ג'נסיס GV60 – השקה

ג'נסיס GV60 – השקה
תמונות באדיבות היצרן

רכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרן הצעיר נחשף. שבנו מההשקה המקומית עם הפרטים.

טל אבן | 13/06/22

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס ישראל, השיקה אתמול את ה- GV60, הדגם החשמלי השני של מותג היוקרה, לאחר שהושקה הגרסה החשמלית ל- (Electrified) G80, המבוסס על פלטפורמה הנעה חשמלית ייעודית.

אל ה- GENESIS GV60 שמציע טווח נסיעה של עד 517 ק"מ, צפויים להצטרף בעתיד שישה דגמים חשמליים חדשים מבית היצרן, שיוצגו בשנים הקרובות.

המותג, שהחל פעילותו באירופה בשנה האחרונה, מכר עד כה מעל ל- 700,000 רכבים, והגדיל בשנה האחרונה את נפח הפעילות בעולם ב-160%. בשנת 2022 צופה ג'נסיס למכור כ- 220,000 רכבים ברחבי העולם.

 GV60 הוא הדגם הראשון של המותג, המתבסס על פלטפורמת E-GMP
 (Electric-Global Modular Platform), שפותחה באופן ייעודי עבור הנעה חשמלית מלאה.

הפלטפורמה החדשה תוכננה כפלטפורמת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי הממוקם מאחור, עם אופציה להנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף הממוקם מלפנים.

בתכנון הפלטפורמה ניתן דגש על חוסן מבני גבוה של השלדה, משקל נמוך וחלוקת משקל אופטימלית המאפשרים למקסם את יעילות מערכת ההנעה החשמלית לצד הצגת יכולות דינמיות גבוהות בכל תנאי הדרך.

מערכת הטעינה של GENESIS GV60 תומכת בטעינה ביתית ישירה (AC) בהספקים של 7.2Kw ו-11Kw, יחד עם תמיכה בטעינה אולטרה מהירה בעמדות טעינה ייעודיות מנוהלות (DC).

בעת טעינה בעמדת 350Kw מתאפשרת טעינת הסוללה מ-10% ל-80% מהקיבולת ב-18 דקות בלבד. במסגרת הרכישה, יקבלו הקונים עמדת הטענה מנוהלת.

כל דגמי  GENESIS GV60 מצוידים במכלול סוללת ליתיום-יון מתקדמת בקיבולת של 77.4 קילוואט/שעה. תאי הסוללה הם בעלי צפיפות גבוהה ב-10% ביחס לסוללות הקיימות כיום בשוק, מה שמאפשר משקל מופחת לצד אצירת אנרגיה מוגברת.

מכלול הסוללה כולל מערכת ניהול טמפרטורה חדשני המאפשר לחמם מראש את הסוללה בימים קרים כדי להביאה לטמפרטורת עבודה מתאימה, מניעת הפסדי אנרגיה וקיצור זמן הטעינה. מערכת קירור מובנית מאפשרת לשמור על טמפרטורת עבודה אופטימלית גם בנסיעה ארוכה ותחת עומס טעינה גבוה כדי לשמור על אורך חיי התאים בסוללה.

יחד עם מערכת ניהול אנרגיה מתקדמת מאפשרת הסוללה טווח נסיעה מרבי של 517 ק"מ (בדגם ההנעה האחורית).

---

ה-GV60 מעוצב כרכב קופה-קרוסאובר (CUV), עם אלמנטים עיצוביים המזוהים עם המותג כמו הפנסים הכפולים.

החזית מציגה פרשנות חדשה ליחידות התאורה האופייניות של המותג המחולקות לשני פסי LED נפרדים בכל צד, כשההפרדה ביניהן מתמזגת עם הדגשת החרטום המשתפל.

שבכת ה-Crest Gril המוכרת משולבת עתה בחלקו התחתון של הפגוש הקדמי כדי לאפשר חרטום מחודד ואווירודינמי יותר, וכדי להתאים לדרישות הקירור השונות הנדרשות מרכב בעל הנעה חשמלית.

בסיס הגלגלים כאן ארוך יחסית לסגמנט עם 290 ס"מ, בטח ביחס לאורך הכולל הלא חריג של 451.5 ס"מ. הגובה עומד על 158 ס"מ והרוחב 189 ס"מ.

נפח תא המטען עומד על 432 ליטרים, כשבחזית תא מטען קטן נוסף, הנע בין 20 ל-50 ליטרים (תלוי בגרסה).

ה- GENESIS GV60 זכה לאחרונה בפרס RED DOT לשנת 2022 עבור עיצוב המוצר בקטגוריית המכוניות ובארבעה פרסי IF Design Award 2022; בין היתר פרס על עיצוב הרכב ופרס על ומערכת הסאונד של Bang & Olufsen שהוכרה כ"יצירת אמנות אקוסטית".

