אלפא רומיאו טונאלה (Tonale) - השקה

אלפא רומיאו טונאלה (Tonale) - השקה
אלפא רומיאו טונאלה. תמונות באדיבות היצרן

סמלת, יבואנית אלפא רומיאו בישראל, השיקה אתמול את ה-TONALE, רכב פנאי חדש בקטגוריית C-SUV, שלראשונה מגיע עם מערכת היברידית קלה (Mild Hybrid), ובהמשך גם גרסת ביצועים עם מערכת היברידית נטענת (PHEV). עם הטונאלה מתכנן היבואן למשוך קהל לקוחות חדש למותג, בעיקר בעזרת הגרסאות הבכירות שלו, כשהוא מסתכל למתחרים כמו ב.מ.וו X1 ואאודיQ3 בלבן שבעיניים. חזרנו מההשקה עם הפרטים.

טל אבן | 19/07/22

אלפא רומיאו טונאלה, שהגיע לישראל היישר מווארזה שבאיטליה, מסמל את השינוי הגדול העובר על המותג. הטונאלה הוא אבן הדרך הראשונה בתהליך "אפס לאפס", במסגרתו תהפוך אלפא רומיאו ליצרנית הרכב הראשונה בעולם שתעבור מייצור 0 כלי רכב חשמליים ל-0 פליטות מזהמים תוך 5 שנים.

כן צוין כי הנהלת היצרן מתחייבת להציג דגם חדש מטעמה מדי שנה.

מדובר ברכב מקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV), עם מידות של 4.528 מ' לאורך, 1.835 מ' לרוחב, הגובה עומד על 1.6 מ' ובסיס הגלגלים בן 2.636 מ'.

נפח תא המטען עומד על 500 ליטרים מכובדים.

גרסאות הטונאלה מגיעות עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, שנוצר כדי להבטיח אחיזת כביש טובה ורמת בטיחות גבוהה.

כל דגמי הטונאלה מגיעים עם מבחר מנועי טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים (4 צילינדרים) ובהספק של 130 כ"ס (Sprint), או בהספק של 160 כ"ס ( Ti ו-Veloce), עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, ומנוע חשמלי בן 48 וולט המוסיף מטעמו הספק של 20 כ"ס.

הזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 9.6 ו-8.8 שניות בהתאמה.
בנוסף, קיימת גרסת ביצועים בעלת מערכת היברידית נטענת אשר צפויה להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה.

בגרסה האחרונה הביצועים מדברים על 275 כוחות סוס, תאוצה למאה קמ"ש תוך 6.2 שניות וטווח נסיעה חשמלי מקסימלי בן 60 ק"מ.

הטונאלה מגיע עם מאפיינים ספורטיביים כפקדי העברת הילוכים העשויים אלומיניום על גלגל ההגה וקליפרים קבועים צבועים באדום (שניהם רק ברמות הגימור הבכירות) ומערכת ה-  DNA לבחירת מצב הנהיגה.

סעיף הבטיחות מדבר על 5 כוכבי בטיחות, במבחני ריסוק של EURO NCAP, מגביל מהירות עם זיהוי תמרורי תנועה, מניעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור עייפות נהג, התרעה על שכחת ילד ברכב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת מרכוז נתיב וסיוע בפקקים (פרט לדגם Sprint)

 

האבזור החיצוני כולל חישוקי "18 (ל- TI & Sprint) או "20 (Speciale & Veloce), תאורת LED  מלאה, תאורת יום LED ייחודית בעיצוב " Triple U " (פרט ל-Sprint), פנסי חזית Matrix LED  אדפטיביים (פרט ל-Sprint) ודלת תא מטען חשמלית (פרט ל-Sprint).

האבזור הפנימי כולל חיבורי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים, מסך מולטימדיה "10.25, לוח מחוונים דיגיטלי ''12.3, מושבים קדמיים חשמליים בעלי אוורור וחימום (פרט ל-Sprint, אופציה ב- Speciale), פתחי מיזוג למושב האחורי, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אמביינט בעלת 5 גוונים (פרט ל-Sprint), מערכת שמע בת 14 רמקולים מבית הרמן קרדון (פרט ל-Sprint , אופציה ב- Speciale), Alfa Active suspension – בולמי זעזועים בשליטה אלקטרונית (Veloce), ובלמי BREMBO אדום עם קאליפרים קבועים מלפנים.

תמחור הדגמים השונים עומד על 229,000 ₪ לדגם ה- Sprint, 249,000 ₪ לדגם Speciale וגם לדגם הראשוני שהגיע ארצה, First edition, ממנו הגיעו כ-30 יחידות והן הראשונות שתוצענה לשיווק מיידי לקהל הרוכשים בשלב הראשון, דרך  269,000 ₪ לדגם TI ועד 289,000 ₪ לדגם Veloce.

מחירו של הדגם הבכיר והספורטיבי בחבורה, הפלאג אין, טרם נקבע.

בספטמבר צפויים להגיע משלוחים ראשונים של מרבית רמות הגימור, כשהיבואן צופה מכירות של כ-500 עד 700 יחידות לשנה מהדגם, שהם כ-8 עד 10 אחוזים מכלל סגמנט ה-C-SUV היוקרתי.

מנכ"ל קבוצת סמלת, שי פלדמן: "הטונאלה החדשה של אלפא רומיאו היא רכב  SUV MILD HYBRID המביא חדשנות טכנולוגית ועיצובית ברמות הגבוהות ביותר, לצד חווית נהיגה  ברכבי הספורט-יוקרה של אלפא רומיאו. כמותג שתפיסת עולמו היא סביב חווית עיצוב איטלקית אלפא רומיאו טונאלה היא המשכיות ישירה למורשת ולהיסטוריה של המותג יחד עם הקפיצה הטכנולוגית לה מצפים הנהגים היום".