תא הנהג הדיגיטלי של HARMAN

תא הנהג הדיגיטלי של HARMAN
תא הנהג הדיגיטלי של HARMAN, התמונות באדיבות "הרמן"

חברת HARMAN, חברה בת של סמסונג ויצרנית פתרונות תקשורת מתקדמים עבור תעשיית הרכב, ערכה מפגש טכנולוגי שנתי ראשון במעבדת הרכב שבהוד השרון, בו הציגה את פיתוחיה הטכנולוגיים במספר תחנות במקום, כשגולת הכותרת היא תא הנהג הדיגיטלי החדשני, שהושתל בדוגמנית המוטורית שברשותם, מזראטי גראן קבריו. קפצנו ולו לרגע קט אל עבר העתיד, להלן פירוט של עיקרי הפיתוחים המעניינים אליהם נחשפנו במקום

טל אבן | 12/06/19

אז מה צפוי בסביבת הנהג הדיגיטלית?

פלטפורמת הענן (HARMAN Ignite), מאפשרת לנהג לנהל מגוון פתרונות בתוך המכונית, מאבחון תקלות ועד ניהול פרופיל נהג בענן, במסגרת יחידת בקרה אחת.

מעבר לכך, הפרסונליזציה מאפשרת שילוב יישומי ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג) ויכולות IoT (אינטרנט של הדברים) כדי לקבל, לדוגמה, התראות על מצב הדרך והנחיות נסיעה בהתאם ובשילוב עם מיקום פגישות מהיומן האישי.

לרשות הנהג יעמוד סייען אישי קולי וויזואלי, העונה על צרכי הנהג והנוסעים. כך לדוגמה, אם לקוח מעוניין לרכוש פריט מאמזון במהלך הנסיעה, הסייען יעביר את הבקשה לאלקסה (העוזרת הקולית של אמזון) שממתינה בבית. אם הנהג רוצה לכבות את האורות בבית, הסייען יבקש מהעוזר הקולי של גוגל לבצע זאת.

ברכב יהיה ניווט מקושר המבוסס על נקודות עניין, מה שיסייע למשתמשים למצוא את מבוקשם לאורך המסלול, בדומה לסמארטפון דרך מידע הכולל חוות דעת וציונים.

כדי לשמור על כל רכיבי הטכנולוגיה עדכניים, יש צורך ברשת יציבה ועמידה להעברת נתונים. HARMAN עובדת כיום כדי לצייד יותר ויותר כלי רכב ב- 5G Telematics לטובת תקשורת vehicle to everything (V2X) המאפשרת חילופי מידע מהירים יותר, עבור הנחיות דרך, התראות, תשתיות אודיו והתראות בטיחות.

  מניעים

פתיחת הדלת וההנעה מתבצעים באמצעות אפליקציית Samsung Connect. כאן נמצא גם אימות נהג בענן, כך שהמכונית ׳יודעת׳ שאכן מדובר בנהג מורשה עוד לפני שהתיישב במכונית. זיהוי הנהג גם מאפשר הורדת כל ההעדפות שלו למכונית (מוסיקה, יומן, מנויים וכד׳).

מידע ראשוני עולה על גבי 7 מסכים שונים הפרוסים מול הנהג והנוסע שלצידו, ביניהם מסך בצורת S בטכנולוגיית OLED ומסך QLED ״28 (שהחליפו את התצוגות האלקטרו-מכניות של פעם, זו עם השעונים והמחטים). המסכים ושאר הבקרים ברכב נשלטים על ידי מערכת ניהול מרכזית, המפעילה את מערכות האבטחה, המיגון ואת המערכת המורחבת של Android Automotive המניעה את כל מערך הבידורית, המולטימדיה ואת השירותים המקושרים.

לרשות הנהג ישנן מצלמות סמסונג eMirror, שהחליפו את המראות הקונבציונליות, כשגם המראה האחורית הוחלפה במסך LCD. שילוב אלגוריתמים חכמים לעיבוד תמונה נותן, לדוגמה, יכולת לראייה פנורמית ולצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים.

עם הנעת המכונית, נכנסת מיידית לפעולה מערכת ההגנה מהתקפות סייבר בשםHARMAN SHIELD  הסוקרת את הרכב ומוודאת כי אין איומי אבטחה מצד גורמים עוינים למערכת הרכב ובו בזמן מונעת התקפות סייבר. הפתרון משמש כמעטפת אבטחה כוללת לרכב, כשהיא מאתרת, מנהלת, מסננת ומגיבה להתקפות חיצוניות בכלי רכב מקושרים ואוטונומיים.

במקביל, במידה ויש צורך בעדכוני תוכנה, המערכת מעדכנת את עצמה – תחת מעטה ההגנה מהתקפות סייבר. שתי הטכנולוגיות הללו נמכרות ללקוחות בכל העולם.

 

כניסה של נוסע נוסף למכונית מפעילה שוב את מערכת ה-Ignite. כשהוא מניח את הסמארטפון שלו על משטח טעינה ייעודי (שפותח על ידי סמסונג) והפרופיל שלו נטען אל המכונית, הוא יכול ליהנות ממוסיקה מותאמת אישית או מסרט שהוריד מנטפליקס, בשליטה על ידי מסך מגע שמונח לפניו.

החברה אף פיתחה חיישנים הפועלים באמצעות 7 מצלמות שנותנות לרכב ׳תצפית׳ של 360 מעלות על הסובב אותו. החיישנים מנטרים, מקליטים ומעריכים את סביבת הרכב וממזגים מידע מהענן כדי ליצור חוויית נהיגה בטוחה יותר.

פלטפורמת המציאות הרבודה של HARMAN (שפותחה בישראל) משמשת לויזואליזציה של מידע בדרך חדשה. כך, ניתן לקבל מידע על אזורים ׳מתים׳, שינויי מסלול, התרעות על התנגשות מאחור ושמירת מרחק בטוח מכלי רכב מקדימה.

חידוש נוסף מתייחס לרכבים האוטונומיים שלב 3 שיכולים לנהל את מרבית הנסיעה לבדם בתנאים מסוימים בלבד, ואם אלו אינם קיימים יש צורך להעביר את ההגה לנהג האנושי.

כדי להבטיח מעבר חלק, HARMAN פיתחה מערכת ניטור חכמה לתא הנהג, כשהחיישנים שלה בוחנים את הנתונים הביומטריים של הנהג (מצב הראש, התרחבות אישונים וקצב נשימה).

״לא חלף זמן כה רב מאז ערכו של רכב נמדד בביצועים המכניים שלו ובדינמיקת הנהיגה״, אומר אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל. ״כיום, עם הפופולריות הגוברת של הנהיגה השיתופית ושילוב טכנולוגיות חדשות בתוך המכונית, הערך נמדד בחוויית הנהיגה. הטכנולוגיות שאנו מציגים בתערוכה מסייעות ליצרני המכוניות לספק לנהג ולנוסעים חוויות מקושרות יותר במגוון תחומים. אנו מסייעים להפוך את המכונית והשהייה בה לשלוחה של אורח החיים הדיגיטלי. הפתרונות החדשניים שפיתחנו ונמשיך לפתח הופכים את הנוכחות במכונית לפרודוקטיבית יותר, אישית יותר ובטוחה יותר״.

עוד מסר בצלאלי כי "החברה מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה לארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל.

החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 נרכשה החברה על ידי חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולר."