השקת הלקסוס UX 300e החשמלית בישראל

השקת הלקסוס UX 300e החשמלית בישראל
תמונות: לקסוס

לקסוס השיקה אתמול בישראל את דגם ה-UX 300e, המכונית הכל- חשמלית הראשונה מבית לקסוס והראשונה בקטגורית ה-small premium SUV. חזרנו מההשקה עם כל הפרטים.

טל אבן | 11/11/20

לקסוס, שב-5 השנים האחרונות יותר מהכפיל את כמות לקוחותיו בארץ, שמספרם כיום עומד על כ- 12 אלף, תופס נתח שוק הגדול במעט מ-10% משוק רכבי הפרימיום בישראל, שנאמד בשנה החולפת בכ-23,500 כלי רכב.

לקסוס משיקה כעת את הרכב הכל חשמלי הראשון שלה, תוך שהיא נשענת על ניסיון של כ-15 שנים עם כלי רכב היברידיים, שהחל את דרכו עם דגם ה-RX400.

המותג, שלמעלה מ-70% ממכירותיו בישראל הן של כלי רכב היברידיים, תופס כרבע משוק הפרימיום החשמלי/ היברידי המקומי.

החזון החשמלי של החברה, תחת הקונספטLexus Electrified   טוען, כי עד שנת 2025 ירחיב המותג את היצע ההנעות בדגמים נוספים למערכות הנעה חשמליות ולמערכות הנעה פלאג אין היבריד, זאת בנוסף למערכות ההיברידיות הקיימות כיום. בעתיד, תציע החברה גם מכוניות חשמליות המונעות על ידי תא דלק (FCEV).

המהלך יבוא על חשבון הנעות הבנזין והדיזל הנפוצות כיום.  

 

ה-UX 300e הושק בישראל שהיא השוק החמישי בעולם, אחרי סין, הולנד נורבגיה ואיסלנד, ותפקידו להרחיב את הביקוש והמכירות לדגמי ה-UX באופן כללי, שנמכרו כ-700 פעמים עד כה בישראל, כ-13% נתח שוק מהסגמנט.

היבואן מציין, כי התכונות הבולטות שמהנדסי הרכב רצו להקנות ל-UX החשמלי הינן איכות מוקפדת של חומרים והרכבה, כיאה לרכב המשתייך למותג פרימיום, נסיעה חלקה, מעודנת ושקטה במיוחד, עוצמה, שלדה מוקשחת, מרכז כובד נמוך (מיקום סוללה מתחת למרכב ומיקום נמוך של המנוע החשמלי) לשיפור ניהוג ואווירודינמיות, ויכולת טובה של טעינת הסוללות בבלימה רגנרטיבית.

מידות הדגם החשמלי זהות לדגם ה-UX ההיברידי/ בנזין, עם אורך של 4.495 מ', רוחב 1.84 מ'וגובה של 1.545 מ'. נפח תא המטען עומד על 367 ל'. שטח ההטענה כאן שופר לעומת הדגם ההיברידי, ב-47 ליטרים.

 

ה-UX 300e מצויד במנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות קצרות. קיבולת הסוללה עומדת על 54 קוט"ש המעניקה טווח נסיעה של עד 315 ק"מ למחזור טעינה (WLTP).

 

הפלטפורמה החדשה של לקסוס -  (Global Architecture - Compact (GA-C מקנה שלדה קלה אך קשיחה ובשילוב מרכז כובד נמוך וכוונון מתלים משופר, מוקנה ל-UX היגוי מדויק, התנהגות כביש ונוחות משופרות. 

ה-UX300e ישווק בארץ בשתי רמות גימור. הראשונה, Luxury  (257,900 ₪), כוללת בין השאר מערכת מולטימדיה עם מסך 7", המופעלת ע"י משטח מגע, מצלמה אחורית ו- 6 רמקולים, אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטאלי 7", כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית, פנסי B- LED, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מראות צד מחוממות ומתקפלות, מושבים חשמליים וחישוקי "17.


רמת גימור Premium ( 292,900 ₪) כוללת בנוסף מושבי עור, חלון גג ,חלונות כהים מאחור, חימום ואוורור במושבים הקדמיים וחימום באחוריים.

בשתי רמות הגימור ניתן למצוא את הדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת +Lexus Safety System (+ LSS ), הכוללת 8 כריות אויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת קדם התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורי תנועה, מערכת לבלימת חרום בעת תמרוני חניה ופנסי אור גבוה משתנה אוטומטית.

היבואן מאפשר תכנית הרחבת אחריות על הסוללה עד ל-10 שנים (או עד מיליון ק"מ) וזאת בתנאי שמתבצעות בדיקות תקינות באופן סדיר במסגרת תוכניות הטיפולים ברשת מרכזי לקסוס  ובתוספת תשלום . כברירת מחדל, קיימת אחריות יצרן לסוללה ל -8 שנים או 160,000 ק"מ. בנוסף להארכת האחריות, בעלי ה-UX 300e נהנים מאחריות של 3 שנים על הרכב ומכיסוי של 5 שנים (או 100,000 ק"מ) על כל מערכת ההנעה החשמלית .

 

ברכב אפשרות טעינה ביתית או טעינה ברשת הציבורית. טעינת AC ביתית מתבצעת באמצעות כבל טעינה המגיע עם הרכב, או כבל למטען 6.6 קילוואט רגיל ברחוב. טעינה מלאה תיארך כ-8 שעות.

טעינת DC ברשת תחנות הטעינה בדרכים מאפשרת טעינה בזמן קצר הרבה יותר (מ-0 ל-80% בתוך 50 דקות בהספק של 50 קוט"ש).


לקוחות ה- UX 300eיוכלו  להתחבר באמצעות המכשיר הנייד  לאפליקציית  Lexus Link המציעה מידע רב אודות השימושים ברכב ותכונותיו, כמו טעינה מרחוק, בדיקת רמת הטעינה בטלפון הנייד, צפייה בטווח הנסיעה כאשר מיזוג האוויר פועל או כבוי, תכנון הצורך בטעינת הסוללה לפני נסיעה וכד'.

עוד יוכל הנהג באמצעות האפליקציה להפעיל את המזגן בתא הנוסעים, להכין אותו לנהיגה ביום חם או לחלופין, להפשיר את האדים בחלון ולחמם את הרכב. בכך נחסך חשמל מהסוללה, מה שמאפשר הארכת טווח הנסיעה.

הדגם יתחיל להימכר בישראל כבר בתחילת 2021, כשלידי היבואן יסופקו בשלב ראשון כ-100 כלי רכב, כשחלק מהחזון החשמלי של לקסוס, עד שנת 2022 הוא צפוי להוות כשליש ממכירות דגמי ה-UX  בעולם.

עלותה של עמדת טעינה בבית הלקוח עומדת על 3,600 ₪, ועלות התקנתה תיקבע פרטנית בהתאם לתשתית הנדרשת בבית הלקוח.

היבואן יאפשר ללקוחות תוכניות ליסינג לדגם, בעלות של החל מ-4,580 ₪ לחודש, הכוללת ביטוח, אחזקה, אגרת רישוי והחלפת צמיגים.

במסגרת השקת הדגם, תפתח לקסוס בשבועות הקרובים את אתר החברה לביצוע הזמנות ON- LINE,  כך שניתן יהיה לבצע את כל הפעולות מרחוק ולקבל את הרכב עד הבית.

 

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "העובדה שישראל הינה המדינה הרביעית באירופה והחמישית בעולם להשיק את הדגם, מצביעה על החשיבות שלקסוס רואה בשוק הישראלי ועל העובדה שקצב בניית תשתיות ההטענה, כמו גם הפריסה של העמדות הציבוריות ביחס לכמות המכוניות החשמליות, טובה באופן יחסי למדינות אחרות. במהלך השנה הבאה נמשיך להשיק דגמים נוספים והנעות חדשות נוספות כגון פלאג-אין".