ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger במבחן דרכים

האוונג'ר מנתץ כמה מוסכמות שהיו צרובות לאורך לא מעט עשורים, כחלק מה-DNA שהגדיר את ג'יפ כמותג רכבי שטח קשוחים ומסוקסים. מילא שאין כאן הילוכי כוח או הנעה כפולה, אך מערכת ההנעה הפכה כל-חשמלית, לראשונה בשורות המותג. אז איך זה עובד בכביש, וגם בשוליים שלו? יצאנו לבדוק.

טל אבן | 05/03/24
ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger
ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger. צילום תמונות: טל אבן

ג'יפ אוונג'ר – רקע

האוונג'ר הוא רכב פנאי קטן ( SUV-B). בתור האח הקטן של הרנגייד, האוונג'ר הוא בעצם הג'יפון, הפעם לא כשם גנרי, הקטן ביותר שבנמצא. הרעיון בגינו נהגה רק בשנת 2023, ובעיקר עבור השוק האירופאי.

כמי שנמצא בחסות כנפי חברה האם סטלנטיס, לאוונג'ר עיצוב איטלקי וקו ייצור פולני. הוא  חולק לא מעט רכיבים וגם את הפלטפורמה עם אחיו מבית, כמו פיז'ו 2008, DS3 והאופל מוקה.

למרות שם המותג המחייב, ג'יפ אוונג'ר חף כאמור מתכונות שטח טהורות (הנעה כפולה, הילוך כוח, נעילות דיפרנציאלים ועוד), אך עדיין, היצרן נתן לו כלים מסוימים לעבוד איתם, כדי שלא ירגיש מוקצה לחלוטין ומעין אח מאומץ ליד אחיו הגדולים והיכולתיים, כמו הרנגלר והגרנד שירוקי.  

ואיך הוא עושה את זה, כדי שלא ייתפס כרכב חשמלי, עירוני ומפונק? באמצעות מרווח גחון נאה בן 20 ס"מ, זוויות גישה ונטישה ראויות (20 ו- 32 מעלות בהתאמה), מערכת בקרת ירידה במדרון, ולצד מצבי נהיגת כביש (אקו, נורמל וספורט), תמצאו כאן גם מצבים ייעודיים לנהיגה בחול, בבוץ ובשלג.

מלבד זאת, האוונג'ר לבוש גם במיגון תחתון, שבא להגן בעיקר על הסוללה המאד יקרה שנמצאת שם.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

---

ג'יפ אוונג'ר – עיצוב חיצוני, מימדים

עיצוב האוונג'ר מצוין. הפרופורציות טובות, יש ניפוחים שריריים למראה, המרכב זוויתי כמו שג'יפ אמור להיות ויש חצאיות ופגושים קרביים.

מלפנים נשמרים 7 מלבנים אנכיים על משטח אטום, וכדי שלא נטעה חלילה, בתוך אחד מהם מופיע "e" כחול, המציין מפורשות שמדובר ברכב בו אלקטרונים הם אלה שזורמים בהיפר בתוך המנוע, ולא בנזין או סולר.

שילוב פנסי פול-לד ראשיים (שאינם עגולים הפעם) יחד עם השבכה, נותנים פס שחור רוחבי ונאה ומעליו כיתוב JEEP בקצה מכסה המנוע המשתפל מעט כלפי מטה.

מהצד חישוקים נאים (18"), תפיחות של בתי הגלגלים כאמור וחצאיות עם כיתובי המותג, קורה אחורית בצבע המרכב ומעליה גג שחור במראה צף (צביעה דו גונית קיימת בגרסה הנבחנת והבכירה – Summit).

מאחור פנסים ריבועיים בהם קווי לד אדומים בצורת איקסים חצויים, חלון שחור לרוחב הרכב כולו עם ספוילר גג, ובחלקו התחתון של הפגוש, כמו בזה הקדמי, גימור מוכסף.

כמו בדגמים אחרים של ג'יפ, גם כאן פזורות על המרכב לא מעט מחוות קטנות לוויליס של פעם, ולמה שעשה את ג'יפ לאייקון שהוא כיום; סימן ההיכר של הפנסים העגולים וביניהם גריל הבנוי צלעות לאורך או סימן לטיפוס הרים- נמצאים על הגריל התחתי שבפגוש הקדמי, על חלק מחלונות הרכב ואפילו במקומות מסוימים בתא הנוסעים, כמו במרכז החלק העליון של הדשבורד, וזה מקסים.

