ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים

המותג הסיני הצעיר שלח אלינו כסנונית ראשונה את דגם ה-7, רכב פנאי קומפקטי מסגמנט SUV-C מונע בנזין, לו משימה נחושה להתחרות בטובות שבסגמנט. האם מראה חיצוני מרשים, מידות נדיבות ואבזור עשיר מסמנים איום מוחשי על מתחרות מבוססות כמו ספורטאז' וטוסון? יצאנו לבדוק.

טל אבן | 06/10/24
ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים
ג'אקו Jaecoo 7. צילום תמונות טל אבן

ג'אקו 7 Jaecoo – רקע

המותג הצעיר מבית הענקית צ'רי נולד בשנת 2023, במטרה לייצא מסין רכבי SUV עם טאץ' יוקרתי לרחבי העולם. דגם הג'אקו 7 מבוסס על בן דודו, הצ'רי טיגו 7, הם אף חולקים פלטפורמה, ומציגים מידות די דומות של המרכב.

המותג ג'אקו צועד יחד עם המותג אומודה (Omoda), גם הוא צפוי להגיע לשוק הישראלי בעתיד הקרוב.

דגם ה-7 מונע בנזין כאמור, אך כבר בעתיד הקרוב צפויים להגיע מג'אקו דגמים היברידיים פלאג-אין וחשמליים, חלקם עם 7 מושבים.

 ג'אקו Jaecoo 7

ג'אקו 7 Jaecoo – עיצוב חיצוני, מימדים

אחת מחוזקות הג'אקו 7, זו שגם מבדלת אותו ממכוניות אחרות ואף גוררת מבטים סקרניים ברחוב, היא העיצוב החיצוני המרשים.

מלפנים גריל צלעות ענק, פנסי לד צרים וקווים ישרים שמשדרים חוסן ומכובדות.

מהצד חישוקי 19" נאים, ידיות דלתות נשלפות, פיצ'ר שהפך מאד פופולרי (בעיקר במכוניות חשמליות), ומעבר למגניבות שבעניין, הדבר מאפשר שיפור אווירודינאמי, וקורות שחורות למראה גג צף.

מאחור פס כהה לרוחב, המכיל את פנסי הלד ואת שם המותג (שמופיע בגאון גם על קצה מכסה המנוע), ספוילר גג המסתיר מגב אחורי, ושתי יציאות מפלט מלבניות כדי שלא נטעה – הדגם הזה אכן לוגם בנזין.

עם אורך בן 4 וחצי מטרים, רוחב 1.865 מ' וגובה 1.67 מ', הפרופורציות טובות, והעיצוב פשוט מצוין. בסיס הגלגלים עומד על 2.672 מ'.

 ג'אקו Jaecoo 7 - מבט קידמי

 ג'אקו Jaecoo 7 - מבט אחורי ג'אקו Jaecoo 7 - מבט צד

ג'אקו 7 Jaecoo – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש וחומרים

ההתרשמות המוצלחת מהעיצוב החיצוני ממשיכה גם פנימה. יש כאן שימוש בלא מעט עור טבעוני במושבים וחומרים אלסטיים על כיסוי תא האחסון במרכז, בדש בורד ובדלתות.

בדלתות ניכר אפילו גימור בסגנון "ברגים חשופים" וידיות אחיזה כשאתם מטולטלים בשטח, לטובת העצמת המראה הקשוח של רכבי השטח סטייל דיפנדר של לנד רובר.

החומרים והטקסטורות שעל גבי הדש בורד משדרים יוקרה ורובם נעימים למגע. פתחי המיזוג עם כוונון ידני, וטוב שכך.  

רוב הכפתורים הפיזיים נעלמו לטובת תפעול מהמסך הגדול שבמרכז, לרבות תפעול בקרת האקלים.

לצד ידית ההילוכים וחוגת מצבי הנהיגה (3 במספר, בגרסת ההנעה הכפולה יש 7), יש גם כמה כפתורים פיזיים ששרדו את מהפכת מסכי הענק והטאץ'.

כפתור ה-AC מנטרל את המיזוג לטובת אוורור בלבד, אבל הוא מקפיץ מייד את מסך בקרת האקלים, לכן תתרגלו – לחיצה כפולה עליו לנטרול המזגן והשבתו, ולפניכם כבר יופיע המסך בו תוכלו לשנות את עוצמת המיזוג או הכיוונים. קצת לעבוד על המערכת, אבל זה נוח.

ידית ההילוכים עצמה מאפשרת גם תפעול ידני על ידי לחיצה ארוכה על הלחצן שבחלק השמאלי שלה.

מעל נמצא משטח טעינה אלחוטית ומקום להנחת מכשיר נוסף, ומסך 13.2" עם גרפיקה נאה (בגרסת ההנעה הכפולה הוא גדול אף יותר – 14.8"). את התפעול שלו ושלל המסכים יש לתרגל וללמוד, ורוב התפעול הופך להיות אינטואיטיבי עם שעות הנהיגה המצטברות.

מאחורי ההגה הקטום לוח מחוונים דיגיטלי 10.25" נאה ואינפורמטיבי. הכפתורים שעל ההגה לא אינטואיטיביים לשימוש ללא הסטת מבט.

מסביב אופפת אותנו תאורת אווירה, להשלמת מראה יוקרתי ונאה למדי של תא הנוסעים.

 ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב ג'אקו Jaecoo 7 - לוח מחוונים

מאחור מושב מעט נמוך אך נוח, עם מרווחים טובים לרגליים ולראש. מרווח הכתפיים לשלושה מבוגרים הוא מהיותר טובים בסגמנט. יש כאן ריצפה כמעט שטוחה, פתחי מיזוג ושקעי טעינה. בגרסה זו לצד מושב הנוסע כפתורים להזזת המושב על ידי היושבים מאחור או על ידי הנהג.

גם כאן בולט עיצוב הברגים החשופים וידיות האחיזה לשטח, אפילו ברכב שאיתנו שאינו בדיוק חיית שטח, עם הנעה קדמית ומרווח גחון בן 20 ס"מ.

 ג'אקו Jaecoo 7 - מושב אחורי

מאחור תא מטען ממוצע בגודלו ובנפחו (424 ליטרים), אך יש לו מבנה חכם עם סף הטענה רחב ולא גבוה מדי, עם רצפה נמוכה ומתחתיה גלגל חלופי.

 ג'אקו Jaecoo 7 - תא מטען

ג'אקו 7 Jaecoo – אבזור ומחיר

אחת החוזקות של הג'אקו 7 היא האבזור הנדיב איתו הוא מגיע כבר מרמת הכניסה, Executive, המתומחר ב- 169,900 ₪.

מעבר למה שצוין, יש כאן מצלמה היקפית הכוללת גם את הנעשה מתחת לגלגלים, קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, תפעול קולי, וכניסה והנעה ללא מפתח.

מעבר, תקבלו גם מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, הנעה מרחוק לצינון/ חימום הרכב לפני כניסה, קיפול מראות צד חשמלי, תא קירור מתחת למשענת היד הקדמית ועוד.

גרסת האמצע, Titanium שהיא גם הנבחנת, מתומחרת ב- 178,900 ₪ והיא מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד, שליטה על מושב הנוסע על ידי כפתורים בדופן המושב, חימום למושבים הקדמיים, גג פנוראמי גדול עם כיסוי אטום בגלילה חשמלית ודלת תא מטען חשמלית.  

הגרסה הבכירה, Adventure, היא כפולת הנעה, עולה 199,900 ₪, ומגיעה עם מסך מרכזי גדול יותר (14.8"), תצוגה עילית מוקרנת, מערכת השמע כאן משודרגת לסוני עם 8 רמקולים (לעומת 6 בשאר הגרסאות), זיכרונות למושב הנהג, המגיע עם עוד אפשרויות כיוונון, כניסה ויציאה קלות, חימום מושבים גם מאחור ואוורור לקדמיים, חימום להגה ונוספו כאן גם מצבי נהיגת שטח.

יצוין שבכל הגרסאות צביעה דו גונית תגיע בתוספת תשלום.

 ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב

ג'אקו 7 Jaecoo – בטיחות

למעט כרית אוויר נוספת לברכי הנהג, המתקבלת רק בגרסאות האמצעית והבכירה, כלל הגרסאות מצוידות בכל מערכות הבטיחות הפאסיביות והאקטיביות המקובלות, והן מעניקות לכל רמות הגימור ציון בטיחות של 7 מתוך 8.

יש כאן 8 כריות אוויר (7 ברמת הכניסה כאמור), לרבות כרית אוויר בין הנהג לנוסע הקדמי, מניעה אקטיבית מסטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, לרבות בפני הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת (ללא מניעה אקטיבית של התנגשות), בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות והיסח דעת הנהג, התרעה על ילד שנשכח ברכב, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה מפני פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת ועוד.  

 ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב

ג'אקו 7 Jaecoo – מנוע, הנעה, צריכת דלק

ג'אקו 7 מגיע בשלב זה עם מנוע בנזין בלבד בנפח 1.6 ליטרים עם הגדשת טורבו. ההספק עומד על 147 כ"ס והמומנט על 28.4 קג"מ. ההנעה כאמור קדמית או כפולה, והמנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים DCT, בת 7 יחסי העברה קדמיים.

התאוצה עומדת על 10.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה הקדמית, 12 שניות בכפולה.

צריכת הדלק המוצהרת בגרסה שאיתנו עומדת על 7.5 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 13.3 ק"מ לליטר.

בפועל ממוצע המבחן נקבע על 12.1 ק"מ לליטר לנהיגה ששילבה את כל סוגי הנהיגה והכבישים.

 ג'אקו Jaecoo 7

ג'אקו 7 Jaecoo – נוסעים

המושבים בג'אקו מרווחים, אם כי התמיכה הצידית לא מספקת. המושבים עצמם מתגלים כנאים יותר ממה שהם נוחים, בעיקר לאורך זמן ממושך של נהיגה רצופה.

בעיר הבידוד האקוסטי טוב, המנוע פועל חרישית, המנוע מספק עוצמה מספקת להשתלבות או האצה מהמקום. הגיר מעט הססני, במיוחד במוד נהיגה שאינו ספורט, עד כדי השתהות מסוימת ביציאה מהמקום.

המתלים רכים וסופגים היטב את רוב פגעי הכביש, ומאפשרים נסיעה נינוחה למדי.

הראות החוצה מצוינת עקב הישיבה הגבוהה ושטח הפנים הנדיב של החלונות.

 ג'אקו Jaecoo 7

מחוץ לעיר הבידוד ממשיך לשמר נסיעה שקטה, כשרק אוושת רוח קלה רחשי כביש נשמעים ברמה נמוכה. רמת הנוחות מצוינת בשיוט מהיר. כבישים גליים עלולים לטלטל מעט את המרכב על מיתליו.

הג'אקו אוסף מהירות בקצב נאה, ולמי שאין יומרות ספורטיביות ממנו או ציפייה לעוצמה מתפרצת מהמנוע, לא צפוי להרגיש מחסור בכוח.

הדגם מעודד נהיגה נינוחה ושיוט שליו, ושם הוא נהדר. לצורך תקיפת פיתולים תאלצו להצטייד בגרסה יכולתית יותר, הן מצד כוחות הסוס, זמינות הכוח, מתלים קשוחים יותר וגם תקשורת רבה יותר עם ההגה והשלדה, שכאן לא ממש קיימת, ובטח לא דוחפת לנהיגה דינאמית.

אחיזת הכביש גבוהה, ההתנהגות צפויה, וקל לקבל ביטחון ברמה גבוהה מנהיגה ב-7.        

 ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים

 ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים

ג'אקו 7 Jaecoo – מסכמים

בסגמנט החשוב של רכבי הפנאי הקומפקטיים, ישנו צ'ק ליסט מאד ברור שמסכם את סך התועלות, שאינן בהכרח זהות מלקוח אחד למשנהו, וכך מייצר אטרקטיביות לקנייה בקרב קהל היעד שלו.

ה-7 מסמן "וי" ליד מראה חסון ונאה, כזה שבא להחמיא לנהג ולנוסעים, עם אסוציאציה ריינג'-רוברית. ה"וי" מתקבל כאן גם ברשימת האבזור התקני הארוכה, ברמת הבטיחות הגבוהה, במרווח הפנימי, בתפעול אינטואיטיבי יחסית, בטח בעידן של מסכי הענק שבלעו אליהם כפתורים פיזיים שנכחדו כמעט, וגם בתא מטען לא רע.

מאידך, המנוע אינו מהחזקים והביצועים פושרים יחסית, אך 2 עובדות אלה צפויות לעניין רק חלק קטן באופן יחסי מהמנהגים העתידיים של הדגם.

צריכת הדלק גם היא לא מצטיינת בחסכנות יתר, הנוחות יכולה היתה להיות טובה יותר, וניתן גם לתהות לגבי ערך עתידי ביחס לדגמים מתחרים הנהנים מאמינות ומסחירות מוכחות.

כמו כל רכב אחר בסגמנט, הג'אקו 7 לא מושלם, וכל נהג יחליט מה מרכיב עבורו את רשימת התועלות המנצחת, ועל איזה סעיפים לא יסכים לוותר, ולג'אקו יש לא מעט כלים שיעזרו לו להרשים את קהל היעד.   

 ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים  

Jaecoo 7 Titanium 2WD

מחיר (₪)178,900
אורך (מ')4.50
רוחב (מ')1.865
גובה (מ')1.67
בסיס גלגלים (מ')2.672
משקל עצמי (ק"ג)1,599
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')424 / 1,349
מרווח גחון (ס"מ)20
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)13.3 / 12.1
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1,600 טורבו 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 7, DCT קדמית
הספק מנוע (כ"ס)147
מומנט (קג"מ)28.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')10.8
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)5 / 150,000

 

ג'אקו 7 Jaecoo – רקע

המותג הצעיר מבית הענקית צ'רי נולד בשנת 2023, במטרה לייצא מסין רכבי SUV עם טאץ' יוקרתי לרחבי העולם. דגם הג'אקו 7 מבוסס על בן דודו, הצ'רי טיגו 7, הם אף חולקים פלטפורמה, ומציגים מידות די דומות של המרכב.

המותג ג'אקו צועד יחד עם המותג אומודה (Omoda), גם הוא צפוי להגיע לשוק הישראלי בעתיד הקרוב.

דגם ה-7 מונע בנזין כאמור, אך כבר בעתיד הקרוב צפויים להגיע מג'אקו דגמים היברידיים פלאג-אין וחשמליים, חלקם עם 7 מושבים.

 ג'אקו Jaecoo 7

ג'אקו 7 Jaecoo – עיצוב חיצוני, מימדים

אחת מחוזקות הג'אקו 7, זו שגם מבדלת אותו ממכוניות אחרות ואף גוררת מבטים סקרניים ברחוב, היא העיצוב החיצוני המרשים.

מלפנים גריל צלעות ענק, פנסי לד צרים וקווים ישרים שמשדרים חוסן ומכובדות.

מהצד חישוקי 19" נאים, ידיות דלתות נשלפות, פיצ'ר שהפך מאד פופולרי (בעיקר במכוניות חשמליות), ומעבר למגניבות שבעניין, הדבר מאפשר שיפור אווירודינאמי, וקורות שחורות למראה גג צף.

מאחור פס כהה לרוחב, המכיל את פנסי הלד ואת שם המותג (שמופיע בגאון גם על קצה מכסה המנוע), ספוילר גג המסתיר מגב אחורי, ושתי יציאות מפלט מלבניות כדי שלא נטעה – הדגם הזה אכן לוגם בנזין.

