אקספנג G6 במבחן דרכים
ה- G6 , אולי הרכב החשוב ביותר מבית אקספנג, בא לכאן כדי לעבוד. האם יש לו את כל מה שנדרש כדי להתחרות ראש בראש מול העילית שבקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים-החשמליים-הטכנולוגיים הנמצאים בקבוצת המחיר שלו? יצאנו לבדוק.
אקספנג G6 – רקע
אקספנג, חברת הרכב החשמלי הצעירה מסין, החלה דרכה לפני כעשור כחברת טכנולוגיה, שאף גייסה לשורות המטה שלה בכירים לשעבר ממיטב חברות הטכנולוגיה, ביניהם גם בכירים מחברות מתחום הרכב החשמלי.
כבר מתחילת פעילותה, עומלת אקספנג נמרצות לטובת פיתוח רכב חשמלי ואוטונומי, ולשם עיניה פונות.
דגם ה-G6 , אח קטן לדגם ה-G9 שנבחן כאן לאחרונה, נכנס לקטגוריה שהיא אולי החשובה ביותר כיום בשוק הרכב – רכבי הפנאי הקומפקטיים, שהם מספיק גדולים לצרכי המשפחה, מספיק מרשימים, מהודרים וטכנולוגיים ויחד עם זאת- נמצאים בקבוצת מחיר שבין 200 ועד ל- 250 אלף שקלים, פלוס מינוס.
בין המתחרות החזקות בקבוצה ניתן למצוא את יונדאי איוניק 5 וגם את טסלה מודל Y, כשאקספנג רוצה לפנות גם לקהלים של מותגים יוקרתיים יותר, כמו ג'נסיס ושלוש הגרמניות.
ה-G6 מציגה את הצעד המשמעותי הראשון של המותג לכיוון הרכב האוטונומי, עם מערכת XPilot, המפעיל מערכות בטיחות מרובות עם טווח פנורמי רחב, הכל דרך רשת ויזואלית-נוירונית-בינארית בשם XNet, שהיא בעצם ארסנל של 29 חיישנים, רדארים ומצלמות, עם כוח חישוב ועיבוד מהירים כברק, המתבצעים על ידי שבבים מתקדמים מבית Nvidia.
אקספנג G6 – עיצוב חיצוני ומימדים
מימדי ה-G6 דומים עד מאד לחלק מהמתחרות (מי אמר טסלה?), עם אורך בן 4.74 מ', רוחב 1.92 מ' והגובה- 1.65 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם 2.89 מ'.
העיצוב החיצוני העגלגל מרהיב בהחלט ואפילו עתידני משהו, עובדה שגרמה לעניין רב בכבישים, כנראה שגם לא מעט בזכות הכתום הבוהק של רכב המבחן.
מלפנים אף אטום ועגלגל, פסי פול- לד צרים לרוחבו של רוב המרכב ויחידות ראשיות בצידי הפגושים.
מהצד חישוקים נאים וגדולים (20"), חיפוי עדין לבתי הגלגלים עם עיטור של פס שחור ודקיק, ידיות נשלפות לדלתות, חצאיות בשחור וקורות דקות, הקיצוניות בצבע המרכב.
מאחור ממשיכים ביחידות התאורה עם מוטיב פסי הפול-לד הצרים לרוחב המרכב, ספוילר גג גדול, שכיאה לרכב פנאי קופה – נדמה שהוא מגיע כקו מפריד בין החלון האחורי הזוויתי לגג השמש הפנורמי.
עם חלק אחורי שנחתך בחדות יחסית וגג המשתפל לאחור, מתקבל עיצוב קלאסי של רכב פנאי-קופה.
אקספנג G6 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, איכות חומרים
כמו בעיצוב החיצוני, כניסה לחלל הנוסעים של ה-G6 מלמדת שהיא בוגרת אותו בית הספר לעיצוב כמו אחותה הגדולה, ה-G9.
המון עור טבעוני מסביב, כאן בגוונים כהים, מיעוט כפתורים, 2 מסכים דומיננטיים, אין תא כפפות וקונסולה מרכזית גבוהה וצפה.
התחושה יוקרתית, החומרים איכותיים מאד, והמינימליזם נותן תחושה של קווים נקיים ואסתטיים. מעל לקונסולה המרכזית 2 מחזיקי כוסות ושני משטחי טעינה אלחוטית יעילים, שגם דואגים לאוורר את המכשירים הניידים, פן יתחממו יתר על המידה.
על ההגה הקטום אין הרבה כפתורים, ודאי תשמחו לגלות שלפחות חלקם שולטים באופן מקורי בעוצמת המזגן ובטמפרטורה, גלגל אחר שולט בווליום באופן פחות מקורי אך נגיש ונוח. לצד ההגה ידית לתפעול הגיר והפעלת בקרת השיוט האדפטיבית.
כרגיל במכוניות מודרניות, חשמליות בעיקר, בהן הועבר גם התפעול הבסיסי ביותר למסך, הכפתורים שעל ההגה יכוונו לכם גם את מראות הצד. נוח זה לא.
כאמור ויתרו על תא כפפות ובמקומו תמצאו מקומות אחסון בין המושבים ומתחת לקונסולה. מעל נמצא כאמור גג פנורמי גדול, גם כאן, ללא תריס גלילה שיחוס על היושבים ברכב בימי אוגוסט חמים במיוחד.
הנדסת האנוש הזו היא מעין תכתיב של התעשייה המודרנית ברובה המכריע, שמנסה להגדיר כיצד צריך להתבצע תפעול טכנולוגי עכשווי; זה כולל מסכים מורכבים ועתירי פונקציות ומסכי משנה, והעדר מופגן של כפתורים, תאים או כיסויים.
גם כאן, בולט בחסרונו היעדר היכולת לכוון ידנית את פתחי המיזוג. כיוונון מורכב דרך המסך מתסכל ובעת נהיגה – גם מסוכן.
התופעה הזו, ששמה את הרכב כולו סביב המסך המרכזי, מנסה לאלחש את עצמה על ידי מסכי קיצור דרך, באקספנג זה יחסית יעיל, ותגיעו די מהר לאוורור המושב שלכם או לפתיחת תא המטען.
דלתית הטעינה החיצונית תיפתח פה בנעיצה פיזית ותיסגר עם הכפתור החשמלי, וזה נוח יותר מהתעסקות מיותרת במציאת התפעול של זה במסך, או מול המפעילה הקולית, כפי שנתקלנו בדגמים אחרים.
המסך המרכזי גדול (15") וברזולוציה טובה, כמו זה של לוח המחוונים (10.25"). הפונטים מעט קטנים מדי עבור מבט חטוף בעת נהיגה.
---
המושבים מלפנים נוחים ומרווחים, מתכוונים חשמלית ועם זיכרונות, להם חימום ואוורור.
גם כאן פתיחת הדלתות מבפנים תעשה על ידי לחצן חשמלי, הוא קטן מדי, ולעיתים תגששו עם כף היד כדי למצוא אותו.
אחד הפיצ'רים הנחמדים כאן הוא ש-2 מתוך 18 הרמקולים הפזורים בחלל התא שוכנים במשענות הראש הקדמיות, וההנחיות הקוליות של הניווט לא היו מעולם כה ברורות, גם כשהווליום שלהן לא גבוה. הסאונד הכללי של מערכת השמע – משובח.
פרט נוסף ומרשים – המסך נותן תמונה היקפית של הכביש בצורת איור של הכתומה שלכם ביחס לתנועה שמסביב, והמערכות השונות (חיישנים, סונר, רדאר, מצלמות) קולטות מכוניות, משאיות או אופנועים באופן מדויק ומרשים עד מאד, גם כשמדובר במספר עשרות מטרים (!) סביב הרכב. יפה.
---
מאחור מרווח מאד לרגליים בזכות בסיס הגלגלים הגדול, המושב נוח ורחב יחסית, בטח לשני מבוגרים או 3 ילדים, וגם המקום לראש יספק מבוגרים בגובה ממוצע פלוס. משענות המושבים ניתנות להטיה, מול היושבים כאן רצפה שטוחה, פתחי מיזוג, חימום למושבים הקיצוניים ושקעי טעינה.
היבואן צייד את רכב ההדגמה במסכים אחוריים אופציונליים, המונחים על גב משענות הראש הקדמיות, והם מגיעים עם אוזניות לטובת שלום בית כללי ברכב.
---
תא המטען גדול (571 ליטרים), הדלת שלו מופעלת חשמלית, ומבנהו פרקטי. הוא רחב ועמוק. מתחת לרצפתו מקומות אחסון נוספים לכבל הטעינה או לערכת הניפוח לגלגלים; תמצאו כאן גם ערכת V2L להפעלת מכשירי חשמל בשטח- באמצעות סוללת הרכב.
אקספנג G6 – אבזור ומחיר
אקספנג מגיע מאובזר מאד בכל התצורות של ה- G6, המובחנות ביניהן בעיקר דרך המנועים והסוללות, ואין בעצם רמות גימור שונות.
