משאיות פרייטליינר חשמליות

משאיות פרייטליינר חשמליות
משאית פרייטליינר חשמלית, טווח נסיעה חשמלי מלא של 370 ק"מ

דיימלר מחשמלת את שוק המשאיות האמריקאי ומוסרת לראשונה משאיות פרייטליינר חשמליות במשקלים שונים עם טווח נסיעה חשמלי מלא של 370-400 ק"מ. האם בקרוב נראה אותן גם בישראל?

אורן פרנקל | 27/12/18

דיימלר מציגה התקדמות משמעותית נוספת בייצור משאיות בינוניות וכבדות עם טווח חשמלי מלא. השבוע, חברת הבת  Daimler Trucks North America מסרה לראשונה בארה"ב 20 משאיות פרייטליינר eM2 חשמליות במשקל בינוני (עד 12 טון) ו-10 משאיות eCascadia חשמליות כבדות לטובת בחינת יעילות המשאיות החשמליות בציים השונים של חברת Penske.
אמיל קרעין מנכ"ל קבוצת ההובלה וההיסעים בכלמוביל: המשאיות החשמליות החדשות יכולות להעניק יתרון סביבתי וטכנולוגי וחיסכון תפעולי משמעותי לצה"ל ולגופים מוניציפליים שונים בארץ.

משאית ה-eM2 מיועדת בעיקר למשימות חלוקה תוך עירוניות ויכולה להעניק מענה חדשני ונקי להתמודדות עם התמורות בעולם ה-eCommerce ומשלוחי הק"מ האחרון במרכזי הערים. למשאית סוללות בקיבולת של 325 קילו-וואט לשעה והספק של עד 480 כ"ס. טווח נסיעה חשמלי מלא של 370 ק"מ. כמו כן, ניתן לבצע הטענה מהירה של 80% מהסוללות ב-60 דקות ובכך לקבל טווח נסיעה נוסף של כ-300 ק"מ.

משאית ה- eCascadia מבוססת על משאית פרייטליינר קסקדיה הכבדה, (מעל 15 טון) ושייכת לקטגוריית ,Class 8 מצוידת בסוללות בקיבולת של 550 קילו-וואט לשעה והספק של עד 730 כ"ס והיא בעלת טווח נסיעה של 400 ק"מ. הטענה מהירה של 80% מקיבולת הסוללות תתאפשר ב-90 דקות ותעניק טווח נסיעה של 320 ק"מ.  

הפריצה לשוק האמריקאי הינה אבן דרך נוספת בהרחבת תמהיל המשאיות החשמליות של דיימלר ובקידום פתרונות חדשנים וטכנולוגיים בעולם המשאיות וההיסעים. בתחילת השנה הקונצרן הציג את המשאית הכבדה של מרצדס  eActros המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 200 ק"מ ונמצאת בפיילוט אצל לקוחות נבחרים באירופה, והיא הצטרפה אל המשאית ה-Fuso eCanter הקלה אשר נמכרה השנה במספר שווקים בעולם בעולם לצרכי מעקב לקראת יצור סדרתי מלא ב-2019. רכב ראשון מסוג זה (קאנטר חשמלי) אמור להימסר בישראל במהלך 2019. 

מקבוצת רכבי ההובלה וההיסעים בחברת כלמוביל נמסר כי כלמוביל הציעה בשנים האחרונות משאיות פרייטליינר במכרזים של משרד הביטחון. המשאיות החשמליות החדשות יכולות להעניק יתרון סביבתי וטכנולוגי בשילוב חיסכון תפעולי משמעותי לצה"ל ולגופים מוניציפליים שונים. בעת היצור הסדרתי תשקל השקת המשאיות בישראל. כמו כן נמסר כי השימוש בהנעה חשמלית הולך ומתרחב בעולם ובדיימלר בפרט, לכל תחומי הרכב תוך נטישת פתרונות אחרים כגון הנעה בגז.