ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE במבחן דרכים
רכב הפנאי הגדול של ג'נסיס עבר עדכון מקיף, הכולל גם גרסת קופה, מנוע בנזין חזק ותא נוסעים חדש ומהודר. כעת, יותר מתמיד, יש לו את הכלים להישיר מבט בגאון אל עבר הבולטים שבין מתחריו האירופאים. ואיך כל זה מתורגם הלכה למעשה? יצאנו לבדוק.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – רקע
דגם GV80 הוא הקרוסאובר הגדול של ג'נסיס, והראשון שהושק בין דגמי הפנאי של היצרן הצעיר, שהחל את דרכו לפני כ-20 שנים בלבד, כחטיבת היוקרה של המותג יונדאי; את דרכו העצמאית החל בשנת 2015, כשנתיים לפני שהושק הדגם הראשון של ג'נסיס – ה- G90.
ה-GV80 הראשונה הושקה בשנת 2020, עם מנוע דיזל מוצלח ושקט, לו ערכנו מבחן כאן.
הדור החדש של הדגם כולל 2 תצורות מרכב – SUV כבעבר, לו 7 מושבים, וכעת מצטרפת גם גרסת קופה יקרה יותר, שאמנם ויתרה על שורת מושבים שלישית, אך זו האחרונה נהנית ממנוע לוגם הבנזין החזק בחבורה, לצד עיצוב משופע בחלק האחורי; מעבר לכך, ה- GV80 החדש קיבל סביבת נהג חדשה, כפי שיפורט להלן.
סגמנט הפנאי – יוקרה – קופה – פול סייז נפוץ בקרב הגוורדיה הגרמנית בעיקר, כמו אאודי Q8, ב.מ.וו X6, מרצדס GLE coupe ופורשה קאיין קופה, וכעת ג'נסיס מגיעה עם הפרשנות שלה לנושא.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – עיצוב חיצוני ומימדים
ה-GV80 החדש מעט גדול מקודמו, ולדגם הקופה יש נוכחות רבה על הכביש באופן מיוחד, עם קרוב ל-5 מ' לאורך, קרוב ל-2 מ' לרוחב, גובה 1.71 מ' ובסיס גלגלים הקרוב ל-3 מטרים. מרווח הגחון נאה, עם מעל ל- 20 ס"מ.
הקופה חולק את מימדי בסיס הגלגלים והרוחב עם מרכב ה-SUV, הוא ארוך ממנו בכ-3 ס"מ ונמוך ממנו בחצי ס"מ בלבד. בשל כך, ממבט חזיתי קשה להבחין בהבדלים בין השניים.
אחורי הרכב בדגם הקופה מגושמים פחות מאלה שב-SUV, וזה מושך לא מעט תשומת לב ברחוב. אחרי הכל, עם המתחרים שג'נסיס סימנה לעצמה בין הכוונות, חייב להיות פה עיצוב הנותן אפקט כניסה ועזיבה מרשימים במיוחד, כאלה שיכולים לשדר יוקרה למרחקים.
מלפנים עודכנו יחידות תאורת הלד המתוחכמות כמו גם הגריל העצום, מהצד ישנם חישוקי 20" חדשים (22" בגרסה הבכירה), ועיקר השינוי בגרסת הקופה חל כצפוי מאחור, עם גג משתפל מטה, ספוילרים משני קצוות החלון, העילי מפוצל ו- 4 יציאות המפלט עם גימור כרום בוהק ודומיננטי לעין, מעין אנטיתזה לדגמי החשמל.
כמיטב המסורת, ודרך מה שהפך לסימן ההיכר ולחתימה העיצובית בג'נסיס, יחידות התאורה כולן מפוצלות ל-2 פסים רוחביים, עם מוטיב דומה בפנסי האיתות שעל הכנפיים הקדמיות.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
העיצוב הפנימי מרהיב עין, וכבר בשניות הראשונות בתא הנהג ניתן לחוש שלא נחסך פה דבר- לא באיכות החומרים, לא בעיצוב ולא באבזור. בעצם, מדובר בתא הנוסעים המהודר ביותר של ג'נסיס מאז נוסדה.
יותר מכך, ניתן אפילו לומר שמורגשת כאן ההשראה ונגיעת העיצוב והאיכות שנתן לוק דונקרוולק, ראש תחום העיצוב בקבוצת יונדאי וג'נסיס, שבעבר עבד בקבוצת פולקסוואגן, והיה אחראי, בין היתר, גם על המותג בנטלי.
מאחורי ההגה עוטה העור והמתכוונן חשמלית נפרש מסך אחד גדול ורחב (27"), המחולק למסך המולטימדיה (שלראשונה דובר עברית) וללוח המחוונים.
כרגיל בג'נסיס, הרזולוציה שבו מצוינת, הוא מהיר תגובה וקל לתפעל אותו במגע וגם על ידי החוגה שבקונסולה המרכזית, והצבעים עשירים.
תפעול לוח המחוונים – כמו דילוג בין תפריטי מחשב הדרך נעשים על ידי כפתורים שעל ההגה, אחד מהם הוא משטח מגע זעיר א-לה מרצדס; הדבר דורש תרגול והסתגלות, אחריה התפעול מתגלה כאינטואיטיבי למדי.
ההגה קטום בתחתיתו, וכמו הגוון הכללי השולט כאן בפנים הרכב ובשילוב עם הדש בורד הכהה, הגוון שלו בהיר וחלקו העליון כהה, והתפרים עליו אדומים. יחד עם חגורות הבטיחות האדומות יש כאן אמנם קריצה ספורטיבית, אך בעיני היא נותנת תחושה מעט פחות אלגנטית ופחות שייכת למהות היוקרתית של הדגם.
החומרים שכאן, כאמור, לא פחות ממעולים, עם עור שסובב אותך ממשקוף למשקוף, לרבות בדלתות ועל הדש בורד, תפרים מוקפדים באדום, גימור של עץ כהה עם טקסטורה טבעית וניקל, והמגע בהם נעים ומזמין. גם התקרה והמשקופים עטופים בזמש יוקרתי.
בקונסולה המרכזית הרחבה נמצאים לוח פיקוד במגע על בקרת האקלים התלת אזורית, כפתורי מגע לטובת קיצורי דרך לטלפון, למדיה או למסך הבית; בנוסף להם, ישנם גם כפתורים פיזיים שנועדו לאותה המטרה, לצד החוגה הגדולה שמתפעלת את המסך.
בסמוך לחוגה נמצאת חוגה נוספת לתפעול הגיר, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מחליף את המיקום בין השתיים; יותר מדי פעמים תמצאו עצמכם מנסים לשלב להילוך אחורי דרך חוגת המולטימדיה. פה יש גם חיישן קטן לטביעת אצבע, לטובת זיהוי וקאסטומיזציה של הנהג הקבוע.
מאחורי מחזיקי הכוסות נמצאת חוגה שלישית, הכפתורים שעליה מתפעלים את מצבי השטח מחד, ואת מצבי הכביש וההתנהלות הספורטיבית מאידך.
המושבים הקדמיים נוחים מאד ותומכים, להם אפשרויות כיוונון מגוונות (18 כיוונים), לרבות הדום הנשלף חשמלית וכניסה קלה, אלה לצד זיכרונות, אוורור, חימום ותוכניות עיסוי.
לעיתים המושבים "ייקחו את המושכות לידיים", אם בהפעלה עצמאית של המסאז' אחרי נהיגה ממושכת, ואם על ידי לפיתת המותניים אחרי לחיצה הגונה על הדוושה הימנית.
---
גם מאחור ייהנו הנוסעים מאווירת הוד והדר, המושב ניתן לכוונון (ידני בגרסה זו) על מסילה וגם בזווית המשענת, הגג המשתפל לא יפריע לראשי הנוסעים, כל עוד גובהם אינו עולה על 1.85 מ'. בסיס הגלגלים הגדול ידאג למרווח לברכיים, ורוחב המרכב- לכתפיים, גם במקרה של 3 מבוגרים.
מול הנוסע המרכזי מסך פיקוד על בקרת האקלים הנפרדת, חימום 2 המושבים הקיצוניים, שקעי טעינה לניידים וגם שקע כוח 115 וולט, לטובת חיבור של מכשירים חשמליים או מחשב נייד.
מאחור תא מטען גדול מאד (נפח של 644 ליטרים) ונוח לשימוש, המפתח שלו רחב, סף הטעינה מעט גבוה. מתחת לרצפתו ערכת ניפוח ומקום אחסון נוסף לחפצים קטנים; כאן תמצאו גם כפתורים לקיפול חשמלי של המושב האחורי המפוצל ושקע טעינה נוסף.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – אבזור, מחיר
הגרסה שאיתנו, Luxury, היא הפחות גבוהה מבין השתיים, ומחירה 669,000 ₪.
גרסה זו יקרה ב-30 אלף שקלים מרמת הגימור המקבילה בגרסת ה-SUV בה 7 מושבים, וב-100 אלף שקלים לעומת גרסת הכניסה של דגם ה-SUV, ה- Elegant.
כאמור, רמת הגימור שכאן גבוהה מאד ורשימת האבזור בהתאם; זה האחרון כולל גג פנורמי נפתח, מצלמות 360, דלת תא מטען נפתחת חשמלית עם מחוות רגל, סגירת ווקום לדלתות, תאורת אווירה מגוונת, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, משטח טעינה אלחוטית ומערכת שמע משובחת מבית B&O, המחוברת ל-18 רמקולים, לרבות סאב מתחת למושב הנוסע.
קישוריות לאפל ולאנדרואיד קיימת אף היא, באופן מעט תמוה היא חוטית בשלב זה, בעתיד הקרוב צפוי עדכון מהאוויר שיאפשר קישוריות אלחוטית.
הגרסה הבכירה, Ultimate, מתומחרת ב- 719,000 ₪. היא מוסיפה בעיקר דיפוני קרבון ולא עץ, אוורור במושבים גם בשורה השניה, שם הכוונון הפך חשמלי, ריפוד העור כאן מסוג נאפה, נוספו מאחור וילונות הצללה בדלתות, המראה הפנימית דיגיטלית, ישנה תצוגה עילית על גבי השמשה הקדמית וגם מערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש, על ידי גלי קול מנוגדים.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – בטיחות
הדגם קיבל ציון בטיחות 7 מתוך 8. יש כאן 10 כריות אוויר, מניעה אקטיבית של סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בחירום, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, וזיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות.
בנוסף, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות נהג ומניעת היסח דעת, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת ומניעת שכחת ילדים ברכב.
כמו כן, יש כאן סיוע בחנייה וגם- הוצאת הרכב קדימה ואחורה, גם כשאין נהג ברכב, על ידי לחיצה על כפתור בשלט. זה נוח במיוחד בחניות דחוקות בהן לא תרצו להשתחל לרכב וללכלך את הבגדים אגב כך, או סתם כדי למנוע נזק לדלתות של ה-GV80 ושל הרכבים הסמוכים.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – מנוע, הנעה, צריכת דלק
בדומה לגרסת ה-SUV המעט פחות יקרה, גם בגרסת הקופה מותקן מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטרים כפול מגדשים. כאן הוא נעזר במנוע חשמלי זעיר (MHEV), שמהווה בעצם סופרצ'רג'ר, שמוסיף להספק הכולל, נלחם בהשהיית הטורבו, וגם אמור לייצר חיסכון כלשהו בצריכת הדלק לעומת דגם ה-SUV נטול הסופרצ'ארג'ר, בו טרם נהגנו;
ההספק הכולל כאן עומד על 409 כ"ס (375 ב-SUV) והמומנט- 56 קג"מ בשרניים.
יחד עם גיר בן 8 הילוכים קדמיים והנעה כפולה, שבין היתר מונעת פרפורים מיותרים, ולמרות משקל עצמי מכובד של 2,340 ק"ג, התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות קצרות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 8.4 ק"מ לליטר. בפועל, המנעד היה בין 7.2 ק"מ לליטר בנהיגה נמרצת ועד 9.1 ק"מ לליטר בשיוט מנומנם בכביש המהיר.
הממוצע הכולל במבחן נחתם ב-7.8 ק"מ לליטר.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – נוסעים
כבר בתחילת תנועה עירונית ניתן להתרשם שהאווירה פה נוחה ונינוחה, שבהחלט תואמת את מה שקורה בדגמי הפרימיום המתחרים המובילים.
בידוד אקוסטי משופר בשמשות מסייע להתנתק ממה שקורה סביב, ההילוכים עוברים באופן חלק למשעי והמנוע מגיב היטב, קולו חרישי מחד אך ערב לאוזן מאידך, עם כל לחיצה על הדוושה, גם ללא התגבור הקולי החשמלי שיש לו דרך הרמקולים, לפי דרישה.
בתמרונים צפופים ודאי תודו על מצלמות ה-360 והחיישנים ההיקפיים, מאחר שהראות אחורה מוגבלת עקב עיצוב המרכב.
המתלים האדפטיביים האלקטרוניים משככים היטב את פגעי הכביש, ורק מעבר מעל לפסי הרעדה אגרסיביים או מעל לבורות גדולים יורגשו בתא הנוסעים.
התפעול סביב נוח ואינטואיטיבי (אחרי תרגול ולימוד כאמור), רק שתפעול חוגת ההילוכים מבלבל כאמור גם אחרי נהיגה במשך סוף שבוע שלם ולאורך מאות קילומטרים.
לאחר כיוונון אופטימלי של מערכת השמע היא נמצאת משובחת עם צלילים עשירים, וגם את הנחיות הניווט תשמעו במעין סראונד בחלל הנוסעים.
ביציאה מהעיר הנוחות נשמרת ברמה הגבוהה ביותר, וגם כאן המתלים עושים עבודתם נאמנה, כשהם יודעים לסרוק את פיסת הכביש הבאה, להיערך לתלאות הדרכים במילי שניות, ולפעול בהתאם. התוצאה שיוט נוח מאד, שגם הוא אינו נופל מהטובות שבסגמנט.
הסופרצ'ארג'ר החשמלי הזעיר פועל כאן לא רק בתנועה עירונית ובמהירויות נמוכות, אלא גם לטובת נטרול השהיית הטורבו ומתן תגובות מיידיות. בפועל, בתאוצה חזקה מהמקום או בעת נסיעה נוצר המון מחץ מחד, אך תגובה די לינארית מאידך, ללא דרמה או בעיטות בגב.
ההתנהלות המעודנת ונטולת המאמץ של ה-GV80 קופה, הרבה בזכות בידוד הרעשים הנהדר, לצד הגיר החלק והמנוע השקט, תיתן תמיד תחושה שאתה נוהג במהירות נמוכה מכפי שהיא בפועל, וכדאי לשים לזה לב.
במצבי הנהיגה ספורט וספורט פלוס (שם מנוטרלות גם בקרות היציבות והמשיכה), הסאונד של המנוע מתגבר, תגובות הגיר מעודנות הרבה פחות, המתלים מתקשחים וגם ההגה מרגיש חד יותר.
כאן הנימוס והעידון מתחלפים בנהיגה ספורטיבית ואגרסיבית יותר, שתואמת את מראה ארבעת המפלטים שמאחור. הזנב של המרכב מקבל חופש מסוים, ולמרות דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה – שימו לב בפיתולים החלקלקים שאחרי הגשמים הראשונים.
כאן תגלו התנהגות ספורטיבית גם בכביש המפותל, שלדה מגיבה והגה מתקשר, למרות המשקל העצמי הגבוה, וזוויות הגלגול מעט מורגשות, אך הן מתונות; זו אמנם לא ההתנהגות המופלאה וגם לא העוצמה שתקבלו מפורשה קאיין קופה למשל, עדיין, המכלולים מטפלים היטב בכוחות הסוס הרבים; יחד עם זאת, די ניכר שכר המרעה הטבעי של ה-GV80 הוא דווקא השיוט הנינוח והנהדר בכביש המהיר.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – מסכמים
ג'נסיס היא מותג צעיר ובועט, עדיין לא בן 10, שכבר מצליח לטלטל את ספינת התענוגות של מותגי היוקרה הוותיקים והנחשבים ביותר שיש.
ג'נסיס לא סימנה עצמה מעולם כאנדרדוג בעולם הפרימיום, אלא מותג שמגיש את פילוסופיית הפאר והיוקרה שלו באופן מעט שונה מהשאר- דרך איכות ועיצוב, תוך הבטחה לאמינות של המוצר, וזאת לצד שירות ברמה הגבוהה ביותר.
כעת, עם ה- GV80 קופה, קהל היעד נחשף לתא נוסעים מרשים מאי פעם, העשוי מהחומרים הטובים ביותר בתעשייה.
לצד אלה נשמרת רמה גבוהה מאד של אבזור, בטיחות, נוחות ופינוק כולל של הנוסעים.
מנוע הבנזין החדש יכולתי, נשמע מצוין, והוא נתמך על ידי מכלולים שיודעים לספק חוויית נהיגה ספורטיבית למדי, גם אם לא מושחזת כמו הטובות ביותר בסגמנט, יחד עם זאת, אלה יקרות ממנה באופן משמעותי.
כאול ראונדר, מדובר באחד מכלי הרכב המרשימים ביותר בקטגוריה.
GENESIS GV80 COUPE LUXURY
מחיר (₪) | 669,000 |
אורך (מ') | 4.965 |
רוחב (מ') | 1.975 |
גובה (מ') | 1.71 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.955 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,340 |
נפח תא מטען (ל') | 644 |
מרווח גחון (ס"מ) | 20.7 |
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר / מבחן) | 8.4 / 7.8 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 3,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | V6, טורבו כפול, סופרצארג'ר חשמלי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 409 |
מומנט (קג"מ) | 56 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.9 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – רקע
דגם GV80 הוא הקרוסאובר הגדול של ג'נסיס, והראשון שהושק בין דגמי הפנאי של היצרן הצעיר, שהחל את דרכו לפני כ-20 שנים בלבד, כחטיבת היוקרה של המותג יונדאי; את דרכו העצמאית החל בשנת 2015, כשנתיים לפני שהושק הדגם הראשון של ג'נסיס – ה- G90.
