טויוטה העולמית חושפת את הליין אפ הגלובלי המלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה
טוקיו, יפן, אקיו טויודה, נשיא Toyota Motor Corporation, הציג אתמול (14.12) לתקשורת המקומית והבינלאומית חדשות הנוגעות לאסטרטגיית ניטרליות הפחמן של החברה, וחשף את התוכניות של החברה להציע 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד 2030. להלן דבריו:
"שלום. שמי אקיו טויודה.
היום אני רוצה לדבר על האסטרטגיה של טויוטה להשגת ניטרליות פחמן ובמיוחד על האסטרטגיה שלנו עבור כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, המייצגים את אחת האפשרויות המבטיחות ביותר.
אני מאמין שהשגת יעד של ניטרליות פחמן פירושה השגת עולם שבו כל האנשים החיים על כדור הארץ הזה ימשיכו לחיות באושר. אנחנו רוצים לעזור לממש עולם כזה. זו הייתה ותמשיך להיות השאיפה של טויוטה והשליחות שלנו כחברה גלובלית.
כדי לעמוד באתגר הזה, אנחנו צריכים להפחית את פליטות ה-CO2 ככל האפשר, ובהקדם האפשרי. אנו חיים בעולם מגוון ובעידן שבו קשה לחזות את העתיד. לכן, קשה לשמח את כולם באמצעות אפשרות אחת שאמורה להתאים לכולם. מסיבה זו טויוטה רוצה להיערך עם כמה שיותר אפשרויות עבור הלקוחות שלנו ברחבי העולם. אנו מאמינים שניתן לחלק את כל כלי הרכב המחושמלים לשתי קבוצות, בהתאם לאנרגיה שהם צורכים.
קבוצה אחת היא של "כלי רכב המפחיתים את פליטות הפחמן". אם האנרגיה שמניעה כלי רכב אינה נקייה, השימוש ברכב מחושמל, לא משנה מאיזה סוג הוא, לא יביא לאפס פליטות CO2.
הקבוצה השנייה היא של "כלי רכב ניטרליים בפחמן". כלי רכב בקבוצה זו פועלים על אנרגיה נקייה ומשיגים אפס פליטות CO2 לכל אורך תהליך השימוש בהם. אנחנו בטויוטה נעשה את המקסימום כדי לממש רכבים כאלה.
היום, ברצוננו להציג בפניכם את תוכניתנו לעתיד.
TOYOTA beyond Zero
נתחיל עם סדרת Toyota bZ, הכוללת כלי רכב המונעים באמצעות סוללה בלבד. השם טויוטה bZ פירושו להגיע "beyond Zero" (מעבר לאפס). חופש תנועה והנאה מנהיגה לכולם. המטרה שלנו היא לא רק להפחית את פליטות ה-CO2 והשפעות שליליות אחרות לאפס, אלא מעבר לכך. עבור סדרת bZ, פיתחנו פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה כדי לענות על הצרכים המגוונים של השוק העולמי.
הדגם הראשון במערך הדגמים הוא ה-bZ4X עליו הכרזנו לאחרונה. הפיתוח המשותף עם סובארו איפשר לנו להשיג נסיעה חלקה ויכולת תמרון, כמו בחוויית הנהיגה של SUV אמיתי. לקראת השקתו בשנה הבאה, אנו נערכים לייצור ה-bZ4X במפעל מוטומאצ'י של טויוטה ממש ברגעים אלה, ובקרוב נספק אותו ללקוחותינו.
יתר על כן, אנו מרחיבים את מערך הדגמים של סדרת bZ. ל-SUV בגודל הביניים הזה יש צללית יפהפייה שמבשרת עידן חדש עבור כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. כבר במבט ראשון, העיצוב שלו גורם לך לרצות להיכנס לתוכו ולצאת לדרך.
וישנו גם ה-SUV הקומפקטי ביותר בסדרה – רכב חשמלי עם סוללה קטנה עם חלל פנימי נוח שתוכנן מתוך מחשבה על אירופה ויפן. ככל שמוסיפים יותר סוללות כדי להגדיל את טווח השיוט, כך הרכב הופך להיות גדול יותר, כבד יותר ויקר יותר. מכיוון שה-SUV הזה הוא רכב קטן, יש משהו שאנחנו חייבים להתייחס אליו ביסודיות ובהקפדה מרובה.
