קומפלקס חדש של MAN בישראל

קומפלקס חדש של MAN בישראל
הקומפלקס החדש של 'MAN' בישראל, 21 דונם בעלות של 90 מיליון ₪

מכשירי תנועה ומשאיות' חנכה קומפלקס חדש של חברת "MAN" בישראל בראשל"צ ונכנסת לראשונה לתחום הרכבים המסחריים, וואנים, מיניבוסים ועוד'

טל אבן | 14/11/18

חב' "מכשירי תנועה ומשאיות" יבואנית MAN ישראל, חנכה אתמול את מתחמה החדש בראשל"צ, שעלותו נאמדת בכ-90 מיליון ₪ והמשתרע על שטח של כ- 21 דונם. המתחם כולל משרדים, מכירה וטרייד אין, מרכז שירות לרבות מחסן חלפים גדול, מוסך עם 44 עמדות עבודה של משאיות ואוטובוסים לרבות אגף פחחות וצבע, צמיגים וכד'; במרכז מאן החדש יועסקו כ 100 עובדים.

מרכז השירות החדש הינו מהגדולים ממוסכי MAN בעולם ונבנה ע"פ סטנדרט בנייה ירוקה מתקדם, בין היתר בשל היותו "מוסך פתוח", בו נעשה שימוש מקסימלי באור טבעי. במקום ישנה חוות שמנים וצבעייה שהותקנה ע"פ תקני איכות סביבה מחמירים הכוללת אחוזי שטח ירוק נרחב עם צמחייה טבעית. המוסך מותאם לדור העתיד של משאיות החברה, עם הכשרתו לטפל במשאיות ובאוטובוסים שיונעו בגז וחשמל.

מצבי נטע, יו"ר החברה נמסר, כי "ההחלטה להקים מרכז פעילות חדש לחברת MAN נבעה מגידולי מכירות צי משאיות ואוטובוסים של מאן מחד, ומהצורך להעמיד מוסכי שירות ברמה הגבוהה מול המתחרים".

יוגב גברי מנכ"ל חברת "MAN" ישראל הוסיף: "בשנת 2018 מובילה מאן את קטגוריית האוטובוסים בישראל עם נתח שוק של של 24% ובתחום המשאיות הגדילה החברה את נתח השוק מ-6% (בשנת 2017) ל-9.4%.

משנת 2014 נמכרו בישראל כ-3,800 משאיות ואוטובוסים מתוצרת מאן. מדובר בנתח שוק של כ-10% מכלל שוק המשאיות והאוטובוסים בישראל".

לצד המתחם החדש, חשפה החברה וואן מסחרי חדש "MAN TGE". יצוין כי עד כה נמכרו בישראל רק אוטובוסים ומשאיות תוצרת החברה.

לוואן החדש כמה גרסאות, לרבות גרסת VAN היסעים תצורת מיניבוס בעל  19 מקומות, רכב מסחרי בגרסת שלדה עם תא נהג בודד ותא צוות, רכבים עבור הסעות נכים, רכבי 4X4, רכבי שרות ועוד.

ישנם שני בסיסי גלגלים לבחירה, שלושה גבהים ושלושה אורכי מרכב. ה-TGE בעל נפח פוטנציאלי של עד 18.4 מ"ק  העמסה.

הרכב יוצע עם המנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים והינו בעל הספקים של 122 כ"ס 140 ו-177 כ"ס, בכולם הושם דגש על תצרוכת דלק נמוכה.

למנוע משודכת תיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים או תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 הילוכים.

באגף הבטיחות אנו מוצאים מערכת למניעת התנגשות חזיתית, בקרת שיוט ותיקון סטייה מנתיב . האבזור כולל מראות חשמליות, מסך מגע 8 אינץ' מקורי עם שליטה מלאה מההגה, USB,  AUXומצלמת רברס. בנוסף ה-TGE מגיע עם כיסא הידראולי חשמלי מתכוונן המעניק נוחות מקסימלית לנהג. בתא הנהג ישנו שפע של תאי אחסון, הגה מתכוונן, פנסי לד קדמיים ועוד.

אורך המרכב מגוון לפי התצורה והדגם, ונע בין 6 מטרים ועד 7.4 מטרים. הרוחב כ- 2 מטרים ומרחק הסרנים הוא 3.64 מ' ועד 4.49 מ' בגרסה הארוכה.

מחיר  "MAN TGE" בישראל נע בין 170,000 ל 320,000 ₪, תלוי בגודל הדגם ובתצורתו.

החברה אף פועלת בעולם בכל הנוגע לתחבורה חשמלית ואוטונומית.

בחטיבת האוטובוסים, MAN מספקת תחבורה חשמלית בערים עם סדרת האוטובוסים lion city, ומציגה את מנוע הגז הטבעי הראשון בעולם E18 .

בנוסף, המיניבוס החדש MAN TGE  עם 15-19 מושבים מאפשר ל MAN  להיות ספקית טווח מלא בתחום האוטובוס.

MAN גם הוכיחה כיצד שירותים דיגיטליים מהווים ערך מוסף עבור ציי משאיות ויקלו בעתיד על תפעול ציי רכב.

כמו כן, הוצגו  פרויקטים מעשיים בתחום של אוטונומית נהיגה ואת אוטונומית בניית אתר בטיחות רכב, aFAS. האחרונה, שפותחה בשיתוף עם hassen mobil וחברות מחקר ופיתוח אחרות, הרשימה את חבר המושבעים של תחרות "המשאית הבינלאומית של השנה " וזה בזכות הבטיחות המוגברת שלה לעובדים באתרי בניית ובוני כבישים מהירים.

גולת הכותרת של MAN בשנים האחרונות הינו הרכב האוטונומי.
יצרנית המשאיות והאוטובוסים המובילה באירופה השיקה צמד משאיות עם נהג אחד בלבד. מדובר בפתרון חדשני שנקרא Platoon וכולל 2 משאיות הובלה אשר רק באחת מהן, המובילה כמובן, יושב נהג.

שיטת נהיגה זו, ברוח הרכב האוטונומי, חוסכת בצורך בשני נהגים, משיגה חיסכון של 10% בדלק וכוללת תקשורת Wi-Fi כך שאם רכב אחר מהכביש נכנס בין שתי המשאיות, המשאית העוקבת יודעת לחזור ולעקוב אחרי הרכב המוביל. 


  בתמונה: רכב מוביל ועוקב ללא נהג