דאצ'יה דאסטר החדש בישראל. המחיר – החל מ-140 אלף שקלים

פריסבי Freesbe יבואנית דאצ׳יה, השיקה את הדור החדש של דגם הדאסטר. המפרט לא כולל אמנם מנועי דיזל, אך כן גיר ידני, בחירה בין הנעה קדמית לכפולה והבשורה העיקרית – היום החל גם שיווק הדגם ההיברידי, שיגיע אוטומטי ובהנעה קדמית. הנה כל הפרטים מההשקה.

טל אבן | 25/02/25
דאצ'יה דאסטר החדש בישראל
דאצ'יה דאסטר החדש. צילום תמונות: טל אבן

דאצ'יה דאסטר החדש - רקע

מותג דאצ'יה החל דרכו בישראל לפני 10 שנים, ומאז מסר כ-14 אלף כלי רכב השייכים למותג. מאז הושק ב- 2010, דגם הדאסטר מכר כ-2.5 מיליון יחידות ברחבי העולם.

בניגוד לדאסטר שהיה עד כה, אותו אחד שרוב הזמן היה ספרטני למדי והוצע עם גיר ידני בלבד, הדור החדש, השלישי במספר, פונה יותר אל הקונצנזוס ואל הנהג המשפחתי, המתעניין ברכבי הפנאי בקטגוריה C SUV, דרך שיפור בעיצוב, באיכות החומרים וגם דרך מערכת הנעה היברידית חדשה, המשודכת לגיר אוטומטי ולהנעה קדמית, כשבמוצהר אינה שמה את יכולות השטח בראש סדרי העדיפויות שלה, אלא את איכויות הנסיעה בכביש דווקא.

יחד עם זאת, הדאסטר החדש עדיין שומר על אופיו גם כרכב לטיולים משפחתיים או לטיולי שטח עם גרסת  4X4 וגיר ידני.

ההנעה ההיברידית מציעה נהיגה חשמלית של עד 80% מהזמן בעיר, ובכך מפחיתה את צריכת הדלק בעד 40% בנסיעה עירונית. בנוסף, גם דגם ההנעה הקדמית וההיברידי מספקים יכולת נהיגת שבילים גבוהה- כמצופה מדאסטר אמיתי.

 דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש – הנעה, מנועים

הדגם החדש מוצע עם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים 3 צילינדרים, המפיק 130 כ"ס ומומנט בן 23.5 קג"מ.

אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי זעיר- מיילד הייבריד, והגיר כאן ידני. דגם ההנעה הכפולה 4X4 מיועד לחובבי השטח, לצד דגם 2X4 - המתאים לנהיגה יומיומית עם דגש על חיסכון בדלק.

הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 9.9 שניות בהנעה הקדמית ו-11 שניות בדגם כפול ההנעה, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 5.5 ל' או 6 ל' לכל 100 ק"מ, בהתאמה.

לדגם ההיברידי, שמכוניות ראשונות ממנו צפויות להיכנס לנמל בישראל כבר בעוד כשבועיים, מנוע בנזין 4 ציל' בנפח 1.6 ל', הספקו 140 כ"ס והמומנט – 15.1 קג"מ.

הגיר אוטומטי, ההנעה קדמית, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות. דגם זה מציע חיסכון משמעותי בדלק, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 5 ל' לכל 100 ק"מ.

 דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה  

דאצ'יה דאסטר החדש – עיצוב חיצוני ופנימי

לדאסטר החדש מראה מודרני ודינאמי בהרבה מבעבר, פנסי לד ראשיים בחתימת צורת Y ופגושים בעיצוב הרמוני יותר. העיצוב החיצוני מציג מראה קשוח מבעבר. בנוסף, הרכב עושה שימוש בחומרים ממוחזרים, בין היתר בפלסטיק המיוצר מ-20% חומרים ממוחזרים.

האורך דומה לזה שבדגם הקודם, אך חלוקה פנימית חכמה יותר דאגה לתא נוסעים מרווח יותר. המידות של הדאסטר הן 4.343 מ' לאורך, 1.813 מ' לרוחב, 1.656 מ' לגובה ובסיס גלגלים בן 2.657 מ'.

המתחרות שהדאסטר החדש שם בין הכוונות הן בעיקר הסובארו קרוסטק, סוזוקי ג'ימני וג'אקו 7 כפול ההנעה – עבור הגרסה 4x4, והמתחרות שלו בדגם ההיברידי הן בעיקר קיה נירו וטויוטה CHR.

כיאה לרכב עם יומרות שטח, במיוחד לגרסה כפולת ההנעה, מרווח הגחון בן 21.7 ס"מ וזוויות הגישה והנטישה נדיבות, 31 ו-36 מעלות בהתאמה.

בפנים תמצאו מושבים חדשים המצהירים על תמיכה טובה מבעבר ונוחות משופרת לנסיעות ארוכות. מערכת המולטימדיה בגודל 10", עם קישוריות אלחוטית לניידים.

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקהדאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש – בטיחות

הדאסטר קיבל ציון בטיחות 3 או 5 מתוך 8, תלוי ברמת הגימור. הוא מצויד ב- 6 כריות אוויר, ובהתאם לרמות הגימור כולל בלימת חירום בצמתים וגם עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, התראת שטח מת (רמות גימור גבוהות), התרעה על היסח דעת נהג, חיישני חניה אחוריים וברמת הגימור הגבוהה- מצלמות 360 מעלות.

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה - פנים הרכב

דאצ'יה דאסטר החדש – רמות גימור, אבזור

רמת הכניסה EXPRESSION כוללת חישוקי 17", מצלמה אחורית עם חיישני חניה, וחיישני גשם, אורות, ותאורה אוטומטיים. כלל הדגמים כוללים גלגל חלופי בגודל מלא.

רמת JOURNEY מוסיפה מערכת סאונד משופרת, מצלמות 360, נוחות טובה יותר עם מושבים בעיצוב חדש, בלם יד חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים, משטח טעינה לסלולארי, התראת שטח מת, חישוקי 18" וחיישני חנייה גם מלפנים.

רמת EXTREME הבכירה מיועדת לחובבי ההרפתקאות, עם עיצוב חיצוני קשוח יותר, מסילות גגון מודולריות, ריפוד משולב עור טבעוני, ותוספות המותאמות לפעילויות שטח מגוונות.

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה - פנים הרכב

דאצ'יה דאסטר החדש – מחירים 

הנעה קדמית, בנזין, ידני, Expression139,990
הנעה כפולה, בנזין, ידני, Expression155,990
הנעה קדמית, בנזין, ידני, Extreme169,990
היברידי EXPRESSION155,990
היברידי JOURNEY169,990
היברידי EXTREME171,990

 

הדאסטר זמין מהיום להזמנות חדשות, כאשר היבואן צופה למכור ממנו מאות רבות של יחידות לפחות, מדי שנה, כשהעיניים נשואות, לראשונה עם הדגם, גם אל חברות הליסינג, ובעיקר עם הדגם ההיברידי האוטומטי.

 דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

DACIA DUSTER 2X4, 4X4, Hybrid

מחיר (₪)139,990 – 171,990
אורך (מ')4.343
רוחב (מ')1.813
גובה (מ')1.656
בסיס גלגלים (מ')2.657
משקל עצמי (ק"ג)1,379 - 1,465
נפח תא מטען (ל')430 (היברידי)- 517 (הנעה קדמית)
מרווח גחון (ס"מ)21.7
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר)16.66 - 20 
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין , 1,200, 1,600
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)3, מיילד הייבריד MHEV 48V, 4 היברידי HEV
תיבת הילוכים, הנעהידני 6 או רציפה
הספק מנוע (כ"ס)130 – 140
מומנט (קג"מ)15.1 - 23.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.9  - 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000

 

דאצ'יה דאסטר החדש - רקע

מותג דאצ'יה החל דרכו בישראל לפני 10 שנים, ומאז מסר כ-14 אלף כלי רכב השייכים למותג. מאז הושק ב- 2010, דגם הדאסטר מכר כ-2.5 מיליון יחידות ברחבי העולם.

בניגוד לדאסטר שהיה עד כה, אותו אחד שרוב הזמן היה ספרטני למדי והוצע עם גיר ידני בלבד, הדור החדש, השלישי במספר, פונה יותר אל הקונצנזוס ואל הנהג המשפחתי, המתעניין ברכבי הפנאי בקטגוריה C SUV, דרך שיפור בעיצוב, באיכות החומרים וגם דרך מערכת הנעה היברידית חדשה, המשודכת לגיר אוטומטי ולהנעה קדמית, כשבמוצהר אינה שמה את יכולות השטח בראש סדרי העדיפויות שלה, אלא את איכויות הנסיעה בכביש דווקא.

יחד עם זאת, הדאסטר החדש עדיין שומר על אופיו גם כרכב לטיולים משפחתיים או לטיולי שטח עם גרסת  4X4 וגיר ידני.

ההנעה ההיברידית מציעה נהיגה חשמלית של עד 80% מהזמן בעיר, ובכך מפחיתה את צריכת הדלק בעד 40% בנסיעה עירונית. בנוסף, גם דגם ההנעה הקדמית וההיברידי מספקים יכולת נהיגת שבילים גבוהה- כמצופה מדאסטר אמיתי.

 דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש – הנעה, מנועים

הדגם החדש מוצע עם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים 3 צילינדרים, המפיק 130 כ"ס ומומנט בן 23.5 קג"מ.

אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי זעיר- מיילד הייבריד, והגיר כאן ידני. דגם ההנעה הכפולה 4X4 מיועד לחובבי השטח, לצד דגם 2X4 - המתאים לנהיגה יומיומית עם דגש על חיסכון בדלק.

הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 9.9 שניות בהנעה הקדמית ו-11 שניות בדגם כפול ההנעה, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 5.5 ל' או 6 ל' לכל 100 ק"מ, בהתאמה.

לדגם ההיברידי, שמכוניות ראשונות ממנו צפויות להיכנס לנמל בישראל כבר בעוד כשבועיים, מנוע בנזין 4 ציל' בנפח 1.6 ל', הספקו 140 כ"ס והמומנט – 15.1 קג"מ.

הגיר אוטומטי, ההנעה קדמית, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות. דגם זה מציע חיסכון משמעותי בדלק, וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא 5 ל' לכל 100 ק"מ.

 דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה  

דאצ'יה דאסטר החדש – עיצוב חיצוני ופנימי

לדאסטר החדש מראה מודרני ודינאמי בהרבה מבעבר, פנסי לד ראשיים בחתימת צורת Y ופגושים בעיצוב הרמוני יותר. העיצוב החיצוני מציג מראה קשוח מבעבר. בנוסף, הרכב עושה שימוש בחומרים ממוחזרים, בין היתר בפלסטיק המיוצר מ-20% חומרים ממוחזרים.

האורך דומה לזה שבדגם הקודם, אך חלוקה פנימית חכמה יותר דאגה לתא נוסעים מרווח יותר. המידות של הדאסטר הן 4.343 מ' לאורך, 1.813 מ' לרוחב, 1.656 מ' לגובה ובסיס גלגלים בן 2.657 מ'.

המתחרות שהדאסטר החדש שם בין הכוונות הן בעיקר הסובארו קרוסטק, סוזוקי ג'ימני וג'אקו 7 כפול ההנעה – עבור הגרסה 4x4, והמתחרות שלו בדגם ההיברידי הן בעיקר קיה נירו וטויוטה CHR.

כיאה לרכב עם יומרות שטח, במיוחד לגרסה כפולת ההנעה, מרווח הגחון בן 21.7 ס"מ וזוויות הגישה והנטישה נדיבות, 31 ו-36 מעלות בהתאמה.

בפנים תמצאו מושבים חדשים המצהירים על תמיכה טובה מבעבר ונוחות משופרת לנסיעות ארוכות. מערכת המולטימדיה בגודל 10", עם קישוריות אלחוטית לניידים.

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקהדאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש – בטיחות

הדאסטר קיבל ציון בטיחות 3 או 5 מתוך 8, תלוי ברמת הגימור. הוא מצויד ב- 6 כריות אוויר, ובהתאם לרמות הגימור כולל בלימת חירום בצמתים וגם עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, התראת שטח מת (רמות גימור גבוהות), התרעה על היסח דעת נהג, חיישני חניה אחוריים וברמת הגימור הגבוהה- מצלמות 360 מעלות.

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה - פנים הרכב

דאצ'יה דאסטר החדש – רמות גימור, אבזור

רמת הכניסה EXPRESSION כוללת חישוקי 17", מצלמה אחורית עם חיישני חניה, וחיישני גשם, אורות, ותאורה אוטומטיים. כלל הדגמים כוללים גלגל חלופי בגודל מלא.

רמת JOURNEY מוסיפה מערכת סאונד משופרת, מצלמות 360, נוחות טובה יותר עם מושבים בעיצוב חדש, בלם יד חשמלי, מפתח חכם, בקרת אקלים, משטח טעינה לסלולארי, התראת שטח מת, חישוקי 18" וחיישני חנייה גם מלפנים.

רמת EXTREME הבכירה מיועדת לחובבי ההרפתקאות, עם עיצוב חיצוני קשוח יותר, מסילות גגון מודולריות, ריפוד משולב עור טבעוני, ותוספות המותאמות לפעילויות שטח מגוונות.

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה - פנים הרכב

דאצ'יה דאסטר החדש – מחירים 

הנעה קדמית, בנזין, ידני, Expression139,990
הנעה כפולה, בנזין, ידני, Expression155,990
הנעה קדמית, בנזין, ידני, Extreme169,990
היברידי EXPRESSION155,990
היברידי JOURNEY169,990
היברידי EXTREME171,990

 

הדאסטר זמין מהיום להזמנות חדשות, כאשר היבואן צופה למכור ממנו מאות רבות של יחידות לפחות, מדי שנה, כשהעיניים נשואות, לראשונה עם הדגם, גם אל חברות הליסינג, ובעיקר עם הדגם ההיברידי האוטומטי.

 דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

דאצ'יה דאסטר החדש בהשקה

DACIA DUSTER 2X4, 4X4, Hybrid

מחיר (₪)139,990 – 171,990
אורך (מ')4.343
רוחב (מ')1.813
גובה (מ')1.656
בסיס גלגלים (מ')2.657
משקל עצמי (ק"ג)1,379 - 1,465
נפח תא מטען (ל')430 (היברידי)- 517 (הנעה קדמית)
מרווח גחון (ס"מ)21.7
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר)16.66 - 20 
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין , 1,200, 1,600
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)3, מיילד הייבריד MHEV 48V, 4 היברידי HEV
תיבת הילוכים, הנעהידני 6 או רציפה
הספק מנוע (כ"ס)130 – 140
מומנט (קג"מ)15.1 - 23.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.9  - 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000