פריצת דרך טכנולוגית משמעותית ל-GAC

פריצת דרך טכנולוגית משמעותית ל-GAC
דגם ה- Aion V, הדגם הראשון שיצוייד בסוללה החדשה. תמונות: באדיבות היצרנית / GAC

הצליחה לייצר סוללה מבוססת גרפן המציגה יכולת טעינה של עד 80% קיבולת ב- 8 דקות; ייצור גרסת גרפן לדגם Aion V החדש יחל בספטמבר

גלגלים | 02/02/21

ענקית הרכב הסינית GAC הודיעה כי הצליחה להביא לפריצת דרך משמעותית בטכנולוגיית טעינה ולייצר סוללה מבוססת גרפן (שכבה דו-ממדית של אטומי פחמן).

 

בכל רחבי העולם, רכבים מבוססי אנרגיות חדשות הפכו לפתרון המרכזי עבור נסיעות מופחתות פחמן, אך הטכנולוגיה המשמשת לייצור סוללות הגבילה את הפיתוח והשימוש הנרחב ברכבים חשמליים. בשנים האחרונות, הפך הגרפן, חומר עם מוליכות חשמלית מצוינת, להיות המפתח לפריצות דרך בטכנולוגיה זו.

 

כעת מודיעה קבוצת GAC על הישג גדול בטכנולוגיית הסוללות עם התקדמות פורצת דרך בסוללה המבוססת על טעינה מהירה במיוחד של גרפן, שנכנסה לשלב בדיקת הרכב בפועל. דגם Aion V, הרכב הראשון שיהיה מצויד בסוללה זו, עובר בימים אלה בדיקות חורף ומתוכנן לצאת לייצור המוני בחודש ספטמבר השנה.

הגרפן אמור להיות הבשורה המשמעותית הגדולה של ענף הרכב החשמלי. עלותו הראשונית הייתה גבוהה ביותר, ועמדה על כמה מאות דולרים לגרם, ולכן זכה הגרפן לכינוי "הזהב השחור". הצלחתה של קבוצת GAC לייצר גרפן בהיקפים נרחבים ובעלויות נמוכות היא שסייעה לה להגיע לפריצת דרך משמעותית בהגדלת יישום השימוש בגרפן. כבר ביולי האחרון, הציגה הקבוצה את שימושה ב- 3DG (גרפן תלת-ממדי), עליו רשמה זכויות קניין רוחני עצמאיות, ואת הפתרונות שלה להוזלת העלויות הגבוהות של הפקת הגרפן. שיטת הייצור הפשוטה, היציבה והיעילה בה נוקטת הקבוצה מפחיתה את עלותו של הגרפן לכעשירית מהעלות המקובלת.

 

לסוללת הטעינה המהירה מבוססת הגרפן של GAC יכולת טעינה מהירה של 6C, בשילוב מטען בעל הספק גבוה של 600A, המאפשרים טעינה של עד 80% קיבולת בתוך 8 דקות. הסוללה גם עמדה בהצלחה במבחן הבטיחות המחמיר ביותר – Battery Shooting Test, האוחז בתקן האיכות והאמינות בסטנדרט הגבוה ביותר.

 

טכנולוגיית סוללה מבוססת גרפן צפויה להוביל את ענף הרכב החשמלי בשנים הקרובות, לקצר משמעותית את זמן הטעינה ולהאריך מאוד את משך חיי הסוללה ובכך בעצם לפתור את החיסרון המרכזי המיוחס כיום לרכבים חשמליים.

לצד פריצות הדרך שמציגה קבוצת GAC בכל הנוגע לסוללות מבוססות גרפן, הציגה לאחרונה החברה גרסת מימן ל- Aion LX, ספינת הדגל של חטיבת היוקרה אשר גרסתה החשמלית ה"קונבנציונאלית" תגיע גם לישראל בהמשך השנה. פיתוחים מתקדמים אלה מתאפשרים בזכות כוח המו"פ החזק, העצמאי והחדשני של הקבוצה, המבוסס על מספר מרכזי מחקר ופיתוח, בהם המשרד המרכזי במטה החברה בגוואנגז'ו, שלושה מרכזי פיתוח בצפון אמריקה וסטודיו לעיצוב צופה פני עתיד בשנגחאי.

 

התכנון האסטרטגי של קבוצת GAC וגישתה הפרואקטיבית לטכנולוגיה מתקדמת יספקו לה תמיכה חזקה למהלכים שהיא מבצעת בהרחבה ופיתוח עולמי של המותג ויאפשרו לה להמשיך וליצור חוויית נהיגה איכותית, מתקדמת ונעימה עבור הצרכנים.  

***

Guangzhou Automobile Corporation) GAC ) היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ'ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה"ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג'לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל.

 

אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון, אחת מקבוצות הרכב הגדולות והמשמעותיות בישראל, הינה יבואנית הרכב הראשונה והיחידה בישראל המשווקת רכבים חשמליים בלבד. החברה, בניהולו של דור פיקל, אמונה על שיווק, מכירה ושירות עבור רכבי GAC החשמליים. לחברה אולם תצוגה בת"א ומרכזי שירות בחיפה ות"א ובעתיד הקרוב תתרחב הפריסה לערים נוספות. כל מנהלי המרכזים המורשים עברו הסמכה ייעודית לטיפול ברכבי החברה והם בעלי ניסיון עשיר בטיפול ברכבים בעלי הנעה חלופית.