מעבר למה שתואר עד כה, עדכוני תוכנה אחרונים מאפשרים ממשק אלחוטי לאפל ולאנדרואיד, יש כניסה ונעילה אוטומטית ללא מפתח (רק לאחר הורדת האפליקציה הייעודית, האחראית על לא מעט פיצ'רים נוספים), חימום להגה, תאורת אווירה, בקרת אקלים דו אזורית, מצלמות 360, קיפול מראות צד חשמלי ועוד.
מעבר לאבזור הקונבנציונלי, יש ב-G6 עוד פיצ'רים כמו מצבי הרגעות, המשכיבים את המושבים, מנגנים מוזיקת רקע שלווה ועוד. זה נמצא שם אולי כדי להנעים את זמנו של מי ששוהה ברכב בעת טעינה איטית, שכן הטעינה המהירה בדגם היא אולטרה מהירה.
הדגם מתומחר בטווח שבין 200 אלף שקלים לגרסת הכניסה (Standard Range), דרך 225 אלף שקלים לגרסה הנבחנת, Long Range, ועד 255 אלף שקלים לגרסה הבכירה, Performance.
עבור צבע שאינו לבן, כולל הכתום-כתום שלפניכם, תתבקשו להוסיף 5,000 שקלים.
אקספנג G6 – בטיחות
ה-G6 זכה לציון בטיחות 7 מתוך 8, עם 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, זיהוי עייפות נהג, זיהוי תמרורים, התרעה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, זיהוי מפני תנועה חוצה מאחור ועוד.
אקספנג G6 – מנוע, הנעה, סוללה, טווח
דגם ה-G6 מגיע כאמור ב-3 תצורות שונות. הראשונה, Standard Range, מציעה הנעה אחורית, מנוע המפיק 258 כ"ס ומומנט בן 44.9 קג"מ. התאוצה כאן ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת 6.9 שניות והדגם מצויד בסוללה עם קיבולת של 67.8 קווט"ש, המקנים לה טווח מקסימלי של 435 ק"מ בתנאים אופטימליים, לפי הצהרת היצרן.
הדגם שאיתנו, Long Range, זכה לשיפור מסוים בהספק (286 כ"ס), המומנט זהה לדגם הכניסה, והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה כאן ב-0.2 שניות לכדי 6.7 שניות.
בדגם זה נמצאת הסוללה הגדולה יותר, לה קיבולת של 91.4 קווט"ש, המשפרת משמעותית את הטווח, לכדי 570 ק"מ מקסימליים מוצהרים.
הדגם הבכיר, Performance, מגיע עם 2 מנועים והנעה כפולה, ההספק פה צמח לכדי 476 כ"ס והתאוצה הקלאסית אורכת 4.1 שניות בלבד. הסוללה זהה לדגם הביניים, והטווח המקסימלי המוצהר עומד על 550 ק"מ.
בפועל, בנהיגה חסכונית השגתי צריכה של 17.9 קווט"ש לכל 100 ק"מ, שהם טובים לכ-510 ק"מ אמיתיים של טווח. בנהיגה יום יומית ופחות מתחשבת, שכללה גם מספר מקטעים דינאמיים, הממוצע עמד על 19.4 קווט"ש ל-100 ק"מ (כ-470 ק"מ), כך שבפועל תצפו למשהו בתוך המנעד הזה, נתונים מכובדים לסגמנט.
קצב הטעינה המקסימלי ב- G6 עומד על 280 קווט"ש, שאינו באמת נתמך עדיין בישראל. בפועל מדובר על קצב של מעט פחות מחצי שעה לטעינה מהירה של הסוללה מ-10% ל-80%.
בתנאים אופטימליים ובתחנת טעינה שעומדת בקצב, הזמן המינימלי המוצהר עומד על 20 דקות בלבד לאותה סקאלת אחוזים.
אקספנג G6 – נוסעים
מושב הנהג בעל 8 מצבי כיוונון וקל להגיע איתו לתנוחה טובה. המושבים נוחים, גם אחרי קילומטרים רבים של נסיעה.
בעיר המתלים משככים בצורה טובה בורות ואספלט לא מושלם, כך גם פסי האטה.
ה-G6 שקטה מאד, והכל סביבך מרגיש מהודק ואיכותי. שלל המצלמות והחיישנים מאפשרים תמרור קל.
תופעת ריבוי הצפצופים וההתרעות שהופכים למטרד במקום לסייע לנהג- מאפיינת לא מעט רכבי טכנולוגיה חדשים; שמחתי לראות שה-G6 אמנם לא חפה מהם, אך את מרביתם היא מאפשרת לנטרל בקלות, על ידי אישור הודעת ביטול שקופצת במסך הראשי.