---

תכנון תא הנוסעים שם דגש על מרחב גדול לנהג ולנוסעים, הודות לבסיס הגלגלים הארוך ולרצפה השטוחה מאחור. עיצוב מינימליסטי של לוח הפיקוד הקדמי יחד עם שילובי צבעים רכים מעצימים את תחושת המרחב בחלל הפנימי, תוך יישום עקרונות ארכיטקטורת "החלל הלבן" המסורתית מקוריאה.

צמד מסכים קעורים ברזולוציה גבוהה המופנים כלפי הנהג מרכזים את המידע והתפעול בקוקפיט, עם ממשק אינטואיטיבי ותצוגה פנורמית של מערכות הניווט והמולטימדיה.

ברכב בורר הילוכים Shift By Wire בצורת כדור העשוי קריסטל אמיתי (Crystal Sphere) המודיע לנהגים באופן אינטואיטיבי כאשר הרכב מוכן לנסיעה, כשהוא מתהפך.

הגישה הירוקה והידידותית לסביבה באה לידי ביטוי בתא הנוסעים תוך שימוש בחומרים ייחודיים, כמו עור על בסיס צימחי לריפוד המושבים ומשענות הידיים, ושימוש בבד המופק מפלסטיק ממוחזר בדיפוני הדלתות.

---

באופן ייחודי לסגמנט, ה- GV60 מצוידת בטכנולוגיית V2L (Vehicle To Load), ההופכת את המכונית לספקית אנרגיה חיצונית בעת הצורך. באמצעות מתאם המתחבר לשקע הטעינה של המכונית, היא מסוגלת לספק טעינה בקיבולת של 3.6Kw לטובת הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בזמן קמפינג, לטעון רכב חשמלי תקוע ואפילו לספק אנרגיה לרשת החשמל הביתית במקרה של הפסקת חשמל.

---

ה- GV60 מוצעת בשלוש גרסאות

הראשונה בעלת הנעה אחורית ומנוע חשמלי אחורי, בהספק של 228 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. טווח הנסיעה המרבי כאן עומד על 517 ק"מ (נתוני יצרן, לכלל הדגמים, לפי תקן WLTP).

השניה בעלת 2 מנועים חשמליים, dual motor, כשהמנוע החשמלי האחורי בהספק של 218 כ"ס, והמנוע החשמלי הקדמי בהספק של 99 כ"ס, המייצרים הספק משולב של 318 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ. טווח הנסיעה המרבי עומד על 470 ק"מ.

גרסת העל של ה- GV60 כוללת מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 215 כ"ס כל אחד. הספק המשולב עומד על 429 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג"מ. טווח הנסיעה המרבי: 466 ק"מ.

לגרסת ה-TOP ישנו מצב Boost, המאפשר להגביר את הספק המנועים המשולב ל-489 כ"ס בלחיצת כפתור למשך 10 שניות, מה שמאפשר לזנק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות קצרות.

---

למי שחסר הצליל לאווירה הספורטיבית, וכדי להעניק לנהג חוויה ווקאלית בזמן הנהיגה על אף שמדובר ברכב חשמלי, פיתחה GENESIS מערכת סאונד אקטיבי מדומה (e-ASD) המספקת צלילי נהיגה וירטואליים המושמעים דרך מערכת השמע של המכונית, בהתאם למצב הנהיגה מהירות הרכב ומצב דוושת התאוצה.

הנהג יכול לבחור בין שלושה סוגי צלילים אקטיביים: Futuristic לתחושה עתידנית, G-Engine המדמה צליל מנוע ספורטיבי עמום ו- E-Motor לחוויית צליל ספורטיבי מלאה.

מאידך, כדי להעניק לנהג חווית נסיעה שקטה במיוחד ואף מעבר למקובל ברכבים חשמלים, מצוידת ה- GV60 במערכת ANC-R לנטרול אקטיבי של רעשי רוח, צמיגים וכביש. המערכת משלבת בין חומרים וסוגי קול לבין מיקרופונים רגישים המשמיעים תדרים מנוגדים דרך הרמקולים של מערכת השמע כדי להשיג רמת שקט אבסולוטית בתא הנוסעים.

הדגם הבכיר מצויד במערכת חכמה המדמה באופן אלקטרוני פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה ומשנה את חלוקת המומנט בין הגלגלים באופן אקטיבי. פעולת המערכת מסוגלת לייצר אחיזה מרבית בתנאי דרך משתנים וחלקים ובעת נהיגה דינמית.

לצד זאת, ברמה הגבוהה מערכת מתלים אדפטיביים ומערכת בולמי זעזועים אדפטיביים מבוססת מצלמה. רמת השיכוך של הבולמים משתנה באופן אוטומטי ורציף בהתאם לתוואי הכביש הנסרק על ידי המצלמה, מה שמבטיח פעולת שיכוך חלקה ורמת נוחות מיטבית בתנאי דרך משתנים.

---

קיט הבטיחות מלא, עם ציון מירבי של 8 מתוך 8, וכולל התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת בלימה תוך זיהוי של תנועה חוצה בתוך צמתים ומערכת אקטיבית לשמירה על מרכז הנתיב.

עוד יש פה בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים עם פונקציית התאמת המהירות אקטיבית בהתאם לתמרור, ניטור שטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית,  הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על גבי לוח המחוונים בעת הפעלת איתות כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח, מערכת לסיוע במניעת תאונות בעת תמרוני חניה, מערכת התרעה על ערנות נהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש, מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי, אור גבוה אוטומטי למניעת סנוור, מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות ומערכת התרעה על שכיחת ילדים במושב האחורי.

GENESIS מציעה את GV60 בארבע רמות גימור:

רמת גימור Premium המוצעת בדגמי RWD (295,000 ₪) ו-Dual motor (315,000 ₪) כוללת:

מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 12.3" וג'ויסטייק שליטה תומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12.3" בעל תצוגה משתנה, חיישן טביעת אצבע לזיהוי הנהג, מערכת שמע בעלת 17 רמקולים מבית B&O, בקרת אקלים דו אזורית ופתחי מיזוג למושבים האחוריים, מראות צד מתכהות אוטומטית עם קיפול חשמלי, תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים לבחירה, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן חשמלית,  מושבי נוחות קדמיים עם כיוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים קדמיים, זיכרונות למושב הנהג וכיוון ההגה והמראות, חימום למושבים האחוריים, שמשות אקוסטיות, ריפוד אקולוגי דמוי עור מחומרים ממוחזרים, חיישני חניה היקפיים עם סייען חניה אקטיבי, מערכת RSPA להוצאת הרכב מהחניה, פתיחה וסגירה חשמלית מלאה לדלת תא המטען, גג שמש פנורמי קבוע, חישוקים קלים בקוטר 19" (20" בדגם AWD).

רמת גימור Luxury (342,000 ₪) ה-Dual motor מוסיפה:

מראות צד דיגיטליות משולבות מצלמות ברזולוציה גבוהה, עם זווית כיסוי רחבה ומסכי OLED, המציגות את הנעשה בצידי הרכב על מסכים ייעודים בתא הנוסעים בסמוך לדלתות. מראות צד ייחודיות אלו משפרות את זרימת האוויר מסביב למרכב, מצמצמות רעשי רוח ומשפרות את שטח הראייה ב-11 מעלות בהשוואה אל מול מראה רגילה, אך תופסות 60% פחות שטח.

מעבר לכך מושב נהג חשמלי Ergo עם 18 כיוונים שונים, ריפוד עור NAPPA בתפירת יהלומים ייחודית עם האות G עליהם, ריפוד תקרה מזמש, גימור פנימי משולב אלומיניום, חיפוי לוח שעונים אקולוגי דמוי עור וחישוקים בקוטר 20".

רמת גימור Ultimate (439,000 ₪) המוצעת בדגם Top מוסיפה לרמת גימור Luxury גם:

מתלים אדפטיביים Preview ECS, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה e-LSD וחישוקים קלים בקוטר 21".

רמת גימור Ultimate יכולה להגיע גם עם חבילת ספורט (במחיר זהה לאולטימייט), המציעה ריפוד עור במראה ספורטיבי המשלב עור NAPPA וזמש ודוושות ספורטיביות.

דנה רביד מנחם, מנהלת חטיבת GENESIS בכלמוביל מציינת: "אנו נרגשים להשיק את ה- GV60 המהווה סנונית ראשונה ביישום תוכניות החברה להציג עד סוף העשור הנוכחי סדרת דגמים עם אפס פליטות מזהמים. למדנו במהלך השנה האחרונה, במהלכה מכרנו למעלה מ-800 כלי רכב מהסדרות השונות של GENESIS עד כמה הצרכן הישראלי שמח לאמץ מותג חדש המייצג חדשנות וחשיבה פורצת דרך."

"אנו מעריכים שכניסת הדגמים החשמליים יבססו את נוכחות המותג בישראל וירחיבו את מנעד קהל הלקוחות של GENESIS שלומד רמת שירות שטרם הכיר", מוסיפה רביד-מנחם.