ה-GV80 הראשונה הושקה בשנת 2020, עם מנוע דיזל מוצלח ושקט, לו ערכנו מבחן כאן.
הדור החדש של הדגם כולל 2 תצורות מרכב – SUV כבעבר, לו 7 מושבים, וכעת מצטרפת גם גרסת קופה יקרה יותר, שאמנם ויתרה על שורת מושבים שלישית, אך זו האחרונה נהנית ממנוע לוגם הבנזין החזק בחבורה, לצד עיצוב משופע בחלק האחורי; מעבר לכך, ה- GV80 החדש קיבל סביבת נהג חדשה, כפי שיפורט להלן.
סגמנט הפנאי – יוקרה – קופה – פול סייז נפוץ בקרב הגוורדיה הגרמנית בעיקר, כמו אאודי Q8, ב.מ.וו X6, מרצדס GLE coupe ופורשה קאיין קופה, וכעת ג'נסיס מגיעה עם הפרשנות שלה לנושא.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – עיצוב חיצוני ומימדים
ה-GV80 החדש מעט גדול מקודמו, ולדגם הקופה יש נוכחות רבה על הכביש באופן מיוחד, עם קרוב ל-5 מ' לאורך, קרוב ל-2 מ' לרוחב, גובה 1.71 מ' ובסיס גלגלים הקרוב ל-3 מטרים. מרווח הגחון נאה, עם מעל ל- 20 ס"מ.
הקופה חולק את מימדי בסיס הגלגלים והרוחב עם מרכב ה-SUV, הוא ארוך ממנו בכ-3 ס"מ ונמוך ממנו בחצי ס"מ בלבד. בשל כך, ממבט חזיתי קשה להבחין בהבדלים בין השניים.
אחורי הרכב בדגם הקופה מגושמים פחות מאלה שב-SUV, וזה מושך לא מעט תשומת לב ברחוב. אחרי הכל, עם המתחרים שג'נסיס סימנה לעצמה בין הכוונות, חייב להיות פה עיצוב הנותן אפקט כניסה ועזיבה מרשימים במיוחד, כאלה שיכולים לשדר יוקרה למרחקים.
מלפנים עודכנו יחידות תאורת הלד המתוחכמות כמו גם הגריל העצום, מהצד ישנם חישוקי 20" חדשים (22" בגרסה הבכירה), ועיקר השינוי בגרסת הקופה חל כצפוי מאחור, עם גג משתפל מטה, ספוילרים משני קצוות החלון, העילי מפוצל ו- 4 יציאות המפלט עם גימור כרום בוהק ודומיננטי לעין, מעין אנטיתזה לדגמי החשמל.
כמיטב המסורת, ודרך מה שהפך לסימן ההיכר ולחתימה העיצובית בג'נסיס, יחידות התאורה כולן מפוצלות ל-2 פסים רוחביים, עם מוטיב דומה בפנסי האיתות שעל הכנפיים הקדמיות.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים
העיצוב הפנימי מרהיב עין, וכבר בשניות הראשונות בתא הנהג ניתן לחוש שלא נחסך פה דבר- לא באיכות החומרים, לא בעיצוב ולא באבזור. בעצם, מדובר בתא הנוסעים המהודר ביותר של ג'נסיס מאז נוסדה.
יותר מכך, ניתן אפילו לומר שמורגשת כאן ההשראה ונגיעת העיצוב והאיכות שנתן לוק דונקרוולק, ראש תחום העיצוב בקבוצת יונדאי וג'נסיס, שבעבר עבד בקבוצת פולקסוואגן, והיה אחראי, בין היתר, גם על המותג בנטלי.
מאחורי ההגה עוטה העור והמתכוונן חשמלית נפרש מסך אחד גדול ורחב (27"), המחולק למסך המולטימדיה (שלראשונה דובר עברית) וללוח המחוונים.
כרגיל בג'נסיס, הרזולוציה שבו מצוינת, הוא מהיר תגובה וקל לתפעל אותו במגע וגם על ידי החוגה שבקונסולה המרכזית, והצבעים עשירים.
