פורד חוזרת לזירה. משיקה גרסאות קרוסאובר של הפוקוס אקטיב החדשה.

פורד חוזרת לזירה. משיקה גרסאות קרוסאובר של הפוקוס אקטיב החדשה.
תמונות - קרדיט יצרן

דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בימים אלה בישראל את דגמי -Active גרסאות קרוסאובר לפוקוס, ההאצ'בק -Active X והסטיישן, ה-Active Tourer. חזרנו מההשקה עם הפרטים. המחירים – 131,900 ₪ ו-135,900 ₪ בהתאמה.

טל אבן | 10/05/20

לאחר תקופה ארוכה בה נעדרה מהארץ מחליפה ראויה לכוכבת הליסינג מפעם, הפורד פוקוס, מגיעות כעת מבית פורד 2 גרסאות קרוסאובר חדשות, בשורה מרעננת בדמות אבזור נדיב, חבילת בטיחות מקיפה, גובה מרכב ומרווח גחון משופרים (16.3 ס"מ), המאפשרים לטייל גם בשבילים ובשטח קל, לצד גיר אוטומטי פלנטרי, לא עוד גרסה רובוטית שסבלה מבעיות רבות בעבר.

אין ספק כי מדובר בתקופה טובה להציג דגמים קומפקטיים המציגים פרקטיות למשפחה המטיילת, אבזור נוחות ובטיחות נרחב וצריכת דלק טובה (צריכה ממוצעת של כ 17.5-18 ק"מ לליטר מוצהרים), רכב שיתמודד בסגמנט רכבי הקרוסאובר הקטנים, לצד מתחרות כמו הקיה אקסיד, טויוטה CHR החדשה וגם תחרות מבית - המאזדה cx30.

שתי הגרסאות של האקטיב מציגות מראה המאפיין קרוסאובר, עם קשתות שחורות המעטרות את בתי הגלגלים, פגושים דומיננטיים המשלבים פסים בגוון כסוף, חצאיות צד מוכספות וחישוקים גדולים ונאים בקוטר 17". הרכב מצויד גם בפנסי לד.

מימדי הרכב בשתי הגרסאות נדיבים, עם אורך של 4.40 מ' ב-X ( 4.69 מ' בטורר), 1.51 מ' בגובה (1.54 מ' בטורר), רוחב בן 1.84 מ' ובסיס גלגלים של 2.70 מ', מה שמקנה ליושבים מאחור מרווח רגליים נאות, לצד תא מטען מכובד (341 ל' ב-X ו-565 ל' בטורר). 

 

סעיף הבטיחות מראה אבזור תקני מלא עם מערך ה- FORD Co-Pilot 360

הלקוח מדגמים יקרים יותר של החברה, וכולל בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת גם  עצירה מלאה וזינוק מעמידה, שמירת נתיב אקטיבית, מרכוז אקטיבי של הרכב בנתיב, סיוע אקטיבי להתחמקות ממכשול , בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, החלפה אוטומטית בין אורות דרך לאורות גבוהים וניטור עייפות נהג.

בישראל ישווקו דגמי האקטיב עם מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ל' המפיק 182 כ"ס מכובדים, מה שמניב ביצועים נאים. המיאוץ למאה אורך 8.4 שניות בלבד בדגם האקטיב X. (8.6 שנ' בטורר).

תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטארית עם 8 יחסי העברה. ידית ההילוכים הוחלפה בחוגה בקונסולה המרכזית. ברכב חמישה מצבי נהיגה , המשפיעים על ההיגוי, דוושת התאוצה, תיבת ההילוכים, מערכות האחיזה והיציבות, ומערכות הבטיחות האקטיבית. שלושה מהם לשימוש בכביש Normal , Sport ו- Eco  , ושניים לשימוש בתנאי שטח, Slippery ו-  Trail.

בפנים הרכב מוצאים מסך מגע מרחף בגודל 8" ובו ממשקים לאפל קאר פליי ולאנדרואיד ומצלמת רוורס 180 מעלות. עוד מקבלים כאן כאבזור תקני כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות מאחור, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי עם AutoHold  ותאורת אווירה בתא הנוסעים.

מרווחי הטיפולים מצוינים, עם 30,000 ק"מ או 24 חודשים בין טיפולים, מה שמגיע קודם, עובדה נוספת המסייעת להוצאות אחזקה נמוכות יותר.

שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס: "הפוקוס אקטיב היא דוגמא לדור המוצרים החדש של פורד, והיא צעד ראשון ומשמעותי בדרך לחיזוק המותג בשוק הרכב הישראלי, עם דגמי קרוסאובר משפחתיים, בתצורת האצ'בק או טורר, שיתמודדו בזירה הלוהטת ביותר של שוק הרכב. יש לנו את המנוע החזק בסגמנט, עיצוב מושחז, אבזור עשיר, מערכות בטיחות חכמות, וחוויית נהיגה ספורטיבית. וכל זה במחיר סופר תחרותי, ויחס תמורה למחיר ללא תחרות ".