ג'אקו 8 JAECOO בהשקה מקומית. המחיר- החל מ-229,900 ₪
כלמוביל השיקה הבוקר את דגם הג'אקו 8 ההיברידי הנטען PHEV, רכב בן 7 מושבים המהווה את ספינת הדגל של המותג. חזרנו מההשקה עם כל הפרטים.
ג'אקו - רקע
הג'אקו 8 PHEV מצטרף לדגם ה- 7, שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל בין ינואר לאוקטובר השנה, וכאח גדול גם לג'אקו 5 אשר הושק לאחרונה, הגרסה ההיברידית צפויה להגיע לאולמות של ג'אקו עוד החודש.
בחודש הבא צפויים להגיע הדגמים הראשונים של אומודה – ה-7 וה-9, מותג מחטיבת היוקרה של ג'אקו.
הדגם החדש מציע פתרון משפחתי כולל, הנוגע למרווח פנימי גדול ותא מטען מכובד, טכנולוגיה מתקדמת ואבזור עשיר, ואפילו הנעה כפולה קבועה, לטובת טיולי שבילים.

ג'אקו 8 – עיצוב חיצוני, מידות
הג'אקו 8 PHEV מציע את המרכב הגדול ביותר בקטגוריה, וברוב המימדים עולה על מתחריו כמו הצ'רי טיגו 8 ו- 9, סקודה קודיאק וקיה סורנטו; האורך הוא 4.82 מ', הרוחב 1.93 מ', הגובה 1.71 מ' ובסיס הגלגלים – 2.82 מ'.
העיצוב מודרני עם גריל קעור ודומיננטי מלפנים, הפנסים האחוריים רציפים וידיות הדלתות נשלפות החוצה.
יחד עם ההנעה הכפולה, מרווח הגחון של 17.5 ס"מ מאפשר יכולות שטח קלות, עם זוויות גישה ונטישה של 20 מעלות ויכולת מעבר מים עד לגובה של 45 ס"מ.
תא המטען בנפח מרשים של 738 ליטרים – כששורת המושבים השלישית מקופלת (בחישוב עד לתקרת הרכב), ומעל ל-2,000 ליטרים עם קיפול כלל המושבים.



ג'אקו 8 – תא נוסעים, אבזור
מושב הנהג מציע מנח שכיבה של עד 123 מעלות. בנוסף, המושבים עוטים עור, הקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים (בגרסה הבכירה), ובעלי מצבי עיסוי. בנוסף, לנהג משענת ראש עם רמקולים משולבים.
מושבי השורה השנייה ניתנים להזזה קדימה ואחורה כולל הטיה ידנית של גב המושב, קיפול שטוח, חימום ואוורור הן לכריות והן למשענות.
לג'אקו 8 PHEV תאורת אווירה מוזיקלית מסונכרנת במגוון רחב של צבעים ושחרור חשמלי לארבע הדלתות. המסך כולל את שבב- העל Snapdragon 8155מבית Qualcomm , המבטיח פעולה חלקה ותגובה מיידית לכל מערכות הרכב, לרבות ניווט, בידור, עוזר קולי ושליטה על פונקציות הרכב.
בנוסף, הקונסולה המרכזית כוללת זוג מסכים בגודל 12.3" כל אחד (מולטימדיה ומחוונים) עם התממשקות לניידים. בנוסף, ברמת אבזור LIMITED מציע הג'אקו 8 מערכת תצוגה עילית. בדגם קיים משטח טעינה אלחוטית מהיר ומאוורר W50, מתלים אדפטיביים ועוד.
---
רמת הגימור LUXURY שמחירה 229,900 ₪, מגיעה עם חישוקי 20", פנסי LED קדמיים ואחוריים וכן גג שמש פנורמי, חלונות קדמיים עם זגוגית כפולה, מראות הצד מתקפלות חשמלית עם תאורת רצפה, מחוממות עם זיכרון, והחלונות האחוריים כהים.
הרכב כולל מערכת שמע 8 רמקולים מבית Sony, לוח המחוונים בעיצוב תלת-ממד וההגה עטוף עור עם כפתורי מגע ועליו בורר ההילוכים.
בגזרת מיזוג אוויר, הרכב כולל בקרת אקלים דו-אזורית מפוצלת עם זיכרון טמפרטורה, פתחי מיזוג לכל שורות המושבים כולל פתחי מיזוג בצד, מערכת לטיהור אוויר ופאנל שליטה ייעודי למיזוג בשורה השנייה. חיישני חנייה קדמיים ואחוריים נכללים גם הם כסטנדרט, לצד מצלמות 540 – הכוללות גם תמונה של תחתית הרכב.
בנוסף, ישנו בורר מצבי נהיגה, בחירת מצבי נהיגה להנעה כפולה למצבי שטח משתנים כמו שלג, חול ושטח, נעילת דיפרנציאל אחורי, בלם חנייה חשמלי, נעילה חשמלית לתא המטען ומשענת יד מרכזית קדמית עם תא אחסון הכוללת קירור וחימום.
---
רמת האבזור LIMITED (254,900 ₪) מוסיפה מערכת שמע עם 14 רמקולים של סוני הכוללת צמד רמקולים במשענת ראש מושב הנהג, הגה מתכוונן חשמלית עם חימום, פתיחה אלקטרונית לדלתות, וילונות הצללה לחלונות השורה השנייה, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור ומנורות קריאה לשורה השלישית.
כמו כן הרכב כולל ריפוד עור NAPPA , מושב נהג עם 8 כיוונים, פונקציית עיסוי לנהג ולנוסע והמראה הפנימית מתכהה אוטומטית. בריפוד הפנים מתווספים עיטורי זמש יוקרתיים בגג. בנוסף, מערכת ה-HUD מקרינה מידע בתצוגה על השמשה הקדמית.
בשתי רמות הגימור גג שחור יתקבל בתוספת תשלום.