תפעול לוח המחוונים – כמו דילוג בין תפריטי מחשב הדרך נעשים על ידי כפתורים שעל ההגה, אחד מהם הוא משטח מגע זעיר א-לה מרצדס; הדבר דורש תרגול והסתגלות, אחריה התפעול מתגלה כאינטואיטיבי למדי.
ההגה קטום בתחתיתו, וכמו הגוון הכללי השולט כאן בפנים הרכב ובשילוב עם הדש בורד הכהה, הגוון שלו בהיר וחלקו העליון כהה, והתפרים עליו אדומים. יחד עם חגורות הבטיחות האדומות יש כאן אמנם קריצה ספורטיבית, אך בעיני היא נותנת תחושה מעט פחות אלגנטית ופחות שייכת למהות היוקרתית של הדגם.
החומרים שכאן, כאמור, לא פחות ממעולים, עם עור שסובב אותך ממשקוף למשקוף, לרבות בדלתות ועל הדש בורד, תפרים מוקפדים באדום, גימור של עץ כהה עם טקסטורה טבעית וניקל, והמגע בהם נעים ומזמין. גם התקרה והמשקופים עטופים בזמש יוקרתי.
בקונסולה המרכזית הרחבה נמצאים לוח פיקוד במגע על בקרת האקלים התלת אזורית, כפתורי מגע לטובת קיצורי דרך לטלפון, למדיה או למסך הבית; בנוסף להם, ישנם גם כפתורים פיזיים שנועדו לאותה המטרה, לצד החוגה הגדולה שמתפעלת את המסך.
בסמוך לחוגה נמצאת חוגה נוספת לתפעול הגיר, ואם זה היה תלוי בי, הייתי מחליף את המיקום בין השתיים; יותר מדי פעמים תמצאו עצמכם מנסים לשלב להילוך אחורי דרך חוגת המולטימדיה. פה יש גם חיישן קטן לטביעת אצבע, לטובת זיהוי וקאסטומיזציה של הנהג הקבוע.
מאחורי מחזיקי הכוסות נמצאת חוגה שלישית, הכפתורים שעליה מתפעלים את מצבי השטח מחד, ואת מצבי הכביש וההתנהלות הספורטיבית מאידך.
המושבים הקדמיים נוחים מאד ותומכים, להם אפשרויות כיוונון מגוונות (18 כיוונים), לרבות הדום הנשלף חשמלית וכניסה קלה, אלה לצד זיכרונות, אוורור, חימום ותוכניות עיסוי.
לעיתים המושבים "ייקחו את המושכות לידיים", אם בהפעלה עצמאית של המסאז' אחרי נהיגה ממושכת, ואם על ידי לפיתת המותניים אחרי לחיצה הגונה על הדוושה הימנית.
---
גם מאחור ייהנו הנוסעים מאווירת הוד והדר, המושב ניתן לכוונון (ידני בגרסה זו) על מסילה וגם בזווית המשענת, הגג המשתפל לא יפריע לראשי הנוסעים, כל עוד גובהם אינו עולה על 1.85 מ'. בסיס הגלגלים הגדול ידאג למרווח לברכיים, ורוחב המרכב- לכתפיים, גם במקרה של 3 מבוגרים.
מול הנוסע המרכזי מסך פיקוד על בקרת האקלים הנפרדת, חימום 2 המושבים הקיצוניים, שקעי טעינה לניידים וגם שקע כוח 115 וולט, לטובת חיבור של מכשירים חשמליים או מחשב נייד.
מאחור תא מטען גדול מאד (נפח של 644 ליטרים) ונוח לשימוש, המפתח שלו רחב, סף הטעינה מעט גבוה. מתחת לרצפתו ערכת ניפוח ומקום אחסון נוסף לחפצים קטנים; כאן תמצאו גם כפתורים לקיפול חשמלי של המושב האחורי המפוצל ושקע טעינה נוסף.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – אבזור, מחיר
הגרסה שאיתנו, Luxury, היא הפחות גבוהה מבין השתיים, ומחירה 669,000 ₪.
גרסה זו יקרה ב-30 אלף שקלים מרמת הגימור המקבילה בגרסת ה-SUV בה 7 מושבים, וב-100 אלף שקלים לעומת גרסת הכניסה של דגם ה-SUV, ה- Elegant.
כאמור, רמת הגימור שכאן גבוהה מאד ורשימת האבזור בהתאם; זה האחרון כולל גג פנורמי נפתח, מצלמות 360, דלת תא מטען נפתחת חשמלית עם מחוות רגל, סגירת ווקום לדלתות, תאורת אווירה מגוונת, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, משטח טעינה אלחוטית ומערכת שמע משובחת מבית B&O, המחוברת ל-18 רמקולים, לרבות סאב מתחת למושב הנוסע.
