מחירי חלפים לרכב

מחירי חלפים לרכב

פאנל חלפים בועידת הרכב: "הצרכן עדיין אינו מודע לאפשרויותיו"

אורן פרנקל | 11/01/15

בסופה"ש האחרון התקיימה הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל תחת השם - " ועידת 'CARS ". במסגרת האירוע שהתקיים לראשונה השנה ע"י לשכת המסחר ת"א והמרכז השתתפו ארגונים שונים מענף הרכב והתחבורה בישראל אשר דנובנושאים שונים ומגוונים הקשורים לענף הרכב וזאת במעמד שר התחבורה ישראל כץ.

נושא חוק הרישוי נידון רבות במהלך הועידה גורם לאי הסכמות וספקות בין המשתתפים. הרפורמה, שאמורה להביא להוזלת מחירים בענף הרכב נידונה רק לאחרונה בועידת הכלכלה של הכנסת אך נדחתה בשל הבחירות הקרבות.בנושא החלפים עלה עניין חוסר מודעות הצרכן לאפשרויותיו בבחירת חלפים לרכב ונושא הרגולציה הישראלית ודרישת התקינות אשר מקשה על החלופות ומשליכה על המחיר ליצרן.אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר לתחבורה במשרד התחבורה, טען כי משרדו כבר החל לבטל דרישות ישראליות ייחודיות הקשורות לשוק החלפים, (של משרד התחבורה ומכון התקנים) כדי ליצור מגוון גדול יותר של חלפים שיגדיל את היצע סוג החלפים ללקוח ויעזור בתמחורו.לגבי בעייתיות באיכות החלקים אמר פלור כי ניתן לפקח עליהם וכי גם למוסך ולשמאי יש אמרה האם להתקינם.לטענתו, משרד התחבורה החל לאכוף את הדרישה החדשה של פרסום מחירי החלפים באינטרנט אך הביצוע של היבואניות לוקה בחסר מפאת חוסר "ידידותיות" המחירונים למשתמשים.

פלור טוען כי הלקוח הפרטי עדיין סומך על החלטת המוסך בבחירת החלק המתאים לרכבו ומשרדו הנחה את המוסכים להציג ללקוח את החלופות הקיימות של מוצרי התעבורה ואת מחירן.בנוסף לכך, פלור אף הוסיף כי הוא ממליץ ללקוחות לנסות ולהשוות מחירים בטרם הכניסה למוסך. דרך מצוינת לעשות השוואה שכזו היא באמצעות זירת המסחר לחלקי חילוף של גלגלים בה ניתן לשלוח בקשה עבור חלקי חילוף לרכב ולקבל תוך זמן קצר ובזמן אמת הצעות מחיר מעשרות ספקים ברחבי הארץ על סוגי חלקים שונים, כאשר הצרכן יכול לבחור את ההצעה הטובה עבורו וכך לחסוך כסף רב ברכישת החלק.