נת"צים חדשים בתל אביב

נת"צים חדשים בתל אביב
40 ק"מ של נת"צים בצירי תנועה מרכזיים בת"א בשלוש השנים הבאות

צעד נוסף לעידוד השימוש התחבורה הציבורית. מעתה: נת"צים חדשים בצירים מרכזיים בתל אביב-יפו. גלו היכן ממקומים הנת"צים החדשים ומהי תכנית משרד התחבורה לשנים הבאות בנושא זה

אורן פרנקל | 03/04/19

הנת"צים החדשים בדרך בן צבי ורחוב לבון, יפעלו בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים. השר כץ: הנת"צים יקלו על נוסעי התחבורה הציבורית ויקצרו באופן משמעותי את משך הנסיעה.

משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון ועיריית תל אביב-יפו, פתחו לתנועה שני נתיבי תחבורה ציבורית חדשים במרכז תל אביב. זאת, במסגרת תכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להקל על נוסעי התחבורה הציבורית ולקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים.

מדובר בשני נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) חדשים, שהוכשרו ברחוב לבון ובדרך בן צבי במרכז תל אביב, באורך של קילומטר וחצי לכל כיוון. הנת"צים ישרתו את האוטובוסים מתל אביב-יפו, חולון, אזור וראשון לציון, ויקלו על הכניסות והיציאות של התחבורה הציבורית לתל אביב-יפו, בעיקר בשעות העומס.
הנתיבים החדשים, ישמשו כנת"צים בשעות השיא, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 06:00 ל-10:00 בבוקר ובין השעות 14:00-17:00 אחר הצהרים. בנתיבים יתאפשר מעבר מהיר של עשרות אוטובוסים בשעות השיא, בבוקר ואחר הצהרים, שיקלו משמעותית על עומסי התנועה בכניסה לתל אביב-יפו ובתוך העיר.

במסגרת תכניתו של השר כץ, יסללו בתל אביב-יפו, בשלוש השנים הקרובות כ-40 קילומטרים של נת"צים בצירי תנועה מרכזיים וכן 12 קילומטרים נוספים של שבילי אופניים. לאחרונה שודרג מערך קווי התחבורה הציבורית בעיר, במסגרתו התווספו 10 קווים חדשים, שופרה התדירות בקווים קיימים וקוצרו מסלולי הנסיעה. בהמשך צפוי שדרוג נוסף, שיכלול תוספת של קווים חדשים ותגבור של קווים קיימים נוספים.

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדמים בימים אלה הקמת 160 קילומטרים של נת"צים, ב-17 עיריות במטרופולין תל אביב. זאת, במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" שנועד ליצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה הציבורית. לדברי השר כץ, הקמת הנת"צים נועדה לתת יתרון משמעותי לאוטובוסים ולכלי רכב ציבוריים, לעומת הרכב הפרטי. "התוכנית מהווה אלטרנטיבה משמעותית לנוסע, וצפויה להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית", הוסיף השר כץ.

במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" יסללו עשרות נת"צים בתל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק, הרצליה, כפר סבא, ראשון לציון, רעננה, אור יהודה, רמת השרון, גבעתיים, פתח תקוה, חולון, בת ים, הוד השרון, קרית אונו, רמלה ולוד. ב-11 מתוך 17 הערים,  כבר החלו העבודות להקמת הנת"צים החדשים.

פרויקט מהיר לעיר, שעלותו נאמדת בכ-3 וחצי מיליארד שקלים, כולל בין השאר יצירת רשת נתיבי העדפה ייעודיים לאוטובוסים, העדפה לאוטובוסים ברמזורים, שיפור סביבת התחנות, קיצור זמן שהיית האוטובוס בתחנה, אכיפת הנסיעה בנתיבים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שיפור התשתיות להולכי רגל ורוכבי אופניים, שיפורים בטיחותיים ועוד.
סמנכ"לית "מהיר לעיר" בחברת נתיבי איילון, טליה כהן וולף הוסיפה: "האוטובוסים הראשונים שינועו על נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, מהווים בשורה לתושבי מטרופולין תל אביב. עם סיומו של הפרויקט יוכלו תושבי מרבית הערים באזור ליהנות מתחבורה ציבורית איכותית ואמינה".