קישוריות לאפל ולאנדרואיד קיימת אף היא, באופן מעט תמוה היא חוטית בשלב זה, בעתיד הקרוב צפוי עדכון מהאוויר שיאפשר קישוריות אלחוטית.
הגרסה הבכירה, Ultimate, מתומחרת ב- 719,000 ₪. היא מוסיפה בעיקר דיפוני קרבון ולא עץ, אוורור במושבים גם בשורה השניה, שם הכוונון הפך חשמלי, ריפוד העור כאן מסוג נאפה, נוספו מאחור וילונות הצללה בדלתות, המראה הפנימית דיגיטלית, ישנה תצוגה עילית על גבי השמשה הקדמית וגם מערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש, על ידי גלי קול מנוגדים.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – בטיחות
הדגם קיבל ציון בטיחות 7 מתוך 8. יש כאן 10 כריות אוויר, מניעה אקטיבית של סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בחירום, גם בפני הולכי רגל ודו גלגלי, וזיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות.
בנוסף, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות נהג ומניעת היסח דעת, אזהרה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת ומניעת שכחת ילדים ברכב.
כמו כן, יש כאן סיוע בחנייה וגם- הוצאת הרכב קדימה ואחורה, גם כשאין נהג ברכב, על ידי לחיצה על כפתור בשלט. זה נוח במיוחד בחניות דחוקות בהן לא תרצו להשתחל לרכב וללכלך את הבגדים אגב כך, או סתם כדי למנוע נזק לדלתות של ה-GV80 ושל הרכבים הסמוכים.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – מנוע, הנעה, צריכת דלק
בדומה לגרסת ה-SUV המעט פחות יקרה, גם בגרסת הקופה מותקן מנוע V6 בנזין בנפח 3.5 ליטרים כפול מגדשים. כאן הוא נעזר במנוע חשמלי זעיר (MHEV), שמהווה בעצם סופרצ'רג'ר, שמוסיף להספק הכולל, נלחם בהשהיית הטורבו, וגם אמור לייצר חיסכון כלשהו בצריכת הדלק לעומת דגם ה-SUV נטול הסופרצ'ארג'ר, בו טרם נהגנו;
ההספק הכולל כאן עומד על 409 כ"ס (375 ב-SUV) והמומנט- 56 קג"מ בשרניים.
יחד עם גיר בן 8 הילוכים קדמיים והנעה כפולה, שבין היתר מונעת פרפורים מיותרים, ולמרות משקל עצמי מכובד של 2,340 ק"ג, התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות קצרות.
צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 8.4 ק"מ לליטר. בפועל, המנעד היה בין 7.2 ק"מ לליטר בנהיגה נמרצת ועד 9.1 ק"מ לליטר בשיוט מנומנם בכביש המהיר.
הממוצע הכולל במבחן נחתם ב-7.8 ק"מ לליטר.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – נוסעים
כבר בתחילת תנועה עירונית ניתן להתרשם שהאווירה פה נוחה ונינוחה, שבהחלט תואמת את מה שקורה בדגמי הפרימיום המתחרים המובילים.
בידוד אקוסטי משופר בשמשות מסייע להתנתק ממה שקורה סביב, ההילוכים עוברים באופן חלק למשעי והמנוע מגיב היטב, קולו חרישי מחד אך ערב לאוזן מאידך, עם כל לחיצה על הדוושה, גם ללא התגבור הקולי החשמלי שיש לו דרך הרמקולים, לפי דרישה.
בתמרונים צפופים ודאי תודו על מצלמות ה-360 והחיישנים ההיקפיים, מאחר שהראות אחורה מוגבלת עקב עיצוב המרכב.
המתלים האדפטיביים האלקטרוניים משככים היטב את פגעי הכביש, ורק מעבר מעל לפסי הרעדה אגרסיביים או מעל לבורות גדולים יורגשו בתא הנוסעים.
התפעול סביב נוח ואינטואיטיבי (אחרי תרגול ולימוד כאמור), רק שתפעול חוגת ההילוכים מבלבל כאמור גם אחרי נהיגה במשך סוף שבוע שלם ולאורך מאות קילומטרים.
לאחר כיוונון אופטימלי של מערכת השמע היא נמצאת משובחת עם צלילים עשירים, וגם את הנחיות הניווט תשמעו במעין סראונד בחלל הנוסעים.
ביציאה מהעיר הנוחות נשמרת ברמה הגבוהה ביותר, וגם כאן המתלים עושים עבודתם נאמנה, כשהם יודעים לסרוק את פיסת הכביש הבאה, להיערך לתלאות הדרכים במילי שניות, ולפעול בהתאם. התוצאה שיוט נוח מאד, שגם הוא אינו נופל מהטובות שבסגמנט.
הסופרצ'ארג'ר החשמלי הזעיר פועל כאן לא רק בתנועה עירונית ובמהירויות נמוכות, אלא גם לטובת נטרול השהיית הטורבו ומתן תגובות מיידיות. בפועל, בתאוצה חזקה מהמקום או בעת נסיעה נוצר המון מחץ מחד, אך תגובה די לינארית מאידך, ללא דרמה או בעיטות בגב.
ההתנהלות המעודנת ונטולת המאמץ של ה-GV80 קופה, הרבה בזכות בידוד הרעשים הנהדר, לצד הגיר החלק והמנוע השקט, תיתן תמיד תחושה שאתה נוהג במהירות נמוכה מכפי שהיא בפועל, וכדאי לשים לזה לב.
במצבי הנהיגה ספורט וספורט פלוס (שם מנוטרלות גם בקרות היציבות והמשיכה), הסאונד של המנוע מתגבר, תגובות הגיר מעודנות הרבה פחות, המתלים מתקשחים וגם ההגה מרגיש חד יותר.
כאן הנימוס והעידון מתחלפים בנהיגה ספורטיבית ואגרסיבית יותר, שתואמת את מראה ארבעת המפלטים שמאחור. הזנב של המרכב מקבל חופש מסוים, ולמרות דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה – שימו לב בפיתולים החלקלקים שאחרי הגשמים הראשונים.
כאן תגלו התנהגות ספורטיבית גם בכביש המפותל, שלדה מגיבה והגה מתקשר, למרות המשקל העצמי הגבוה, וזוויות הגלגול מעט מורגשות, אך הן מתונות; זו אמנם לא ההתנהגות המופלאה וגם לא העוצמה שתקבלו מפורשה קאיין קופה למשל, עדיין, המכלולים מטפלים היטב בכוחות הסוס הרבים; יחד עם זאת, די ניכר שכר המרעה הטבעי של ה-GV80 הוא דווקא השיוט הנינוח והנהדר בכביש המהיר.
ג'נסיס GENESIS GV80 COUPE – מסכמים
ג'נסיס היא מותג צעיר ובועט, עדיין לא בן 10, שכבר מצליח לטלטל את ספינת התענוגות של מותגי היוקרה הוותיקים והנחשבים ביותר שיש.
ג'נסיס לא סימנה עצמה מעולם כאנדרדוג בעולם הפרימיום, אלא מותג שמגיש את פילוסופיית הפאר והיוקרה שלו באופן מעט שונה מהשאר- דרך איכות ועיצוב, תוך הבטחה לאמינות של המוצר, וזאת לצד שירות ברמה הגבוהה ביותר.
כעת, עם ה- GV80 קופה, קהל היעד נחשף לתא נוסעים מרשים מאי פעם, העשוי מהחומרים הטובים ביותר בתעשייה.
לצד אלה נשמרת רמה גבוהה מאד של אבזור, בטיחות, נוחות ופינוק כולל של הנוסעים.
מנוע הבנזין החדש יכולתי, נשמע מצוין, והוא נתמך על ידי מכלולים שיודעים לספק חוויית נהיגה ספורטיבית למדי, גם אם לא מושחזת כמו הטובות ביותר בסגמנט, יחד עם זאת, אלה יקרות ממנה באופן משמעותי.
כאול ראונדר, מדובר באחד מכלי הרכב המרשימים ביותר בקטגוריה.
GENESIS GV80 COUPE LUXURY
מחיר (₪) | 669,000 |
אורך (מ') | 4.965 |
רוחב (מ') | 1.975 |
גובה (מ') | 1.71 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.955 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,340 |
נפח תא מטען (ל') | 644 |
מרווח גחון (ס"מ) | 20.7 |
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר / מבחן) | 8.4 / 7.8 |
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין , 3,500 |
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | V6, טורבו כפול, סופרצארג'ר חשמלי, מיילד הייבריד MHEV 48V |
תיבת הילוכים, הנעה | אוט' 8, 4x4 |
הספק מנוע (כ"ס) | 409 |
מומנט (קג"מ) | 56 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.9 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 3 / 100,000 |