שלמה סיקסט Share – השקה של שירות רכב שיתופי חדש בתל אביב
קבוצת שלמה השיקה הבוקר את שירות הרכב השיתופי "שלמה סיקסט Share" בתל אביב-יפו, והוא מביא איתו כמה בשורות חדשות בענף הרכבים השיתופיים. חזרנו מהשקת העיתונאים עם הפרטים.
"שלמה סיקסט Share" זכתה במכרז שנערך ביולי אשתקד על ידי העירייה, להפעלת שירותי רכבים שיתופיים לנסיעות בינוניות וארוכות מחוץ לעיר.
כבר מהיום, 100 כלי רכב שיתופיים ראשונים הוצבו ב-100 מוקדי חניה ייעודיים ברחבי העיר. המיזם מרחיב את מגוון אפשרויות הניוד והתחבורה עבור תושבים להם אין רכב פרטי בבעלותם, ומאפשר להם לנסוע לטווחים ולשעות ארוכות יותר.
השירות החדש הינו שירות משלים את שירות אוטותל שכבר פועל בעיר, ומייצר כעת הזדמנות לנסיעות ארוכות יותר, בדגש על נסיעות מחוץ לעיר בתעריפים אטרקטיביים.
שירות הרכב השיתופי "שלמה סיקסט Share" פועל על ידי אפליקציה ייעודית, ודרכה מתקשר הלקוח עם השירות בצורה קלה ונוחה.
האפליקציה משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות כמו זיהוי פנים, סריקת רישיון נהיגה ועוד. באמצעות האפליקציה יוכל הלקוח לאתר רכב זמין וקרוב, לפתוח את דלתותיו על ידי לחיצה על כפתור בנייד, להניע ולנסוע, כמו גם ליצור קשר עם שירות הלקוחות.
השימוש בשירות מצריך הרשמה קצרה באפליקציה, ואין תשלום של דמי מנוי. מחיר השירות שקוף ונגיש, כשהנהג יודע מראש באופן מדויק כמה תעלה לו הנסיעה.
גם אם חלילה יהיה הנהג מעורב בתאונה או שיגרם לרכב נזק, השירות כולל ביטול השתתפות עצמית.
תל אביב-יפו מצטרפת לרשימה מכובדת של כ-80 רשויות בהן המיזם כבר יצא לדרך, ביניהן ירושלים, מודיעין, רחובות, כפר סבא, הרצליה, רעננה, ראש העין, עפולה, עכו, נהריה, קרית מוצקין ופתח תקווה.
קבוצת שלמה מתכננת להתפרס בהדרגה לערים נוספות תוך שימוש בצי רכבי ההשכרה של החברה, המונה כ- 12 אלף רכבים אשר יתמכו במיזם.
מרבית החניות מצויות בחניונים העירוניים של אחוזות החוף ואתרים, על מנת שלא לתפוס חניות ציבוריות נדירות בת אביב. רק מקום בו נדרש למקם רכב ואין חניון ציבורי קרב, תסומן חניית כחול לבן כייעודית לרכבי השירות.
שירות הרכב השיתופי החדש נועד בעיקר לנהג הנוסע מנקודה מסוימת ומחזיר את הרכב לאותה הנקודה בדיוק, רק שהעלויות הכרוכות בזמן ההשאלה ובקילומטרים יהיו משתלמות הרבה יותר משיטות אחרות המוכרות, כמו אוטותל.
חשוב לציין כי תשלום עבור השירות כולל גם את עלויות הדלק. הרכבים יצוידו אמנם בהתקני תדלוק לשירות המשתמשים, אך צוות של החברה ידאג גם לנקות ולתדלק את הרכבים, על מנת שיהיו זמינים ללקוחות.
יודגש כי עלויות פיתוח האפליקציה, תחזוקת השירות והרכבים הינם באחריות קבוצת שלמה בלבד.
עלות חבילת השירות, ומה הוא כולל:
- מחיר מבצע: 100 ש''ח ל-4 שעות + 60 ק''מ (תקף ל4 חודשים מהרישום לשירות)
- הרשמה דיגיטלית מלאה ומהירה באמצעות אפליקציית "שלמה סיקסט Share"
- כאמור, לא ייגבו דמי מנוי.
- דמי שימוש למשך 3 שעות בעלות של 79 ₪, והחל מהשעה הרביעית לשימוש מחיר שעתי של 4.5 ₪ כולל מע"מ וכולל דלק.
- בנוסף לדמי השימוש, מחיר מרחק נסיעה של עד 25 ק"מ יעלה 1.2 ₪ לק"מ ומעל 25 ק"מא- יעלה 1 ₪ לכל ק"מ.
- מחזיקי כרטיס דיגיתל יקבלו הנחה של 10% על עלויות דמי השימוש.
- השירות כולל כאמור כיסוי נזקים וביטול השתתפות עצמית.
- מוקד שירות ומענה 24/7.
- יצוין, כי המחירים הינם צמודי מדד ויעודכנו על בסיס מדד המחירים לצרכן והעליה בתעריפי הדלקים.
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "תחילת הפעילות של שלמה Share בעיר תל אביב-יפו מסמלת עתיד מזהיר בו לתושבי העיר ניתנת האפשרות להתנייד בקלות ובנוחות אל מחוץ לגבולות העיר במחיר אטרקטיבי ושקוף.
קבוצת שלמה גאה להוביל את מהפכת שירות הרכב השיתופי בכ-80 ערים ברחבי ישראל ובעזרת טכנולוגיה חדשנית, להרחיב לאזרחי המדינה את דרכי ההתניידות שלהם.
אני רוצה להודות לעיריית תל אביב-יפו על ההירתמות החשובה למהלך המשמעותי – אין ספק שיחד אנו מנגישים לתושבי העיר עידן חדש ואיכותי יותר".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לתחבורה ובטיחות בדרכים: "אנו ממשיכים להרחיב את היקף המענה לתנועה לתושבי ותושבות העיר, כדי שיוכלו לנוע גם אל מחוץ לגבולותיה.
בכך אנחנו מרחיבים את המהפכה שמאפשרת לוותר על התלות ברכב פרטי בבעלות כתנאי להתניידות יעילה.
בנוסף, הקפדנו על מתן הנחה לתושבים. בין אם זה לנסיעות בשבת ובחג למקומות ששירות "נעים בסופ"ש" עדיין לא מגיע אליהם, או סתם נסיעה אל אתרי טיולים שלא מרושתים טוב בתחבורה ציבורית, או ביומיום כשירות משלים לתחבורה הציבורית הקיימת. חשוב לנו לאזן את הרחבת המענה אל מול מגבלות המרחב הציבורי בתל אביב-יפו ולכן מרבית החניות המיועדות לפרויקט נמצאות בחניונים ורק שליש הן על חשבון כחול לבן ברחוב".
אסף הראל, חבר מועצת תל אביב-יפו: ״זאת גאווה גדולה לראות חלום שחלמתי לפני שלוש שנים הופך היום למציאות, ולכל מי שיטען שאני חושב על עצמי זה נכון! אבל אני לא לבד.
לפעמים שוכחים, מרוב כתבות על פקקים ובעיות חניה, שכמעט לחצי מתושבי העיר אין רכב פרטי, וחובה לדאוג גם לנו.
אז מהיום, ביחד עם נעים בסופשבוע ואוטותל, החיים שלנו יהיו קלים יותר וגם כלכליים יותר. זה העתיד של העיר - תחבורה ציבורית, אופניים, הליכה ברגל - וכשצריך רכב פרטי לביקורים משפחתיים, טיולים או סידורים - אפשר יהיה למצוא כזה קרוב, זול וקל לתפעול. זה העתיד״.
"שלמה סיקסט Share" זכתה במכרז שנערך ביולי אשתקד על ידי העירייה, להפעלת שירותי רכבים שיתופיים לנסיעות בינוניות וארוכות מחוץ לעיר.
כבר מהיום, 100 כלי רכב שיתופיים ראשונים הוצבו ב-100 מוקדי חניה ייעודיים ברחבי העיר. המיזם מרחיב את מגוון אפשרויות הניוד והתחבורה עבור תושבים להם אין רכב פרטי בבעלותם, ומאפשר להם לנסוע לטווחים ולשעות ארוכות יותר.
השירות החדש הינו שירות משלים את שירות אוטותל שכבר פועל בעיר, ומייצר כעת הזדמנות לנסיעות ארוכות יותר, בדגש על נסיעות מחוץ לעיר בתעריפים אטרקטיביים.
שירות הרכב השיתופי "שלמה סיקסט Share" פועל על ידי אפליקציה ייעודית, ודרכה מתקשר הלקוח עם השירות בצורה קלה ונוחה.
האפליקציה משתמשת בטכנולוגיות מתקדמות כמו זיהוי פנים, סריקת רישיון נהיגה ועוד. באמצעות האפליקציה יוכל הלקוח לאתר רכב זמין וקרוב, לפתוח את דלתותיו על ידי לחיצה על כפתור בנייד, להניע ולנסוע, כמו גם ליצור קשר עם שירות הלקוחות.
השימוש בשירות מצריך הרשמה קצרה באפליקציה, ואין תשלום של דמי מנוי. מחיר השירות שקוף ונגיש, כשהנהג יודע מראש באופן מדויק כמה תעלה לו הנסיעה.
גם אם חלילה יהיה הנהג מעורב בתאונה או שיגרם לרכב נזק, השירות כולל ביטול השתתפות עצמית.
תל אביב-יפו מצטרפת לרשימה מכובדת של כ-80 רשויות בהן המיזם כבר יצא לדרך, ביניהן ירושלים, מודיעין, רחובות, כפר סבא, הרצליה, רעננה, ראש העין, עפולה, עכו, נהריה, קרית מוצקין ופתח תקווה.
קבוצת שלמה מתכננת להתפרס בהדרגה לערים נוספות תוך שימוש בצי רכבי ההשכרה של החברה, המונה כ- 12 אלף רכבים אשר יתמכו במיזם.
