מערכת מיגון חדשה מבית פוינטר – פוינטר NOK
במסגרת המאבק המתמיד בתופעת גניבות כלי הרכב, פוינטר הוציאה לשוק שיטת מיגון חדשה, פוינטר NOK, שמחליפה את לוח המקשים המוכר – על ידי הקשת רצף של כפתורים שבתא הנהג עצמו. בין המטרות של NOK להקשות על הגנבים, להרוויח זמן בסיכול הגניבה וגם להפוך את תחילת הנסיעה מרגע הכניסה לרכב לקלה מתמיד. הנה הפרטים מההשקה.
פוינטר Pointer מקבוצת Powerfleet, חברת איתור, מיגון והשבת כלי רכב גנובים- חושפת טכנולוגית מיגון חדשה במאבק מול גנבי הרכב. החברה שקדה במשך שנה על הרעיון, שהפך למוצר חדשני.
לפי נתונים שסופקו על ידי פוינטר, בין השנים 2021 ל-2024 חל גידול של כ-80 אחוזים במקרי גניבת רכב בישראל.
בשנת 2023 נגנבו כ-18 אלף כלי רכב, מספר שעלה ל-22 אלף רכבים אשתקד. נכון להיום, מעל ל-60 כלי רכב נגנבים מדי יום, והנתון מצביע על כך שמאות גנבים מסתובבים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, במטרה לממש את זממם, במקרים רבים הגניבה משתבשת מסיבות שונות.
מנתוני פוינטר עולה שלגנבים מיומנים נדרשות 27 שניות בלבד כדי לגנוב רכב, במקרים רבים באמצעות משבש סלולרי ש"משתלט" על מחשב הרכב או מנטרל אותו, ולדהור איתו לשטחי הרשות הפלסטינית.
Pointer NOK
מדובר בפיתוח קודן אינטגרלי במקשים המקוריים ברכב, שעל גלגל ההגה. במידה שלא הוקש רצף הקוד הנכון, לא ניתן להניע את הרכב. הפתרון מחליף את הקודנית הרגילה המותקנת בכלי הרכב על הדשבורד, שעליה צריכים להקיש קוד לפני התנעה.
הפיתוח החדש כולל משדר דיאגנוסטי המחובר השראתית למחשב הרכב עם אימובילייזר ייעודי המחובר לכפתורי הרכב, הרצף ובחירת הכפתורים יכולים להיבנות לפי רצונו של הנהג, כשלרוב – הכפתורים שעל ההגה הם הנוחים ביותר לתפעול המערכת, אך פוינטר מציינת שכל כפתור ברכב המחובר למחשב – ניתן לכיילו לשם צירוף ההקשה בהתאם.
לאחר הקשה על רצף תקין של 4 לחיצות- האימובילייזר משוחרר וניתן להניע את הרכב.
חשוב לציין שהמערכת עובדת באופן חד כיווני- מהרכב אל הנהג בלבד, ובכך נמנעת הסכנה של מתקפת סייבר או השתלטות על הרכב מרחוק.
כאשר פועלים לסיכול גניבות כלי רכב, "שם המשחק" הוא זמן: התראות מוקדמות והגדלת הקושי על גנבי הרכב בהתגברות על מערכות האיתור, מגדילים את סיכויי המניעה, הסיכול והשבת כלי הרכב שנגנבו.
גנבי הרכב, אשר מתורגלים ב"טיפול" בקודן והתנעה באמצעות משכפלי מפתח ומשכפלי שלט, לא ימצאו את הקודנית ברכבים בהם הותקנה המערכת, ולכן יתקשו מאוד בתהליך הגניבה.
יתרון נוסף של ה-NOK הוא שהמערכת החדשה מאפשרת שמירה על סביבת נהג אסתטית ונקייה. נראות סביבת הנהג לא נפגעת על ידי קידוח ברגים בפלסטיקה של הרכב, הדבקה עם דבק דו צדדי וחיווט חוטי חשמל, כפי שקורה בהתקנת קודנית.
הראשונה לאמץ את הפתרון היא ג'נסיס מבית כלמוביל, אשר תטמיע את ה- NOK בקרוב בדגמיה החדשים.
יצוין, כי בשלב זה המערכת תוצע לרוכשי כלי רכב חדשים שעברו דיגום, ותחילה ברכבי יוקרה, כשהמטרה היא שכבר בעתיד הקרוב תוצע המערכת גם בקרב מותגים עממיים, וגם לכלי רכב משומשים מדגמים שעברו דיגום כאמור.
עלות המערכת לא צפויה להיות יקרה מהקודן הנוכחי שמותקן ברכב.
אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר מציין כי "על רקע הגידול בגניבות בשנים האחרונות וביתר שאת בשנת 2024, בה המשיכה מגמת הגידול ב- 15% בניסיונות גנבת כלי רכב ביחס לשנת 2023, פיתחה פוינטר את ה-NOK, פתרון חדשני "מחוץ לקופסה", אשר יקשה עוד יותר על גנבי הרכב, יקנה לנו זמן יקר בעיכוב בתהליך הגניבה ויוריד את שיעור הגניבות ברכבים בהם יותקן הפתרון. הראשונה לאמץ את הפתרון היא ג'נסיס מבית כלמוביל אשר תטמיע את ה- NOK כבר בקרוב בדגמיה החדשים".