המימדים הזעירים של האוונג'ר מתבטאים באורך בן 4.08 מ', רוחב 1.776 מ' וגובה 1.528 מ'.

בסיס הגלגלים עומד על 2.562 מ'.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מבט קדמיג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - גרילג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מבט אחורי

---

ג'יפ אוונג'ר – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים

כניסה פנימה חושפת עיצוב ג'יפאי חביב וצעיר, פאנל רחב בגוון צהוב כתמתם, המאפיין את רמת הגימור הזו, נמתח לרוחב הדש בורד כולו והוא מוצלח למדי כשזה, פחות או יותר, הצבע החיצוני של הרכב, פחות לטעמי עם כל צבע חיצוני אחר.

ההגה קטום, עליו כפתורי שליטה, מאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי 10.25" (7" בגרסת הבסיס), צג מרכזי צף בגודל זהה והוא אינפורמטיבי, לא מורכב מדי בתפריטים ונוח לשימוש.

מתחתיו כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים, גלגל ווליום, וכפתורי פסנתר לתפעול הגיר, לרבות מצב D או B, לנסיעה רגילה או כזו הכוללת טעינה רגנרטיבית.

יש כאן עוד כמה כפתורים השולטים בתוכניות הנהיגה ובבלם היד, וכל היתר - תאי אחסון גדולים ופתוחים; מסביב לא מעט משטחי פלסטיק בגוונים כהים בשילוב מעט פסי ניקל.

המושבים עצמם והתא שביניהם, לצד חלקים בדלתות, עוטים בד משולב ויניל המוסיף מגע נעים לתא.

המושבים עצמם, גם עליהם עיטורים צהובים וכיתובי "JEEP"- נוחים למדי, הישיבה גבוהה ושלטת בנעשה סביב.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - פנים הרכב

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מושב קדמי

מאחור יש מקום מצומצם למדי לרגליים, כצפוי מבסיס הגלגלים פלוס מימדי רכב צנועים, 2 מבוגרים ישבו שם בשלווה יחסית, לשלושה יהיה צפוף. מקום לראש יש באופן מספק.

פתחי מיזוג לא תמצאו כאן, כיסים בגב המושבים הקדמיים ושקע טעינה לנייד- דווקא כן.

מאחור תא מטען בגודל טוב – נפחו 380 ליטרים, סף ההטענה לא גבוה מדי ומתחת לרצפתו מקום לאחסן את כבל ההטענה. פתיחתו בגרסה העילית – חשמלית.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מושב אחוריג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - תא מטען

---

ג'יפ אוונג'ר – אבזור, מחיר

הדגם מגיע ב-3 רמות גימור. Longitude  היא הראשונה, ומחירה 189,900. תמורת 20 אלף שקלים נוספים תקבלו את גרסת ה- Altitude , ועשרת אלפים שקלים נוספים (219,900 ₪) ייקנו לכם את הגרסה הבכירה הנבחנת, Summit.

במסגרת האבזור ב- Summit תקבלו לא רק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, לצד תאורת אווירה, אלא גם חיישנים היקפיים ומצלמת 360, טעינה אלחוטית לנייד, חימום למושבים הקדמיים ועוד.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - פנים הרכב

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

---

ג'יפ אוונג'ר – בטיחות

רמת הגימור הבכירה קיבלה ציון בטיחות 5 מתוך 8, יש כאן בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, מערכות זיהוי ובלימת חירום בפני הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על עייפות.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ג'יפ אוונג'ר – מערכת הנעה, סוללה וטעינה

לאוונג'ר מנוע חשמלי המפיק 156 כוחות סוס ומומנט בן 26.5 קג"מ. ההנעה היא קדמית והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 9 שניות.

הסוללה שכאן היא בקיבולת 54 קווט"ש, ולטענת היצרן טובה ל-400 ק"מ בין טעינות.

בפועל, בימי המבחן, הממוצע שהתקבל היה בין 5.4 ל-5.8 ק"מ לכל קווט"ש, מה שאומר שתקבלו בנהיגה "אמיתית" – הכוללת שימוש במזגן, כשברכב מטען ונוסעים, כשהנהיגה מתנהלת בכבישים מהירים וללא ניסיון מוקפד לקבל חיסכון חשמלי – בסביבות 300 ק"מ ריאליים; בהתאם לאופי הנהיגה שלכם ולתנאיי הכביש באופן כללי, תקבלו כ-20 עד 30 ק"מ יותר- או פחות- מהנתון הממוצע של 300 ק"מ.

זאת ועוד, מעבר בין תוכניות הנהיגה יגבו מכם 16 ק"מ מהטווח עבור מצב sport לעומת מצב ברירת המחדל – normal, או לחילופין, יוסיפו כ-16 ק"מ אם תבחרו במצב eco, שבאופן מורגש מפחית מכוח המנוע ומיכולת המיזוג ברכב.

יצוין כי מצבי השטח/ קרח יתנו טווח דומה עד זהה לזה של normal.   

קצב הטעינה כאן הוא 11 קווט"ש בטעינה ביתית, או עד 100 קווט"ש בטעינה מהירה.

בפועל, מדידה של 20% (בדיוק) עד 80% (בדיוק), נעשתה בקצב מצוין, של 26 דקות.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - לוח מחוונים

---

ג'יפ אוונג'ר – נוסעים

לחיצה ארוכה על מתג ההפעלה מעירה לחיים את הרכב ואת המסכים. את מושב הנהג נכוון ידנית, ונגלה שהוא יושב גבוה. נהגים גבוהים יצטרכו לוותר מעט על הגובה על מנת ששדה הראייה לא ייפגע על ידי המראה הפנימית.

האוונג'ר מתנהל בקלילות בעיר, המתלים שלו רכים יחסית והם שומרים על רמת נוחות טובה. המעבר מעל לשברים בכביש משובש מרוסן ושקט. החיישנים ומצלמת הרחף יעשו את מלאכת התמרון ואת החניה לקלות במיוחד.

קול האיתות מגיע גם מהרמקולים, ויוצר מקצב כמו תחילתו של תיפוף, ובאופן משעשע אתה מוצא עצמך ממתין לעיתים לעוד כלי נגינה שיצטרפו, וייצרו לאט-לאט משהו קצבי, בסטייל "Hot lunch jam" בסרט האגדי Fame.

הבלימה הרגנרטיבית יעילה, אך לא מאפשרת בלימה מוחלטת ומצב של נהיגה בדוושה אחת.    

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ביציאה מהעיר לכביש המהיר נדמה שנוחות המושבים אף משתפרת, ניתן להתרשם מבידוד אקוסטי מוצלח ושקט יחסי בתא הנוסעים. בקרת השיוט האדפטיבית מתגלה כיעילה ומדויקת למדי. המנוע לא עוצמתי במיוחד וגם התגובה לדוושה הימנית לא תמיד מיידית. יחד עם זאת, מצב ספורט יאפשר תנועה בקצב מספק ואף יותר מכך.

בכביש המפותל קל לנהוג את האוונג'ר מהר יחסית. מחד, המשקל הכולל (נוסעים וכבודה) עומד על כ-2 טונות, משקל נמוך באופן יחסי לכלי רכב כל-חשמליים, וגם בסיס הגלגלים הקצר מסייע, מאידך, מצד המנוע לא ניכר דחף מספיק גדול, גם במצב הנהיגה ספורט, ולכן ניתן אמנם ליהנות כאן מאחורי ההגה, אך אין זה הייעוד המוצהר של האוונג'ר.

ירידה מהכביש לשבילי עפר, בכל זאת רכב שהלוגו JEEP מתנוסס על חרטומו ועל ישבנו, שכללו מעט שלוליות שאחרי הגשם, חריצים באדמה והבדלי גבהים, גילו כי נהיגה זהירה תביא אתכם בבטחה אל שמורת הטבע שכיוונתם אליה, גם היכן שמדריכי טיולים כתבו שהמעבר מיועד לרכבים כפולי הנעה, וזאת מבלי שתאלצו לשמוע מגע של הקרקע עם גחון הרכב כלל, בזכות מרווח גחון נדיב וזוויות גישה ונטישה ראויות.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ג'יפ אוונג'ר – מסכמים

ג'יפ אוונג'ר לא מציע חוויה מסוקסת שבאה ללעוס סלעים ולצלוח אגמים, כמו אחיו הגדולים, ובעיקר הרנגלר.