ניתן לקבוע דרך המסך את מידת הרגנרציה, כולל מצב של נהיגה בדוושה אחת, שאכן מייצר תאוטה משמעותית לקראת בלימה, אך לא מגיע לכדי בלימה סופית.
במסך הראשי ניתן לקבוע גם את תגובתיות ההגה ואפילו את מידת הרגישות של דוושת הבלם. מצאתי את המצבים הסטנדרטיים שהם הנוחים ביותר לנהיגה יום יומית.
כפתורי השליטה במזגן ובעוצמת השמע שעל ההגה, לצד תפריט קיצורי הדרך- מקלים על השליטה בפונקציות הרכב הבסיסיות בעת נהיגה, עדיין, אני דבק בגישה שיותר כפתורים בשיטה המסורתית היו מסייעים לנהיגה מבלי להסיט מבט מהכביש; לא כל מה שחדשני וטכנולוגי מצביע בהכרח על קלות תפעול והנדסת אנוש טובה.
הרכב מגיב בנחישות ללחיצה על הדוושה, והתגובות נמרצות מאד, עד כדי כך שלא זיהיתי הרבה מצבים בהם חשתי שחסרים לי הסוסים מהגרסה הבכירה.
מעבר לכך, מי שחובב נהיגה ודאי יעריך את הזנב השובב של ה-G6, שנוטה לצאת החוצה אחרי כל סיבוב או כיכר, ולעיתים אף דורש עבודת הגה נגדית; גם בהאצה חזקה ניתן לחוש בזנב הסורר, שימו לב, שלא תופתעו.
---
מחוץ לעיר הנוחות אף משתפרת, תגובות המנוע מצוינות, והאקספנג הצעיר מאיץ גם למהירויות שיוט תלת ספרתיות בקלילות. במהירויות אלה נרשמו מעט רעשי רוח, שלא צפויים להפריע למי מהנוסעים. איכות הנסיעה הכוללת גבוהה.
בכביש דינאמי תהנו בעיקר מיכולות המנוע ומההנעה האחורית, עדיין, לא מדובר ברכב ספורטיבי המצויד בשלדה מתקשרת ובהגה מדויק, וגם משקל עצמי של 2.1 טונות לא תורם ב- G6 לתחושת הבטחון בתקיפה מהירה של פיתולים ובהתעייפות הבלמים, עדיין, מדובר ברכב מהיר ויכולתי, שיספק חוויית נהיגה וקצב מרשים ומספק עבור הרוב המכריע של נהגי ה-G6.
אקספנג G6 – מסכמים
אקספנג G6 מציג חבילת ערך אטרקטיבית. העיצובים החיצוני והפנימי מוצלחים, החומרים טובים והתחושה יוקרתית.
יש כאן מנוע יכולתי והדגם מהנה לנהיגה. כבר מגרסת הכניסה תקבלו חבילת אבזור מרשימה ועשירה, לרבות טכנולוגיה מתקדמת של בטיחות אקטיבית וניטור סביבתי.
מעבר לכך, מרכב מרווח, גם ליושבים מאחור וגם בתא המטען הופכים אותו לדגם משפחתי פרקטי. גם הטווח הריאלי שמספקת הסוללה הגדולה שכאן יעיל, וימעיט את חרדות הטווח שמאפיינות חלק מבעלי כלי רכב חשמליים.
בצד הפחות, הייתי שמח אם הרכב היה נצמד מעט פחות לצו האופנה של מסך גדול שמתפעל את כל הרכב, היעדרו של כיסוי לחלון הגג הוא חיסרון במדינות חמות כמו ישראל, כך גם פתרון אחסון בסיסי כמו תא כפפות שנעדר מהמפרט.
ובשורה התחתונה, שנותנת מענה לשאלה איתה פתחתי את המבחן - לפי כמות המסירות של הדגם בישראל, העומדת על כמה אלפי יחידות תוך כשלושה חודשי שיווק בלבד, ניכר כי הקהל הישראלי סבור שהתשובה לכך חיובית, הרבה בזכות תמחור נכון של הדגם.
XPENG G6 Longe Range
מחיר (₪) | 224,990 |
אורך (מ') | 4.753 |
רוחב (מ') | 1.92 |
גובה (מ') | 1.65 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.89 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,100 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 571 / 1,374 |
מרווח גחון (ס"מ) | 14.3 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 570 / 470-510 |
הספק מנוע (כ"ס) | 286 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.7 |
קיבולת סוללה ברוטו (קווט"ש) | 91.4 |
משך טעינה ביתית AC (5%-100%)(דק') | 570 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 20 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 280 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |
אקספנג G6 – רקע
אקספנג, חברת הרכב החשמלי הצעירה מסין, החלה דרכה לפני כעשור כחברת טכנולוגיה, שאף גייסה לשורות המטה שלה בכירים לשעבר ממיטב חברות הטכנולוגיה, ביניהם גם בכירים מחברות מתחום הרכב החשמלי.
כבר מתחילת פעילותה, עומלת אקספנג נמרצות לטובת פיתוח רכב חשמלי ואוטונומי, ולשם עיניה פונות.
דגם ה-G6 , אח קטן לדגם ה-G9 שנבחן כאן לאחרונה, נכנס לקטגוריה שהיא אולי החשובה ביותר כיום בשוק הרכב – רכבי הפנאי הקומפקטיים, שהם מספיק גדולים לצרכי המשפחה, מספיק מרשימים, מהודרים וטכנולוגיים ויחד עם זאת- נמצאים בקבוצת מחיר שבין 200 ועד ל- 250 אלף שקלים, פלוס מינוס.
בין המתחרות החזקות בקבוצה ניתן למצוא את יונדאי איוניק 5 וגם את טסלה מודל Y, כשאקספנג רוצה לפנות גם לקהלים של מותגים יוקרתיים יותר, כמו ג'נסיס ושלוש הגרמניות.
ה-G6 מציגה את הצעד המשמעותי הראשון של המותג לכיוון הרכב האוטונומי, עם מערכת XPilot, המפעיל מערכות בטיחות מרובות עם טווח פנורמי רחב, הכל דרך רשת ויזואלית-נוירונית-בינארית בשם XNet, שהיא בעצם ארסנל של 29 חיישנים, רדארים ומצלמות, עם כוח חישוב ועיבוד מהירים כברק, המתבצעים על ידי שבבים מתקדמים מבית Nvidia.
אקספנג G6 – עיצוב חיצוני ומימדים
מימדי ה-G6 דומים עד מאד לחלק מהמתחרות (מי אמר טסלה?), עם אורך בן 4.74 מ', רוחב 1.92 מ' והגובה- 1.65 מ'. בסיס הגלגלים נדיב, עם 2.89 מ'.
העיצוב החיצוני העגלגל מרהיב בהחלט ואפילו עתידני משהו, עובדה שגרמה לעניין רב בכבישים, כנראה שגם לא מעט בזכות הכתום הבוהק של רכב המבחן.
מלפנים אף אטום ועגלגל, פסי פול- לד צרים לרוחבו של רוב המרכב ויחידות ראשיות בצידי הפגושים.
מהצד חישוקים נאים וגדולים (20"), חיפוי עדין לבתי הגלגלים עם עיטור של פס שחור ודקיק, ידיות נשלפות לדלתות, חצאיות בשחור וקורות דקות, הקיצוניות בצבע המרכב.
מאחור ממשיכים ביחידות התאורה עם מוטיב פסי הפול-לד הצרים לרוחב המרכב, ספוילר גג גדול, שכיאה לרכב פנאי קופה – נדמה שהוא מגיע כקו מפריד בין החלון האחורי הזוויתי לגג השמש הפנורמי.
עם חלק אחורי שנחתך בחדות יחסית וגג המשתפל לאחור, מתקבל עיצוב קלאסי של רכב פנאי-קופה.
אקספנג G6 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש, איכות חומרים
כמו בעיצוב החיצוני, כניסה לחלל הנוסעים של ה-G6 מלמדת שהיא בוגרת אותו בית הספר לעיצוב כמו אחותה הגדולה, ה-G9.
המון עור טבעוני מסביב, כאן בגוונים כהים, מיעוט כפתורים, 2 מסכים דומיננטיים, אין תא כפפות וקונסולה מרכזית גבוהה וצפה.
התחושה יוקרתית, החומרים איכותיים מאד, והמינימליזם נותן תחושה של קווים נקיים ואסתטיים. מעל לקונסולה המרכזית 2 מחזיקי כוסות ושני משטחי טעינה אלחוטית יעילים, שגם דואגים לאוורר את המכשירים הניידים, פן יתחממו יתר על המידה.
על ההגה הקטום אין הרבה כפתורים, ודאי תשמחו לגלות שלפחות חלקם שולטים באופן מקורי בעוצמת המזגן ובטמפרטורה, גלגל אחר שולט בווליום באופן פחות מקורי אך נגיש ונוח. לצד ההגה ידית לתפעול הגיר והפעלת בקרת השיוט האדפטיבית.
כרגיל במכוניות מודרניות, חשמליות בעיקר, בהן הועבר גם התפעול הבסיסי ביותר למסך, הכפתורים שעל ההגה יכוונו לכם גם את מראות הצד. נוח זה לא.
כאמור ויתרו על תא כפפות ובמקומו תמצאו מקומות אחסון בין המושבים ומתחת לקונסולה. מעל נמצא כאמור גג פנורמי גדול, גם כאן, ללא תריס גלילה שיחוס על היושבים ברכב בימי אוגוסט חמים במיוחד.
הנדסת האנוש הזו היא מעין תכתיב של התעשייה המודרנית ברובה המכריע, שמנסה להגדיר כיצד צריך להתבצע תפעול טכנולוגי עכשווי; זה כולל מסכים מורכבים ועתירי פונקציות ומסכי משנה, והעדר מופגן של כפתורים, תאים או כיסויים.
גם כאן, בולט בחסרונו היעדר היכולת לכוון ידנית את פתחי המיזוג. כיוונון מורכב דרך המסך מתסכל ובעת נהיגה – גם מסוכן.
התופעה הזו, ששמה את הרכב כולו סביב המסך המרכזי, מנסה לאלחש את עצמה על ידי מסכי קיצור דרך, באקספנג זה יחסית יעיל, ותגיעו די מהר לאוורור המושב שלכם או לפתיחת תא המטען.
דלתית הטעינה החיצונית תיפתח פה בנעיצה פיזית ותיסגר עם הכפתור החשמלי, וזה נוח יותר מהתעסקות מיותרת במציאת התפעול של זה במסך, או מול המפעילה הקולית, כפי שנתקלנו בדגמים אחרים.
המסך המרכזי גדול (15") וברזולוציה טובה, כמו זה של לוח המחוונים (10.25"). הפונטים מעט קטנים מדי עבור מבט חטוף בעת נהיגה.
---
המושבים מלפנים נוחים ומרווחים, מתכוונים חשמלית ועם זיכרונות, להם חימום ואוורור.
גם כאן פתיחת הדלתות מבפנים תעשה על ידי לחצן חשמלי, הוא קטן מדי, ולעיתים תגששו עם כף היד כדי למצוא אותו.
אחד הפיצ'רים הנחמדים כאן הוא ש-2 מתוך 18 הרמקולים הפזורים בחלל התא שוכנים במשענות הראש הקדמיות, וההנחיות הקוליות של הניווט לא היו מעולם כה ברורות, גם כשהווליום שלהן לא גבוה. הסאונד הכללי של מערכת השמע – משובח.
פרט נוסף ומרשים – המסך נותן תמונה היקפית של הכביש בצורת איור של הכתומה שלכם ביחס לתנועה שמסביב, והמערכות השונות (חיישנים, סונר, רדאר, מצלמות) קולטות מכוניות, משאיות או אופנועים באופן מדויק ומרשים עד מאד, גם כשמדובר במספר עשרות מטרים (!) סביב הרכב. יפה.
---
מאחור מרווח מאד לרגליים בזכות בסיס הגלגלים הגדול, המושב נוח ורחב יחסית, בטח לשני מבוגרים או 3 ילדים, וגם המקום לראש יספק מבוגרים בגובה ממוצע פלוס. משענות המושבים ניתנות להטיה, מול היושבים כאן רצפה שטוחה, פתחי מיזוג, חימום למושבים הקיצוניים ושקעי טעינה.
היבואן צייד את רכב ההדגמה במסכים אחוריים אופציונליים, המונחים על גב משענות הראש הקדמיות, והם מגיעים עם אוזניות לטובת שלום בית כללי ברכב.
---
תא המטען גדול (571 ליטרים), הדלת שלו מופעלת חשמלית, ומבנהו פרקטי. הוא רחב ועמוק. מתחת לרצפתו מקומות אחסון נוספים לכבל הטעינה או לערכת הניפוח לגלגלים; תמצאו כאן גם ערכת V2L להפעלת מכשירי חשמל בשטח- באמצעות סוללת הרכב.
אקספנג G6 – אבזור ומחיר
אקספנג מגיע מאובזר מאד בכל התצורות של ה- G6, המובחנות ביניהן בעיקר דרך המנועים והסוללות, ואין בעצם רמות גימור שונות.
מעבר למה שתואר עד כה, עדכוני תוכנה אחרונים מאפשרים ממשק אלחוטי לאפל ולאנדרואיד, יש כניסה ונעילה אוטומטית ללא מפתח (רק לאחר הורדת האפליקציה הייעודית, האחראית על לא מעט פיצ'רים נוספים), חימום להגה, תאורת אווירה, בקרת אקלים דו אזורית, מצלמות 360, קיפול מראות צד חשמלי ועוד.
מעבר לאבזור הקונבנציונלי, יש ב-G6 עוד פיצ'רים כמו מצבי הרגעות, המשכיבים את המושבים, מנגנים מוזיקת רקע שלווה ועוד. זה נמצא שם אולי כדי להנעים את זמנו של מי ששוהה ברכב בעת טעינה איטית, שכן הטעינה המהירה בדגם היא אולטרה מהירה.
הדגם מתומחר בטווח שבין 200 אלף שקלים לגרסת הכניסה (Standard Range), דרך 225 אלף שקלים לגרסה הנבחנת, Long Range, ועד 255 אלף שקלים לגרסה הבכירה, Performance.
עבור צבע שאינו לבן, כולל הכתום-כתום שלפניכם, תתבקשו להוסיף 5,000 שקלים.
אקספנג G6 – בטיחות
ה-G6 זכה לציון בטיחות 7 מתוך 8, עם 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, מניעה אקטיבית מהתנגשות ברכב בשטח מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, זיהוי עייפות נהג, זיהוי תמרורים, התרעה מפני פתיחת דלת בעת תנועה חולפת, זיהוי מפני תנועה חוצה מאחור ועוד.
אקספנג G6 – מנוע, הנעה, סוללה, טווח
דגם ה-G6 מגיע כאמור ב-3 תצורות שונות. הראשונה, Standard Range, מציעה הנעה אחורית, מנוע המפיק 258 כ"ס ומומנט בן 44.9 קג"מ. התאוצה כאן ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת 6.9 שניות והדגם מצויד בסוללה עם קיבולת של 67.8 קווט"ש, המקנים לה טווח מקסימלי של 435 ק"מ בתנאים אופטימליים, לפי הצהרת היצרן.
הדגם שאיתנו, Long Range, זכה לשיפור מסוים בהספק (286 כ"ס), המומנט זהה לדגם הכניסה, והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה כאן ב-0.2 שניות לכדי 6.7 שניות.
בדגם זה נמצאת הסוללה הגדולה יותר, לה קיבולת של 91.4 קווט"ש, המשפרת משמעותית את הטווח, לכדי 570 ק"מ מקסימליים מוצהרים.
הדגם הבכיר, Performance, מגיע עם 2 מנועים והנעה כפולה, ההספק פה צמח לכדי 476 כ"ס והתאוצה הקלאסית אורכת 4.1 שניות בלבד. הסוללה זהה לדגם הביניים, והטווח המקסימלי המוצהר עומד על 550 ק"מ.
בפועל, בנהיגה חסכונית השגתי צריכה של 17.9 קווט"ש לכל 100 ק"מ, שהם טובים לכ-510 ק"מ אמיתיים של טווח. בנהיגה יום יומית ופחות מתחשבת, שכללה גם מספר מקטעים דינאמיים, הממוצע עמד על 19.4 קווט"ש ל-100 ק"מ (כ-470 ק"מ), כך שבפועל תצפו למשהו בתוך המנעד הזה, נתונים מכובדים לסגמנט.
קצב הטעינה המקסימלי ב- G6 עומד על 280 קווט"ש, שאינו באמת נתמך עדיין בישראל. בפועל מדובר על קצב של מעט פחות מחצי שעה לטעינה מהירה של הסוללה מ-10% ל-80%.
בתנאים אופטימליים ובתחנת טעינה שעומדת בקצב, הזמן המינימלי המוצהר עומד על 20 דקות בלבד לאותה סקאלת אחוזים.
אקספנג G6 – נוסעים
מושב הנהג בעל 8 מצבי כיוונון וקל להגיע איתו לתנוחה טובה. המושבים נוחים, גם אחרי קילומטרים רבים של נסיעה.
בעיר המתלים משככים בצורה טובה בורות ואספלט לא מושלם, כך גם פסי האטה.
ה-G6 שקטה מאד, והכל סביבך מרגיש מהודק ואיכותי. שלל המצלמות והחיישנים מאפשרים תמרור קל.
תופעת ריבוי הצפצופים וההתרעות שהופכים למטרד במקום לסייע לנהג- מאפיינת לא מעט רכבי טכנולוגיה חדשים; שמחתי לראות שה-G6 אמנם לא חפה מהם, אך את מרביתם היא מאפשרת לנטרל בקלות, על ידי אישור הודעת ביטול שקופצת במסך הראשי.
ניתן לקבוע דרך המסך את מידת הרגנרציה, כולל מצב של נהיגה בדוושה אחת, שאכן מייצר תאוטה משמעותית לקראת בלימה, אך לא מגיע לכדי בלימה סופית.
