יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל חושפת את דגמי שנת 2020

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל חושפת את דגמי שנת 2020
דגמי טויוטה החדשים במסיבת העיתונאים. ​קרדיט צילום:רונן טופלברג

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הציגה אתמול (ב') במסגרת מסיבת עיתונאים סיכום שנתי של מכירות, חשפה מספר דגמים חדשים מטעמה, כולל דגמי עתיד, וגם הסבירה כיצד לדעתה נראה העתיד התעבורתי העולמי, של טויוטה ובכלל. שבנו עם הפרטים

טל אבן | 12/02/20

2019 היוותה, מבחינת טויוטה, שנת שיא של מכירות ובה הוכתרה הקורולה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה זו ובעשור החולף כולו, כשהיבואן מציין שנכון לסוף שנת 2019, כ-75,000 כלי רכב היברידיים מתוצרת טויוטה מסתובבים על כבישי הארץ.   

היבואן ציין כי כמה שינויים שבוצעו בהגדרת הדגמים והתאמתם לשוק המקומי, סייעו לנתוני המכירות המרשימים שטויוטה מציגה.

אחד מהם הוא הטמעת מערכות בטיחות אוטונומיות במגוון הדגמים, כולל בגרסאות הכניסה.

דבר נוסף הוא התמקדות ברכבי פנאי, כמענה לטרנד הנוכחי, עם ה- C-HR החדש, הראב4 החדש, כמו גם ה- B-SUV (שיציג מרכב קומפקטי אך גבוה) והראב4 פלאג-אין הייבריד שיושקו בעתיד הקרוב.

שלדת ה-TNGA שמציגה בטיחות, קשיחות והנמכת מרכז הכובד, מוצגת במרבית רכבי היצרן.

כמו כן, התמקדות בטכנולוגיה היברידית מאפשרת ירידה של כרבע מהיקף פליטת Co2 לרכב. (מממוצע לרכב של 129 גרם לק"מ בשנת 2016 אל מול 99 גרם לק"מ בשנת 2019).

בהמשך סקרה טויוטה ונחשפו הדגמים החדשים של טויוטה בשנת 2020 בישראל:

  • ProAce סיטי, הרכב המסחרי הקומפקטי החדש של טויוטה מסמן את כניסתה לסגמנט בו לא הייתה פעילה עד היום, הרכב יוצע בתצורת 5 או 7 מושבים ועתיד להגיע לישראל ברבעון השני של 2020. 
  • קאמרי ההיברידית החדשה – מכונית המנהלים חוזרת לאחר תקופת היעדרות. הקאמרי החדשה מיוצרת ביפן, מצוידת במערכת היברידית מהדור הרביעי של טויוטה ומבוססת גם היא על שלדת ה-TNGA החדשה, הרכב יוצע בשתי רמות גימור (LE  / XLE), באבזור עשיר הכולל מערכת בטיחות אוטונומית מתקדמת, מערכת מולטימדיה מקורית תומכת עברית ועוד.
  • יאריס החדשה, הדור הבא של הדגם יושק בישראל בחציון השני של השנה ויהיה מבוסס אף הוא על שלדתTNGA  ועל הדור ה-4 של הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה.
  • ראב 4 הייבריד פלאג-אין, גרסה ראשונה נטענת לדגם ההיברידי של רכב הפנאי-שטח יצויד בשני מנועים חשמליים ובמנוע בנזין, המאפשר טווח נסיעה של עד 65 ק"מ בהנעה חשמלית.

  • קרדיט צילום: רונן טופלברג

במסגרת המפגש, דובר על הצפי למעבר עתידי משיווק ומכירה של כלי רכב לפרטיים, לניידות חכמה. 

רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של קבוצת יוניון:  "עולם התחבורה המשתנה מהווה עבורנו אתגר של פעם במאה שנה, אך אנו רואים זאת גם כהזדמנות. כקבוצה שתמיד הסתכלה קדימה ורחוק, הרחבנו מאוד את מנעד תחומי הפעילות שלנו בשנים האחרונות, וכיום אנו פועלים בארבעה ראשי חץ עסקיים בתחום הרכב: חדשנות בעולם הרכב המסורתי, פתרונות תחבורה חכמה, השקעות פיננסיות בטכנולוגיות באמצעות Union Tech Ventures ופתרונות שינוע לוגיסטי, תחום אשר צומח מאד עם התחזקות הקניות המקוונות. ארבעה ראשי החץ העסקיים מספקים לנו שפע של מנועי צמיחה ויכולת מצוינת לתת מענה מקיף למגוון הצרכים של הלקוחות בהווה ובעתיד." 

עוד הוסיף, כי "כחלק מאסטרטגיה לשינוי העמוק והרחב של טויוטה מיצרנית רכב לחברת ניידות לכל, תשיק יוניון מוטורס בחודשים הקרובים את מותג הניידות האירופאי החדש KINTO. 

תחת KINTO תספק טויוטה שירותי ניידות מגוונים לערים, ארגונים ולקוחות פרטיים והוא חלק משאיפתה של החברה לספק את כל סוגי השירותים הנוגעים לתעבורת אנשים ממקום למקום ברחבי העולם, והוא שואף להיות "מקיף ואמין", "פשוט וללא מאמץ" ו"בר קיימא." 

 

ארתור מטרנה, מנהל מכירות בכיר בטויוטה מוטור אירופה, התייחס גם הוא בהרחבה לנושא ההנעה החלופית: "ההצלחה של היום היא החזון של אתמול. בשנת 2019 חצינו באירופה את רף מיליון מכוניות היברידיות-חשמליות והשגנו נתח מכירות של 60% מכלל המכירות שלנו במערב אירופה ומרכז, שני הישגים מדהימים שהושגו בשווקים בירידה."

מטרנה התייחס בהרחבה לתמורות הגלובליות בענף: "תעשיית הרכב עוברת כיום את מהפכת CASE - Connected, Automous, Shared and Electric, כלומר קישוריות, אוטונומיות, שיתופיות וחישמול." הוא סקר את ההערכות של החברה בתחומים אלו וציין, בין היתר: "בעזרת פיתוח פלטפורמת ניידות עולמית, Toyota Connected, עם נוכחות כבר בבריטניה, ארה"ב ויפן וכן אפליקציית MyToyota שהושקה באירופה ובקרוב תושק בישראל, אנו בדרך להציע שירותים יותר מחוברים ומותאמים אישית ללקוחותינו". 

"בנוסף, בשנת 2016 הקימה טויוטה את מכון המחקר שלה כדי לחקור נהיגה אוטונומית מתקדמת ורובוטיקה וכבר בקיץ הקרוב יוכלו המשתתפים באולימפיאדת טוקיו 2020 לחוות אחד מפירות העבודה הזו באמצעות ה- e-Pallet, המספק ביטוי לפעילות הניידות כשירות שלנו." 

אנדרו חורש, מנכ"ל יוניון מוטורס, ציין כי ההישג המרשים ביותר בראייתו בשנת 2019 היה הזינוק העצום במכירת ההיברידיות: "יותר מ-70% מהמכירות שלנו כיום הן היברידיות. אני מדגיש זאת מפני שעובדה זו מראה כיצד טויוטה פועלת ומתבלטת על פני המתחרים באמצעות ניסיון רב וידע מקצועי בטכנולוגיות חשמליות". חורש הוסיף כי בחמש השנים הבאות טויוטה העולמית תשיק יותר מ-25 דגמים היברידיים חדשים או מעודכנים, תוסיף לפחות דגם פלאג- אין אחד מידי שנה ותשיק לפחות 10 מכוניות עם אפס פליטות." 

לפי חורש מערכת ההנעה המרכזית והנוחה ביותר לשימוש בשנים הקרובות תהיה המערכת ההיברידית. "הפתרון ההיברידי הוא זמין ונגיש, כפי שבא לידי ביטוי ביותר מ- 70% מהיקף המכירות שלנו, ועם נתון של אפס פליטות מזהמים בלמעלה מ- 80% מזמן הנהיגה העירונית, כמו למשל ביאריס החדשה, ולכן מדובר בפתרון המותאם ביותר עבור נסיעה בערים".