הסקר שמגלה את כל הסודות - מה חושב הנהג הישראלי על מוסכים ?

הסקר שמגלה את כל הסודות - מה חושב הנהג הישראלי על מוסכים ?

צפו בסיגל עוז, מנכ״לית גלגלים, פותחת את כנס איגוד המוסכים באילת ומגלה את כל מה שהנהגים הישראלים באמת חושבים על מוסכים. מוסכניקים – רוצים עוד לקוחות ולהבין איך משמרים אותם? זה בשבילכם!

galgalim | 29/12/19

פעילות זירת המסחר של גלגלים מוכרת לרובכם בתחום חלקי החילוף לרכב. במקביל, חברת גלגלים מתמקדת גם בעולמות הטיפולים לרכב, כשאנחנו רואים לנגד עינינו כמה מטרות - איך מגייסים למוסכים שלנו לקוחות חדשים המעוניינים בטיפול לרכב? ובשלב הבא, איך משמרים את אותם הלקוחות?

כדי לענות על השאלות האלה ובעצם להבין מהיסוד איזה תהליך עובר הנהג הישראלי במעמד בחירת מוסך לרכב שלו, החלטנו לבצע סקר באמצעות חברת ״מאגר מוחות״.
במסגרת הסקר דגמנו מעל 500 נהגים בעלי רכבים פרטיים מגיל 20 ומעלה ושאלנו אותם כמה שאלות. התוצאות מעניינות והתובנות לא פחות!

הנה כמה נתונים ששווה לכל מוסך להכיר:

כששאלנו את הנהג הישראלי מה הפרמטר החשוב בבחירת מוסך לטיפול ברכב, הופתענו לגלות כי רק 14% בחרו במחיר כפרמטר חשוב.
כמעט 80% בחרו בשקיפות ואמינות המוסך ואיכות הטיפול כפרמטרים עיקריים. 

בנוסף, רק 2% בחרו במיקום כערך חשוב בבחירת המוסך. מה שאומר שהלקוח הבא שלכם יסע מחוץ לאזור הגיאוגרפי שלו בשביל מוסך אמין ואיכותי.
הנתונים המפתיעים האלו שוברים סטיגמות שכולנו מכירים ובעצם דוחפים את כולנו לחשוב מחדש על איך כדאי לפנות ללקוחות חדשים? במה חשוב להתמקד ומה מדבר אליהם?

שאלה חשובה נוספת לנשאלי הסקר: כשאתם מגיעים למוסך, ממה אתם חוששים?
56% מהנשאלים דיווחו כי הם חוששים מעלות הטיפול.
כ - 38% בחרו במגוון סיבות נוספות.
רק 6% מהנהגים דיווחו שהם מגיעים למוסך ללא חששות.
סה״כ 94% מדווחים שהם מגיעים למוסך עם חששות.
הנתון המדהים הזה רק מחדד לנו שהנהג הישראלי עובר תהליך רגשי של קבלת החלטות במוסך, הוא מגיע כבר מהבית עם חשדנות וסקפטיות ומחובתנו להתייחס לזה.

זירת גלגלים היא כלי עבורכם, קהילת המוסכים. באמצעות שיתוף בהצעות מחיר, דירוגים וחוות דעת בזירה על הטיפול והשירות שלכם, אתם יכולים להפיג את חששות הלקוחות שלכם כבר מהבית, לייצר שקיפות ולבנות בסיס של אמון לקראת המפגש במוסך. הדרך שנסללת משם תהיה לכולם קלה יותר.

ועוד כמה תובנות חשובות:

  • כמעט 80% מהנשאלים דיווחו כי הם בוחרים מוסך על בסיס היכרות או המלצה.
  • 51% דיווחו כי במקרה של טיפולים תקופתיים לרכב, הם יבחרו במוסך מורשה של יבואן, לרוב אלה יהיו הנהגים הוותיקים יותר.
  • 53% מגיעים באופן קבוע לאותו המוסך.
  • 36% דיווחו כי הם יחליפו מוסך אם יקבלו הוזלה במחירי הטיפולים.
  • 36% הודו שנתקלו בפער בין המחיר שקיבלו לפני הכניסה למוסך למחיר בפועל, מרביתם טענו שהפער היה מוצדק , אך  40% לא הבינו ממה נוצר הפער ובעקבות כך, משנים את דעתם על המוסך.

לסיכום, אנחנו מבינים שקהל הנהגים הישראלי כיום מייחס חשיבות לשקיפות ואמינות המוסך על פני מחיר, עושה שיעורי בית לפני ההגעה למוסך וחשוב לו להרגיש שלא עובדים עליו. מדובר בקהל שבודק ומשווה מחירים, מעריך המלצות מהסביבה וחוות דעת.
 

נוכחות בזירה הדיגיטלית של גלגלים תאפשר לכם, המוסכים, להגיע לקהל לקוחות חדש באמצעות הצעות מחיר, חוות דעת ודירוגי הלקוחות שכבר מכירים אתכם. Win Win לכולם!

לצפייה בסרטון המלא: