ב.מ.וו iX בהשקה מקומית

ב.מ.וו iX בהשקה מקומית
צילום תמונות: טל אבן

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, השיקה בסוף השבוע האחרון רכב פנאי כל-חשמלי גדל מימדים בשם iX. ההשקה היתה במתחם מיוחד שעוצב למטרה זו, במגדל שמעל לאולם התצוגה הראשי בתל אביב. המקום ישמש לקוחות פוטנציאליים במהלך ינואר. לרכב חידושים עיצוביים רבים, 2 מנועים בשתי תצורות שונות, כשלכל אחת מהן 2 רמות גימור אפשריות. המחירים – החל מ-559,000 ₪. חזרנו עם הפרטים.

טל אבן | 02/01/22

ב.מ.וו היתה הראשונה מבין יצרני הפרמיום להשיק רכב כל-חשמלי בייצור המוני.

מאז ה-i3  שהושקה בשנת 2013 והציעה טווח נסיעה שהיה יעיל בעיקר לצרכים עירוניים, זרמו המון אלקטרונים בנהר הדגמים החשמליים ששטף אותנו, ואנשי היצרן רואים כעת בדגם ה-iX את ספינת הדגל הטכנולוגית שלהם.

הפלטפורמה חדשה ואינה מתבססת על דגם קיים, ותהווה בסיס לפלטפורמות עתידיות גם בקרב דגמים אחרים מבית ב.מ.וו.

ה-iX גדולה ומרשימה, עם אורך של 4.95 מ', רוחב 1.97 מ' וגובה של כ-1.7 מ', מזכירה במימדיה את דגם ה-X5. כלל הגרסאות מצוידות בחמישה מושבים.

מרחק הסרנים עומד על 3 מטרים בדיוק, מה שמבטיח מקום רב לרגלי היושבים מאחור (שם הרצפה שטוחה בהיעדר צורך בגל הינע במרכז).נפח תא המטען מכובד, עם 500 ליטרים.

העיצוב החיצוני והפנימי מובחנים מאד ממה שהכרנו עד כה מבית היצרן הבווארי, כשגם כאן הכליות שבמשטח שנמצא במקומו של הגריל הקדמי עצומות בגודלן, ומאכלסות כעת רדאר, מצלמות וחיישנים. העיצוב עצמו אווירודינאמי, עם מקדם גרר של 0.25.

כניסה לרכב חושפת סביבה שונה ומתוחכמת, עם הגה משושה, חצי קונסולה מרכזית וגם היא צפה, פתחי אוורור ורמקולים חבויים.   

מהצד חישוקים בעיצוב חדש והידיות של הדלתות שקועות עם תאורה ייחודית ופתיחת דלתות חשמלית.

קיימות חבילות עיצוב חיצוניות sport ו- Titanium bronze, עם שילובי צבעים שונים ועיצובים ייחודיים לפגושים, לחישוקים, לחלקי מרכב וליחידות התאורה (לד, מלפנים ומאחור).

יחידות הנעה

ה-iX מגיעה בכל גרסאותיה עם 2 מנועים חשמליים, האחד מטפל בציר האחורי והאחד בקדמי, מה שמקנה לרכב הנעה כפולה. הסוללות מותקנות מתחת לרצפת הרכב, לשם יעילות משופרת בתא הנוסעים, כמו גם לשם הורדת מפלס מרכז הכובד של הרכב, וזה חשוב כשמרווח הגחון עומד על מעט יותר מ-20 ס"מ.

גרסת ה- xDrive 40  מגיעה עם הספק בן 326 כ"ס ומומנט של 64.2 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות, וטווח הנסועה כשהסוללה טעונה במלואה (76.6 קוט"ש) עומד על 408 ק"מ.

קצב הטעינה המהירה המקסימלי עומד על 150 קוט"ש, שיוסיפו לכם 90 ק"מ לטווח תוך 10 דקות טעינה. טעינה בשני הדגמים תארך 35 דקות ממצב של 10% ל-80% בסוללה.    

בגרסת הכניסה - Spirit  (559,000 ₪) מוצאים מערכת מולטימדיה גדולה 14.9", עם חיבור לדור השמיני של פקד המגע iDrive, הפעלה קולית Hey BMW, חיישנים היקפיים ומצלמות 360 עם תמונה תלת מימדית, חניה אוטומטית, לוח מחוונים דיגיטלי גדול 12.3", תצוגה מוקרנת על השמשה הקדמית ומערכת ניווט תלת מימדית.

עוד נמצא פה מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, תאורת אווירה במגוון צבעים, בקרת אקלים בעלת ארבעה אזורים נפרדים, כניסה והנעה ללא מפתח, סגירת וואקום לדלתות, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית ללא מגע יד, גג פנוראמי, קיפול חשמלי למראות, טעינה אלחוטית עם אוורור תא אוורור (למכשירי אפל), אפל קאר פליי, חישוקי 21" ובלם יד חשמלי עם אוטו הולד.

חבילת הבטיחות אחידה לכלל הגרסאות, וכוללת 6 כריות אוויר, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב ושטח מת, בלימת חירום אוטונומית, התרעה מפני פגיעה בתנועה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לנהג בתמרוני חירום והתרעה על עייפות נהג.

פיצ'ר ייחודי שקיים בכל הגרסאות מדבר על זיכרון של תוואי 50 המטרים האחרונים, לשם סיוע בתמרון הנהג בנסיעה לאחור.

גרסת Tech (599,000 ₪) מוסיפה לדגם ה-40 חבילת עיצוב חיצוני ספורט, גימור titanium bronze, פקדי קריסטל וגימור עץ מהודר, מושבים קדמיים, הגה ומראות צד עם זיכרונות, אפשרויות נוספות לכיוון מושב הנהג ועיסוי למושבים הקדמיים.

מערכת השמע כאן משודרגת להרמן קרדון עם 16 רמקולים ברחבי התא.

דגם ה-xDrive 50 מגיע עם הספק כולל של 523 כ"ס ומומנט בן 78 קג"מ. המשקל העצמי כאן מטפס ל-2,680 ק"ג (2,518 ק"ג בגרסת ה-40), מה שלא מפריע לרכב המגודל לחצות את קו ה-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות בלבד. הסוללה כאן בעלת קיבולת עצומה בת 111.5 קוט"ש, שיספיקו לכם לטווח של 600 ק"מ במצב של טעינה מלאה.

בטעינה מהירה ישנה אפשרות לטעינה עד 200 קוט"ש (בישראל אין עדיין טכנולוגיה שחוצה את קו ה-175 קוט"ש). טעינה בקצב כזה תוסיף לטווח 120 ק"מ תוך עשר דקות של טעינה.

גרסת Ultimate של ה-50 (699,000 ₪) מוסיפה על פני גרסאות ה-40 היגוי אחורי אקטיבי שנע עם או נגד כיוון הגלגלים הקדמיים, בהתאם לתנאי הדרך והעומס, מתלי אוויר אדפטיביים, שמשה קדמית תרמית לסינון חום וחישוקי 22".

גרסת העילית, Ultimate bronze (759,000 ₪) מוסיפה חבילת עיצוב פנימי Suite, הכוללת עור משובח במושבים ובחלקים רבים בתא הנוסעים, שילוב צבעים ייחודי ושימוש בחומרים משובחים אף יותר, אוורור במושבים הקדמיים וחישוקי 22" בעיצוב ייחודי.

על הסוללה ניתנת הארכת אחריות, עד ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.