתגלה ככזו שמתריעה באופן דומיננטי מדי על סכנה בכביש, הכל בליווי צפצופים טורדניים.

הקופי 01 ממש נוזף בנהג להשאיר את עיניו על הכביש גם כשהן שם (ישנה יחידה הממוקמת על קורה A השמאלית, העוקבת אחרי אישוני הנהג), וגם החגורה של הנהג מפתיעה עם פולסים קצרים ונחושים, שמכניסים את הנהג למצב של "דיר בלאק", גם אם הסיבה לכך לא באמת ברורה לו.

שלל ההתרעות זרקו אותי שלושים ומשהו שנים אחורה, וגרמו לי לחוש מעט כמו תלמיד נהיגה, ולא סתם, אלא אחד שלא באמת מקשיב להנחיות המורה שלו.

רק ששם, עד כמה שזכור לי, גם אם קיבלתי הערות מהמורה, הן היו בונות והבנתי את הרציונל שמאחוריהן.

כשתדירות ההתרעות כה גבוהה, ובמיוחד בעת נהיגה מתונה ולא מסכנת, הדבר עלול ליצור התעלמות מצד הנהג, גם במקום בו ההתרעה ראויה ומונעת סיכון. קצת כמו בסיפור "זאב, זאב!".

וויי קופי 01 WEY COFFEE

---

מחוץ לעיר, מתגלות כמה מהאיכויות הבולטות של הקופי 01.

כבר בתחילת המבחן, בתנועה באמצעות מנועי החשמל בלבד, הרכב הגדול מאיץ בנחישות רבה, מה שמתעצם בנהיגה המשלבת גם את מנוע הבנזין.

הקופי 01 מהיר מאד, ובכל כביש, מישורי או במעלה, יש לו יכולות עקיפה ותאוצה מרשימות עד מאד, כשמד המהירות מסמן עד כמה התחושה השלווה מתעתעת, ועד כמה המהירות בפועל גבוהה ממה שנדמה.

המערכת האקטיבית לסינון רעשים, לצד בידוד אקוסטי משובח, שומרים על שקט מופתי בתא הנוסעים, גם במהירות תלת ספרתית.

המתלים הרכים יוצרים נהיגה סלונית ומעין ריחוף, ורק בכביש גלי המרכב נכנס למעין נדנוד על ציריו, גם שם, באופן מתון למדי.

כביש הררי מגלה אחיזה גבוהה בשל הנעה כפולה וצמיגים גדולים (רוחב 265 מ"מ), הקופי 01 מעניק לנהג ביטחון רב, וניתן לנוע איתו במהירות גם שם, גם אם ייעודו של הקופי להיות מהיר, אך לא ספורטיבי.

חשוב לזכור בנוסף, שלמרות שבין מצבי הנהיגה בקופי מופיעים גם כמה מצבי שטח, מרווח הגחון כאן עומד על 16 ס"מ בלבד, לכן לא מדובר ברכב שנועד לעזוב את האספלט, למעט הבלחות קצרות בשבילים מהירים שבטבע.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

---

Coffee 01 – צריכת חשמל ודלק   

לרשות הוויי קופי 01 סוללה גדולה במיוחד, בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב פלאג-אין ולא ברכב חשמלי 100%, עם קיבולת של 36.67 קווט"ש.    

מעבר לכך, לקופי 01 אפשרות גם לטעינה מהירה DC, שגם היא נעדרת לרוב מרכבי פלאג- אין אחרים.

מפרט היצרן מדבר על טווח חשמלי חסר תקדים של 146 ק"מ, וטווח כללי של 800 ק"מ (בנזין פלוס חשמל).

בפועל, תנועה במצב חשמלי גילתה שהטווח האמיתי הוא 120 ק"מ באמצעות חשמל בלבד, והממוצע הכללי של המבחן, שרק רבע ממנו התבצע על טהרת החשמל, נקבע על 11.7 ק"מ לליטר בנזין.

