- ראשי ›
- עולם הרכב ›
- מגזין ›
- חדשות ›
- שירות אוטותל החל רשמית
שירות אוטותל החל רשמית
לנוע בקלות ברכב פרטי ברחבי העיר: תל אביב-יפו משיקה את שירות "אוטותל" לקהל הרחב. כל הפרטים על המיזם כולל תעריפי השירות וההטבה לחודש הראשון
שירות "אוטותל" מושק רשמית לכלל התושבים והמבקרים בעיר. החודש הראשון יהיה ללא דמי מנוי למצטרפים לשירות עד סוף השנה *מסלולים מותאמים *הנחה למחזיקי כרטיס העיר דיגיתל
החל מהיום, יום שלישי (24/10) מושק רשמית שירות "אוטותל" - מערך שיתוף כלי הרכב העירוני של תל אביב-יפו, לכל אדם אשר רוצה לנוע בקלות ברכב פרטי ברחבי העיר, לצד הטבה של חודש ראשון ללא דמי מנוי וכן, הטבה של 10 ₪ המקוזזים מדקות נסיעה לתושבי העיר מחזיקי כרטיס 'דיגיתל'.
המערך שנהנה מביקוש גבוה, הורחב בשלב הפיילוט ללמעלה מ-4000 משתמשים, כ-2500 משתמשים יותר מהמתוכנן בשלב זה ומאפשר למנויים לאסוף רכב מנקודה אחת בעיר ולהחזירו לנקודה אחרת. לרגל השקתו הרשמית של השירות, הוזמנו המשתמשים הרשומים לשירות בתקופת הפיילוט, ליהנות מערב הפנינג הקרנת סרט לכל המשפחה ('מכתוב') עם רכבי האוטותל וללא תשלום, במתחם הדרייב אין. האירוע סימל מעבר משלב הפיילוט לשלב ההשקה לציבור הרחב וכן הוקרה למנויים הקיימים על ההשתתפות, המשוב ותרומתם בתקופת הפיילוט.
מערך שיתוף כלי הרכב, כולל עד כה כ-220 כלי רכב ומתוכנן לכלול עד סוף שנת 2017 260 רכבי יונדאי מסוג מיני (i10), עם אפשרות להרחבה בהתאם לשימוש. בימים אלו עומדות לרשות המערך כ-440 חניות ייעודיות כאשר עד סוף 2017, מספר זה יוגדל כפי שתוכנן לכ- 520 חניות ברחבי העיר, פחות מאחוז אחד מכלל החניות בעיר. בנוסף לכך ניתן יהיה לחנות בכל מקום חניה מוסדר אחר ("כחול לבן") בעיר, כאשר הנסיעה עצמה יכולה להיעשות גם אל מחוץ לגבולות העיר. בנוסף לאלו, החלה העירייה בפניות לראשי הערים הגובלות, למימוש חזון ראש העירייה, רון חולדאי, להרחבת השירות לכל המטרופולין.
"אוטותל" הינו חלק מהמאמצים של עיריית תל אביב-יפו לקדם פתרונות תחבורה חדשניים ואלטרנטיביים בעיר. הפתרונות עתידים לספק מענה תחבורתי, שיאפשר לתושבי העיר ולמבקריה לוותר על רכבם הפרטי ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד, כדי לצמצם את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר ולהוזיל במעט את יוקר המחייה.
מערך האוטותל כולל סבסוד עירוני שנועד לעודד את השימוש במערך בתעריפים הזולים בכ40%-30% מתעריפי מוניות. תעריפי השימוש נקבעו לאחר בחינת מעל 30 אלף נסיעות אשר בוצעו במסגרת שלבי ההרצה השונים ונותחו על ידי העירייה והמפעיל. כמו כן, עלה הצורך להציע שני מסלולי שימוש לסוגי משתמשים שונים ובכך לתת מענה לציבור רחב יותר. החלטה זו מייצרת תעריף מופחת למשתמשים קבועים בשירות, וכן, מסלול ל"משתמשים קלים" בעלי שימוש בתדירות נמוכה יותר, וכתוצאה מכך, יתאפשר לקהל רחב יותר של תושבים להשתמש בשירות ולוותר על שימוש ברכבם הפרטי. במסגרת זו אישרה וועדת התעריפים העירונית גם הנחה למחזיקי כרטיס העיר דיגיתל – בסך 10 ₪ לחודש בגין דקות שימוש. בנוסף, הנרשמים לשירות עד סוף השנה יוכלו ליהנות מחודש ראשון ללא דמי מנוי חודשיים.
בבחירת מיקומי חניות "אוטותל" בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, המרחקים בין החניות, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. כאשר מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4- 14 רכבים פרטיים מהכביש.
לצד פרויקט "אוטותל", מובילה העירייה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל לקידום תחבורה יעילה ואינטגרטיבית המשלבת אמצעים שיהוו חלופות לרכב הפרטי, ביניהם: קידום מערכות הסעת המונים - קווי הרק"ל, קידום תכנית לעידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה אלטרנטיבי, מערך שיתוף אופניים – תל אופן, השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהרחבת תשתיות שבילי האופניים, שיפור בתחבורה הציבורית על ידי קידום מערכי העדפה בנתיבים מהירים לעיר במסגרת פרויקט "מהיר בעיר" ושילוב טכנולוגיות תחבורה חכמה בתחנות אוטובוס. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית מתוכננת תוספת משמעותית של שבילים בהשקעה של למעלה מ-30 מיליון ש"ח.