עם אורך בן 4 וחצי מטרים, רוחב 1.865 מ' וגובה 1.67 מ', הפרופורציות טובות, והעיצוב פשוט מצוין. בסיס הגלגלים עומד על 2.672 מ'.

 ג'אקו Jaecoo 7 - מבט קידמי

 ג'אקו Jaecoo 7 - מבט אחורי ג'אקו Jaecoo 7 - מבט צד

ג'אקו 7 Jaecoo – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש וחומרים

ההתרשמות המוצלחת מהעיצוב החיצוני ממשיכה גם פנימה. יש כאן שימוש בלא מעט עור טבעוני במושבים וחומרים אלסטיים על כיסוי תא האחסון במרכז, בדש בורד ובדלתות.

בדלתות ניכר אפילו גימור בסגנון "ברגים חשופים" וידיות אחיזה כשאתם מטולטלים בשטח, לטובת העצמת המראה הקשוח של רכבי השטח סטייל דיפנדר של לנד רובר.

החומרים והטקסטורות שעל גבי הדש בורד משדרים יוקרה ורובם נעימים למגע. פתחי המיזוג עם כוונון ידני, וטוב שכך.  

רוב הכפתורים הפיזיים נעלמו לטובת תפעול מהמסך הגדול שבמרכז, לרבות תפעול בקרת האקלים.

לצד ידית ההילוכים וחוגת מצבי הנהיגה (3 במספר, בגרסת ההנעה הכפולה יש 7), יש גם כמה כפתורים פיזיים ששרדו את מהפכת מסכי הענק והטאץ'.

כפתור ה-AC מנטרל את המיזוג לטובת אוורור בלבד, אבל הוא מקפיץ מייד את מסך בקרת האקלים, לכן תתרגלו – לחיצה כפולה עליו לנטרול המזגן והשבתו, ולפניכם כבר יופיע המסך בו תוכלו לשנות את עוצמת המיזוג או הכיוונים. קצת לעבוד על המערכת, אבל זה נוח.

ידית ההילוכים עצמה מאפשרת גם תפעול ידני על ידי לחיצה ארוכה על הלחצן שבחלק השמאלי שלה.

מעל נמצא משטח טעינה אלחוטית ומקום להנחת מכשיר נוסף, ומסך 13.2" עם גרפיקה נאה (בגרסת ההנעה הכפולה הוא גדול אף יותר – 14.8"). את התפעול שלו ושלל המסכים יש לתרגל וללמוד, ורוב התפעול הופך להיות אינטואיטיבי עם שעות הנהיגה המצטברות.

מאחורי ההגה הקטום לוח מחוונים דיגיטלי 10.25" נאה ואינפורמטיבי. הכפתורים שעל ההגה לא אינטואיטיביים לשימוש ללא הסטת מבט.

מסביב אופפת אותנו תאורת אווירה, להשלמת מראה יוקרתי ונאה למדי של תא הנוסעים.

 ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב ג'אקו Jaecoo 7 - לוח מחוונים

מאחור מושב מעט נמוך אך נוח, עם מרווחים טובים לרגליים ולראש. מרווח הכתפיים לשלושה מבוגרים הוא מהיותר טובים בסגמנט. יש כאן ריצפה כמעט שטוחה, פתחי מיזוג ושקעי טעינה. בגרסה זו לצד מושב הנוסע כפתורים להזזת המושב על ידי היושבים מאחור או על ידי הנהג.

גם כאן בולט עיצוב הברגים החשופים וידיות האחיזה לשטח, אפילו ברכב שאיתנו שאינו בדיוק חיית שטח, עם הנעה קדמית ומרווח גחון בן 20 ס"מ.

 ג'אקו Jaecoo 7 - מושב אחורי

מאחור תא מטען ממוצע בגודלו ובנפחו (424 ליטרים), אך יש לו מבנה חכם עם סף הטענה רחב ולא גבוה מדי, עם רצפה נמוכה ומתחתיה גלגל חלופי.

 ג'אקו Jaecoo 7 - תא מטען

ג'אקו 7 Jaecoo – אבזור ומחיר

אחת החוזקות של הג'אקו 7 היא האבזור הנדיב איתו הוא מגיע כבר מרמת הכניסה, Executive, המתומחר ב- 169,900 ₪.

מעבר למה שצוין, יש כאן מצלמה היקפית הכוללת גם את הנעשה מתחת לגלגלים, קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, תפעול קולי, וכניסה והנעה ללא מפתח.

מעבר, תקבלו גם מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, הנעה מרחוק לצינון/ חימום הרכב לפני כניסה, קיפול מראות צד חשמלי, תא קירור מתחת למשענת היד הקדמית ועוד.

גרסת האמצע, Titanium שהיא גם הנבחנת, מתומחרת ב- 178,900 ₪ והיא מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד, שליטה על מושב הנוסע על ידי כפתורים בדופן המושב, חימום למושבים הקדמיים, גג פנוראמי גדול עם כיסוי אטום בגלילה חשמלית ודלת תא מטען חשמלית.  

הגרסה הבכירה, Adventure, היא כפולת הנעה, עולה 199,900 ₪, ומגיעה עם מסך מרכזי גדול יותר (14.8"), תצוגה עילית מוקרנת, מערכת השמע כאן משודרגת לסוני עם 8 רמקולים (לעומת 6 בשאר הגרסאות), זיכרונות למושב הנהג, המגיע עם עוד אפשרויות כיוונון, כניסה ויציאה קלות, חימום מושבים גם מאחור ואוורור לקדמיים, חימום להגה ונוספו כאן גם מצבי נהיגת שטח.

יצוין שבכל הגרסאות צביעה דו גונית תגיע בתוספת תשלום.

 ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב

ג'אקו 7 Jaecoo – בטיחות

למעט כרית אוויר נוספת לברכי הנהג, המתקבלת רק בגרסאות האמצעית והבכירה, כלל הגרסאות מצוידות בכל מערכות הבטיחות הפאסיביות והאקטיביות המקובלות, והן מעניקות לכל רמות הגימור ציון בטיחות של 7 מתוך 8.

יש כאן 8 כריות אוויר (7 ברמת הכניסה כאמור), לרבות כרית אוויר בין הנהג לנוסע הקדמי, מניעה אקטיבית מסטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, לרבות בפני הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת (ללא מניעה אקטיבית של התנגשות), בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה על עייפות והיסח דעת הנהג, התרעה על ילד שנשכח ברכב, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה מפני פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת ועוד.  

 ג'אקו Jaecoo 7 - פנים הרכב

ג'אקו 7 Jaecoo – מנוע, הנעה, צריכת דלק

ג'אקו 7 מגיע בשלב זה עם מנוע בנזין בלבד בנפח 1.6 ליטרים עם הגדשת טורבו. ההספק עומד על 147 כ"ס והמומנט על 28.4 קג"מ. ההנעה כאמור קדמית או כפולה, והמנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים DCT, בת 7 יחסי העברה קדמיים.

התאוצה עומדת על 10.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת ההנעה הקדמית, 12 שניות בכפולה.

צריכת הדלק המוצהרת בגרסה שאיתנו עומדת על 7.5 ליטרים לכל 100 ק"מ, שהם 13.3 ק"מ לליטר.

בפועל ממוצע המבחן נקבע על 12.1 ק"מ לליטר לנהיגה ששילבה את כל סוגי הנהיגה והכבישים.

 ג'אקו Jaecoo 7

ג'אקו 7 Jaecoo – נוסעים

המושבים בג'אקו מרווחים, אם כי התמיכה הצידית לא מספקת. המושבים עצמם מתגלים כנאים יותר ממה שהם נוחים, בעיקר לאורך זמן ממושך של נהיגה רצופה.

בעיר הבידוד האקוסטי טוב, המנוע פועל חרישית, המנוע מספק עוצמה מספקת להשתלבות או האצה מהמקום. הגיר מעט הססני, במיוחד במוד נהיגה שאינו ספורט, עד כדי השתהות מסוימת ביציאה מהמקום.

המתלים רכים וסופגים היטב את רוב פגעי הכביש, ומאפשרים נסיעה נינוחה למדי.

הראות החוצה מצוינת עקב הישיבה הגבוהה ושטח הפנים הנדיב של החלונות.

 ג'אקו Jaecoo 7

מחוץ לעיר הבידוד ממשיך לשמר נסיעה שקטה, כשרק אוושת רוח קלה רחשי כביש נשמעים ברמה נמוכה. רמת הנוחות מצוינת בשיוט מהיר. כבישים גליים עלולים לטלטל מעט את המרכב על מיתליו.

הג'אקו אוסף מהירות בקצב נאה, ולמי שאין יומרות ספורטיביות ממנו או ציפייה לעוצמה מתפרצת מהמנוע, לא צפוי להרגיש מחסור בכוח.

הדגם מעודד נהיגה נינוחה ושיוט שליו, ושם הוא נהדר. לצורך תקיפת פיתולים תאלצו להצטייד בגרסה יכולתית יותר, הן מצד כוחות הסוס, זמינות הכוח, מתלים קשוחים יותר וגם תקשורת רבה יותר עם ההגה והשלדה, שכאן לא ממש קיימת, ובטח לא דוחפת לנהיגה דינאמית.

אחיזת הכביש גבוהה, ההתנהגות צפויה, וקל לקבל ביטחון ברמה גבוהה מנהיגה ב-7.        

 ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים

 ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים

ג'אקו 7 Jaecoo – מסכמים

בסגמנט החשוב של רכבי הפנאי הקומפקטיים, ישנו צ'ק ליסט מאד ברור שמסכם את סך התועלות, שאינן בהכרח זהות מלקוח אחד למשנהו, וכך מייצר אטרקטיביות לקנייה בקרב קהל היעד שלו.

ה-7 מסמן "וי" ליד מראה חסון ונאה, כזה שבא להחמיא לנהג ולנוסעים, עם אסוציאציה ריינג'-רוברית. ה"וי" מתקבל כאן גם ברשימת האבזור התקני הארוכה, ברמת הבטיחות הגבוהה, במרווח הפנימי, בתפעול אינטואיטיבי יחסית, בטח בעידן של מסכי הענק שבלעו אליהם כפתורים פיזיים שנכחדו כמעט, וגם בתא מטען לא רע.

מאידך, המנוע אינו מהחזקים והביצועים פושרים יחסית, אך 2 עובדות אלה צפויות לעניין רק חלק קטן באופן יחסי מהמנהגים העתידיים של הדגם.

צריכת הדלק גם היא לא מצטיינת בחסכנות יתר, הנוחות יכולה היתה להיות טובה יותר, וניתן גם לתהות לגבי ערך עתידי ביחס לדגמים מתחרים הנהנים מאמינות ומסחירות מוכחות.

כמו כל רכב אחר בסגמנט, הג'אקו 7 לא מושלם, וכל נהג יחליט מה מרכיב עבורו את רשימת התועלות המנצחת, ועל איזה סעיפים לא יסכים לוותר, ולג'אקו יש לא מעט כלים שיעזרו לו להרשים את קהל היעד.   

 ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים ג'אקו Jaecoo 7 במבחן דרכים  

Jaecoo 7 Titanium 2WD

מחיר (₪)178,900
אורך (מ')4.50
רוחב (מ')1.865
גובה (מ')1.67
בסיס גלגלים (מ')2.672
משקל עצמי (ק"ג)1,599
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')424 / 1,349
מרווח גחון (ס"מ)20
צריכת בנזין ממוצעת (מוצהר/ ממוצע מבחן - ק"מ / ליטר)13.3 / 12.1
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק)בנזין, 1,600 טורבו 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)4
תיבת הילוכים, הנעהאוט' 7, DCT קדמית
הספק מנוע (כ"ס)147
מומנט (קג"מ)28.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')10.8
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)5 / 150,000