אקספנג XPENG G6 בהשקה מקומית. החל מ- 200 אלף שקלים
המותג, שהושק בישראל לפני כ-6 חודשים, השיק הבוקר את הדגם השלישי, ה- G6 – רכב פנאי חשמלי בתצורת קופה. שבנו מההשקה עם כל הפרטים.
G6 - רקע
קבוצת פריסבי Freesbe, יבואנית XPENG, השיקה הבוקר את דגם הפנאי קופה החדש של המותג, ה- G6.
ה-G6 בא להתחרות בסגמנט יוקרתי בעל פוטנציאל מכירות של כ-5,000 מכוניות בשנה, בו נמצאים בין היתר דגמים חשמליים נחשבים כטסלה Y, מרצדס EQC, ב.מ.וו Ix3, ג'נסיס GV70 ועוד.
מדובר בדגם הראשון של החברה שעושה צעד משמעותי לכיוון הרכב האוטונומי, באמצעות מערכת XPILOT, פתרון ADAS המופעל על ידי רשת ויזואלית נוירונית-בינארית ראשונה בעולם בשםXNet-.
ה- G6 מצויד ב-29 חיישנים, רדארים ומצלמות, וכוח חישוב כולל של עד 508TOPS משני שבבי NVIDIA DRIVE Orin-X.
תכונות מתקדמות אלו מאפשרות לרכב ויזואליזציה של תנאי כביש פנורמיים בזמן אמת.
הדגם ישווק בארץ ב-3 תצורות , עם טווחי סוללה מוצהרים שבין 435 ועד 570 ק"מ.
XPENG G6 – עיצוב, אבזור
הדגם מציג מראה אווירודינמי עם קווים זורמים, חישוקים גדולים (20"), גג פנורמי, ידיות דלתות חיצוניות נסתרות, יחידות תאורת לד צרות לרוחב המרכב מלפנים ומאחור, ומקדם הגרר עומד על 0.248 cd בלבד.
האורך עומד על 4.743 מ', הרוחב 1.92 מ' והגובה 1.65 מ'. בסיס הגלגלים נאה עם 2.89 מ', והוא מבטיח מרווח טוב גם ליושבים מאחור.
שלוש התצורות שנמכרות בארץ מגיעות עם רשימת אבזור זהה, למעט וו גרירה נשלף חשמלית, שהינו כלול בגרסה הבכירה, ומגיע בתשלום נוסף של 6,000 ₪ בשתי הגרסאות הנמוכות היותר.
עיקרי האבזור מדברים על מסך מולטימדיה 14.96", לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", קישוריות לניידים, כוונון חשמלי וחימום להגה, מושבי עור טבעוני, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי ומחוממים (חימום גם באחוריים), מערכת שמע בת 18 רמקולים, תאורת אווירה ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג גם מאחור.
מעבר לכך, תקבלו 2 משטחי טעינה אלחוטית לניידים, דלת תא מטען חשמלית, שלל שקעי טעינה, תפעול קולי המזהה מיקום של נותן הפקודה מ-4 כיוונים שונים, שליטה על הרכב באמצעות אפליקציה, מצלמות 360, עדכוני תוכנה מהאוויר ועוד.
בכל הדגמים ניתן להזמין את הרכב צבוע בצבע מטאלי, בתוספת של 5,000 ₪.
XPENG G6 – בטיחות
הדגם מגיע עם קיט בטיחותי רחב מאד, הכולל 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז בנתיב, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, זיהוי רכב בשטח מת, התראה מפני פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת, התראה על עייפות נהג, בלימת חירום לאחור, חנייה אוטומטית ועוד.
XPENG G6 – גרסאות, מנועים, מחירים
לארץ מגיעות כאמור 3 גרסאות.
הראשונה, Standard range, עולה 199,990 ₪, המנוע מייצר 258 סוסים, המומנט המירבי עומד על 44.9 קג"מ.
ההנעה היא אחורית והזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 6.9 שניות.
טווח הנסיעה המוצהר לטעינה אחת עומד על 435 ק"מ, וקיבולת הסוללה 66 קווט"ש.
הגרסה השניה, Long range, עולה 224,990 ₪, גם כאן ההנעה אחורית, אך ההספק צמח ל-286 כ"ס. המומנט נותר זהה לגרסה הראשונה.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך בגרסה זו 6.7 שניות, והסוללה הגדולה יותר (87.5 קווט"ש) מצהירה על טווח מקסימלי של 570 ק"מ.
הגרסה הבכירה, Performance, עולה 254,990 ₪, כאן ההנעה כפולה וההספק המקסימלי משני המנועים עומד על 476 כ"ס. המומנט בן 67.3 קג"מ, הזינוק למאה מתקצר לכדי 4.1 שניות, והטווח המתקבל מסוללה עם קיבולת זהה לגרסת הביניים, עומד על 550 ק"מ בין טעינות.
XPENG G6 – טעינה
ראשית, היבואן טוען כי הפערים בין טווחי הנסיעה בפועל לעומת המוצהרים, לא עולים על 3.5 אחוזים מהטווח המוצהר, ואם אכן ההבטחה תתקיים במבחן הדרכים, יש בכך בשורה של ממש, אחרי שהתרגלנו לראות פערים של 15-20 אחוזים ואף יותר, בין הנתונים המוצהרים לנתונים בפועל, בכלי רכב חשמליים שונים.
ה- G6 גם טוענת ליכולת טעינת סוללה מהירה במיוחד, עם טכנולוגיה התומכת ב- 800v, כאשר 10 דקות טעינה מספקות 230 ק"מ של טווח. גם בתחנות טעינה מהירה ציבוריות, ה G6 יכולה לטעון פי 2 מהר יותר מדורות קודמים עם 400V.
---
הדר אביטל, מנהל מותג XPENG בפריסבי:
״אקספנג הוסיפה דגם שלישי למגוון האירופי שלה ועכשיו גם אצלנו בישראל, הG6 הינו קופה SUV חכם שנוחת היישר ללב של הקטגוריה הפופולרית ביותר בארץ ובעולם, זאת אחרי שרכבי המותג הקודמים הוכיחו עצמם כאן והפכו להצלחה גדולה.
לרכב החדש יש את כל התכונות לזכות בליבם של הנהגים, הודות לטעינה במהירות גבוהה, עיצוב קלאסי, מגוון תכונות ייחודיות ומערכת בטיחות מתקדמות, כל זאת ועוד בשתי תצורות הנעה ועם מחיר התחלתי ראוי״
XPENG G6
מחיר (₪) | 199,990-254,990 |
אורך (מ') | 4.753 |
רוחב (מ') | 1.92 |
גובה (מ') | 1.65 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.89 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,025-2,120 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 571 / 1,374 (+71 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 16 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 435 - 570 |
הספק מנוע/ים (כ"ס) | 258 - 476 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.9 – 4.1 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 66 – 87.5 |
משך טעינה ביתית AC (5%-100%)(דק') | 450 - 570 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 19 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 215-280 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 160,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |
G6 - רקע
קבוצת פריסבי Freesbe, יבואנית XPENG, השיקה הבוקר את דגם הפנאי קופה החדש של המותג, ה- G6.
ה-G6 בא להתחרות בסגמנט יוקרתי בעל פוטנציאל מכירות של כ-5,000 מכוניות בשנה, בו נמצאים בין היתר דגמים חשמליים נחשבים כטסלה Y, מרצדס EQC, ב.מ.וו Ix3, ג'נסיס GV70 ועוד.
מדובר בדגם הראשון של החברה שעושה צעד משמעותי לכיוון הרכב האוטונומי, באמצעות מערכת XPILOT, פתרון ADAS המופעל על ידי רשת ויזואלית נוירונית-בינארית ראשונה בעולם בשםXNet-.
ה- G6 מצויד ב-29 חיישנים, רדארים ומצלמות, וכוח חישוב כולל של עד 508TOPS משני שבבי NVIDIA DRIVE Orin-X.
תכונות מתקדמות אלו מאפשרות לרכב ויזואליזציה של תנאי כביש פנורמיים בזמן אמת.
הדגם ישווק בארץ ב-3 תצורות , עם טווחי סוללה מוצהרים שבין 435 ועד 570 ק"מ.
XPENG G6 – עיצוב, אבזור
הדגם מציג מראה אווירודינמי עם קווים זורמים, חישוקים גדולים (20"), גג פנורמי, ידיות דלתות חיצוניות נסתרות, יחידות תאורת לד צרות לרוחב המרכב מלפנים ומאחור, ומקדם הגרר עומד על 0.248 cd בלבד.
האורך עומד על 4.743 מ', הרוחב 1.92 מ' והגובה 1.65 מ'. בסיס הגלגלים נאה עם 2.89 מ', והוא מבטיח מרווח טוב גם ליושבים מאחור.
שלוש התצורות שנמכרות בארץ מגיעות עם רשימת אבזור זהה, למעט וו גרירה נשלף חשמלית, שהינו כלול בגרסה הבכירה, ומגיע בתשלום נוסף של 6,000 ₪ בשתי הגרסאות הנמוכות היותר.
עיקרי האבזור מדברים על מסך מולטימדיה 14.96", לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", קישוריות לניידים, כוונון חשמלי וחימום להגה, מושבי עור טבעוני, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי ומחוממים (חימום גם באחוריים), מערכת שמע בת 18 רמקולים, תאורת אווירה ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג גם מאחור.
מעבר לכך, תקבלו 2 משטחי טעינה אלחוטית לניידים, דלת תא מטען חשמלית, שלל שקעי טעינה, תפעול קולי המזהה מיקום של נותן הפקודה מ-4 כיוונים שונים, שליטה על הרכב באמצעות אפליקציה, מצלמות 360, עדכוני תוכנה מהאוויר ועוד.
בכל הדגמים ניתן להזמין את הרכב צבוע בצבע מטאלי, בתוספת של 5,000 ₪.
XPENG G6 – בטיחות
הדגם מגיע עם קיט בטיחותי רחב מאד, הכולל 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז בנתיב, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, זיהוי רכב בשטח מת, התראה מפני פתיחת דלת כשיש תנועה חולפת, התראה על עייפות נהג, בלימת חירום לאחור, חנייה אוטומטית ועוד.
XPENG G6 – גרסאות, מנועים, מחירים
לארץ מגיעות כאמור 3 גרסאות.
הראשונה, Standard range, עולה 199,990 ₪, המנוע מייצר 258 סוסים, המומנט המירבי עומד על 44.9 קג"מ.
ההנעה היא אחורית והזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 6.9 שניות.
טווח הנסיעה המוצהר לטעינה אחת עומד על 435 ק"מ, וקיבולת הסוללה 66 קווט"ש.
הגרסה השניה, Long range, עולה 224,990 ₪, גם כאן ההנעה אחורית, אך ההספק צמח ל-286 כ"ס. המומנט נותר זהה לגרסה הראשונה.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך בגרסה זו 6.7 שניות, והסוללה הגדולה יותר (87.5 קווט"ש) מצהירה על טווח מקסימלי של 570 ק"מ.
הגרסה הבכירה, Performance, עולה 254,990 ₪, כאן ההנעה כפולה וההספק המקסימלי משני המנועים עומד על 476 כ"ס. המומנט בן 67.3 קג"מ, הזינוק למאה מתקצר לכדי 4.1 שניות, והטווח המתקבל מסוללה עם קיבולת זהה לגרסת הביניים, עומד על 550 ק"מ בין טעינות.
XPENG G6 – טעינה
ראשית, היבואן טוען כי הפערים בין טווחי הנסיעה בפועל לעומת המוצהרים, לא עולים על 3.5 אחוזים מהטווח המוצהר, ואם אכן ההבטחה תתקיים במבחן הדרכים, יש בכך בשורה של ממש, אחרי שהתרגלנו לראות פערים של 15-20 אחוזים ואף יותר, בין הנתונים המוצהרים לנתונים בפועל, בכלי רכב חשמליים שונים.
ה- G6 גם טוענת ליכולת טעינת סוללה מהירה במיוחד, עם טכנולוגיה התומכת ב- 800v, כאשר 10 דקות טעינה מספקות 230 ק"מ של טווח. גם בתחנות טעינה מהירה ציבוריות, ה G6 יכולה לטעון פי 2 מהר יותר מדורות קודמים עם 400V.
---
הדר אביטל, מנהל מותג XPENG בפריסבי:
״אקספנג הוסיפה דגם שלישי למגוון האירופי שלה ועכשיו גם אצלנו בישראל, הG6 הינו קופה SUV חכם שנוחת היישר ללב של הקטגוריה הפופולרית ביותר בארץ ובעולם, זאת אחרי שרכבי המותג הקודמים הוכיחו עצמם כאן והפכו להצלחה גדולה.
לרכב החדש יש את כל התכונות לזכות בליבם של הנהגים, הודות לטעינה במהירות גבוהה, עיצוב קלאסי, מגוון תכונות ייחודיות ומערכת בטיחות מתקדמות, כל זאת ועוד בשתי תצורות הנעה ועם מחיר התחלתי ראוי״
XPENG G6
מחיר (₪) | 199,990-254,990 |
אורך (מ') | 4.753 |
רוחב (מ') | 1.92 |
גובה (מ') | 1.65 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.89 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,025-2,120 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 571 / 1,374 (+71 מלפנים) |
מרווח גחון (ס"מ) | 16 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר) | 435 - 570 |
הספק מנוע/ים (כ"ס) | 258 - 476 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.9 – 4.1 |
קיבולת סוללה (קווט"ש) | 66 – 87.5 |
משך טעינה ביתית AC (5%-100%)(דק') | 450 - 570 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 19 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 215-280 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 160,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |