אאודי בהשקה של דגמי e-tron נוספים

אאודי בהשקה של דגמי e-tron נוספים
תמונות באדיבות היצרן

אאודי חושפת כמה מדגמי ה-e-tron החשמליים החדשים. חזרנו מההשקה עם הפרטים.

טל אבן | 03/11/21

צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, חשפה הבוקר במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה, שני דגמים כל-חשמליים חדשים, ה-Q4 E-tron בגרסה ה-SUV הרגילה וגם בתצורת ספורטבק, לצד ה- E-tron GT, לרבות הגרסה הקיצונית, ה- RS.

הדגמים הללו יצטרפו לסנוניות הכל-חשמליות הראשונות מבית אאודי הנמצאות בישראל, ה- 

e-tron, לצד גרסת ה e-tron ספורטבק (שהושקו בשנים 2018 ו-2020 בהתאמה).

תכניות היצרן מדברת על נבחרת של לא פחות מ-20 דגמי אאודי כל חשמליים שיקשטו את כבישי העולם עד לשנת 2025.

הQ4 e-tron – (החל מ- 290,000 ₪ לגרסה הקלאסית, והחל מ- 315,000 ₪ לספורטבק) ממוצבת בין ה-Q3 ל- Q5 במידותיה, עם אורך של 4.59 מ', רוחב 1.87 מ', גובה בן 1.63 מ' (1.61 מ' בספורטבק), ובסיס גלגלים בן 2.76 מ'. תא המטען מכובד בנפחו, עם 520 ל' בדגם הקלאסי, ו-535 ל' בדגם הספורטבק.

ברכב לוח מחוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit 10.25" , לצד מסך מולטימדיה מרכזי של 10.1", הכולל 8 רמקולים ו- 180 וואט, בקרת אקלים בת 3 אזורים, חלון גג פנורמי, חישוקי 19" (20" בספורטבק) ומושבים קדמיים מתכווננים חשמלית.

חבילת ה-Tech pack (תוספת של 27,900 ₪) כוללת בנוסף לוח מחוונים מתקדם, הקרנה של נתונים מתקדמת על השמשה הקדמית, מערכת ניווט מקורית, תאורת לד מטריקס, מצלמות היקפיות 360, מע' עזר לעומסי תנועה, ומערכת שמע פרמיום מסוג Sonos  עם 10 רמקולים ו- 580 וואט.

2 הגרסאות של ה-Q4 e-tron  מציעות הנעה אחורית, נתון 0-100 של 8.5 שניות, מומנט של 31.6 קג"מ, ו-204 כ"ס עם טווח נסיעה מירבי של עד 521 ק"מ (WLTP) בגרסה הקלאסית וטווח של עד 534 ק"מ (WLTP) בגרסת הספורטבק . קיבולת הסוללה 77 קווט"ש, היכולה להיטען בקצב של עד 125 kWh בטעינה מהירה  DC. הסוללה ממוקמת בין שני הצירים, על מנת להבטיח מרכז כובד נמוך וחלוקה מאוזנת של משקל.

בתחום הבטיחות, לשני הדגמים 7 כריות אוויר, אזהרה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום קדמי ואחורי, בקרת שיוט אדפטיבית. זאת בנוסף למצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי, ומערכת High Beam Assist לסיוע במניעת סנוור.

דגם ה-e-tron GT מציג רכב סדאן בעל יציבה נמוכה ורחבה מאד, עם מקדם גרר נמוך של 0.24 בלבד. אורכו 4.99 מ', רוחבו 1.96 מ', גובהו 1.39 מ' ובסיס הגלגלים גדול, עם 2.9 מ'.

מחיר הגרסה ה"רגילה" עומד על 765,000 ₪, כשגרסת ה-RS הקיצונית מעפילה לכדי 1.165 מיליון ₪.

שני הדגמים מגיעים עם מערכת קוואטרו כפולת הנעה. דגם ה-GT מצויד ב- 469 כ"ס, מומנט בשרני של 64.3 קג"מ ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. הספק הסוללה כאן עומד על 83.7 קוט"ש, ויכולת לייצר טווח של 488 ק"מ בין טעינות.

גרסת ה-RS מדברת על 590 כ"ס, 84.6 קג"מ, 3.3 שניות קצרות מ-0 ל-100 קמ"ש וטווח נסועה של 472 ק"מ בין טעינות.

גם כאן האבזור עשיר, וכולל חלון גג פנוראמי, חישוקי 19", קליפרים שחורים ופנסי לד עם איתות דינאמי.

בתוך הרכב מוצאים מושבים עתירי יכולת לכוונון (18 במספר), מחוממים ומאווררים, ועטויי עור.

ההגה קטום, מחומם ועטוי עור. עוד נמצא כאן מתלי אוויר אדפטיביים, לוח מחוונים וירטואלי דיגיטלי(12.3"), מסך מולטימדיה מרכזי 10.1", מערכת ניווט מלאה  ,מפתח חכם, מערכת שמע System Sound Audi  עם 10 רמקולים, ממשק Audi Smartphone Interface, ובקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים.

גרסת ה - GT tron-e RS מוסיפה מערכת שמע פרמיום  B&O עם 16 רמקולים, אפשרות שליטה על תוספת הסאונד הספורטיבי, כוונון הגה חשמלי, וחיפוי עור Dinamica/Nappa  באלמנטים נוספים.

במסגרת הבטיחות ישנן 8 כריות אוויר, חיישני חניה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטיה מנתיב, בלימת חירום ומניעת סנוור הרכב ממול. גרסת ה-RS מוסיפה גם ניטור שטח מת, מצלמת 360 ועוד.

מועדי אספקת הדגמים השונים אינם ידועים בשלב זה, כשחלק מהדגמים עשויים להגיע לישראל לקראת מרץ- אפריל 2022.