ג'נסיס Electrified Genesis GV70 במבחן דרכים
ג'נסיס GV70 הרשימה אותנו בעבר, עם גרסת בנזין אתלטית. כעת נוספה גרסה כל-חשמלית, שלצד ההידור האריסטוקרטי שהיא מציגה, אליו הורגלנו ברכבי המותג, היא מציעה ביצועים פנטסטיים ועלויות אחזקה וטעינה נמוכות בהרבה. ועדין, האם היא מצדיקה את התוספת הניכרת במחיר, אל מול גרסת הבנזין? יצאנו לבדוק.
ג'נסיס GV70 - רקע
היצרן הקוריאני, שהחל דרכו כחטיבת היוקרה של יונדאי, ובשנת 2015 הפך למותג יוקרה עצמאי, השיק את דגם הפנאי הקומפקטי GV70 לקראת 2020, דגם הפנאי השני מבית, אחרי ה-GV80. לארץ נכנס המותג בתחילת שנת 2021, וזמן לא רב לאחר מכן החל השיווק של הדגם בישראל.
בניגוד לדגם ה-GV60 הקטן יותר, שפותח מלכתחילה כרכב חשמלי, דגם ה eGV70 הינו גרסה חשמלית המבוססת על דגם הבנזין המשווקת במקביל, כשהשינויים החיצוניים ביניהם מינוריים למדי.
ג'נסיס GV70 – מימדים ועיצוב חיצוני
מימדי ה- eGV70 מכובדים, ומתכתבים היטב עם מימדים של מתחרים כמו וולוו XC60 או אאודי Q5. האורך בן 4.715 מ', הרוחב 1.91 מ' והגובה 1.63 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם 2.875 מ'.
היציבה נמוכה ורחבה. בחזית ומאחור פנסים חצויים היוצרים שני פסים לרוחב, המזוהים עם רכבי ג'נסיס. הגריל הקדמי אטום כיאה לרכב חשמלי, ובתוכו מוחבא היטב מכסה פתח הטעינה. מתחתיו גריל לצינון המנוע החשמלי, ובצדדיו פתחים ככונסי אוויר.
מכסה המנוע מעוגל וקעור כלפי מטה ובמרכזו סמל הכנפיים של המותג.
מהצד חישוקים גדולים (19" בגרסת הכניסה הנבחנת. 20" באחרות), חלונות אחוריים כהים, קורות דקות, חלון הנמצא גם בין קורה C ל- D, פסי ניקל סביב החלונות, על פסי האורך שעל הגג ובתחתית הדלתות.
הפנסים הקדמיים והאחוריים ממשיכים גם לדפנות, והמראה הכללי דינאמי למדי, עדכני ומסוגנן כהלכה, רכב פנאי בסגנון 4 דלתות קופה.
ג'נסיס GV70 – עיצוב פנים, חומרים
כניסה פנימה צריכה להיות זהירה משהו, במיוחד אם אתם מקבעים את בסיס מושב הנהג גבוה, שכן ראשו של נהג בגובה ממוצע פלוס, עלול לפגוש את המשקוף.
הדבר מגיע כפשרה מסוימת שגובה עיצוב חיצוני אווירודינאמי, ואכן, הג'נסיס הזו מתמרת לגובה הנמוך במספר סנטימטרים מרכבים טיפוסיים בסגמנט.
כניסה פנימה חושפת את תחושת ההידור והפאר הג'נסיסית, וטוב עשו אנשי היבואן שבחרו ברכב ההדגמה גימור פנימי עם עור לבן.
אני לא בטוח שזו הבחירה הראשונה הנכונה עבור משפחות עם ילדים שנוטים לאכול ברכב ולדרוך על המושבים, אולם מי שיכול לשמור על רמת ניקיון גבוהה, ייהנה מהאווירה היוקרתית שהעור הלבן מקנה פה.
העיצוב נקי ואלגנטי עם מגע מודרני ועשיר בצורת מסכים גדולים, פסי ניקל וכפתורים איכותיים להם "הקליק הנכון", קווי תפירה מוקפדים, ולא רק פסים של תאורת האווירה (64 גוונים לבחירה) חבויים, אלא גם פתחי המיזוג.
להילוכים חוגה, לצד זו הגדולה במעט, האחראית על תפעול הפונקציות השונות במסך, ולעיתים ניתן להתבלבל בין השתיים, במיוחד בתפעול הגיר.
האווירה יוקרתית, החומרים איכותיים ועשירים, יש לא מעט תאי אחסון פרקטיים הפזורים בסביבת הנהג וגם חלונות הדלתות נפתחים מעדנות. שאפו.
---
מעבר לשורה השניה מגלה, כי בסיס הגלגלים שהוא מהארוכים בסגמנט, מתגמל את רגלי הישובים פה, גם אם השטח לרגליים לא גדול כמצופה.
המרווח לכתפיים טוב (רוחב 1.91 מ' כאמור), וזה של הראש לא נפגע משמעותית מעיצוב הגג המשתפל לאחור.
היושב מאחורי הנוסע יוכל לקרב את מושב הנוסע באמצעות כפתורים על דופן המושב, אם הוא אינו מאויש, ואז מרווח הרגליים יהיה נדיב.
למרגלות היושב האמצעי בליטה לא גבוהה ומולו שקעי טעינה, תא אחסון קטן ופתחי מיזוג. בגרסאות הגבוהות יותר יוכל ליהנות מבקרת אקלים נפרדת (בגרסה שכאן היא דו אזורית).
הנוחות כאן טובה, ולא נשמעו תלונות בנושא מהישובים שם, גם אחרי נסיעה ממושכת.
---
תא המטען מבטיח נפח הטענה גדול יחסית למתחרים, עם 503 ליטרים.
הוא נפתח חשמלית עם מחוות רגל ומיקום לחצן הפתיחה שלו חכם ונגיש – מתחת למגב האחורי.
התא עצמו רחב ועמוק, ורצפתו גבוהה. מתחתיה תאי אחסון קטנים, לרבות מקום לכבל ההטענה.
בנוסף, מתחת למכסה הקדמי תמצאו תא אחסון בנפח 22 ליטרים. הוא לא נועד לתיק או למזוודה, אלא לאחסון של חפצים לא גדולים.
---
ג'נסיס GV70 – אבזור
הגרסה שהתייצבה למבחן, EV Edition היא גרסת הכניסה ומחירה 469,000 ₪.
פה תמצאו ריפודי עור טבעי ודמוי עור גם על הדש-בורד ועל ההגה, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וחימום, זה של הנהג בעל זיכרונות (לרבות מראות צד והגה המתכוונן חשמלית), גג פנורמי, חיישני חניה היקפיים, משטח לטעינה אלחוטית, כניסה ללא מפתח ועוד.
מסך המולטימדיה הרחב והנהדר של ג'נסיס (14.5") נוח מאד לתפעול גם בעת נהיגה. אליו מחוברת מצלמת 360 מעולה רבת זוויות ואפשרויות, ממשקים לאפל ולאנדרואיד ומערכת שמע בת 9 רמקולים המפיקה צליל טוב אך לא מעולה.
אני יכול רק להניח שדרך 14 הרמקולים מבית Lexicon המותקנים בשתי הגרסאות הבכירות, בוקע סאונד משובח יותר.
מאחורי ההגה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" עם תצוגה תלת מימדית נהדרת. האינפורמציה ברורה והנהג יוכל לראות אל מול עיניו בדיוק את המידע בו יחפוץ.
תצוגת נתונים עילית על השמשה תקבלו רק בגרסת האבזור הבכירה – Ultimate.
---
ג'נסיס GV70 – בטיחות
כלל רמות הגימור מקבלות ציון בטיחות מקסימלי – 8. בכולן יש 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית ומרכוז בנתיב ובקרה על רכב בשטח מת ( הכוללת הצגת תמונת מצלמה מהצד הרלוונטי בלוח המחוונים).
כמו כן, נמצא כאן זיהוי תמרורים והתאמת בקרת השיוט, התרעה על רכב חולף לפני פתיחת דלתות, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות נהג, שכחת ילדים ואור גבוה אדפטיבי.
---
ג'נסיס GV70 – מנועים והנעה
צמד מנועים חשמליים מניעים את 2 הצירים ויוצרים הנעה כפולה. השילוב שלהם מייצר לא פחות מ-489 כוחות סוס ומומנט אדיר בן 71.4 קג"מ.
שילוב המנועים הזה, שאותו פגשנו בגרסה הקיצונית והחזקה של ה-GV60, מגיע כסטנדרט בכל גרסאות ה eGV70. הוא מפיק כ-430 כוחות סוס כשבורר תוכניות הנהיגה נמצא במצב ספורט, ולאחר לחיצה על כפתור ה-Boost, הוא נותן את כל מה שיש לו לכ-10 שניות, מה שמתורגם ל-489 כ"ס.
האסוציאציה המיידית לא יכולה להיות שונה מגרסה מודרנית של כפתור הנייטרו ב"מקס הזועם" או ב"מהיר ועצבני".
הכפתור הזה, שנמצא בחלק התחתי של ההגה, צבוע בלבן אלגנטי שתואם את שאר התפאורה בתא הנוסעים. זה מגיע כאנטיתזה לבעיטה החוליגנית המיידית שתקבלו בגב עם הלחיצה עליו, בשילוב לחיצה בריאה על דוושת התאוצה.
ב-60GV תמצאו אותו עגול וצהוב, גם הוא נמצא על ההגה, צבע המתאים יותר לטמפרמנט ולמה שקורה אחרי שתלחצו עליו.
כל הטוב הזה מאיץ את ה-GV70 החשמלי ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות, לפי המפרט.
יחד עם זאת, במדידת זמני תאוצה במצב ספורט ועם כפתור בוסט לחוץ, חציתי את קו ה- 100 קמ"ש תוך 4 שניות עגולות וחרישיות, אך מאד מהירות ומשכנעות.
---
ג'נסיס GV70 – נוסעים
בעיר
בתנועה עירונית ניתן למנן את כוח המנוע הרב עם דוושה שנענית באופן מדויק ללחיצה עליה, ולנוע בדיוק בקצב שתקבעו. קל לזחול עם ה-GV70 בפקק עירוני מנומנם, קל וכיף הרבה יותר להאיץ איתה כשהנתיב מתפנה.
ההגה מהיר ומגיב ותנועה עירונית נעשית בקלילות. לכך תורמים גם סוללת המצלמות והחיישנים.
לרשותנו מתלים אדפטיביים שסורקים את פני הכביש ואת "המטר הבא", לכן הם לא רכים או נוקשים יתר על המידה. השיכוך מצוין ובולע היטב את פגעי הכביש.
לרשות הנהג 4 דרגות שונות של בלימה רגנרטיבית, כשהגבוהה ביותר משמשת "נהיגה בדוושה אחת" ומגיעה עד לעצירה מוחלטת. ניתן בקלות לאמץ את אופן הנהיגה הזה.
מחוץ לעיר
כשיוצאים מהעיר נשמר שקט מופתי בנסיעה מהירה, בין היתר בשל שמשות אקוסטיות המותקנות כאן, המייצרות בידוד מצוין מרעשי הכביש והרוח.
לרשות הנהג בחירה בין 3 דרגות בבורר מצבי הנהיגה בכביש ואחת אינדיווידואלית, ולצד אלה ישנה בחירה גם בין מצבים של נהיגת שטח – בין שלג, לבוץ ולחול. עם זאת, מרווח גחון של 18.5 ס"מ רומז שה-GV70 החשמלי צריך להישאר בעיקר על הכביש.
במצב eco, לחיצה הגונה על הדוושה תאפשר עקיפה מהירה ותאוצה מרשימה.
שלבו בעת שיוט למצב ספורט, וכשהכביש מאפשר (גם חוקית), לחצו על כפתור הבוסט והדביקו את הדוושה לרצפה, או אז התאוצה הופכת לפנומנלית, גם אם מדובר בתאוצת ביניים שהחלה במהירות של 80 או 100 קמ"ש.
ה-eGV70 פשוט יחפש איך לקפל את האספלט שעובר תחת גלגליו, וידביק אתכם למושבים כאחוז אמוק, ולא ירפה עד שאתם תרפו. וואוו.
שיוט כמו גם תאוצה מסחררת יתבצעו בשקט מופתי, ללא דרמות.
ההנעה הכפולה שומרת על אחיזת כביש מעולה, וניתן לנוע מהר מאד בכביש מפותל והררי, שם ההגה מגיב באופן מרשים לפקודות הנהג, ונותן לו להבין באופן די ברור היכן נמצאים הגלגלים הקדמיים.
ג'נסיס GV70 – צריכת חשמל וטעינה
קיבולת הסוללה שכאן היא 77.4 קווט"ש. הצהרת היצרן מדברת על טווח מקסימלי של 455 ק"מ לטעינה מלאה, מה שאומר צריכת חשמל של 17 קווט"ש לכל 100 ק"מ.
בפועל, התוצאה הממוצעת שהשגתי היתה 19.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ, שהם מתורגמים לטווח מקסימלי של 394 ק"מ לטעינה.
לפי היצרן, הסוללה עומדת בקצב טעינה מהירה DC מקסימלי של 350 קווט"ש, מה שיביא את מצב הסוללה מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד.
בפועל, טעינה בתחנה עם קצב מקסימלי של 50 קווט"ש, הביאה את מצב הסוללה מ-11% ל-80% תוך 55 דקות.
---
ג'נסיס GV70 – סיכום
ה- eGV70 היא אחת ממכוניות היוקרה החשמליות הטובות שקיימות בישראל.
היא נראית מצוין, תא הנוסעים שלה איכותי, יפיפה, מהודר, מאובזר ונוח.
היא זכתה בציון בטיחות מקסימלי, היא מרווחת מאד, לרבות תא המטען המכובד.
ומעל לכל, ההנעה כפולה, המתלים מצוינים ואיך שהיא מאיצה לעזאזל!
יחד עם זאת, טווח הנסיעה הריאלי נוגע ב-400 ק"מ מלמטה, קצת פחות ממה שנדרש כדי להפוך אותה למכונית שתיתן מענה איכותי וללא חרדת טווח גם בטיולים משפחתיים ארוכים ברחבי הארץ, שם נדרשת לפחות טעינה אחת בתחנה ציבורית.
מעבר לכך, נותרה שאלת המחיר. גרסת החשמל של ה- GV70 עולה כ-100 אלף שקלים יותר מגרסה לוגמת בנזין מקבילה.
גם זו האחרונה נהנית מהחוזקות והתועלות של הדגם החשמלי שתוארו לעיל, גם אם תאיץ ב-2 שניות יותר למאה קמ"ש, לעומת אחותה החשמלית.
עלויות האחזקה נמוכות משמעותית עם רכב חשמלי, ונכון גם שעלויות טעינה עומדות על כ-15 -20 אחוזים לעומת תדלוק, במיוחד במצב בו הדגם לוגם הבנזין לוגם לא מעט ממנו.
עדיין, בהינתן העובדה שגם גרסאות הבנזין מגיעות עם 3 שנים של טיפולים הכלולים בעלות העסקה, וייקח זמן רב עד שפער עלויות הטעינה מול התדלוק יסגרו פער של 100 אלף שקלים, ניכר כי זה עובר מפסים כלכליים לפסים אידאולוגיים.
אותו לקוח שהחליט לעבור לרכב חשמלי משיקולים סביבתיים, הוא רוצה להיות early adapter, ולנוע בקפסולה חרישית שמסוגלת להאיץ כמו רכב אקזוטי, עבורו ה- eGV70 מתאימה לחלוטין.
אם נכניס בכל זאת גם שיקול כלכלי – יתכן שערך הגרט של גרסה זו בעוד כמה שנים יהיה טוב מהאחות הבנזינית ("העולם הולך לשם", כפי שאנחנו שומעים מניתוחים שונים מסביב, ומהצהרות יצרני הרכב), ולכן פערי המחירים בין 2 הגרסאות, דה פקטו, יצטמצמו עוד יותר.
מה שכן, בין אם יבחר בגרסה החשמלית או הבנזינית, הלקוח צפוי ליהנות מאחד מכלי הרכב המעניינים ביותר שנמצאים כיום בשוק הרכב הישראלי.
Genesis GV70 Electrified EV Edition
מחיר (₪) | 469,000 |
אורך (מ') | 4.715 |
רוחב (מ') | 1.91 |
גובה (מ') | 1.63 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.875 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,310 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 503 / 1,678 (+22 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 18.5 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 455 / 394 |
הספק מנוע חשמלי (כ"ס) | 489 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') (מוצהר / נמדד במבחן) | 4.2 / 4.0 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 77.4 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%) (דק') | 400 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 18 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 350 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
טיפולים שוטפים לאורך 3 השנים הראשונות | כלולים בעסקה |
ג'נסיס GV70 - רקע
היצרן הקוריאני, שהחל דרכו כחטיבת היוקרה של יונדאי, ובשנת 2015 הפך למותג יוקרה עצמאי, השיק את דגם הפנאי הקומפקטי GV70 לקראת 2020, דגם הפנאי השני מבית, אחרי ה-GV80. לארץ נכנס המותג בתחילת שנת 2021, וזמן לא רב לאחר מכן החל השיווק של הדגם בישראל.
בניגוד לדגם ה-GV60 הקטן יותר, שפותח מלכתחילה כרכב חשמלי, דגם ה eGV70 הינו גרסה חשמלית המבוססת על דגם הבנזין המשווקת במקביל, כשהשינויים החיצוניים ביניהם מינוריים למדי.
ג'נסיס GV70 – מימדים ועיצוב חיצוני
מימדי ה- eGV70 מכובדים, ומתכתבים היטב עם מימדים של מתחרים כמו וולוו XC60 או אאודי Q5. האורך בן 4.715 מ', הרוחב 1.91 מ' והגובה 1.63 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם 2.875 מ'.
היציבה נמוכה ורחבה. בחזית ומאחור פנסים חצויים היוצרים שני פסים לרוחב, המזוהים עם רכבי ג'נסיס. הגריל הקדמי אטום כיאה לרכב חשמלי, ובתוכו מוחבא היטב מכסה פתח הטעינה. מתחתיו גריל לצינון המנוע החשמלי, ובצדדיו פתחים ככונסי אוויר.
מכסה המנוע מעוגל וקעור כלפי מטה ובמרכזו סמל הכנפיים של המותג.
מהצד חישוקים גדולים (19" בגרסת הכניסה הנבחנת. 20" באחרות), חלונות אחוריים כהים, קורות דקות, חלון הנמצא גם בין קורה C ל- D, פסי ניקל סביב החלונות, על פסי האורך שעל הגג ובתחתית הדלתות.
הפנסים הקדמיים והאחוריים ממשיכים גם לדפנות, והמראה הכללי דינאמי למדי, עדכני ומסוגנן כהלכה, רכב פנאי בסגנון 4 דלתות קופה.
ג'נסיס GV70 – עיצוב פנים, חומרים
כניסה פנימה צריכה להיות זהירה משהו, במיוחד אם אתם מקבעים את בסיס מושב הנהג גבוה, שכן ראשו של נהג בגובה ממוצע פלוס, עלול לפגוש את המשקוף.
הדבר מגיע כפשרה מסוימת שגובה עיצוב חיצוני אווירודינאמי, ואכן, הג'נסיס הזו מתמרת לגובה הנמוך במספר סנטימטרים מרכבים טיפוסיים בסגמנט.
כניסה פנימה חושפת את תחושת ההידור והפאר הג'נסיסית, וטוב עשו אנשי היבואן שבחרו ברכב ההדגמה גימור פנימי עם עור לבן.
אני לא בטוח שזו הבחירה הראשונה הנכונה עבור משפחות עם ילדים שנוטים לאכול ברכב ולדרוך על המושבים, אולם מי שיכול לשמור על רמת ניקיון גבוהה, ייהנה מהאווירה היוקרתית שהעור הלבן מקנה פה.
העיצוב נקי ואלגנטי עם מגע מודרני ועשיר בצורת מסכים גדולים, פסי ניקל וכפתורים איכותיים להם "הקליק הנכון", קווי תפירה מוקפדים, ולא רק פסים של תאורת האווירה (64 גוונים לבחירה) חבויים, אלא גם פתחי המיזוג.
להילוכים חוגה, לצד זו הגדולה במעט, האחראית על תפעול הפונקציות השונות במסך, ולעיתים ניתן להתבלבל בין השתיים, במיוחד בתפעול הגיר.
האווירה יוקרתית, החומרים איכותיים ועשירים, יש לא מעט תאי אחסון פרקטיים הפזורים בסביבת הנהג וגם חלונות הדלתות נפתחים מעדנות. שאפו.
---
מעבר לשורה השניה מגלה, כי בסיס הגלגלים שהוא מהארוכים בסגמנט, מתגמל את רגלי הישובים פה, גם אם השטח לרגליים לא גדול כמצופה.
המרווח לכתפיים טוב (רוחב 1.91 מ' כאמור), וזה של הראש לא נפגע משמעותית מעיצוב הגג המשתפל לאחור.
היושב מאחורי הנוסע יוכל לקרב את מושב הנוסע באמצעות כפתורים על דופן המושב, אם הוא אינו מאויש, ואז מרווח הרגליים יהיה נדיב.
למרגלות היושב האמצעי בליטה לא גבוהה ומולו שקעי טעינה, תא אחסון קטן ופתחי מיזוג. בגרסאות הגבוהות יותר יוכל ליהנות מבקרת אקלים נפרדת (בגרסה שכאן היא דו אזורית).
הנוחות כאן טובה, ולא נשמעו תלונות בנושא מהישובים שם, גם אחרי נסיעה ממושכת.
---
תא המטען מבטיח נפח הטענה גדול יחסית למתחרים, עם 503 ליטרים.
הוא נפתח חשמלית עם מחוות רגל ומיקום לחצן הפתיחה שלו חכם ונגיש – מתחת למגב האחורי.
התא עצמו רחב ועמוק, ורצפתו גבוהה. מתחתיה תאי אחסון קטנים, לרבות מקום לכבל ההטענה.
בנוסף, מתחת למכסה הקדמי תמצאו תא אחסון בנפח 22 ליטרים. הוא לא נועד לתיק או למזוודה, אלא לאחסון של חפצים לא גדולים.
---
ג'נסיס GV70 – אבזור
הגרסה שהתייצבה למבחן, EV Edition היא גרסת הכניסה ומחירה 469,000 ₪.
פה תמצאו ריפודי עור טבעי ודמוי עור גם על הדש-בורד ועל ההגה, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, אוורור וחימום, זה של הנהג בעל זיכרונות (לרבות מראות צד והגה המתכוונן חשמלית), גג פנורמי, חיישני חניה היקפיים, משטח לטעינה אלחוטית, כניסה ללא מפתח ועוד.
מסך המולטימדיה הרחב והנהדר של ג'נסיס (14.5") נוח מאד לתפעול גם בעת נהיגה. אליו מחוברת מצלמת 360 מעולה רבת זוויות ואפשרויות, ממשקים לאפל ולאנדרואיד ומערכת שמע בת 9 רמקולים המפיקה צליל טוב אך לא מעולה.
אני יכול רק להניח שדרך 14 הרמקולים מבית Lexicon המותקנים בשתי הגרסאות הבכירות, בוקע סאונד משובח יותר.
מאחורי ההגה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" עם תצוגה תלת מימדית נהדרת. האינפורמציה ברורה והנהג יוכל לראות אל מול עיניו בדיוק את המידע בו יחפוץ.
תצוגת נתונים עילית על השמשה תקבלו רק בגרסת האבזור הבכירה – Ultimate.
---
ג'נסיס GV70 – בטיחות
כלל רמות הגימור מקבלות ציון בטיחות מקסימלי – 8. בכולן יש 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית ומרכוז בנתיב ובקרה על רכב בשטח מת ( הכוללת הצגת תמונת מצלמה מהצד הרלוונטי בלוח המחוונים).
כמו כן, נמצא כאן זיהוי תמרורים והתאמת בקרת השיוט, התרעה על רכב חולף לפני פתיחת דלתות, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות נהג, שכחת ילדים ואור גבוה אדפטיבי.
---
ג'נסיס GV70 – מנועים והנעה
צמד מנועים חשמליים מניעים את 2 הצירים ויוצרים הנעה כפולה. השילוב שלהם מייצר לא פחות מ-489 כוחות סוס ומומנט אדיר בן 71.4 קג"מ.
שילוב המנועים הזה, שאותו פגשנו בגרסה הקיצונית והחזקה של ה-GV60, מגיע כסטנדרט בכל גרסאות ה eGV70. הוא מפיק כ-430 כוחות סוס כשבורר תוכניות הנהיגה נמצא במצב ספורט, ולאחר לחיצה על כפתור ה-Boost, הוא נותן את כל מה שיש לו לכ-10 שניות, מה שמתורגם ל-489 כ"ס.
האסוציאציה המיידית לא יכולה להיות שונה מגרסה מודרנית של כפתור הנייטרו ב"מקס הזועם" או ב"מהיר ועצבני".
הכפתור הזה, שנמצא בחלק התחתי של ההגה, צבוע בלבן אלגנטי שתואם את שאר התפאורה בתא הנוסעים. זה מגיע כאנטיתזה לבעיטה החוליגנית המיידית שתקבלו בגב עם הלחיצה עליו, בשילוב לחיצה בריאה על דוושת התאוצה.
ב-60GV תמצאו אותו עגול וצהוב, גם הוא נמצא על ההגה, צבע המתאים יותר לטמפרמנט ולמה שקורה אחרי שתלחצו עליו.
כל הטוב הזה מאיץ את ה-GV70 החשמלי ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות, לפי המפרט.
יחד עם זאת, במדידת זמני תאוצה במצב ספורט ועם כפתור בוסט לחוץ, חציתי את קו ה- 100 קמ"ש תוך 4 שניות עגולות וחרישיות, אך מאד מהירות ומשכנעות.
---
ג'נסיס GV70 – נוסעים
בעיר
בתנועה עירונית ניתן למנן את כוח המנוע הרב עם דוושה שנענית באופן מדויק ללחיצה עליה, ולנוע בדיוק בקצב שתקבעו. קל לזחול עם ה-GV70 בפקק עירוני מנומנם, קל וכיף הרבה יותר להאיץ איתה כשהנתיב מתפנה.
ההגה מהיר ומגיב ותנועה עירונית נעשית בקלילות. לכך תורמים גם סוללת המצלמות והחיישנים.
לרשותנו מתלים אדפטיביים שסורקים את פני הכביש ואת "המטר הבא", לכן הם לא רכים או נוקשים יתר על המידה. השיכוך מצוין ובולע היטב את פגעי הכביש.
לרשות הנהג 4 דרגות שונות של בלימה רגנרטיבית, כשהגבוהה ביותר משמשת "נהיגה בדוושה אחת" ומגיעה עד לעצירה מוחלטת. ניתן בקלות לאמץ את אופן הנהיגה הזה.
מחוץ לעיר
כשיוצאים מהעיר נשמר שקט מופתי בנסיעה מהירה, בין היתר בשל שמשות אקוסטיות המותקנות כאן, המייצרות בידוד מצוין מרעשי הכביש והרוח.
לרשות הנהג בחירה בין 3 דרגות בבורר מצבי הנהיגה בכביש ואחת אינדיווידואלית, ולצד אלה ישנה בחירה גם בין מצבים של נהיגת שטח – בין שלג, לבוץ ולחול. עם זאת, מרווח גחון של 18.5 ס"מ רומז שה-GV70 החשמלי צריך להישאר בעיקר על הכביש.
במצב eco, לחיצה הגונה על הדוושה תאפשר עקיפה מהירה ותאוצה מרשימה.
שלבו בעת שיוט למצב ספורט, וכשהכביש מאפשר (גם חוקית), לחצו על כפתור הבוסט והדביקו את הדוושה לרצפה, או אז התאוצה הופכת לפנומנלית, גם אם מדובר בתאוצת ביניים שהחלה במהירות של 80 או 100 קמ"ש.
ה-eGV70 פשוט יחפש איך לקפל את האספלט שעובר תחת גלגליו, וידביק אתכם למושבים כאחוז אמוק, ולא ירפה עד שאתם תרפו. וואוו.
שיוט כמו גם תאוצה מסחררת יתבצעו בשקט מופתי, ללא דרמות.
ההנעה הכפולה שומרת על אחיזת כביש מעולה, וניתן לנוע מהר מאד בכביש מפותל והררי, שם ההגה מגיב באופן מרשים לפקודות הנהג, ונותן לו להבין באופן די ברור היכן נמצאים הגלגלים הקדמיים.
ג'נסיס GV70 – צריכת חשמל וטעינה
קיבולת הסוללה שכאן היא 77.4 קווט"ש. הצהרת היצרן מדברת על טווח מקסימלי של 455 ק"מ לטעינה מלאה, מה שאומר צריכת חשמל של 17 קווט"ש לכל 100 ק"מ.
בפועל, התוצאה הממוצעת שהשגתי היתה 19.6 קווט"ש לכל 100 ק"מ, שהם מתורגמים לטווח מקסימלי של 394 ק"מ לטעינה.
לפי היצרן, הסוללה עומדת בקצב טעינה מהירה DC מקסימלי של 350 קווט"ש, מה שיביא את מצב הסוללה מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד.
בפועל, טעינה בתחנה עם קצב מקסימלי של 50 קווט"ש, הביאה את מצב הסוללה מ-11% ל-80% תוך 55 דקות.
---
ג'נסיס GV70 – סיכום
ה- eGV70 היא אחת ממכוניות היוקרה החשמליות הטובות שקיימות בישראל.
היא נראית מצוין, תא הנוסעים שלה איכותי, יפיפה, מהודר, מאובזר ונוח.
היא זכתה בציון בטיחות מקסימלי, היא מרווחת מאד, לרבות תא המטען המכובד.
ומעל לכל, ההנעה כפולה, המתלים מצוינים ואיך שהיא מאיצה לעזאזל!
יחד עם זאת, טווח הנסיעה הריאלי נוגע ב-400 ק"מ מלמטה, קצת פחות ממה שנדרש כדי להפוך אותה למכונית שתיתן מענה איכותי וללא חרדת טווח גם בטיולים משפחתיים ארוכים ברחבי הארץ, שם נדרשת לפחות טעינה אחת בתחנה ציבורית.
מעבר לכך, נותרה שאלת המחיר. גרסת החשמל של ה- GV70 עולה כ-100 אלף שקלים יותר מגרסה לוגמת בנזין מקבילה.
גם זו האחרונה נהנית מהחוזקות והתועלות של הדגם החשמלי שתוארו לעיל, גם אם תאיץ ב-2 שניות יותר למאה קמ"ש, לעומת אחותה החשמלית.
עלויות האחזקה נמוכות משמעותית עם רכב חשמלי, ונכון גם שעלויות טעינה עומדות על כ-15 -20 אחוזים לעומת תדלוק, במיוחד במצב בו הדגם לוגם הבנזין לוגם לא מעט ממנו.
עדיין, בהינתן העובדה שגם גרסאות הבנזין מגיעות עם 3 שנים של טיפולים הכלולים בעלות העסקה, וייקח זמן רב עד שפער עלויות הטעינה מול התדלוק יסגרו פער של 100 אלף שקלים, ניכר כי זה עובר מפסים כלכליים לפסים אידאולוגיים.
אותו לקוח שהחליט לעבור לרכב חשמלי משיקולים סביבתיים, הוא רוצה להיות early adapter, ולנוע בקפסולה חרישית שמסוגלת להאיץ כמו רכב אקזוטי, עבורו ה- eGV70 מתאימה לחלוטין.
אם נכניס בכל זאת גם שיקול כלכלי – יתכן שערך הגרט של גרסה זו בעוד כמה שנים יהיה טוב מהאחות הבנזינית ("העולם הולך לשם", כפי שאנחנו שומעים מניתוחים שונים מסביב, ומהצהרות יצרני הרכב), ולכן פערי המחירים בין 2 הגרסאות, דה פקטו, יצטמצמו עוד יותר.
מה שכן, בין אם יבחר בגרסה החשמלית או הבנזינית, הלקוח צפוי ליהנות מאחד מכלי הרכב המעניינים ביותר שנמצאים כיום בשוק הרכב הישראלי.
Genesis GV70 Electrified EV Edition
מחיר (₪) | 469,000 |
אורך (מ') | 4.715 |
רוחב (מ') | 1.91 |
גובה (מ') | 1.63 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.875 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,310 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 503 / 1,678 (+22 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 18.5 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 455 / 394 |
הספק מנוע חשמלי (כ"ס) | 489 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') (מוצהר / נמדד במבחן) | 4.2 / 4.0 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 77.4 |
משך טעינה ביתית AC (10%-80%) (דק') | 400 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 18 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 350 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
טיפולים שוטפים לאורך 3 השנים הראשונות | כלולים בעסקה |