פוינטר Pointer מקבוצת Powerfleet, חברת איתור, מיגון והשבת כלי רכב גנובים- חושפת טכנולוגית מיגון חדשה במאבק מול גנבי הרכב. החברה שקדה במשך שנה על הרעיון, שהפך למוצר חדשני.
לפי נתונים שסופקו על ידי פוינטר, בין השנים 2021 ל-2024 חל גידול של כ-80 אחוזים במקרי גניבת רכב בישראל.
בשנת 2023 נגנבו כ-18 אלף כלי רכב, מספר שעלה ל-22 אלף רכבים אשתקד. נכון להיום, מעל ל-60 כלי רכב נגנבים מדי יום, והנתון מצביע על כך שמאות גנבים מסתובבים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, במטרה לממש את זממם, במקרים רבים הגניבה משתבשת מסיבות שונות.
מנתוני פוינטר עולה שלגנבים מיומנים נדרשות 27 שניות בלבד כדי לגנוב רכב, במקרים רבים באמצעות משבש סלולרי ש"משתלט" על מחשב הרכב או מנטרל אותו, ולדהור איתו לשטחי הרשות הפלסטינית.
Pointer NOK
מדובר בפיתוח קודן אינטגרלי במקשים המקוריים ברכב, שעל גלגל ההגה. במידה שלא הוקש רצף הקוד הנכון, לא ניתן להניע את הרכב. הפתרון מחליף את הקודנית הרגילה המותקנת בכלי הרכב על הדשבורד, שעליה צריכים להקיש קוד לפני התנעה.
הפיתוח החדש כולל משדר דיאגנוסטי המחובר השראתית למחשב הרכב עם אימובילייזר ייעודי המחובר לכפתורי הרכב, הרצף ובחירת הכפתורים יכולים להיבנות לפי רצונו של הנהג, כשלרוב – הכפתורים שעל ההגה הם הנוחים ביותר לתפעול המערכת, אך פוינטר מציינת שכל כפתור ברכב המחובר למחשב – ניתן לכיילו לשם צירוף ההקשה בהתאם.
לאחר הקשה על רצף תקין של 4 לחיצות- האימובילייזר משוחרר וניתן להניע את הרכב.
חשוב לציין שהמערכת עובדת באופן חד כיווני- מהרכב אל הנהג בלבד, ובכך נמנעת הסכנה של מתקפת סייבר או השתלטות על הרכב מרחוק.
כאשר פועלים לסיכול גניבות כלי רכב, "שם המשחק" הוא זמן: התראות מוקדמות והגדלת הקושי על גנבי הרכב בהתגברות על מערכות האיתור, מגדילים את סיכויי המניעה, הסיכול והשבת כלי הרכב שנגנבו.
גנבי הרכב, אשר מתורגלים ב"טיפול" בקודן והתנעה באמצעות משכפלי מפתח ומשכפלי שלט, לא ימצאו את הקודנית ברכבים בהם הותקנה המערכת, ולכן יתקשו מאוד בתהליך הגניבה.
יתרון נוסף של ה-NOK הוא שהמערכת החדשה מאפשרת שמירה על סביבת נהג אסתטית ונקייה. נראות סביבת הנהג לא נפגעת על ידי קידוח ברגים בפלסטיקה של הרכב, הדבקה עם דבק דו צדדי וחיווט חוטי חשמל, כפי שקורה בהתקנת קודנית.
הראשונה לאמץ את הפתרון היא ג'נסיס מבית כלמוביל, אשר תטמיע את ה- NOK בקרוב בדגמיה החדשים.
יצוין, כי בשלב זה המערכת תוצע לרוכשי כלי רכב חדשים שעברו דיגום, ותחילה ברכבי יוקרה, כשהמטרה היא שכבר בעתיד הקרוב תוצע המערכת גם בקרב מותגים עממיים, וגם לכלי רכב משומשים מדגמים שעברו דיגום כאמור.
עלות המערכת לא צפויה להיות יקרה מהקודן הנוכחי שמותקן ברכב.
אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר מציין כי "על רקע הגידול בגניבות בשנים האחרונות וביתר שאת בשנת 2024, בה המשיכה מגמת הגידול ב- 15% בניסיונות גנבת כלי רכב ביחס לשנת 2023, פיתחה פוינטר את ה-NOK, פתרון חדשני "מחוץ לקופסה", אשר יקשה עוד יותר על גנבי הרכב, יקנה לנו זמן יקר בעיכוב בתהליך הגניבה ויוריד את שיעור הגניבות ברכבים בהם יותקן הפתרון. הראשונה לאמץ את הפתרון היא ג'נסיס מבית כלמוביל אשר תטמיע את ה- NOK כבר בקרוב בדגמיה החדשים".