להלן טבלת תעריפי השירות לשני מסלולי השימוש (המחירים כוללים מע"מ):
שירות "אוטותל" מושק רשמית לכלל התושבים והמבקרים בעיר. החודש הראשון יהיה ללא דמי מנוי למצטרפים לשירות עד סוף השנה *מסלולים מותאמים *הנחה למחזיקי כרטיס העיר דיגיתל
החל מהיום, יום שלישי (24/10) מושק רשמית שירות "אוטותל" - מערך שיתוף כלי הרכב העירוני של תל אביב-יפו, לכל אדם אשר רוצה לנוע בקלות ברכב פרטי ברחבי העיר, לצד הטבה של חודש ראשון ללא דמי מנוי וכן, הטבה של 10 ₪ המקוזזים מדקות נסיעה לתושבי העיר מחזיקי כרטיס 'דיגיתל'.
המערך שנהנה מביקוש גבוה, הורחב בשלב הפיילוט ללמעלה מ-4000 משתמשים, כ-2500 משתמשים יותר מהמתוכנן בשלב זה ומאפשר למנויים לאסוף רכב מנקודה אחת בעיר ולהחזירו לנקודה אחרת. לרגל השקתו הרשמית של השירות, הוזמנו המשתמשים הרשומים לשירות בתקופת הפיילוט, ליהנות מערב הפנינג הקרנת סרט לכל המשפחה ('מכתוב') עם רכבי האוטותל וללא תשלום, במתחם הדרייב אין. האירוע סימל מעבר משלב הפיילוט לשלב ההשקה לציבור הרחב וכן הוקרה למנויים הקיימים על ההשתתפות, המשוב ותרומתם בתקופת הפיילוט.
מערך שיתוף כלי הרכב, כולל עד כה כ-220 כלי רכב ומתוכנן לכלול עד סוף שנת 2017 260 רכבי יונדאי מסוג מיני (i10), עם אפשרות להרחבה בהתאם לשימוש. בימים אלו עומדות לרשות המערך כ-440 חניות ייעודיות כאשר עד סוף 2017, מספר זה יוגדל כפי שתוכנן לכ- 520 חניות ברחבי העיר, פחות מאחוז אחד מכלל החניות בעיר. בנוסף לכך ניתן יהיה לחנות בכל מקום חניה מוסדר אחר ("כחול לבן") בעיר, כאשר הנסיעה עצמה יכולה להיעשות גם אל מחוץ לגבולות העיר. בנוסף לאלו, החלה העירייה בפניות לראשי הערים הגובלות, למימוש חזון ראש העירייה, רון חולדאי, להרחבת השירות לכל המטרופולין.
"אוטותל" הינו חלק מהמאמצים של עיריית תל אביב-יפו לקדם פתרונות תחבורה חדשניים ואלטרנטיביים בעיר. הפתרונות עתידים לספק מענה תחבורתי, שיאפשר לתושבי העיר ולמבקריה לוותר על רכבם הפרטי ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית בלבד, כדי לצמצם את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר ולהוזיל במעט את יוקר המחייה.
מערך האוטותל כולל סבסוד עירוני שנועד לעודד את השימוש במערך בתעריפים הזולים בכ40%-30% מתעריפי מוניות. תעריפי השימוש נקבעו לאחר בחינת מעל 30 אלף נסיעות אשר בוצעו במסגרת שלבי ההרצה השונים ונותחו על ידי העירייה והמפעיל. כמו כן, עלה הצורך להציע שני מסלולי שימוש לסוגי משתמשים שונים ובכך לתת מענה לציבור רחב יותר. החלטה זו מייצרת תעריף מופחת למשתמשים קבועים בשירות, וכן, מסלול ל"משתמשים קלים" בעלי שימוש בתדירות נמוכה יותר, וכתוצאה מכך, יתאפשר לקהל רחב יותר של תושבים להשתמש בשירות ולוותר על שימוש ברכבם הפרטי. במסגרת זו אישרה וועדת התעריפים העירונית גם הנחה למחזיקי כרטיס העיר דיגיתל – בסך 10 ₪ לחודש בגין דקות שימוש. בנוסף, הנרשמים לשירות עד סוף השנה יוכלו ליהנות מחודש ראשון ללא דמי מנוי חודשיים.
בבחירת מיקומי חניות "אוטותל" בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, המרחקים בין החניות, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על תושבי העיר. כאשר מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4- 14 רכבים פרטיים מהכביש.
לצד פרויקט "אוטותל", מובילה העירייה ב-15 שנה האחרונות מהלך כולל לקידום תחבורה יעילה ואינטגרטיבית המשלבת אמצעים שיהוו חלופות לרכב הפרטי, ביניהם: קידום מערכות הסעת המונים - קווי הרק"ל, קידום תכנית לעידוד רכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה אלטרנטיבי, מערך שיתוף אופניים – תל אופן, השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בהרחבת תשתיות שבילי האופניים, שיפור בתחבורה הציבורית על ידי קידום מערכי העדפה בנתיבים מהירים לעיר במסגרת פרויקט "מהיר בעיר" ושילוב טכנולוגיות תחבורה חכמה בתחנות אוטובוס. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים ובשנה הנוכחית מתוכננת תוספת משמעותית של שבילים בהשקעה של למעלה מ-30 מיליון ש"ח.
להלן טבלת תעריפי השירות לשני מסלולי השימוש (המחירים כוללים מע"מ):