ג'אקו 8 – בטיחות
הדגם מקבל ציון בטיחות 7 מתוך 8, כולל 9 ו- 10 כריות אוויר (פרימיום ולקשרי בהתאמה), נעילה חשמלית של הדלתות והחלונות בשורה השנייה, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת וסיוע במעבר נתיב וזיהוי עייפות נהג.
בנוסף, ישנה בקרת שיוט אדפטיבית, התראה מפני התנגשות קדמית ואחורית, בלימה אוטונומית, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראת פתיחת דלת בעת תנועה חוצה ומערכת התחמקות חכמה במקרה חירום.


ג'אקו 8 – מנוע, הנעה, צריכת דלק, מערכת חשמלית
לג'אקו 8 הנעה כפולה כאמור, ולא פחות מ- 4 מנועים; אחד בנזין ושלושה חשמליים.
מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם 143 כ"ס והמומנט- 21.9 קג"מ, לצידו מנוע חשמלי אחורי עם 238 כ"ס ו- 31.6 קג"מ ו-2 שני מנועים חשמליים קדמיים עם 101 ו-122 כ"ס ומומנט 17.3 ו- 22.4 קג"מ בהתאמה, המאפשרים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות.
צריכת הדלק המשולבת עומדת על 2.2 ליטרים לכל 100 ק"מ ואילו צריכת החשמל עומדת על 21.5 קוו"ט ל- 100 ק"מ בנסיעה על חשמל בלבד.
המערכת בוחרת באופן אוטומטי את הפתרון האופטימלי בהתאם לצורכי הנהיגה השונים. מנוע הבנזין יכול להיכנס לפעולה כבר במהירות של 20 קמ"ש; בהילוך שלישי (מתוך 3), המנועים החשמליים ומנוע הבנזין פועלים יחד.
ניתן לתמרן בין פעולת המנועים השונים – מנוע חשמלי אחד לזחילה עירונית, שני מנועים לנהיגה עירונית רגילה, מנוע בנזין יחד עם החשמליים בעת האצה או כשזקוקים לכוח ועוד, כך גם הסוללות יכולות להטעין עצמן במהירות עירונית, ואפילו בעת המתנה ברמזור.
---
הסוללה בקיבולת של 34.46 קווט"ש מעניקה טווח נסיעה חשמלי של עד 134 קילומטרים לפי תקן WLTP וטווח נסיעה משולב כולל (דלק וחשמל) של עד אלף קילומטרים בבדיקות מעבדה.
טעינה מלאה בטעינת AC ביתית מ- 10% ל- 100% אורכת כ-5.5 שעות בהספק 6.6 קוו"ט, ואילו טעינה מהירה (DC) מ-30% ל-80% מתבצעת תוך 25 דקות בהספק 70 קוו"ט.
בנוסף, הרכב תומך בטכנולוגיית V2L המאפשרת שימוש באנרגיה מהסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים בהספק של 6.6 קוו"ט, המאפשרת להפעיל בקלות מעל 10 מכשירי חשמל שונים בו-זמנית החל ממקרר ועד כיריים אינדוקציה.
---
מירית מאתוס, מנהלת חטיבת O&J בכלמוביל, מציינת: "השקת הג'אקו 8 PHEV מביאה בשורה חדשה לצרכן הישראלי, ומציגה את שיא היכולות של המותג לשוק המקומי ובשילוב סטנדרט פרמיום-יוקרתי מתקדם.
הרכב מציע טווח חשמלי של עד 134 ק"מ ועד 1,000 ק"מ משולב, שבעה מקומות ישיבה, טכנולוגיה חדשנית, אבזור מעולמות היוקרה וחוויית נהיגה עשירה במיוחד וכל זאת במחיר נגיש ביחס לקטגוריה.
אנו נרגשים להמשיך ולבסס את ג'אקו כמותג מוביל בקטגוריית רכבי ה-SUV החכמים והיוקרתיים."