במסך הראשי ניתן לקבוע גם את תגובתיות ההגה ואפילו את מידת הרגישות של דוושת הבלם. מצאתי את המצבים הסטנדרטיים שהם הנוחים ביותר לנהיגה יום יומית.
כפתורי השליטה במזגן ובעוצמת השמע שעל ההגה, לצד תפריט קיצורי הדרך- מקלים על השליטה בפונקציות הרכב הבסיסיות בעת נהיגה, עדיין, אני דבק בגישה שיותר כפתורים בשיטה המסורתית היו מסייעים לנהיגה מבלי להסיט מבט מהכביש; לא כל מה שחדשני וטכנולוגי מצביע בהכרח על קלות תפעול והנדסת אנוש טובה.
הרכב מגיב בנחישות ללחיצה על הדוושה, והתגובות נמרצות מאד, עד כדי כך שלא זיהיתי הרבה מצבים בהם חשתי שחסרים לי הסוסים מהגרסה הבכירה.
מעבר לכך, מי שחובב נהיגה ודאי יעריך את הזנב השובב של ה-G6, שנוטה לצאת החוצה אחרי כל סיבוב או כיכר, ולעיתים אף דורש עבודת הגה נגדית; גם בהאצה חזקה ניתן לחוש בזנב הסורר, שימו לב, שלא תופתעו.
---
מחוץ לעיר הנוחות אף משתפרת, תגובות המנוע מצוינות, והאקספנג הצעיר מאיץ גם למהירויות שיוט תלת ספרתיות בקלילות. במהירויות אלה נרשמו מעט רעשי רוח, שלא צפויים להפריע למי מהנוסעים. איכות הנסיעה הכוללת גבוהה.
בכביש דינאמי תהנו בעיקר מיכולות המנוע ומההנעה האחורית, עדיין, לא מדובר ברכב ספורטיבי המצויד בשלדה מתקשרת ובהגה מדויק, וגם משקל עצמי של 2.1 טונות לא תורם ב- G6 לתחושת הבטחון בתקיפה מהירה של פיתולים ובהתעייפות הבלמים, עדיין, מדובר ברכב מהיר ויכולתי, שיספק חוויית נהיגה וקצב מרשים ומספק עבור הרוב המכריע של נהגי ה-G6.
אקספנג G6 – מסכמים
אקספנג G6 מציג חבילת ערך אטרקטיבית. העיצובים החיצוני והפנימי מוצלחים, החומרים טובים והתחושה יוקרתית.
יש כאן מנוע יכולתי והדגם מהנה לנהיגה. כבר מגרסת הכניסה תקבלו חבילת אבזור מרשימה ועשירה, לרבות טכנולוגיה מתקדמת של בטיחות אקטיבית וניטור סביבתי.
מעבר לכך, מרכב מרווח, גם ליושבים מאחור וגם בתא המטען הופכים אותו לדגם משפחתי פרקטי. גם הטווח הריאלי שמספקת הסוללה הגדולה שכאן יעיל, וימעיט את חרדות הטווח שמאפיינות חלק מבעלי כלי רכב חשמליים.
בצד הפחות, הייתי שמח אם הרכב היה נצמד מעט פחות לצו האופנה של מסך גדול שמתפעל את כל הרכב, היעדרו של כיסוי לחלון הגג הוא חיסרון במדינות חמות כמו ישראל, כך גם פתרון אחסון בסיסי כמו תא כפפות שנעדר מהמפרט.
ובשורה התחתונה, שנותנת מענה לשאלה איתה פתחתי את המבחן - לפי כמות המסירות של הדגם בישראל, העומדת על כמה אלפי יחידות תוך כשלושה חודשי שיווק בלבד, ניכר כי הקהל הישראלי סבור שהתשובה לכך חיובית, הרבה בזכות תמחור נכון של הדגם.
XPENG G6 Longe Range
מחיר (₪) | 224,990 |
אורך (מ') | 4.753 |
רוחב (מ') | 1.92 |
גובה (מ') | 1.65 |
בסיס גלגלים (מ') | 2.89 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,100 |
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל') | 571 / 1,374 |
מרווח גחון (ס"מ) | 14.3 |
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן) | 570 / 470-510 |
הספק מנוע (כ"ס) | 286 |
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') | 6.7 |
קיבולת סוללה ברוטו (קווט"ש) | 91.4 |
משך טעינה ביתית AC (5%-100%)(דק') | 570 |
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק) | 20 |
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש) | 280 / 11 |
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 7 / 150,000 |
משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה) (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) | 8 / 160,000 |