השקה - סיאט לאון

השקה - סיאט לאון
צילום תמונות מההשקה: רונן טופלברג

קבוצת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, השיקה ברביעי האחרון את הדור הרביעי של הסיאט לאון. למרות שהלאון אינו SUV המשויך לסגמנטים הפופולריים הללו, עדיין הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בעולם, ומסר עד כה למעלה מ-2.2 מיליון יחידות מהדגם בשלושת דורותיו הראשונים (כ-15,500 מהם בישראל). הלאון החדש תוכנן, פותח ומיוצר בברצלונה, חזרנו עם הפרטים מההשקה שלו בתל אביב.

טל אבן | 20/12/20

המותג סיאט מציג נתונים נאים באשר להישגיו בשנת 2020: המותג מדורג במקום השישי בכמות המסירות בארץ (קפיצה של לא פחות מ- 4 מקומות לעומת 2019), מסר מעל ל-10,000 כלי רכב (עליה של כ-12%) ומהווה נתח שוק של קרוב ל-5% בשוק הרכב הפרטי המקומי.

הלאון החדש מציג מראה מרשים אף יותר מבעבר, עם עיצוב חדש של הגריל הקדמי, של הפגושים ושל הפנסים (אקו-לד בגרסה זו), חישוקים נאים (17" בגרסת סטייל המוצגת כעת) וחלונות כהים מאחור.

מידותיו החיצוניות גדלו בחלקן, עם תוספת של 8.6 ס"מ לאורך (4.368 מ'), מתוכם 6.8 ס"מ הלכו לטובת בסיס גלגלים מוגדל (2.686 מ'). הרוחב עומד על כ- 1.80 מ' ובגובה 1.456 מ'.

נפח תא המטען נותר ללא שינוי עם 380 ליטרים.

בהשקה נכחה גרסת הסטייל 1.5 ל' (134,900 ₪) המצוידת בתגבור חשמלי קל למנוע (מיילד הייבריד),  כשהגרסה המשודרגת, FR (152,900 ₪), צפויה להגיע ארצה בעוד כחודש.

גרסת ה-2.0 החזקה (165,900 ₪) תגיע ברמת גימור FR, והיא צפויה להצטרף להיצע הדגמים באפריל 2021, כשבמסגרת תוכניות היבואן להביא בעתיד גם גרסאות פלאג-אין וסטיישן.

צביקה לוי, ראש חטיבת סיאט בצ'מפיון, מספר על תחזית היבואן למכירות הדגם בהיקף של כ- 1,400 מכוניות בשנת 2021.

 

אבזור גרסת הסטייל כולל חלון שמש פנורמי, מולטימדיה 8.25" עם קישוריות מלאה, 6 רמקולים ושקעי USB-C (2 מלפנים, 2 מאחור), בקרת אקלים בעלת 3 אזורים (כולל שליטה מאחור), מנופים להעברת הילוכים מההגה, ידית הילוכים זעירה (shift by wire), הפעלת פנסי הרכב בכפתור מגע, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, פנסי ערפל לד (עם עזר בפניה), מראות צד מחוממות, חשמליות ומתקפלות חשמלית וחיישני תאורה וגשם.

רמת גימור ה-FR כוללת בנוסף תאורת FULL LED, חיבור פס לד אדום אחורי בין הפנסים ואיתות דינאמי, מראות צד המקרינות על הקרקע ברכת "HOLA" לנוסעים, תאורת אווירה היקפית, חישוקי 18" ופגושים אגרסיביים יותר. בנוסף, נמצא כאן מסך גדול יותר בן 10" הכולל גם הוא קישוריות מלאה, רק שכאן היא אלחוטית, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה ללא מפתח ובורר מצבי נהיגה.

הלאון החדשה מצוידת באבזור בטיחותי תקני הכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, ניטור הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת עייפות נהג, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה אחוריים.

דגם ה-FR מוסיף בסעיף הבטיחות גם זיהוי רכב בשטח מת, התראת רכב חוצה מאחור והתראה על רכב מתקרב בעת פתיחת דלת הנהג.

מנוע ה- 1.5 ליטר e-TSI מפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. אל המנוע מצורף מנוע חשמלי Mild Hybrid המיועד בעיקר לשיפור צריכת הדלק ולהפחתת פליטת המזהמים.

תיבת ההילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים. התאוצה למאה קמ"ש אורכת 8.4 שניות. צריכת הדלק המשולבת המוצהרת עומדת על 4.8 ליטר ל-100 ק"מ (לרמת גימור סטייל).

דגם ה-2.0 ליטרים שיצטרף להיצע בחודשים הקרובים מפיק 190 כ"ס והזינוק למאה קמ"ש אורך שם 7.4 שניות בלבד. לקראת ייצור הדגם ייחשפו גם נתוני צריכת הדלק הרשמיים שלו.