JAECOO 8 PHEV
| מחיר (₪) | 229,900 - 254,900 |
| אורך (מ') | 4.82 |
| רוחב (מ') | 1.93 |
| גובה (מ') | 1.71 |
| בסיס גלגלים (מ') | 2.82 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 2,260 |
| נפח תא מטען עד התקרה/ כששורה 3 מקופלת / כשכל המושבים מקופלים (ל') | 200 / 738 / 2,021 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 17.5 |
| טווח חשמלי 100% (מוצהר) | 134 |
| מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,500 טורבו |
| תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, 3 מנועים חשמליים |
| תיבת הילוכים, הנעה | 3 הילוכים, 4x4 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.8 |
| קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) | 34.46 |
| קצב טעינה מירבית AC 10-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 6.6 / 330 |
| קצב טעינה מירבית DC30-80% (קווט"ש / משך בדקות) | 70 / 25 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 6 / 150,000 8 / 150,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.
ג'אקו - רקע
הג'אקו 8 PHEV מצטרף לדגם ה- 7, שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל בין ינואר לאוקטובר השנה, וכאח גדול גם לג'אקו 5 אשר הושק לאחרונה, הגרסה ההיברידית צפויה להגיע לאולמות של ג'אקו עוד החודש.
בחודש הבא צפויים להגיע הדגמים הראשונים של אומודה – ה-7 וה-9, מותג מחטיבת היוקרה של ג'אקו.
הדגם החדש מציע פתרון משפחתי כולל, הנוגע למרווח פנימי גדול ותא מטען מכובד, טכנולוגיה מתקדמת ואבזור עשיר, ואפילו הנעה כפולה קבועה, לטובת טיולי שבילים.

ג'אקו 8 – עיצוב חיצוני, מידות
הג'אקו 8 PHEV מציע את המרכב הגדול ביותר בקטגוריה, וברוב המימדים עולה על מתחריו כמו הצ'רי טיגו 8 ו- 9, סקודה קודיאק וקיה סורנטו; האורך הוא 4.82 מ', הרוחב 1.93 מ', הגובה 1.71 מ' ובסיס הגלגלים – 2.82 מ'.
העיצוב מודרני עם גריל קעור ודומיננטי מלפנים, הפנסים האחוריים רציפים וידיות הדלתות נשלפות החוצה.
יחד עם ההנעה הכפולה, מרווח הגחון של 17.5 ס"מ מאפשר יכולות שטח קלות, עם זוויות גישה ונטישה של 20 מעלות ויכולת מעבר מים עד לגובה של 45 ס"מ.
תא המטען בנפח מרשים של 738 ליטרים – כששורת המושבים השלישית מקופלת (בחישוב עד לתקרת הרכב), ומעל ל-2,000 ליטרים עם קיפול כלל המושבים.



ג'אקו 8 – תא נוסעים, אבזור
מושב הנהג מציע מנח שכיבה של עד 123 מעלות. בנוסף, המושבים עוטים עור, הקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים (בגרסה הבכירה), ובעלי מצבי עיסוי. בנוסף, לנהג משענת ראש עם רמקולים משולבים.
מושבי השורה השנייה ניתנים להזזה קדימה ואחורה כולל הטיה ידנית של גב המושב, קיפול שטוח, חימום ואוורור הן לכריות והן למשענות.
לג'אקו 8 PHEV תאורת אווירה מוזיקלית מסונכרנת במגוון רחב של צבעים ושחרור חשמלי לארבע הדלתות. המסך כולל את שבב- העל Snapdragon 8155מבית Qualcomm , המבטיח פעולה חלקה ותגובה מיידית לכל מערכות הרכב, לרבות ניווט, בידור, עוזר קולי ושליטה על פונקציות הרכב.
בנוסף, הקונסולה המרכזית כוללת זוג מסכים בגודל 12.3" כל אחד (מולטימדיה ומחוונים) עם התממשקות לניידים. בנוסף, ברמת אבזור LIMITED מציע הג'אקו 8 מערכת תצוגה עילית. בדגם קיים משטח טעינה אלחוטית מהיר ומאוורר W50, מתלים אדפטיביים ועוד.
---
רמת הגימור LUXURY שמחירה 229,900 ₪, מגיעה עם חישוקי 20", פנסי LED קדמיים ואחוריים וכן גג שמש פנורמי, חלונות קדמיים עם זגוגית כפולה, מראות הצד מתקפלות חשמלית עם תאורת רצפה, מחוממות עם זיכרון, והחלונות האחוריים כהים.
הרכב כולל מערכת שמע 8 רמקולים מבית Sony, לוח המחוונים בעיצוב תלת-ממד וההגה עטוף עור עם כפתורי מגע ועליו בורר ההילוכים.
בגזרת מיזוג אוויר, הרכב כולל בקרת אקלים דו-אזורית מפוצלת עם זיכרון טמפרטורה, פתחי מיזוג לכל שורות המושבים כולל פתחי מיזוג בצד, מערכת לטיהור אוויר ופאנל שליטה ייעודי למיזוג בשורה השנייה. חיישני חנייה קדמיים ואחוריים נכללים גם הם כסטנדרט, לצד מצלמות 540 – הכוללות גם תמונה של תחתית הרכב.
בנוסף, ישנו בורר מצבי נהיגה, בחירת מצבי נהיגה להנעה כפולה למצבי שטח משתנים כמו שלג, חול ושטח, נעילת דיפרנציאל אחורי, בלם חנייה חשמלי, נעילה חשמלית לתא המטען ומשענת יד מרכזית קדמית עם תא אחסון הכוללת קירור וחימום.
---
רמת האבזור LIMITED (254,900 ₪) מוסיפה מערכת שמע עם 14 רמקולים של סוני הכוללת צמד רמקולים במשענת ראש מושב הנהג, הגה מתכוונן חשמלית עם חימום, פתיחה אלקטרונית לדלתות, וילונות הצללה לחלונות השורה השנייה, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור ומנורות קריאה לשורה השלישית.
כמו כן הרכב כולל ריפוד עור NAPPA , מושב נהג עם 8 כיוונים, פונקציית עיסוי לנהג ולנוסע והמראה הפנימית מתכהה אוטומטית. בריפוד הפנים מתווספים עיטורי זמש יוקרתיים בגג. בנוסף, מערכת ה-HUD מקרינה מידע בתצוגה על השמשה הקדמית.
בשתי רמות הגימור גג שחור יתקבל בתוספת תשלום.



ג'אקו 8 – בטיחות
הדגם מקבל ציון בטיחות 7 מתוך 8, כולל 9 ו- 10 כריות אוויר (פרימיום ולקשרי בהתאמה), נעילה חשמלית של הדלתות והחלונות בשורה השנייה, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת וסיוע במעבר נתיב וזיהוי עייפות נהג.
בנוסף, ישנה בקרת שיוט אדפטיבית, התראה מפני התנגשות קדמית ואחורית, בלימה אוטונומית, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראת פתיחת דלת בעת תנועה חוצה ומערכת התחמקות חכמה במקרה חירום.


ג'אקו 8 – מנוע, הנעה, צריכת דלק, מערכת חשמלית
לג'אקו 8 הנעה כפולה כאמור, ולא פחות מ- 4 מנועים; אחד בנזין ושלושה חשמליים.
מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם 143 כ"ס והמומנט- 21.9 קג"מ, לצידו מנוע חשמלי אחורי עם 238 כ"ס ו- 31.6 קג"מ ו-2 שני מנועים חשמליים קדמיים עם 101 ו-122 כ"ס ומומנט 17.3 ו- 22.4 קג"מ בהתאמה, המאפשרים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות.
צריכת הדלק המשולבת עומדת על 2.2 ליטרים לכל 100 ק"מ ואילו צריכת החשמל עומדת על 21.5 קוו"ט ל- 100 ק"מ בנסיעה על חשמל בלבד.
המערכת בוחרת באופן אוטומטי את הפתרון האופטימלי בהתאם לצורכי הנהיגה השונים. מנוע הבנזין יכול להיכנס לפעולה כבר במהירות של 20 קמ"ש; בהילוך שלישי (מתוך 3), המנועים החשמליים ומנוע הבנזין פועלים יחד.
ניתן לתמרן בין פעולת המנועים השונים – מנוע חשמלי אחד לזחילה עירונית, שני מנועים לנהיגה עירונית רגילה, מנוע בנזין יחד עם החשמליים בעת האצה או כשזקוקים לכוח ועוד, כך גם הסוללות יכולות להטעין עצמן במהירות עירונית, ואפילו בעת המתנה ברמזור.
---
הסוללה בקיבולת של 34.46 קווט"ש מעניקה טווח נסיעה חשמלי של עד 134 קילומטרים לפי תקן WLTP וטווח נסיעה משולב כולל (דלק וחשמל) של עד אלף קילומטרים בבדיקות מעבדה.
טעינה מלאה בטעינת AC ביתית מ- 10% ל- 100% אורכת כ-5.5 שעות בהספק 6.6 קוו"ט, ואילו טעינה מהירה (DC) מ-30% ל-80% מתבצעת תוך 25 דקות בהספק 70 קוו"ט.
בנוסף, הרכב תומך בטכנולוגיית V2L המאפשרת שימוש באנרגיה מהסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים בהספק של 6.6 קוו"ט, המאפשרת להפעיל בקלות מעל 10 מכשירי חשמל שונים בו-זמנית החל ממקרר ועד כיריים אינדוקציה.
---
מירית מאתוס, מנהלת חטיבת O&J בכלמוביל, מציינת: "השקת הג'אקו 8 PHEV מביאה בשורה חדשה לצרכן הישראלי, ומציגה את שיא היכולות של המותג לשוק המקומי ובשילוב סטנדרט פרמיום-יוקרתי מתקדם.
הרכב מציע טווח חשמלי של עד 134 ק"מ ועד 1,000 ק"מ משולב, שבעה מקומות ישיבה, טכנולוגיה חדשנית, אבזור מעולמות היוקרה וחוויית נהיגה עשירה במיוחד וכל זאת במחיר נגיש ביחס לקטגוריה.
אנו נרגשים להמשיך ולבסס את ג'אקו כמותג מוביל בקטגוריית רכבי ה-SUV החכמים והיוקרתיים."


JAECOO 8 PHEV
| מחיר (₪) | 229,900 - 254,900 |
| אורך (מ') | 4.82 |
| רוחב (מ') | 1.93 |
| גובה (מ') | 1.71 |
| בסיס גלגלים (מ') | 2.82 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 2,260 |
| נפח תא מטען עד התקרה/ כששורה 3 מקופלת / כשכל המושבים מקופלים (ל') | 200 / 738 / 2,021 |
| מרווח גחון (ס"מ) | 17.5 |
| טווח חשמלי 100% (מוצהר) | 134 |
| מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) | בנזין, 1,500 טורבו |
| תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי) | 4, 3 מנועים חשמליים |
| תיבת הילוכים, הנעה | 3 הילוכים, 4x4 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 5.8 |
| קיבולת סוללה חשמלית (קווט"ש) | 34.46 |
| קצב טעינה מירבית AC 10-100% (קווט"ש / משך בדקות) | 6.6 / 330 |
| קצב טעינה מירבית DC30-80% (קווט"ש / משך בדקות) | 70 / 25 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) משך אחריות סוללה (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 6 / 150,000 8 / 150,000 |
אודות המחבר
טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.
לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.
מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.
מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור.





