אורה ORA 07 במבחן דרכים

אחרי דגם "הפאנקי קאט", לימים ה-03, שחשף עיצוב רענן ומחייך, הציג היצרן הסיני הצעיר את דגם ה-07, מכונית סדאן גדולה ומרהיבה, שניחנה אף היא בעיצוב רטרו ייחודי. פגשנו אותה למבחן דרכים.

טל אבן | 28/07/24
אורה ORA 07 במבחן דרכים
אורה ORA 07. צילום תמונות: טל אבן

אורה ORA 07 – רקע

אורה, מותג של מכוניות חשמליות BEV, נוסד בשנת 2018, כחלק מקונצרן גרייט וול (GWM–Great Wall Motor). דגם הפאנקי קאט 03 נבחן אצלנו בעבר.

לפי היצרן, ORA הוא קיצור של Open, Reliable & Alternative, ורומז על מטרה לספק מכוניות שונות בעיקר- כאלטרנטיבה להיצע הגדול שיש מסביב.

דגם ה-07 מוכר בעולם בכמה כינויים נוספים, ביניהם Lightning Cat, גם הוא מ"סדרת החתולים" של אורה, ומייד נגלה שמייד לאחר הפעלת הרכב, לוח המחוונים המרהיב מתכתב עם צג המולטימדיה, ובהמשך מתרחשת אנימציה של חיות, ביניהן של חתולים.

אם תקשיבו היטב, אולי גם תשימו לב ליללת החתול החלושה שמסיימת את המופע הקצר; אני לא יודע לגבי המבוגרים שבין הנוסעים, את הקטנים שבחבורה העניין הזה קונה כבר מהרגע הראשון.

 אורה ORA 07

אורה ORA 07 – עיצוב חיצוני, מידות

בשל ריבוי מותגים בענף הרכב, היצרנים השונים עושים מאמצים לא מבוטלים כדי ליצור ייחוד ושונות לדגמים שלהם, ובעיקר בידול. בנוסף, הם משקיעים מאמצים גדולים לשם יצירת "אפקט וואוו" או אקס פקטור אם תרצו, על מנת שדגמיהם ייצרבו טוב יותר בתודעת הלקוח הפוטנציאלי, וייצרו אצלו את הנחשקות הרצויה לשם רכישה.

כתוצאה מכך, תמצאו עיצובים מרהיבים, תאי נוסעים עם פיצ'רים ייחודיים כמו מסכים מסתובבים, אנימציות מיוחדות ותפעול קולי על ידי רובוטים קטנים וידידותיים להפליא.

מעצבי האורה 07 לא שונים בתפיסתם, והם אכן יצרו מכונית מרהיבה ובעלת מראה ייחודי, המשדר גם הרבה רטרו, וניכר ששאבו לא מעט השראה ממותגים אחרים, בעיקר ממותגי-על אירופאיים אקזוטיים.

החזית עגלגלה, עם מכסה מנוע משתפל מטה, הפנסים עגולים ובהם חישוקי לד, המשובצים בכנפיים קדמיות רחבות ומוגבהות, הנראות היטב גם ממושב הנהג; מתחת להם פגוש נטול שבכה ועליו טקסטורות מעוצבות.

המראה מאד "פורשאי" של פעם וקצת "חיפושי" אם תרצו, וקשה שלא לקבל אסוציאציה ישירה ל-911 או לפנאמרה של פורשה מהדורות הוותיקים. גם מבטי העוברים והשבים צועקים את זה, תוך שעיניהם ממהרות לבחון את הלוגו הפחות מוכר שבחזית.

 אורה ORA 07 - מבט קדמי

 אורה ORA 07 - מבט צד

מהצד ידיות נשלפות באלכסון לדלתות, חישוקי 18" נאים, האף העגלגל שמזכיר מכאן דווקא כמה מדגמי אינפיניטי, קורות דקיקות בשחור ובכרום, וחלק אחורי ייחודי במראה פאסט-בק, הכולל גם ספוילר גדול הנשלף לפי דרישה או לפי מהירות.

גם מאחור העיצוב עגלגל, קצת כמו של מכוניות מפעם, מכסה תא המטען ממשיך בקו אחד עם החלון האחורי, שמסתיים רק במרכז תקרת ה-07, מה שמקנה תקרה שקופה לחלוטין כמעט ליושבים מאחור. חבל שאין כיסוי פנימי לגג השקוף.

המראה שכאן בסגנון רטרו, עם יחידות תאורה שמזכירות לא רק את אלה המותקנות ברכבי בנטלי, אלא גם רכבי רטרו אמיתיים בסגנון של המרקיורי 50' ששירתה את סטאלון בסרט "קוברה".

כיתובי ORA ו- GWM מתנוססים כאן בגאון, לצד קוד הדגם 07 וציור סמל הפלאג החשמלי ההכרחי.

העיצוב כולו מרהיב, מיוחד ודי הרמוני, ובעיקר מסקרן, ומסתיר את מימדי הרכב המאד לא קטנים- 4.87 מ' לאורך, 1.86 מ' לרוחב ומטר וחצי לגובה. בסיס הגלגלים נדיב אף הוא, עם 2.87 מ'.

באופן תמוה, ישנה אפשרות לבחור בין 2 צבעים חיצוניים בלבד – אפור מטאלי ולבן. גם בתא הנוסעים ישנם 2 צבעים לבחירה – חום ושחור.    

 אורה ORA 07 - מבט אחורי אורה ORA 07 - מבט אחורי

אורה ORA 07 – עיצוב פנימי, חומרים, הנדסת אנוש

נכנסים פנימה והמאמץ העיצובי ממשיך גם כאן. לוח המחוונים הדיגיטלי מחולק ל-3 עיגולים עמוקים המשתלבים זה בזה, גם כאן, מזכיר עד מאד עיצובים מפורשה.

הקונסולה המרכזית הצפה יפיפייה, עליה כמה כפתורי גלגל פיזיים החיוניים עד מאד לתפעול מהיר של בקרת האקלים ותוכניות הנהיגה בעיקר, יש כאן עיצוב דמוי קרבון, והשראה ישירה מאקזוטיקה מוטורית כמו פרארי ובוגאטי.

מתחת לקונסולה יש חלל גדול לאחסון, שקעי טעינה וקישוריות סלולרית. נעדר מכאן, וחבל, כפתור פשוט לתפעול הווליום, וישנו רק אחד שייקח אותך לכיוון דרך המסך. הכפתור הייעודי לווליום על גבי ההגה מתפקד ככזה כל עוד הוא לא במצב של דפדוף בין תפריטי המידע בלוח המחוונים.   

מעליה מסך צף בגודל 12.3". הוא אינטואיטיבי לשימוש, רק שעם חיבור אוטומטי לאנדרואיד אוטו או האפל קארפליי האלחוטיים שבו, גם לחיצה על כפתור ORA לא תמיד מאפשרת לך גישה ישירה לתפריטי המסך של הרכב, בטח לא באופן מהיר. גם הזרמת המוזיקה דרך אלה לעיתים נתקלת בתקיעה של השיר או באתחולים תכופים של החיבור.

בחלק האחורי של הקונסולה הראשית מחזיק לכוס בודדה, פתח להנחת הטלפון ולטעינה אלחוטית שלו (שלא תמיד התאפשרה מסיבה כלשהי), ותא אחסון עם פתיחת 2 חצאי המכסה, שלעיתים נפתחים בשוגג כשמניחים את המרפק על כפתור הפתיחה שלהם.

המושבים נאים מאד ותומכים והם עוטים חומר דמוי עור נעים. החומרים שכאן טובים מאד וברובם יוקרתיים למגע, כולל בדיפוני הדלתות ובמשטחים השונים מסביב; גם על הדש-בורד ישנה הקפדה על חומרים משובחים, קווי תפירה ופסי ניקל מסוגננים.

 אורה ORA 07 - פנים הרכב אורה ORA 07 - לוח מחוונים אורה ORA 07 - פנים הרכב

---     

מאחור מרווח נדיב ליושבים, במיוחד לברכיים. הגבוהים שבחבורה יכולים להרגיש היכן מתחילה תקרת הרכב; יש כאן יציאות מיזוג, שקעי טעינה, והמושבים עצמם נאים ונוחים. מעליהם כאמור גג שקוף מלבני ומאחוריו כמעט חצי מהגג מחובר לחלון האחורי עם תמונה פנורמית לשמיים.

 אורה ORA 07 - מושב אחורי

תא המטען עמוק יחסית ונפחו לא גדול באופן יחסי לקטגוריה (333 ליטרים). פתח ההטענה לא גבוה, כרגיל ברכב סדאן ללא דלת חמישית. סף ההטענה גבוה יחסית וגם המפתח לא רחב במיוחד. תא המטען הזה נועד יותר למזוודות הטרולי של איש העסקים, פחות לציוד מלא למשפחה המטיילת.

 אורה ORA 07 - תא מטען

אורה ORA 07 – אבזור, מחיר

דגם ה-07 מציע בארץ 2 רמות גימור – Pure שמחירה 199,900 ₪, והבכירה, זו שאיתנו כאן במבחן, Pro, שמחירה 224,900 ₪.

מעבר למה שתואר עד כה, דגם הכניסה כולל כניסה והפעלה ללא מפתח, מצלמות 360, בורר מצבי נהיגה, חימום להגה, תאורת אווירה צבעונית וקבועה או קצבית, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, זיהוי קולי וחנייה אוטומטית.

הדגם הבכיר מוסיף את הספוילר החשמלי מאחור, תצוגה עילית, חימום גם למושבים האחוריים הקיצוניים, המושבים הקדמיים מקבלים כאן אוורור ועיסוי, פתיחה חשמלית של תא המטען ומערכת הסאונד משודרגת, מבית Infinity עם 11 רמקולים.

 אורה ORA 07 - פנים הרכב

אורה ORA 07 – בטיחות

אורה 07 מקבלת ציון בטיחות מלא ומרשים של 8 מתוך 8, ובעצם יש כאן את כל מערכות הבטיחות הנפוצות שיש לתעשייה להציע, וכאן הן פועלות באמצעות 28 חיישנים ומצלמות:

7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקוני היגוי, שמירה ומרכוז בנתיב, בקרה על שכחת ילדים, שליטה באור גבוה, זיהוי שטח מת, בלימת חירום אוטונומית גם לאחור ובפני הולכי רגל ודו גלגלי ועוד. 

יצוין שמערכת השמירה על הנתיב עובדת לעיתים בהיפר, וממש נלחמת עם הנהג, קרה שהיא אף ניסתה לשמור על נתיב גם לאחר הפעלת איתות המצביע על רצון לעבור נתיב.

גם כאן, כמו בחלק מנושאי תפעול המסך והקישוריות לאנדרואיד ואפל שתוארו, כנראה שעדכוני תוכנה עתידיים יעדנו את פעולת המערכות.

 אורה ORA 07 - פנים הרכב

אורה ORA 07 – מנוע, הנעה וצריכת חשמל

לרשות ה-07 מנוע חשמלי בעל הספק של 204 כ"ס ומומנט בן 34.7 קג"מ. ההנעה קדמית והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 8.2 שניות.

עם קיבולת סוללה של 86 קווט"ש (67 קווט"ש בדגם הכניסה), היצרן מצהיר על טווח בין טעינות העומד על 570 ק"מ.

בתנאי המבחן המגוונים סיימה האורה 07 עם טווח ריאלי ממוצע של 440 ק"מ. אנשי היבואן יודעים להגיד שבשימוש עדין במיוחד הם הצליחו להוציא מהסוללה טווח של 530 ק"מ, וכרגיל ברכב חשמלי, הרבה תלוי באופי השימוש, בעומס על הדוושה הימנית, בתנאי מזג האוויר ובכבישים בהם אתם נוסעים.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

אורה ORA 07 – נוסעים

המנוע מופעל על ידי דריכה על הבלם. הכיבוי יתבצע באמצעות כפתור הנמצא במקום מקורי – בתקרת הרכב, ליד תאורת הפנים.

את הנוסעים תקבל כאמור אנימציה חביבה וילדותית משהו, ואחריה נשלב ל-D, במוט ההילוכים הנמצא מימין להגה בסגנון מרצדס, וזה נוח.

אחד הפיצ'רים שכאן, הוא שהרכב לא ישחרר את בלם היד ולא יזוז כלל, אם חגורות הבטיחות לא מהודקות לאבזם.

את זה גיליתי בצורה הקשה, בתמרון לאחור אל עבר חנייה, שם שחררתי את החגורה, והרכב פשוט סירב לנוע קדימה או אחורה, מה שאילץ אותי להתנצל בפני הנהגת החביבה והסבלנית שלא הבינה למה אני מתעקש לחסום באלכסון את כל הנתיב למשך שניות ארוכות; זה אולי פיצ'ר שנועד להיות בטיחותי, רק שהוא פועל הרבה מעבר לרצוי, תוך רצון לחנך את הנהג, במאמץ שאינו מתכתב עם שימוש יום יומי ברכב.

דריכה ראשונית על המצערת מגלה תגובה נחושה וזינוק לפנים, המרגיש נמרץ מכפי שניתן לנחש אחרי שעוברים על מפרט הנתונים, גם במצב חיסכון או רגיל.

בעיר מגלים מתלים שמגיבים בנוקשות משהו במעבר מעל למכשולים, וגם ניתן לשמוע את פעולתם, שלעיתים נשמעת כמעין חבטה לא נעימה. הנוחות הכללית נפגעת עקב כך.

עיצוב המרכב מחייב אתכם להשתמש לא מעט במצלמות ובסוללת החיישנים סביב, כדי להתגבר על מגבלות הראות החוצה מזוויות מסוימות, בעיקר לאחור; בידוד הרעשים כאן טוב למדי.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

ביציאה מהעיר הנוחות משתפרת, אך עדיין אינה מהרכות שפגשנו בקרב מתחרות. שיוט רגוע בכביש מתנהל בנוחות, שיבושים או גלים בכביש יכולים להוציא את האורה מעט משלוותה.  

כאן מגלים כי למנוע יכולות האצה ועקיפה מספקות בהחלט, ובכל שלב גילינו שיש לנו מספיק כוח כדי לסיים את המשימה בבטחה.

מעבר לכך, ניתן להוסיף רעשי מנוע מדומים לפי 3 סגנונות שונים. אני חייב להודות שלראשונה נתתי לאלקטרוניקה מעט "לעבוד עליי", ולמרות שהסאונד מגיע מרמקולים ולא מאגזוזים – הוא נחמד למדי ומוסיף לאווירה, במיוחד בהאצות חזקות או עקיפות.

בכביש המתפתל ההגה קל, הוא לא נותן היזון חוזר באופן מדויק, המשקל על הציר בקדמי בפניות רב, וישנה נטייה לתת היגוי, וכמו רבות מהמכוניות החשמליות- הן מהירות באופן מספק בקו הישר, אבל לא ממש מפתות אותך להתקיל איתן פיתולים, אך מלכתחילה, בסגמנט הזה – לא הרבה באמת ינסו לאתגר שם את ה-07 ואת עצמם.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

אורה ORA 07 – מסכמים

לאורה 07 יש ייחוד שמתחיל בעיצוב החיצוני והפנימי, ובניגוד לרכבים אחרים בסגמנט שעוצבו באופן עתידני, כוחני וספורטיבי- כמו ה-BYD סיל, הטסלה 3 או היונדאי איוניק 6, לאורה יש קסם במראה הרטרו המחייך והמיוחד שלה, והיא מעדיפה להתחרות באולימפיאדה בקטגוריית השחייה הצורנית ולא ב-100 מטר גב.

מעבר לכך, היא מאובזרת כהלכה, החומרים של תא הנוסעים איכותיים, המנוע מניב ביצועים מספקים לחלוטין, היא בטיחותית לעילא, מרווחת וגם הטווח הריאלי שהיא מציגה נאה עד מאד.

בצד הפחות, נגלה שחלק ממערכות הבטיחות האקטיביות פועלות בהיפר, המתלים יכולים היו לשכך יותר טוב את פגעי הכביש, הצימוד למכשיר הסלולרי לא תמיד חלק ורציף, ותא המטען לא ממש גדול לצרכים של המשפחה המטיילת.

ובסך הכל, למי שעיצוב וסטייל עומדים בראש סדר העדיפויות, זו בהחלט המשפחתית/ מנהלים סדאן החשמלית שאתם צריכים לבדוק.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

ORA 07 PRO PLUS

מחיר (₪)224,900
אורך (מ')4.871
רוחב (מ')1.862
גובה (מ')1.50
בסיס גלגלים (מ')2.87
משקל עצמי (ק"ג)2,065
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')333 / 1,045
מרווח גחון (ס"מ)12.5
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן)570 / 440
הספק מנוע (כ"ס)204
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')8.2
קיבולת סוללה (קווט"ש)86
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק')362
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק)43
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)75 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)5 / ללא הגבלה

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 160,000

 

אורה ORA 07 – רקע

אורה, מותג של מכוניות חשמליות BEV, נוסד בשנת 2018, כחלק מקונצרן גרייט וול (GWM–Great Wall Motor). דגם הפאנקי קאט 03 נבחן אצלנו בעבר.

לפי היצרן, ORA הוא קיצור של Open, Reliable & Alternative, ורומז על מטרה לספק מכוניות שונות בעיקר- כאלטרנטיבה להיצע הגדול שיש מסביב.

דגם ה-07 מוכר בעולם בכמה כינויים נוספים, ביניהם Lightning Cat, גם הוא מ"סדרת החתולים" של אורה, ומייד נגלה שמייד לאחר הפעלת הרכב, לוח המחוונים המרהיב מתכתב עם צג המולטימדיה, ובהמשך מתרחשת אנימציה של חיות, ביניהן של חתולים.

אם תקשיבו היטב, אולי גם תשימו לב ליללת החתול החלושה שמסיימת את המופע הקצר; אני לא יודע לגבי המבוגרים שבין הנוסעים, את הקטנים שבחבורה העניין הזה קונה כבר מהרגע הראשון.

 אורה ORA 07

אורה ORA 07 – עיצוב חיצוני, מידות

בשל ריבוי מותגים בענף הרכב, היצרנים השונים עושים מאמצים לא מבוטלים כדי ליצור ייחוד ושונות לדגמים שלהם, ובעיקר בידול. בנוסף, הם משקיעים מאמצים גדולים לשם יצירת "אפקט וואוו" או אקס פקטור אם תרצו, על מנת שדגמיהם ייצרבו טוב יותר בתודעת הלקוח הפוטנציאלי, וייצרו אצלו את הנחשקות הרצויה לשם רכישה.

כתוצאה מכך, תמצאו עיצובים מרהיבים, תאי נוסעים עם פיצ'רים ייחודיים כמו מסכים מסתובבים, אנימציות מיוחדות ותפעול קולי על ידי רובוטים קטנים וידידותיים להפליא.

מעצבי האורה 07 לא שונים בתפיסתם, והם אכן יצרו מכונית מרהיבה ובעלת מראה ייחודי, המשדר גם הרבה רטרו, וניכר ששאבו לא מעט השראה ממותגים אחרים, בעיקר ממותגי-על אירופאיים אקזוטיים.

החזית עגלגלה, עם מכסה מנוע משתפל מטה, הפנסים עגולים ובהם חישוקי לד, המשובצים בכנפיים קדמיות רחבות ומוגבהות, הנראות היטב גם ממושב הנהג; מתחת להם פגוש נטול שבכה ועליו טקסטורות מעוצבות.

המראה מאד "פורשאי" של פעם וקצת "חיפושי" אם תרצו, וקשה שלא לקבל אסוציאציה ישירה ל-911 או לפנאמרה של פורשה מהדורות הוותיקים. גם מבטי העוברים והשבים צועקים את זה, תוך שעיניהם ממהרות לבחון את הלוגו הפחות מוכר שבחזית.

 אורה ORA 07 - מבט קדמי

 אורה ORA 07 - מבט צד

מהצד ידיות נשלפות באלכסון לדלתות, חישוקי 18" נאים, האף העגלגל שמזכיר מכאן דווקא כמה מדגמי אינפיניטי, קורות דקיקות בשחור ובכרום, וחלק אחורי ייחודי במראה פאסט-בק, הכולל גם ספוילר גדול הנשלף לפי דרישה או לפי מהירות.

גם מאחור העיצוב עגלגל, קצת כמו של מכוניות מפעם, מכסה תא המטען ממשיך בקו אחד עם החלון האחורי, שמסתיים רק במרכז תקרת ה-07, מה שמקנה תקרה שקופה לחלוטין כמעט ליושבים מאחור. חבל שאין כיסוי פנימי לגג השקוף.

המראה שכאן בסגנון רטרו, עם יחידות תאורה שמזכירות לא רק את אלה המותקנות ברכבי בנטלי, אלא גם רכבי רטרו אמיתיים בסגנון של המרקיורי 50' ששירתה את סטאלון בסרט "קוברה".

כיתובי ORA ו- GWM מתנוססים כאן בגאון, לצד קוד הדגם 07 וציור סמל הפלאג החשמלי ההכרחי.

העיצוב כולו מרהיב, מיוחד ודי הרמוני, ובעיקר מסקרן, ומסתיר את מימדי הרכב המאד לא קטנים- 4.87 מ' לאורך, 1.86 מ' לרוחב ומטר וחצי לגובה. בסיס הגלגלים נדיב אף הוא, עם 2.87 מ'.

באופן תמוה, ישנה אפשרות לבחור בין 2 צבעים חיצוניים בלבד – אפור מטאלי ולבן. גם בתא הנוסעים ישנם 2 צבעים לבחירה – חום ושחור.    

 אורה ORA 07 - מבט אחורי אורה ORA 07 - מבט אחורי

אורה ORA 07 – עיצוב פנימי, חומרים, הנדסת אנוש

נכנסים פנימה והמאמץ העיצובי ממשיך גם כאן. לוח המחוונים הדיגיטלי מחולק ל-3 עיגולים עמוקים המשתלבים זה בזה, גם כאן, מזכיר עד מאד עיצובים מפורשה.

הקונסולה המרכזית הצפה יפיפייה, עליה כמה כפתורי גלגל פיזיים החיוניים עד מאד לתפעול מהיר של בקרת האקלים ותוכניות הנהיגה בעיקר, יש כאן עיצוב דמוי קרבון, והשראה ישירה מאקזוטיקה מוטורית כמו פרארי ובוגאטי.

מתחת לקונסולה יש חלל גדול לאחסון, שקעי טעינה וקישוריות סלולרית. נעדר מכאן, וחבל, כפתור פשוט לתפעול הווליום, וישנו רק אחד שייקח אותך לכיוון דרך המסך. הכפתור הייעודי לווליום על גבי ההגה מתפקד ככזה כל עוד הוא לא במצב של דפדוף בין תפריטי המידע בלוח המחוונים.   

מעליה מסך צף בגודל 12.3". הוא אינטואיטיבי לשימוש, רק שעם חיבור אוטומטי לאנדרואיד אוטו או האפל קארפליי האלחוטיים שבו, גם לחיצה על כפתור ORA לא תמיד מאפשרת לך גישה ישירה לתפריטי המסך של הרכב, בטח לא באופן מהיר. גם הזרמת המוזיקה דרך אלה לעיתים נתקלת בתקיעה של השיר או באתחולים תכופים של החיבור.

בחלק האחורי של הקונסולה הראשית מחזיק לכוס בודדה, פתח להנחת הטלפון ולטעינה אלחוטית שלו (שלא תמיד התאפשרה מסיבה כלשהי), ותא אחסון עם פתיחת 2 חצאי המכסה, שלעיתים נפתחים בשוגג כשמניחים את המרפק על כפתור הפתיחה שלהם.

המושבים נאים מאד ותומכים והם עוטים חומר דמוי עור נעים. החומרים שכאן טובים מאד וברובם יוקרתיים למגע, כולל בדיפוני הדלתות ובמשטחים השונים מסביב; גם על הדש-בורד ישנה הקפדה על חומרים משובחים, קווי תפירה ופסי ניקל מסוגננים.

 אורה ORA 07 - פנים הרכב אורה ORA 07 - לוח מחוונים אורה ORA 07 - פנים הרכב

---     

מאחור מרווח נדיב ליושבים, במיוחד לברכיים. הגבוהים שבחבורה יכולים להרגיש היכן מתחילה תקרת הרכב; יש כאן יציאות מיזוג, שקעי טעינה, והמושבים עצמם נאים ונוחים. מעליהם כאמור גג שקוף מלבני ומאחוריו כמעט חצי מהגג מחובר לחלון האחורי עם תמונה פנורמית לשמיים.

 אורה ORA 07 - מושב אחורי

תא המטען עמוק יחסית ונפחו לא גדול באופן יחסי לקטגוריה (333 ליטרים). פתח ההטענה לא גבוה, כרגיל ברכב סדאן ללא דלת חמישית. סף ההטענה גבוה יחסית וגם המפתח לא רחב במיוחד. תא המטען הזה נועד יותר למזוודות הטרולי של איש העסקים, פחות לציוד מלא למשפחה המטיילת.

 אורה ORA 07 - תא מטען

אורה ORA 07 – אבזור, מחיר

דגם ה-07 מציע בארץ 2 רמות גימור – Pure שמחירה 199,900 ₪, והבכירה, זו שאיתנו כאן במבחן, Pro, שמחירה 224,900 ₪.

מעבר למה שתואר עד כה, דגם הכניסה כולל כניסה והפעלה ללא מפתח, מצלמות 360, בורר מצבי נהיגה, חימום להגה, תאורת אווירה צבעונית וקבועה או קצבית, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, זיהוי קולי וחנייה אוטומטית.

הדגם הבכיר מוסיף את הספוילר החשמלי מאחור, תצוגה עילית, חימום גם למושבים האחוריים הקיצוניים, המושבים הקדמיים מקבלים כאן אוורור ועיסוי, פתיחה חשמלית של תא המטען ומערכת הסאונד משודרגת, מבית Infinity עם 11 רמקולים.

 אורה ORA 07 - פנים הרכב

אורה ORA 07 – בטיחות

אורה 07 מקבלת ציון בטיחות מלא ומרשים של 8 מתוך 8, ובעצם יש כאן את כל מערכות הבטיחות הנפוצות שיש לתעשייה להציע, וכאן הן פועלות באמצעות 28 חיישנים ומצלמות:

7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקוני היגוי, שמירה ומרכוז בנתיב, בקרה על שכחת ילדים, שליטה באור גבוה, זיהוי שטח מת, בלימת חירום אוטונומית גם לאחור ובפני הולכי רגל ודו גלגלי ועוד. 

יצוין שמערכת השמירה על הנתיב עובדת לעיתים בהיפר, וממש נלחמת עם הנהג, קרה שהיא אף ניסתה לשמור על נתיב גם לאחר הפעלת איתות המצביע על רצון לעבור נתיב.

גם כאן, כמו בחלק מנושאי תפעול המסך והקישוריות לאנדרואיד ואפל שתוארו, כנראה שעדכוני תוכנה עתידיים יעדנו את פעולת המערכות.

 אורה ORA 07 - פנים הרכב

אורה ORA 07 – מנוע, הנעה וצריכת חשמל

לרשות ה-07 מנוע חשמלי בעל הספק של 204 כ"ס ומומנט בן 34.7 קג"מ. ההנעה קדמית והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 8.2 שניות.

עם קיבולת סוללה של 86 קווט"ש (67 קווט"ש בדגם הכניסה), היצרן מצהיר על טווח בין טעינות העומד על 570 ק"מ.

בתנאי המבחן המגוונים סיימה האורה 07 עם טווח ריאלי ממוצע של 440 ק"מ. אנשי היבואן יודעים להגיד שבשימוש עדין במיוחד הם הצליחו להוציא מהסוללה טווח של 530 ק"מ, וכרגיל ברכב חשמלי, הרבה תלוי באופי השימוש, בעומס על הדוושה הימנית, בתנאי מזג האוויר ובכבישים בהם אתם נוסעים.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

אורה ORA 07 – נוסעים

המנוע מופעל על ידי דריכה על הבלם. הכיבוי יתבצע באמצעות כפתור הנמצא במקום מקורי – בתקרת הרכב, ליד תאורת הפנים.

את הנוסעים תקבל כאמור אנימציה חביבה וילדותית משהו, ואחריה נשלב ל-D, במוט ההילוכים הנמצא מימין להגה בסגנון מרצדס, וזה נוח.

אחד הפיצ'רים שכאן, הוא שהרכב לא ישחרר את בלם היד ולא יזוז כלל, אם חגורות הבטיחות לא מהודקות לאבזם.

את זה גיליתי בצורה הקשה, בתמרון לאחור אל עבר חנייה, שם שחררתי את החגורה, והרכב פשוט סירב לנוע קדימה או אחורה, מה שאילץ אותי להתנצל בפני הנהגת החביבה והסבלנית שלא הבינה למה אני מתעקש לחסום באלכסון את כל הנתיב למשך שניות ארוכות; זה אולי פיצ'ר שנועד להיות בטיחותי, רק שהוא פועל הרבה מעבר לרצוי, תוך רצון לחנך את הנהג, במאמץ שאינו מתכתב עם שימוש יום יומי ברכב.

דריכה ראשונית על המצערת מגלה תגובה נחושה וזינוק לפנים, המרגיש נמרץ מכפי שניתן לנחש אחרי שעוברים על מפרט הנתונים, גם במצב חיסכון או רגיל.

בעיר מגלים מתלים שמגיבים בנוקשות משהו במעבר מעל למכשולים, וגם ניתן לשמוע את פעולתם, שלעיתים נשמעת כמעין חבטה לא נעימה. הנוחות הכללית נפגעת עקב כך.

עיצוב המרכב מחייב אתכם להשתמש לא מעט במצלמות ובסוללת החיישנים סביב, כדי להתגבר על מגבלות הראות החוצה מזוויות מסוימות, בעיקר לאחור; בידוד הרעשים כאן טוב למדי.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

ביציאה מהעיר הנוחות משתפרת, אך עדיין אינה מהרכות שפגשנו בקרב מתחרות. שיוט רגוע בכביש מתנהל בנוחות, שיבושים או גלים בכביש יכולים להוציא את האורה מעט משלוותה.  

כאן מגלים כי למנוע יכולות האצה ועקיפה מספקות בהחלט, ובכל שלב גילינו שיש לנו מספיק כוח כדי לסיים את המשימה בבטחה.

מעבר לכך, ניתן להוסיף רעשי מנוע מדומים לפי 3 סגנונות שונים. אני חייב להודות שלראשונה נתתי לאלקטרוניקה מעט "לעבוד עליי", ולמרות שהסאונד מגיע מרמקולים ולא מאגזוזים – הוא נחמד למדי ומוסיף לאווירה, במיוחד בהאצות חזקות או עקיפות.

בכביש המתפתל ההגה קל, הוא לא נותן היזון חוזר באופן מדויק, המשקל על הציר בקדמי בפניות רב, וישנה נטייה לתת היגוי, וכמו רבות מהמכוניות החשמליות- הן מהירות באופן מספק בקו הישר, אבל לא ממש מפתות אותך להתקיל איתן פיתולים, אך מלכתחילה, בסגמנט הזה – לא הרבה באמת ינסו לאתגר שם את ה-07 ואת עצמם.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

אורה ORA 07 – מסכמים

לאורה 07 יש ייחוד שמתחיל בעיצוב החיצוני והפנימי, ובניגוד לרכבים אחרים בסגמנט שעוצבו באופן עתידני, כוחני וספורטיבי- כמו ה-BYD סיל, הטסלה 3 או היונדאי איוניק 6, לאורה יש קסם במראה הרטרו המחייך והמיוחד שלה, והיא מעדיפה להתחרות באולימפיאדה בקטגוריית השחייה הצורנית ולא ב-100 מטר גב.

מעבר לכך, היא מאובזרת כהלכה, החומרים של תא הנוסעים איכותיים, המנוע מניב ביצועים מספקים לחלוטין, היא בטיחותית לעילא, מרווחת וגם הטווח הריאלי שהיא מציגה נאה עד מאד.

בצד הפחות, נגלה שחלק ממערכות הבטיחות האקטיביות פועלות בהיפר, המתלים יכולים היו לשכך יותר טוב את פגעי הכביש, הצימוד למכשיר הסלולרי לא תמיד חלק ורציף, ותא המטען לא ממש גדול לצרכים של המשפחה המטיילת.

ובסך הכל, למי שעיצוב וסטייל עומדים בראש סדר העדיפויות, זו בהחלט המשפחתית/ מנהלים סדאן החשמלית שאתם צריכים לבדוק.

 אורה ORA 07 במבחן דרכים

ORA 07 PRO PLUS

מחיר (₪)224,900
אורך (מ')4.871
רוחב (מ')1.862
גובה (מ')1.50
בסיס גלגלים (מ')2.87
משקל עצמי (ק"ג)2,065
נפח תא מטען/ כשהמושבים האחוריים מקופלים (ל')333 / 1,045
מרווח גחון (ס"מ)12.5
טווח נסיעה לטעינה מלאה (ק"מ) (מוצהר/ ממוצע מבחן)570 / 440
הספק מנוע (כ"ס)204
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ')8.2
קיבולת סוללה (קווט"ש)86
משך טעינה ביתית AC (10%-80%)(דק')362
משך טעינה מהירה DC (10%-80%) (דק)43
קצב טעינה מקסימלית (מהיר DC/ ביתי AC) (קווט"ש)75 / 11
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)5 / ללא הגבלה

משך אחריות על מערכת חשמלית (סוללה)

(שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם)
8 / 160,000