האוונג'ר מגיע במהדורה חשמלית בלבד (בשוק הישראלי) ויש לו מנוע בודד שמניע את הגלגלים הקדמיים בלבד, אך עדיין, הוא לא מתנער משושלת ג'יפ המפוארת, ולכן הוא רחוק יחסית מהקרקע, מציע זוויות טובות ותוכניות נהיגה לשטח, ואפילו מיגון תחתון תקני, שבא להגן בעיקר על הסוללה היקרה.

הוא קטנטן אך מעוצב להפליא, מאובזר יחסית, בטיחותי ואינטואיטיבי לנהיגה ולתפעול, ומעל לכל – מעטרים אותו כמה סמלים מקסימים ברוח סבא-רבא שלו.

וכאן מגיעים לסוגייה משמעותית – המחיר. הדגם מתחיל ב-190 אלף שקלים, אך עבור זה שבאמת תרצו, ה- Summit, תאלצו להיפרד מ-220 אלף שקלים, וזה לא מעט.

הוא אמנם מלא בסטייל אך לא באמת קשוח. הוא מציע מרחב מחייה סביר אך לא כזה שיספק משפחה פול סייז, הוא מאובזר ובטיחותי, אך יש מתחרים שעולים עליו בשני סעיפים אלה.

יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים שפיתחו נאמנות מותגית לג'יפ ומוכנים לשלם מעט יותר עבורו, הם רוצים ליהנות מהקדמה המחושמלת והזולה לתחזוקה ולתנועה, וכבר פחות עושים שטח עם הילדים, שחלקם כבר פרשו כנפיים ועזבו את הקן. ואלה, כנראה, הם רוכשי האוונג'ר הקלאסיים.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

Jeep Avenger Summit

מחיר (₪)219,900
אורך (מ')4.084
רוחב (מ')1.776
גובה (מ')1.528
בסיס גלגלים (מ')2.562
משקל עצמי (ק"ג)1,595
נפח תא מטען (ל')380
מרווח גחון (ס"מ)20
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר / במבחן)400 / 300
הספק מנוע (כ"ס)156
מומנט (קג"מ)26.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.0
קיבולת סוללה (קווט"ש)54
משך טעינה ביתית AC (100%-0%)(דק')330
משך טעינה מהירה DC בפועל (20%-80%) (דק)26
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)100 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 160,000

 

ג'יפ אוונג'ר – רקע

האוונג'ר הוא רכב פנאי קטן ( SUV-B). בתור האח הקטן של הרנגייד, האוונג'ר הוא בעצם הג'יפון, הפעם לא כשם גנרי, הקטן ביותר שבנמצא. הרעיון בגינו נהגה רק בשנת 2023, ובעיקר עבור השוק האירופאי.

כמי שנמצא בחסות כנפי חברה האם סטלנטיס, לאוונג'ר עיצוב איטלקי וקו ייצור פולני. הוא  חולק לא מעט רכיבים וגם את הפלטפורמה עם אחיו מבית, כמו פיז'ו 2008, DS3 והאופל מוקה.

למרות שם המותג המחייב, ג'יפ אוונג'ר חף כאמור מתכונות שטח טהורות (הנעה כפולה, הילוך כוח, נעילות דיפרנציאלים ועוד), אך עדיין, היצרן נתן לו כלים מסוימים לעבוד איתם, כדי שלא ירגיש מוקצה לחלוטין ומעין אח מאומץ ליד אחיו הגדולים והיכולתיים, כמו הרנגלר והגרנד שירוקי.  

ואיך הוא עושה את זה, כדי שלא ייתפס כרכב חשמלי, עירוני ומפונק? באמצעות מרווח גחון נאה בן 20 ס"מ, זוויות גישה ונטישה ראויות (20 ו- 32 מעלות בהתאמה), מערכת בקרת ירידה במדרון, ולצד מצבי נהיגת כביש (אקו, נורמל וספורט), תמצאו כאן גם מצבים ייעודיים לנהיגה בחול, בבוץ ובשלג.

מלבד זאת, האוונג'ר לבוש גם במיגון תחתון, שבא להגן בעיקר על הסוללה המאד יקרה שנמצאת שם.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

---

ג'יפ אוונג'ר – עיצוב חיצוני, מימדים

עיצוב האוונג'ר מצוין. הפרופורציות טובות, יש ניפוחים שריריים למראה, המרכב זוויתי כמו שג'יפ אמור להיות ויש חצאיות ופגושים קרביים.

מלפנים נשמרים 7 מלבנים אנכיים על משטח אטום, וכדי שלא נטעה חלילה, בתוך אחד מהם מופיע "e" כחול, המציין מפורשות שמדובר ברכב בו אלקטרונים הם אלה שזורמים בהיפר בתוך המנוע, ולא בנזין או סולר.

שילוב פנסי פול-לד ראשיים (שאינם עגולים הפעם) יחד עם השבכה, נותנים פס שחור רוחבי ונאה ומעליו כיתוב JEEP בקצה מכסה המנוע המשתפל מעט כלפי מטה.

מהצד חישוקים נאים (18"), תפיחות של בתי הגלגלים כאמור וחצאיות עם כיתובי המותג, קורה אחורית בצבע המרכב ומעליה גג שחור במראה צף (צביעה דו גונית קיימת בגרסה הנבחנת והבכירה – Summit).

מאחור פנסים ריבועיים בהם קווי לד אדומים בצורת איקסים חצויים, חלון שחור לרוחב הרכב כולו עם ספוילר גג, ובחלקו התחתון של הפגוש, כמו בזה הקדמי, גימור מוכסף.

כמו בדגמים אחרים של ג'יפ, גם כאן פזורות על המרכב לא מעט מחוות קטנות לוויליס של פעם, ולמה שעשה את ג'יפ לאייקון שהוא כיום; סימן ההיכר של הפנסים העגולים וביניהם גריל הבנוי צלעות לאורך או סימן לטיפוס הרים- נמצאים על הגריל התחתי שבפגוש הקדמי, על חלק מחלונות הרכב ואפילו במקומות מסוימים בתא הנוסעים, כמו במרכז החלק העליון של הדשבורד, וזה מקסים.

המימדים הזעירים של האוונג'ר מתבטאים באורך בן 4.08 מ', רוחב 1.776 מ' וגובה 1.528 מ'.

בסיס הגלגלים עומד על 2.562 מ'.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מבט קדמיג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - גרילג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מבט אחורי

---

ג'יפ אוונג'ר – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, חומרים

כניסה פנימה חושפת עיצוב ג'יפאי חביב וצעיר, פאנל רחב בגוון צהוב כתמתם, המאפיין את רמת הגימור הזו, נמתח לרוחב הדש בורד כולו והוא מוצלח למדי כשזה, פחות או יותר, הצבע החיצוני של הרכב, פחות לטעמי עם כל צבע חיצוני אחר.

ההגה קטום, עליו כפתורי שליטה, מאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי 10.25" (7" בגרסת הבסיס), צג מרכזי צף בגודל זהה והוא אינפורמטיבי, לא מורכב מדי בתפריטים ונוח לשימוש.

מתחתיו כפתורים פיזיים לתפעול בקרת האקלים, גלגל ווליום, וכפתורי פסנתר לתפעול הגיר, לרבות מצב D או B, לנסיעה רגילה או כזו הכוללת טעינה רגנרטיבית.

יש כאן עוד כמה כפתורים השולטים בתוכניות הנהיגה ובבלם היד, וכל היתר - תאי אחסון גדולים ופתוחים; מסביב לא מעט משטחי פלסטיק בגוונים כהים בשילוב מעט פסי ניקל.

המושבים עצמם והתא שביניהם, לצד חלקים בדלתות, עוטים בד משולב ויניל המוסיף מגע נעים לתא.

המושבים עצמם, גם עליהם עיטורים צהובים וכיתובי "JEEP"- נוחים למדי, הישיבה גבוהה ושלטת בנעשה סביב.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - פנים הרכב

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מושב קדמי

מאחור יש מקום מצומצם למדי לרגליים, כצפוי מבסיס הגלגלים פלוס מימדי רכב צנועים, 2 מבוגרים ישבו שם בשלווה יחסית, לשלושה יהיה צפוף. מקום לראש יש באופן מספק.

פתחי מיזוג לא תמצאו כאן, כיסים בגב המושבים הקדמיים ושקע טעינה לנייד- דווקא כן.

מאחור תא מטען בגודל טוב – נפחו 380 ליטרים, סף ההטענה לא גבוה מדי ומתחת לרצפתו מקום לאחסן את כבל ההטענה. פתיחתו בגרסה העילית – חשמלית.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - מושב אחוריג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - תא מטען

---

ג'יפ אוונג'ר – אבזור, מחיר

הדגם מגיע ב-3 רמות גימור. Longitude  היא הראשונה, ומחירה 189,900. תמורת 20 אלף שקלים נוספים תקבלו את גרסת ה- Altitude , ועשרת אלפים שקלים נוספים (219,900 ₪) ייקנו לכם את הגרסה הבכירה הנבחנת, Summit.

במסגרת האבזור ב- Summit תקבלו לא רק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, לצד תאורת אווירה, אלא גם חיישנים היקפיים ומצלמת 360, טעינה אלחוטית לנייד, חימום למושבים הקדמיים ועוד.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - פנים הרכב

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

---

ג'יפ אוונג'ר – בטיחות

רמת הגימור הבכירה קיבלה ציון בטיחות 5 מתוך 8, יש כאן בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, מערכות זיהוי ובלימת חירום בפני הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על רכב בשטח מת, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על עייפות.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ג'יפ אוונג'ר – מערכת הנעה, סוללה וטעינה

לאוונג'ר מנוע חשמלי המפיק 156 כוחות סוס ומומנט בן 26.5 קג"מ. ההנעה היא קדמית והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 9 שניות.

הסוללה שכאן היא בקיבולת 54 קווט"ש, ולטענת היצרן טובה ל-400 ק"מ בין טעינות.

בפועל, בימי המבחן, הממוצע שהתקבל היה בין 5.4 ל-5.8 ק"מ לכל קווט"ש, מה שאומר שתקבלו בנהיגה "אמיתית" – הכוללת שימוש במזגן, כשברכב מטען ונוסעים, כשהנהיגה מתנהלת בכבישים מהירים וללא ניסיון מוקפד לקבל חיסכון חשמלי – בסביבות 300 ק"מ ריאליים; בהתאם לאופי הנהיגה שלכם ולתנאיי הכביש באופן כללי, תקבלו כ-20 עד 30 ק"מ יותר- או פחות- מהנתון הממוצע של 300 ק"מ.

זאת ועוד, מעבר בין תוכניות הנהיגה יגבו מכם 16 ק"מ מהטווח עבור מצב sport לעומת מצב ברירת המחדל – normal, או לחילופין, יוסיפו כ-16 ק"מ אם תבחרו במצב eco, שבאופן מורגש מפחית מכוח המנוע ומיכולת המיזוג ברכב.

יצוין כי מצבי השטח/ קרח יתנו טווח דומה עד זהה לזה של normal.   

קצב הטעינה כאן הוא 11 קווט"ש בטעינה ביתית, או עד 100 קווט"ש בטעינה מהירה.

בפועל, מדידה של 20% (בדיוק) עד 80% (בדיוק), נעשתה בקצב מצוין, של 26 דקות.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger - לוח מחוונים

---

ג'יפ אוונג'ר – נוסעים

לחיצה ארוכה על מתג ההפעלה מעירה לחיים את הרכב ואת המסכים. את מושב הנהג נכוון ידנית, ונגלה שהוא יושב גבוה. נהגים גבוהים יצטרכו לוותר מעט על הגובה על מנת ששדה הראייה לא ייפגע על ידי המראה הפנימית.

האוונג'ר מתנהל בקלילות בעיר, המתלים שלו רכים יחסית והם שומרים על רמת נוחות טובה. המעבר מעל לשברים בכביש משובש מרוסן ושקט. החיישנים ומצלמת הרחף יעשו את מלאכת התמרון ואת החניה לקלות במיוחד.

קול האיתות מגיע גם מהרמקולים, ויוצר מקצב כמו תחילתו של תיפוף, ובאופן משעשע אתה מוצא עצמך ממתין לעיתים לעוד כלי נגינה שיצטרפו, וייצרו לאט-לאט משהו קצבי, בסטייל "Hot lunch jam" בסרט האגדי Fame.

הבלימה הרגנרטיבית יעילה, אך לא מאפשרת בלימה מוחלטת ומצב של נהיגה בדוושה אחת.    

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ביציאה מהעיר לכביש המהיר נדמה שנוחות המושבים אף משתפרת, ניתן להתרשם מבידוד אקוסטי מוצלח ושקט יחסי בתא הנוסעים. בקרת השיוט האדפטיבית מתגלה כיעילה ומדויקת למדי. המנוע לא עוצמתי במיוחד וגם התגובה לדוושה הימנית לא תמיד מיידית. יחד עם זאת, מצב ספורט יאפשר תנועה בקצב מספק ואף יותר מכך.

בכביש המפותל קל לנהוג את האוונג'ר מהר יחסית. מחד, המשקל הכולל (נוסעים וכבודה) עומד על כ-2 טונות, משקל נמוך באופן יחסי לכלי רכב כל-חשמליים, וגם בסיס הגלגלים הקצר מסייע, מאידך, מצד המנוע לא ניכר דחף מספיק גדול, גם במצב הנהיגה ספורט, ולכן ניתן אמנם ליהנות כאן מאחורי ההגה, אך אין זה הייעוד המוצהר של האוונג'ר.

ירידה מהכביש לשבילי עפר, בכל זאת רכב שהלוגו JEEP מתנוסס על חרטומו ועל ישבנו, שכללו מעט שלוליות שאחרי הגשם, חריצים באדמה והבדלי גבהים, גילו כי נהיגה זהירה תביא אתכם בבטחה אל שמורת הטבע שכיוונתם אליה, גם היכן שמדריכי טיולים כתבו שהמעבר מיועד לרכבים כפולי הנעה, וזאת מבלי שתאלצו לשמוע מגע של הקרקע עם גחון הרכב כלל, בזכות מרווח גחון נדיב וזוויות גישה ונטישה ראויות.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

ג'יפ אוונג'ר – מסכמים

ג'יפ אוונג'ר לא מציע חוויה מסוקסת שבאה ללעוס סלעים ולצלוח אגמים, כמו אחיו הגדולים, ובעיקר הרנגלר.

האוונג'ר מגיע במהדורה חשמלית בלבד (בשוק הישראלי) ויש לו מנוע בודד שמניע את הגלגלים הקדמיים בלבד, אך עדיין, הוא לא מתנער משושלת ג'יפ המפוארת, ולכן הוא רחוק יחסית מהקרקע, מציע זוויות טובות ותוכניות נהיגה לשטח, ואפילו מיגון תחתון תקני, שבא להגן בעיקר על הסוללה היקרה.

הוא קטנטן אך מעוצב להפליא, מאובזר יחסית, בטיחותי ואינטואיטיבי לנהיגה ולתפעול, ומעל לכל – מעטרים אותו כמה סמלים מקסימים ברוח סבא-רבא שלו.

וכאן מגיעים לסוגייה משמעותית – המחיר. הדגם מתחיל ב-190 אלף שקלים, אך עבור זה שבאמת תרצו, ה- Summit, תאלצו להיפרד מ-220 אלף שקלים, וזה לא מעט.

הוא אמנם מלא בסטייל אך לא באמת קשוח. הוא מציע מרחב מחייה סביר אך לא כזה שיספק משפחה פול סייז, הוא מאובזר ובטיחותי, אך יש מתחרים שעולים עליו בשני סעיפים אלה.

יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים שפיתחו נאמנות מותגית לג'יפ ומוכנים לשלם מעט יותר עבורו, הם רוצים ליהנות מהקדמה המחושמלת והזולה לתחזוקה ולתנועה, וכבר פחות עושים שטח עם הילדים, שחלקם כבר פרשו כנפיים ועזבו את הקן. ואלה, כנראה, הם רוכשי האוונג'ר הקלאסיים.

ג'יפ אוונג'ר JEEP Avenger

Jeep Avenger Summit

מחיר (₪)219,900
אורך (מ')4.084
רוחב (מ')1.776
גובה (מ')1.528
בסיס גלגלים (מ')2.562
משקל עצמי (ק"ג)1,595
נפח תא מטען (ל')380
מרווח גחון (ס"מ)20
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר / במבחן)400 / 300
הספק מנוע (כ"ס)156
מומנט (קג"מ)26.5
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')9.0
קיבולת סוללה (קווט"ש)54
משך טעינה ביתית AC (100%-0%)(דק')330
משך טעינה מהירה DC בפועל (20%-80%) (דק)26
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)100 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)3 / 100,000

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 160,000