ליסינג שיתופי של Car2Go

ליסינג שיתופי של Car2Go
גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO. צילום אביעד בר-נס

חברת Car2Go השיקה היום במסיבת עיתונאים שירות מהפכני המאפשר ללקוחות לבצע עסקת ליסיניג תפעולי פרטי. כל הפרטים אודות הרעיון החדשני - "MY Car2Go"

טל אבן | 26/06/18

Car2Go, מקבוצת שגריר, זו ששירשה אצלנו את המונח "תחבורה שיתופית" עם צי רכביה, בו עושה הלקוח שימוש בהתאם לצורך ומשלם לפי הזמן והקילומטרים שנסע, השיקה הבוקר במסיבת עיתונאים רעיון חדשני של "ליסינג שיתופי" תחת הכינוי "MY Car2Go".

החברה, שקמה לפני כעשור, יצרה קהילה המונה לדבריה כ-20 אלף משתמשים בצי של למעלה מ-600 כלי רכב. ישנם כ-35 נהגים בממוצע לכל כלי רכב, דבר שסייע להפחית במעט את עומס וכמות המכוניות שנעות בכבישים.

הרעיון שעומד מאחורי MY Car2Go מאפשר ללקוחות שרוצים מחד לחסוך בעלויות ובהוצאות הרכב החודשיות ומאידך לא מוותרים על רכב השייך להם באופן קבוע, ליהנות משני העולמות.

הקונספט פשוט: רכב נוסע בממוצע כשעה עד שעתיים ביממה, ויכול לשרת בזמן שהוא חונה לקוח אחר הזקוק לרכב לכמה שעות.
הרעיון הוא שלקוח שיש לו חניה פרטית בביתו או במקום העבודה, יוכל לאפשר לקאר טו גו להשכיר את רכבו, אותו חכר ממנה במסגרת הסכם ליסינג "תפעולי פרטי" מהחברה ולזמן נתון, תוך שהוא מתחלק אתה שווה בשווה ברווחים על ההשכרה הנתונה.
כך, במקום שהרכב יעמוד בחניון במהלך שעות העבודה, בסופי שבוע, בלילות או כשמחזיקו נמצא בחו"ל, הוא יוכל לשמש אחרים שיישכרו אותו במתכונת שעתית, ממש כמו שיטת Car2Go הרגילה.

השוכר העיקרי יחתום על הסכם על קאר טו גו, לפיו הוא לוקח רכב לשנתיים או לשלוש שנים, בעלויות דומות להסכמי ליסינג תפעולי פרטי אחרים הנמצאים בשוק, וככל שיאפשר לקאר טו גו להשכיר ללקוחותיה את רכבו לפרקי זמן של שעות בודדות יותר פעמים, יקבל החזר כספי גבוה יותר ויוכל לצמצם את העלות החודשית של הליסינג, עד כדי גובה העלות כולה.

פעילות ההשכרה לפרקי הזמן הקצרים תנוהל באמצעות אפליקציה על ידי קאר טו גו, שם תוצענה המכוניות הזמינות, לפי חלונות הזמן האפשריים, ולקוחות של טווח קצר יוכלו למצוא את כלי הרכב הזמינים שם, לצד הצי הרגיל של רכבי קאר טו גו, כאשר עלויות השכירות תהיינה  זהות בין רכבי קאר טו גו למיי קאר טו גו.
החברה תיתן פתרון אידאלי לכניסה ויציאה מהחניונים בהם כלי הרכב חונים, התקני תדלוק והכניסה לכלי הרכב תתבצע באמצעות סמארטפונים או כרטיסים חכמים שיהיו בידי לקוחותיה.

יצוין כי המשכירה הינה חברת קאר טו גו, מאחר והחוק בישראל אוסר על אדם פרטי להשכיר את רכבו. 

הפיילוט הראשוני של המיזם יחול בערים הגדולות של המרכז וביניהן תל אביב, רמת גן, גבעתיים, הרצליה רעננה וירושלים ובשלב ראשון יתמקד ב-8 דגמי רכב שיוצעו ללקוחות, 4 מהם מבית טויוטה (קורולה, CHR, יאריס ואייגו), 2 דגמי קיה (ספורטאז' וריו), יונדאי i25 וניסאן מיקרה. עלות ההשכרה תשתנה בהתאם לדגם ולפי מחירון החברה.

אמנם השיטה מציעה פתרון של ייעול, חיסכון בעלויות ליסינג עד כדי אפס עלות חודשית (למי שירבה לאפשר להשכיר את רכבו), אך זמן יגיד כיצד הלקוח הישראלי יקבל את הרעיון החדשני, בו הוא מוותר על בעלות אמיתית על רכבו ותחושת "רכבו מבצרו", היצע דגמי הרכב המצומצם והגמישות המחשבתית והדינאמיות הנדרשות לשם כך.    

גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO: "אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפיכת הרכב השיתופי בארץ ובעולם ולהביא שוב בשורה חדשנית לצרכנים ולענף התחבורה. ע"פ נתוני משרד התחבורה כל שנה מתווספים 300 אלף רכבים שסותמים את כבישי הארץ.  תחבורה ציבורית ראויה בכלל ותחבורה שיתופית בפרט הינם הפתרון היחיד להפחית את כמות הרכבים על הכביש באמצעות מיקסום השימוש בכל רכב.

כיום, ההוצאה על רכב פרטי היא ההוצאה הכי לא כלכלית למשפחה. אנשים משלמים כל כך הרבה כסף על רכב שבממוצע נוסעים בו שעה ביום בלבד. אנחנו משתפים את הבתים שלנו בAIRBNB -, אנו חולקים חללים משותפים בעבודה, אז למה לא לשתף את הרכב שעומד למעלה מ- 90% מהזמן עם עוד אנשים? 

הליסינג השיתופי, ייתן מענה לקהל שלא מוכן לוותר על רכב פרטי מחד, ומאידך רואה בחשיבות הכלכלה השיתופית בעולם הרכב, כורח המציאות. אנו פונים לקהל משתמשים זה עם שירות MYCAR2GO המעניק לו חווית רכב פרטי ולצד זה מאפשרת לשתף ולקזז את הוצאות הרכב באופן משמעותי."