מרבית החניות מצויות בחניונים העירוניים של אחוזות החוף ואתרים, על מנת שלא לתפוס חניות ציבוריות נדירות בת אביב. רק מקום בו נדרש למקם רכב ואין חניון ציבורי קרב, תסומן חניית כחול לבן כייעודית לרכבי השירות.
שירות הרכב השיתופי החדש נועד בעיקר לנהג הנוסע מנקודה מסוימת ומחזיר את הרכב לאותה הנקודה בדיוק, רק שהעלויות הכרוכות בזמן ההשאלה ובקילומטרים יהיו משתלמות הרבה יותר משיטות אחרות המוכרות, כמו אוטותל.
חשוב לציין כי תשלום עבור השירות כולל גם את עלויות הדלק. הרכבים יצוידו אמנם בהתקני תדלוק לשירות המשתמשים, אך צוות של החברה ידאג גם לנקות ולתדלק את הרכבים, על מנת שיהיו זמינים ללקוחות.
יודגש כי עלויות פיתוח האפליקציה, תחזוקת השירות והרכבים הינם באחריות קבוצת שלמה בלבד.
עלות חבילת השירות, ומה הוא כולל:
- מחיר מבצע: 100 ש''ח ל-4 שעות + 60 ק''מ (תקף ל4 חודשים מהרישום לשירות)
- הרשמה דיגיטלית מלאה ומהירה באמצעות אפליקציית "שלמה סיקסט Share"
- כאמור, לא ייגבו דמי מנוי.
- דמי שימוש למשך 3 שעות בעלות של 79 ₪, והחל מהשעה הרביעית לשימוש מחיר שעתי של 4.5 ₪ כולל מע"מ וכולל דלק.
- בנוסף לדמי השימוש, מחיר מרחק נסיעה של עד 25 ק"מ יעלה 1.2 ₪ לק"מ ומעל 25 ק"מא- יעלה 1 ₪ לכל ק"מ.
- מחזיקי כרטיס דיגיתל יקבלו הנחה של 10% על עלויות דמי השימוש.
- השירות כולל כאמור כיסוי נזקים וביטול השתתפות עצמית.
- מוקד שירות ומענה 24/7.
- יצוין, כי המחירים הינם צמודי מדד ויעודכנו על בסיס מדד המחירים לצרכן והעליה בתעריפי הדלקים.
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "תחילת הפעילות של שלמה Share בעיר תל אביב-יפו מסמלת עתיד מזהיר בו לתושבי העיר ניתנת האפשרות להתנייד בקלות ובנוחות אל מחוץ לגבולות העיר במחיר אטרקטיבי ושקוף.
קבוצת שלמה גאה להוביל את מהפכת שירות הרכב השיתופי בכ-80 ערים ברחבי ישראל ובעזרת טכנולוגיה חדשנית, להרחיב לאזרחי המדינה את דרכי ההתניידות שלהם.
אני רוצה להודות לעיריית תל אביב-יפו על ההירתמות החשובה למהלך המשמעותי – אין ספק שיחד אנו מנגישים לתושבי העיר עידן חדש ואיכותי יותר".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לתחבורה ובטיחות בדרכים: "אנו ממשיכים להרחיב את היקף המענה לתנועה לתושבי ותושבות העיר, כדי שיוכלו לנוע גם אל מחוץ לגבולותיה.
בכך אנחנו מרחיבים את המהפכה שמאפשרת לוותר על התלות ברכב פרטי בבעלות כתנאי להתניידות יעילה.
בנוסף, הקפדנו על מתן הנחה לתושבים. בין אם זה לנסיעות בשבת ובחג למקומות ששירות "נעים בסופ"ש" עדיין לא מגיע אליהם, או סתם נסיעה אל אתרי טיולים שלא מרושתים טוב בתחבורה ציבורית, או ביומיום כשירות משלים לתחבורה הציבורית הקיימת. חשוב לנו לאזן את הרחבת המענה אל מול מגבלות המרחב הציבורי בתל אביב-יפו ולכן מרבית החניות המיועדות לפרויקט נמצאות בחניונים ורק שליש הן על חשבון כחול לבן ברחוב".
אסף הראל, חבר מועצת תל אביב-יפו: ״זאת גאווה גדולה לראות חלום שחלמתי לפני שלוש שנים הופך היום למציאות, ולכל מי שיטען שאני חושב על עצמי זה נכון! אבל אני לא לבד.
לפעמים שוכחים, מרוב כתבות על פקקים ובעיות חניה, שכמעט לחצי מתושבי העיר אין רכב פרטי, וחובה לדאוג גם לנו.
אז מהיום, ביחד עם נעים בסופשבוע ואוטותל, החיים שלנו יהיו קלים יותר וגם כלכליים יותר. זה העתיד של העיר - תחבורה ציבורית, אופניים, הליכה ברגל - וכשצריך רכב פרטי לביקורים משפחתיים, טיולים או סידורים - אפשר יהיה למצוא כזה קרוב, זול וקל לתפעול. זה העתיד״.