הסנטה-פה החדש והפליסייד של יונדאי בהשקה

הסנטה-פה החדש והפליסייד של יונדאי בהשקה
תמונות: יצרן

הסנטה-פה, רכב הפנאי שטח הגדול של יונדאי, קיבל גרסה חדשה וגם אח גדול ומרשים – הפליסייד. חזרנו מההשקה שלהם עם הפרטים

טל אבן | 22/12/20

כלמוביל, יבואנית יונדאי, השיקה אתמול את הסנטה-פה החדש, לצד הפליסייד, ספינת הדגל החדשה של היצרן.

יונדאי, המככבת בראש טבלת המסירות של הרכב הפרטי בארץ, נמצאת בתנופה מרשימה, כששני הדגמים החדשים מתווספים למשפחת רכבי ה-SUV העדכנית שלה, ויחד עם הקונה, הוניו והטוסון מציעה 5 דגמים בקבוצת רכבי הפנאי.

לפי היבואן, מאז שהושקה הסונטה ההיברידית החדשה בספטמבר האחרון (כשהרכבים הראשונים עלו על הכביש רק באוקטובר), נרשמו לא פחות מ-1,150 הזמנות לדגם.

מדובר בהישג מרשים, בהתחשב בעובדה שמלכת סגמנט המנהלים, הסופרב, מכרה כ- 1,600 כלי רכב לאורך התקופה שמתחילת השנה הנוכחית ועד לתחילת שיווק הסונטה.

 

סנטה פה החדש

הדגם הינו הדור החמישי לרכב הפנאי-שטח הגדול (שהיה הגדול ביותר כאן עד להשקת הפליסייד) של יונדאי.

היבואן מגדיר את הסנטה-פה כרכב הנהנה ממוטיביי פרמיום מחד (גימור, תפירה, איכות ומה שהוא משדר) וממחירי מיינסטרים מאידך.

הסנטה-פה החדש מגיע כ-20 שנים לאחר שהוצג לראשונה, ולאחר שמכר בארץ כ-11,000 יחידות מאז, שרובן היו מדגם הדיזל היקר בהיצע, ושמחירן נע סביב 300 אלף ₪.

כעת, כ"דור 4.5" של הדגם, הרכב מציג מרכב נאה, מרווח יותר מקודמו, מימדיו צמחו קלות בכל המימדים, כשהוא גם מאובזר ובטיחותי יותר מבעבר. אורכו 4.785 מ', רוחבו 1.9 מ', גובהו 1.71 מ' ומרחק הסרנים עומד על 2.765 מ'. מרווח הגחון בן 17.6 ס"מ ונפח תא המטען צמח ב-24 ל' לכדי 571 ל'.

הסנטה פה מגיע בשתי רמות גימור. ה-  Supremeבהנעה קדמית (269,900 ₪) וה- Elite בהנעה כפולה (299,900 ₪), עם מנוע טורבו דיזל CRDi בנפח 2.2 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים חדשה wet 8 dct.

הספק המנוע, שהבלוק שלו כעת מאלומיניום, עובדה שהשילה 39 ק"ג תמימים ממשקלו, עומד על 200 כ"ס ומומנט בן 45.1 קג"מ. התאוצה ל- 100 קמ"ש אורכת 9 שניות בתצורת ההנעה הקדמית ו- 9.2 שניות בתצורת ההנעה הכפולה. 

במסגרת מעטפת הבטיחות SmartSense של יונדאי, שתי רמות האבזור נהנות מרמת בטיחות מקסימלית (8), ושם מקבלים בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בחירום (מבוססת רדאר ומצלמה), זיהוי הולכי רגל, התראה ובלימה במקרה חירום בעת תנועה חוצה בצומת, שמירה אקטיבית על נתיב ושמירה על מיקום הרכב במרכזו, מניעת שכחת ילדים מאחור, מעבר אוטומטי מאור גבוה לנמוך, מניעת פתיחת דלתות אחוריות בעת סכנת רכב הנע בסמוך, התראה על עייפות נהג, מניעה אקטיבית של מעבר נתיב כשיש רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית עת יש רכב חוצה מאחור וחיישנים מלפנים ומאחור.  

בדגם ה- Elite נקבל בנוסף מערך מצלמות היקפי והצגת צילום חי של שטח מת על גבי לוח השעונים הדיגיטלי, בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב, פיצ'ר בו פגשנו גם בסונטה המאובזרת.

במסגרת אבזור ברמת ה-Supreme ניתן למצוא מסך מגע 8" עם קישוריות לאפל ולאנדרואיד, גג פנורמי, ריפודי עור, דיבורית BT ומצלמה אחורית, מערכת לבקרת איכות אוויר (יוניזציה), מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מיזוג בשורה השנייה והשלישית, מחשב דרך צבעוני, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, אוטו הולד, פנסים ראשים LED, גיר SBW (shift by wire)- בחירת הילוך נסיעה בכפתור, בורר מצבי נהיגה בכביש, מושב נהג ונוסע עם כוונון חשמלי, מראות חיצוניות מחוממות עם קיפול חשמלי, שמשות כהות, וילון אינטגרלי בדלת אחורית, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה בפנים הרכב בגוון משתנה וחיישן אורות.

דגם ה- Elite כולל בנוסף הנעה כפולה, לוח שעונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3", שקע 220V,  בורר מצבי נהיגה בשטח (SAND, MUD, SNOW), תאורת LED מלאה בפנסים האחוריים והקדמיים, מושב נהג עם זיכרון וזיכרון למראות וגם חימום ואוורור מושבים קדמיים.

 

צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 6.3 ל' סולר ל-100 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית ו- 6.8 ל' ל-100 ק"מ בגרסה כפולת ההנעה.

----

פליסייד

יונדאי מכתירים את הפליסייד הגדול כרכב הפרימיום, ספינת הדגל של המותג.

הדגם הוא SUV – פנאי שטח גדול מימדים, המציג פתרון מלא ל-7 או ל-8 נוסעים, ולטענת היבואן, נכללים בו לא פחות מ-150 פטנטים וטכנולוגיות מתקדמות של יונדאי.      

הרכב זכה בשלל פרסים בארה"ב על ידי מגזינים נחשבים, בין היתר כ"קניה הטובה ביותר", "בחירת הנהגים" וגם כרכב בעל מרווח הפנים הטוב בקטגוריה, כזה המציב אמת מידה לסגמנט כולו.

גם כאן, בדומה לסנטה פה, הלקוח יוכל לבחור בין גרסת הנעה קדמית לבין גרסת 4X4 וגם בין 3 רמות גימור Premium, Luxury ו- Limited.

את הפליסייד, בעל התקינה האמריקאית, מניע מנוע בן 3.8 ליטרים 6V המספק 291 כ"ס ומומנט של 36.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים פלנטרית בת 8 מהירויות, והתאוצה מאפס ל- 100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות. (7.8 שניות בגרסת 4X4).

 

מידות ה- Palisade נדיבות מאד, כשאורכו 4.98 מ', רוחבו 1.98 מ', גובהו 1.75 מ' ומרווח הסרנים עומד על 2.9 מ'. מרווח הגחון מכובד, עם 20.3 ס"מ. כיאה לרכב פול-סייז מהסגמנט, גם כשכל המושבים בשימוש נשאר מאחור נפח אחסון של 311 ליטרים מכובדים, כשבקיפול שורת המושבים השלישית נותרים שם 704 ליטרים לאחסון.

מעטפת הבטיחות ב- Palisade קיבלה גם היא ציון 8 מתוך 8, והיא כוללת 7 כריות אויר ואת חבילת Hyundai SmartSense שתוארה לעיל.

 

רמת ה- Premium (319,900 ₪) כוללת חישוקי 20", מערכת מולטימדיה 8" מקורית עם קישוריות לאנדרואיד ולאפל, דיבורית Bluetooth ומצלמה אחורית, התנעה מרחוק, גג נפתח, מערכת בקרת איכות אוויר (יוניזציה(, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מיזוג בשורה השניה והשלישית, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי, אוטו הולד, פנסים ראשיים LED, בורר מצבים לנהיגת כביש: Eco, Comfort, Sport, Smart  ולנהיגת שטח: חול, בוץ ולשלג, קיפול מראות חשמלי, מנגנון One-Touch Walk-In בצד ימין ושמאל בשורה השנייה אשר מאפשר קיפול חשמלי של המושב לכניסה נוחה לשורה השלישית, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, מושב נהג ונוסע עם כוונון חשמלי, חימום מושבים קדמיים ושורה שניה, שמשות כהות, וילון אינטגרלי בדלתות אחוריות, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית הניתנת לכיוון מהירות וגובה פתיחה, ריפוד מושבים מעור וחיישן אורות.

גרסת ה- Luxury (334,900 ₪) ו- Limited (349,900 ₪) כוללות גם גג פנורמי נפתח כפול, מושב נהג עם זיכרון, זיכרון למראות, אוורור מושבים קדמיים ואפשרות הארכת כרית מושב הנהג. בנוסף, ה- Palisade מצויד במערכת הינע אוטומטית לכל הגלגלים מסוג HTRAC.

דגם ה-Limited 4X4 מגיע עם 7 מקומות ישיבה (זוג מושבי קפטן בשורה הראשונה והשנייה), כשכל שורת מושבים מצוידת בכניסות USB (סך הכל 6) ואפשרות לקיפול והרמת שורת המושבים השלישית באמצעות כפתור חשמלי. כמו כן בשורה המושבים השלישית משענת גב המושב ניתנת לכוונון חשמלי.

צריכת הדלק המשולבת המוצהרת ב- Palisade עומדת על 10.5 ליטר ל – 100 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית ו – 11.1 ל' בגרסת ההנעה הכפולה.

 

כלמוביל מציעה מסלולי ליסינג לשני הדגמים.

בסנטה-פה מדובר במקדמה של החל מ-19,000 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 3545 ₪ ל- 36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם כבעלות פרטית.

בפליסייד, המקדמה עומדת על 25,000 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 3900 ₪ ל- 36 חודשים. גם כאן, המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם כבעלות פרטית.

ניר גרוסמן, מנהל חטיבת יונדאי בכלמוביל מציין כי "ה- Palisade המושק היום הוא נדבך נוסף של יונדאי מבחינת פלחי השוק והקהל החדש אליהם היא מכוונת.  יונדאי הציגו תוכנית חומש ברורה למותג בכיווני התפתחות שונים, מרחיבה את מגוון המוצרים ומאפשרת לכל אחד/ת למצוא את הרכב המתאים לו/ה".