יצוין כי הסוללה החשמלית לא נוטה להתרוקן לחלוטין, ובתנועה עירונית בעיקר ניתן יהיה לנוע בשילוב של בנזין עם חשמל, כמעט בכל מצב של מידת הטעינה.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

---

Coffee 01 - סיכום

WEY Coffee 01 באה עם מספר הצהרות ובשורות.

המרעישות שבהן מספרות על טווח חשמלי רחב במיוחד, שילוב מנועים עתירי הספק ומומנט, אבזור עשיר ויוקרתי והכל מקופל במחיר שהוא אמנם אינו מחירו של רכב לכל פועל, אולם מדובר ברכב שמטרתו להציע עסקה משתלמת ממש, אל מול תחרות בדמות רכבי יוקרה אירופאים מובילים, שנותנים חבילת תועלות דומה.

ואכן, מבחן המציאות מגלה רכב נאה מאד, גדול ומרווח, מאובזר כהלכה שמציע אווירה יוקרתית למדי, הרבה בזכות חומרים איכותיים בהם הוא עושה שימוש.

הוויי קופי 01 הוא רכב מהיר. מאד מהיר. הוא לא מתיימר, ולא אמור להתיימר, להיות ספורטיבי וחד כהוט-האץ' קל משקל. הוא שקט, סלוני, נוח ומציע רכות מתלים שלא פוגעת כמעט באיכויות נסיעה ארוכה בכביש המהיר.

שלל מערכות הבטיחות האקטיביות שבו חייבות לעבור עידון, שכן לא תרצו להחליף את האווירה הנינוחה, השלווה והיוקרתית, במתח ובלחץ שנוצרים עקב פעילות יתר של מערכות בטיחות היפראקטיביות.  

את מבחן המוצר ואת שאלת התמורה למחיר ה-WEY קופי 01 עובר בצורה מצוינת, שכן הערך לשקל גבוה מאד, והקופי 01 מוצא עצמו מתומחר נמוך משמעותית, לעומת אלה שהוא שם לעצמו כמטרה וכיעד לכבוש – רכבי הפלאג-אין המובילים השייכים ליצרני הפרמיום האירופאים.

יחד עם זאת, המשוכה הגבוהה יותר אותה יצטרך הוויי קופי 01 לעבור תהיה בדמות מבחן מיצובו כסמל סטטוס, שכן רכבי יוקרה נבחנים גם בזה, ולא רק במבחן המוצר עצמו.

עד כמה WEY יתבסס בשוק המקומי כרכב וכמותג יוקרה לגיטימי ונחשק, רק זמן יגיד.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

WEY COFFEE 01 - Luxury

מחיר (₪)319,900
אורך (₪)4.87
רוחב (₪)1.96
גובה (מ')1.69
בסיס גלגלים (מ')2.91
משקל עצמי (ק"ג)2,365
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')371 / 1,250
מרווח גחון (ס"מ)16
טווח חשמלי 100% (מוצהר / בפועל)146 / 120
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין (ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)11.7
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 2,000 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4, 2 מנועים חשמליים
תיבת הילוכים, הנעה9 הילוכים, 4x4
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס)476
מומנט משולב (קג"מ)86.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')5.0
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש)36.67
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות)11 / 230

קצב טעינה מירבית  DC0-80% (קווט"ש / משך בדקות)

50 / 53

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

5 / 100,000

8 / 100,000

 

WEY - רקע

המותג WEY נולד בשנת 2016, ומקורו על שם Wei Jianjun, יו"ר קבוצת Great Wall Motors, אליה משתייך גם מותג WEY, תוך שהוא שם פוקוס על ייצור של רכבי קרוס-אובר יוקרתיים.

אם השם גרייט-וול מצלצל לכם מוכר, ולא רק בהקשר החומה הסינית אלא גם בתחום הרכב, אתם לא טועים; החברה, שהוקמה בשנת 1984, שיווקה בישראל לאורך כ-5 שנים פיק-אפים בעיקר (לצד דגם סופר מיני ודגם משפחתי שלא זכו להצלחה מקומית), עד שהפסיקה את פעילותה המקומית לפני כ-8 שנים.

כעת הקבוצה חוזרת לישראל עם מספר מותגים שיש באמתחתה, וזה כולל את ORA המשפחתית השובבה ואת WEY, מותג המשווק בישראל על ידי קבוצת סמלת.

 

Coffee 01

המותג WEY החליט לתת לדגמיו המשווקים בעולם שמות של קפה על סוגיו (קפוצ'ינו, לאטה, מקיאטו וכו'), ולארץ הגיע הקופי Coffee 01, דגם המכונה גם "מוקה" בשווקים מסוימים.

בדגם זה מסתתרות מספר הפתעות ומוחבאים בו כמה שפנים, חלקם מהירים במיוחד, מתחת לכובע, או במקרה שלפנינו - מתחת למכסה המנוע.

רשימת המאפיינים הלא שגרתית שניתן למצוא בסל של הקופי 01, כוללת הספק גבוה במיוחד משלושת המנועים (476 כ"ס ליתר דיוק), טווח חשמלי ארוך באופן חריג לרכב פלאג-אין (לא פחות מ-146 ק"מ מוצהרים), מאפייני אבזור וחומרים השייכים לעולמות היוקרה, ואת כל אלה מלווה מחיר תחרותי, בטח אם בודקים אותו ביחס למחירי דגמי הפלאג-אין השייכים למותגי הפרימיום, אותם מטרגטת WEY בין הכוונות שלה.

בשל כל אלה, המפגש עם הקופי 01 היה מסקרן, והציפיות איתן ניגשתי למבחן היו גבוהות.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

Coffee 01 – עיצוב ומימדים

מימדי הקופי 01 מכובדים למדי, עם אורך של 4.87 מ', רוחב בן 1.96 מ' וגובה של 1.69 מ'. עם מימדים אלה, הוא קרוב יותר לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים מאשר לקומפקטיים.

מלפנים גריל עצום עם קשקשי ניקל בוהקים ופנסי חזית לד מתוחכמים בצורת קוביות.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - מבט קידמי

מהצד בולטים חישוקי הענק (21"), ידיות שקועות בדלתות, חלונות צרים (האחוריים מושחרים) שסביבם ניקל, קורות דקות ומראה כללי דינאמי.

מאחור פנסי לד צרים, בהם פסים אנכיים הנותנים חתימה לדגם בחשיכה, וכיתוב WEY גדול ביניהם.

העיצוב כולו אינו ייחודי באופן המבחין אותו מייד כפורץ דרך ביחס לדגמים חדשים אחרים המסתובבים על הכביש, אך התוצאה הכללית נאה למדי, הרמונית, מכובדת ואף מרשימה.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - מבט צדוויי קופי 01 WEY COFFEE - מבט אחורי

---

Coffee 01 – עיצוב וגימור פנימי

עם פתיחת דלת הנהג (נעילה ושחרור אוטומטיים עם התקרבות או התרחקות מהרכב), ניכר מייד שב- WEY לקחו ברצינות רבה את תחושת היוקרה שהקופי 01 מעוניין לתת לבעליו. שילוב הצבעים מעניין, המושבים עוטים עור משובץ מעוינים ומשולב (בגרסה הבכירה) באלקנטרה, משטחי עור נרחבים עם תפרים מוקפדים נפרשים לרוחב הדש בורד, על הדלתות ובקונסולה המרכזית ופסי ניקל וחומרים נוספים שמרגישים איכותיים.

מעבר לכך יש לפנינו 3 מסכי LCD, האחד כלוח מחוונים (9.2"), זה המרכזי והגדול, המשמש כמולטימדיה ראשית ופיקוד על מערכות הרכב (14.6") ואחד נוסף מתחתיו א-לה דגמי ריינג' רובר, המופקד בעיקר על בקרת האקלים המפוצלת, בגודל 9".

העיצוב כולל תאי אחסון רבים וגדולים, לרבות מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, שם ישנן לא מעט יציאות לטעינת מכשירים.

יצוין, כי לאחר בחינה מדוקדקת יותר של תא הנהג, מתגלים גם חומרים המרגישים עמידים אמנם, אך איכותיים מעט פחות מאשר חלקים מקבילים שבתאי הנהג ברכבי פרמיום אירופאים.

זה יכול להיות בדיפוני פלסטיק פנימיים של חלק מתאי האחסון, בקליקים שבכפתורים שעל ההגה, או בכפתורים המעטים הפזורים בדש בורד, סביב ההגה בעיקר, המשכנעים והמדויקים פחות ממיטב התחרות.  

וויי קופי 01 WEY COFFEE - פנים הרכב

---

Coffee 01 – אבזור

הקופי 01 משווק בשתי רמות גימור, Premium (285,000 ₪) ו- Luxury (320,000 ₪).

כבר בגרסת הכניסה מקבלים כניסה ללא מפתח, מצלמות 360 רבות אפשרויות וכיוונים, תצוגה עילית על השמשה, תאורת אווירה, חימום בהגה ובמושבים הקדמיים הגבוהים המתכווננים חשמלית, מנופי העברת הילוכים מההגה, בלם יד חשמלי עם אוטו הולד, בורר מצבי נהיגה, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חנייה מלפנים ומאחור ועוד.

מערכת המולטימדיה כוללת הפעלה קולית (Hey Wey) לפתיחת חלון, גג או שליטה בשמע למשל, סינון רעשים אקטיבי ומערכת שמע בעלת 12 רמקולים מבית אינפיניטי.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - פנים הרכב

למבחן התייצבה הגרסה הבכירה, שמעבר לגרסת הכניסה כוללת גם גג פנורמי, זיכרונות למושב הנהג, חימום גם במושבים האחוריים, אוורור ותוכניות עיסוי בקדמיים, וילונות צד נשלפים מאחור, התצוגה העילית מפורטת יותר ומקבלת מימד של AR (בעיקר התרעות על רמת קרבה ומיקום רכב מלפנים וסימון נתיב), האפשרויות בתאורת האווירה מורחבות ועוד.          

מעבר למושב האחורי חושף מושב מרווח מאד, הן לרגלי הנוסעים (בסיס גלגלים של 2.91 מ'), כשעם ריצפה כמעט שטוחה- גם היושב האמצעי לא צפוי להתלונן, הן לראש וגם לכתפיים של שלושה מבוגרים שישבו שם.

פה ישנם פתחי מיזוג אחוריים, יציאות לטעינה, מושבים נוחים ונעימים ותחושת היוקרה פה לא נעדרת.  

וויי קופי 01 WEY COFFEE - מושב אחורי

דלת תא המטען נפתחת חשמלית, שם ממתין נפח לא גדול במיוחד לסגמנט (371 ל'), וסף הטענה מעט גבוה. מתחת לרצפתו לא קיים הרבה מקום לאחסון נוסף ונסתר מהעין.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - תא מטען

---

Coffee 01 – בטיחות

שתי רמות הגימור זוכות לציון 7 מתוך 8, עם 8 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת מהירות חכמה, תמרון עצמאי בחירום, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, זיהוי תמרורי מהירות, התרעה על עייפות נהג, ניטור תנועה חוצה, התרעה לפני פתיחת דלת ועוד.

בדגם הבכיר ישנם בנוסף התרעה על השארת ילד ברכב, חנייה אוטומטית וגם מערכת Track back reverse, המסוגלת לנוע אחורי עצמאית, בהתאם לתוואי ולמכשולים אותם היא זוכרת מעשרות המטרים האחרונים. זה טוב בעיקר בנסיעה אחורנית כשמגיעים לכביש ללא מוצא או לכביש חסום.

וויי קופי 01 WEY COFFEE - פנים הרכב

---

Coffee 01 – מערכת הנעה

דגם הקופי 01 מגיע כגרסת פלאג-אין הייבריד בלבד. גרסה זו מצוידת במנוע בנזין אליו מוצמד מגדש טורבו, מנוע חשמלי האחראי על הציר הקדמי ואחד נוסף, האחראי על הציר האחורי, ואגב כך נוצרת בקופי 01 הנעה כפולה.

מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים, הספקו 201 כ"ס, והמומנט עומד על 32.6 קג"מ. המנוע החשמלי הקדמי מוסיף 161 כ"ס עם מומנט של 23 קג"מ. האחורי- 181 כ"ס ו-33 קג"מ.

שילוב כוחות של שלושת המנועים יוצר הספק מכובד של 476 כ"ס ומומנט אדיר של 86.4 קג"מ. למנועים משודכת תיבת הילוכים בת 9 יחסי העברה קדמיים.

הביצועים? למרות משקל עצמי של 2,365 ק"ג מכובדים, הוויי קופי 01 מאיץ ב-5 שניות ל-100 קמ"ש. מדובר בהפסקת קפה מהירה. מאד מהירה.

---

Coffee 01 – נוסעים

בעיר, מתחילים במצב חשמלי וההתנהלות חרישית. בתנועה עירונית המתלים המכוילים למצב רך פועלים היטב, מעניקים רמה גבוהה של נוחות, וחוסכים מהנוסעים מלחוש את רוב תלאות הכביש. תגובת 2 הדוושות מעט מלאכותית ולא תמיד לינארית, תופעה המוכרת מחלק מכלי הרכב החשמליים, ויש להתרגל לאופן הפעולה שלהן.

ההתנהלות העירונית קלה, הרבה בזכות מצלמות וחיישנים היקפיים, כאשר תמונת המצלמות מופיעה בתדירות גבוהה מדי במסך הראשי, עם איתות לשם מעבר נתיב או עם התקרבות לא באמת מסוכנת לרכב אחר.

כבר בשלב זה מגלים הנדסת אנוש שברובה היא טובה, אך לעיתים אינה מושלמת, כמו שני הצגים המרכזיים, שעלולים להסתנוור מהשמש ולהיות לא לגמרי קריאים, לוח המחוונים כולל אינפורמציה חשובה, במיוחד בחלקו הימני, רק שזו מופיעה בתצוגה קטנה מדי.

עניין פעוט אך מעט תמוה - ידית האיתות אף היא דורשת הסתגלות, מאחר והפסקת איתות ידנית יכולה להתרחש לעיתים לאחר מספר ניסיונות של איתות קצר בשוגג לכיוון הנגדי וחוזר חלילה, מה שעלול לבלבל מעט את הנהגים מאחור.

טוב עשו מהנדסי WEY, שלצד תפעול של פונקציות מסוימות כמו פתיחת גג שמש והסוכך, פתיחת תא מטען וכו' הקיים כאן דרך הצגים, תפעול שהופך פופולארי יותר ויותר בתעשייה – המרכז הכל דרך הצג הראשי הגדול, ישנם גם כפתורים פיזיים לתפעול של פעולות אלה ואחרות.

יתרה מכך, במסך הראשי ישנה גישה מהירה למסך המרכז את הפונקציות השימושיות ביותר. חכם. 

וויי קופי 01 WEY COFFEE

מערכות הבטיחות האקטיביות

סוללת מערכות הבטיחות האקטיביות פועלת כאן בהיפר, וראוי שאלה תעודנה בתגובותיהן ובשלב בו הן נכנסות לפעולה, בעדכוני הגרסאות הבאות.

תיקון הסטייה מנתיב אגרסיבי משהו ונוטה לפעול הרבה יותר מדי מוקדם ובמקרים רבים- שלא לצורך, עד כדי כך, שזו שאיתי חשה כאילו שאני לא שולט בנעשה בכביש.

תאורת האווירה, שעד לפני רגע קפצה לה בקצב השיר המתנגן ברקע תוך שהיא מחליפה צבעים, מתגלה ככזו שמתריעה באופן דומיננטי מדי על סכנה בכביש, הכל בליווי צפצופים טורדניים.

הקופי 01 ממש נוזף בנהג להשאיר את עיניו על הכביש גם כשהן שם (ישנה יחידה הממוקמת על קורה A השמאלית, העוקבת אחרי אישוני הנהג), וגם החגורה של הנהג מפתיעה עם פולסים קצרים ונחושים, שמכניסים את הנהג למצב של "דיר בלאק", גם אם הסיבה לכך לא באמת ברורה לו.

שלל ההתרעות זרקו אותי שלושים ומשהו שנים אחורה, וגרמו לי לחוש מעט כמו תלמיד נהיגה, ולא סתם, אלא אחד שלא באמת מקשיב להנחיות המורה שלו.

רק ששם, עד כמה שזכור לי, גם אם קיבלתי הערות מהמורה, הן היו בונות והבנתי את הרציונל שמאחוריהן.

כשתדירות ההתרעות כה גבוהה, ובמיוחד בעת נהיגה מתונה ולא מסכנת, הדבר עלול ליצור התעלמות מצד הנהג, גם במקום בו ההתרעה ראויה ומונעת סיכון. קצת כמו בסיפור "זאב, זאב!".

וויי קופי 01 WEY COFFEE

---

מחוץ לעיר, מתגלות כמה מהאיכויות הבולטות של הקופי 01.

כבר בתחילת המבחן, בתנועה באמצעות מנועי החשמל בלבד, הרכב הגדול מאיץ בנחישות רבה, מה שמתעצם בנהיגה המשלבת גם את מנוע הבנזין.

הקופי 01 מהיר מאד, ובכל כביש, מישורי או במעלה, יש לו יכולות עקיפה ותאוצה מרשימות עד מאד, כשמד המהירות מסמן עד כמה התחושה השלווה מתעתעת, ועד כמה המהירות בפועל גבוהה ממה שנדמה.

המערכת האקטיבית לסינון רעשים, לצד בידוד אקוסטי משובח, שומרים על שקט מופתי בתא הנוסעים, גם במהירות תלת ספרתית.

המתלים הרכים יוצרים נהיגה סלונית ומעין ריחוף, ורק בכביש גלי המרכב נכנס למעין נדנוד על ציריו, גם שם, באופן מתון למדי.

כביש הררי מגלה אחיזה גבוהה בשל הנעה כפולה וצמיגים גדולים (רוחב 265 מ"מ), הקופי 01 מעניק לנהג ביטחון רב, וניתן לנוע איתו במהירות גם שם, גם אם ייעודו של הקופי להיות מהיר, אך לא ספורטיבי.

חשוב לזכור בנוסף, שלמרות שבין מצבי הנהיגה בקופי מופיעים גם כמה מצבי שטח, מרווח הגחון כאן עומד על 16 ס"מ בלבד, לכן לא מדובר ברכב שנועד לעזוב את האספלט, למעט הבלחות קצרות בשבילים מהירים שבטבע.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

---

Coffee 01 – צריכת חשמל ודלק   

לרשות הוויי קופי 01 סוללה גדולה במיוחד, בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב פלאג-אין ולא ברכב חשמלי 100%, עם קיבולת של 36.67 קווט"ש.    

מעבר לכך, לקופי 01 אפשרות גם לטעינה מהירה DC, שגם היא נעדרת לרוב מרכבי פלאג- אין אחרים.

מפרט היצרן מדבר על טווח חשמלי חסר תקדים של 146 ק"מ, וטווח כללי של 800 ק"מ (בנזין פלוס חשמל).

בפועל, תנועה במצב חשמלי גילתה שהטווח האמיתי הוא 120 ק"מ באמצעות חשמל בלבד, והממוצע הכללי של המבחן, שרק רבע ממנו התבצע על טהרת החשמל, נקבע על 11.7 ק"מ לליטר בנזין.

יצוין כי הסוללה החשמלית לא נוטה להתרוקן לחלוטין, ובתנועה עירונית בעיקר ניתן יהיה לנוע בשילוב של בנזין עם חשמל, כמעט בכל מצב של מידת הטעינה.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

---

Coffee 01 - סיכום

WEY Coffee 01 באה עם מספר הצהרות ובשורות.

המרעישות שבהן מספרות על טווח חשמלי רחב במיוחד, שילוב מנועים עתירי הספק ומומנט, אבזור עשיר ויוקרתי והכל מקופל במחיר שהוא אמנם אינו מחירו של רכב לכל פועל, אולם מדובר ברכב שמטרתו להציע עסקה משתלמת ממש, אל מול תחרות בדמות רכבי יוקרה אירופאים מובילים, שנותנים חבילת תועלות דומה.

ואכן, מבחן המציאות מגלה רכב נאה מאד, גדול ומרווח, מאובזר כהלכה שמציע אווירה יוקרתית למדי, הרבה בזכות חומרים איכותיים בהם הוא עושה שימוש.

הוויי קופי 01 הוא רכב מהיר. מאד מהיר. הוא לא מתיימר, ולא אמור להתיימר, להיות ספורטיבי וחד כהוט-האץ' קל משקל. הוא שקט, סלוני, נוח ומציע רכות מתלים שלא פוגעת כמעט באיכויות נסיעה ארוכה בכביש המהיר.

שלל מערכות הבטיחות האקטיביות שבו חייבות לעבור עידון, שכן לא תרצו להחליף את האווירה הנינוחה, השלווה והיוקרתית, במתח ובלחץ שנוצרים עקב פעילות יתר של מערכות בטיחות היפראקטיביות.  

את מבחן המוצר ואת שאלת התמורה למחיר ה-WEY קופי 01 עובר בצורה מצוינת, שכן הערך לשקל גבוה מאד, והקופי 01 מוצא עצמו מתומחר נמוך משמעותית, לעומת אלה שהוא שם לעצמו כמטרה וכיעד לכבוש – רכבי הפלאג-אין המובילים השייכים ליצרני הפרמיום האירופאים.

יחד עם זאת, המשוכה הגבוהה יותר אותה יצטרך הוויי קופי 01 לעבור תהיה בדמות מבחן מיצובו כסמל סטטוס, שכן רכבי יוקרה נבחנים גם בזה, ולא רק במבחן המוצר עצמו.

עד כמה WEY יתבסס בשוק המקומי כרכב וכמותג יוקרה לגיטימי ונחשק, רק זמן יגיד.

וויי קופי 01 WEY COFFEE

WEY COFFEE 01 - Luxury

מחיר (₪)319,900
אורך (₪)4.87
רוחב (₪)1.96
גובה (מ')1.69
בסיס גלגלים (מ')2.91
משקל עצמי (ק"ג)2,365
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')371 / 1,250
מרווח גחון (ס"מ)16
טווח חשמלי 100% (מוצהר / בפועל)146 / 120
צריכה משולבת ממוצעת – בנזין (ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)11.7
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 2,000 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4, 2 מנועים חשמליים
תיבת הילוכים, הנעה9 הילוכים, 4x4
הספק מנוע משולב בנזין ו-2 מנועים חשמליים (כ"ס)476
מומנט משולב (קג"מ)86.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')5.0
קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש)36.67
קצב טעינה מירבית AC 0-100% (קווט"ש / משך בדקות)11 / 230

קצב טעינה מירבית  DC0-80% (קווט"ש / משך בדקות)

50 / 53

משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)

5 / 100,000

8 / 100,000