הכוונה היא ליעילות ההספק. הדבר החשוב הוא באיזו מידה נוכל להגביר את היעילות האנרגטית הכוללת של הרכב, או במילים אחרות עד כמה אפשר להקטין את האנרגיה הנדרשת לרכב לנסיעה. זו בדיוק הטכנולוגיה שטויוטה משפרת כבר יותר מ-30 שנה. אנו משקיעים את מירב המאמצים בכל ההיבטים של נושא זה, כאשר עם דגם זה אנו שואפים ליעילות חשמל של 125 וואט-שעה לקילומטר, שתהיה הטובה ביותר בקבוצת דגמי ה-SUV הקומפקטיים. ומדובר במכונית סדאן בגודל בינוני העונה על ציפיות הלקוחות ממכונית ראשונה.
ויש לנו גם SUV גדול הזמין עם שורת מושבים שלישית, שמאפשר למשפחות ליהנות מבילוי של זמנים מהנים ביחד.
אנו מתכוונים לא רק להוסיף אפשרויות של הנעה חשמלית באמצעות סוללה לדגמי רכב קיימים, אלא גם להציע ליין אפ שלם של דגמים מייצור סדרתי במחירים סבירים, כמו סדרת bZ, כדי לענות על הצרכים של לקוחות מסוגים שונים. על ידי כך, אנו מקווים לספק ללקוחות ברחבי העולם את העיצוב הייחודי והיפהפה, את ההנאה מנהיגה בכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, ואת החוויה של חיים עם כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה.
טויוטה היא חברה גלובלית הנתמכת על ידי לקוחות ברחבי העולם. המותג טויוטה מציע כעת יותר מ-100 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים, כלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) וכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק (מימן), בלמעלה מ-170 מדינות ואזורים.
המותג לקסוס מציג יותר מ-30 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים וכלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) בלמעלה מ-90 מדינות ואזורים. יתר על כן, אנו מתכוונים להרחיב את ההיצע של כלי רכב ניטרליים בפחמן על ידי הצעת ליין אפ מלא של כלי רכבי חשמליים המונעים באמצעות סוללה.
אנו מתכננים להשיק 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030, כדי להגיע להיצע גלובלי מלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בפלחי השוק של מכוניות נוסעים ורכב מסחרי.
ברוכים הבאים לאולם התצוגה העתידי
ברוכים הבאים לאולם התצוגה העתידי של טויוטה! המיגוון הגדול של דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה שלנו!
ראשית, נתחיל עם המותג לקסוס. לקסוס שואף להיות המותג שאנשים שיודעים לזהות אותנטיות בוחרים בסופו של יום. כמשתמש במותג, אני ממשיך להאמין בכך. לקסוס חתרה לעיצוב ייחודי וחתימת נהיגה ייחודית, וכחלוצה בטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית, היא שיפרה את טכנולוגיית החשמול שלה. וכעת, לקסוס פותחת פרק חדש. זוהי גולת הכותרת של מאמצי החשמול שלנו כאן בלקסוס.
מיצוי מלוא הפוטנציאל של הרכב באמצעות טכנולוגיית חשמול... זו המשמעות של חשמול עבור לקסוס. אנו נספק לקסוס מחושמלת ייחודית המשלבת האצה והאטה ליניארית של מנוע חשמלי, תחושת בלימה והתנהגות כביש מלהיבה, כדי לשפר עוד יותר את הנאת הנהיגה. במיוחד, אנו מאמינים שהרכב החשמלי המונע באמצעות סוללה יהפוך לסמל העתידי של לקסוס, כדגם המבטא בצורה הברורה ביותר את ההתפתחות של הרכב כתוצאה מחשמול.
האחרון מבין הדגמים הללו הוא הלקסוס RZ. תהליך חיזוק היסודות והשאיפה לחתימת הנהיגה של לקסוס לא תשתנה גם כשמדובר ברכב חשמלי המונע באמצעות סוללה.
החתירה האינסופית לחתימת הנהיגה של לקסוס תעבור לשלב הבא באמצעות פיתוח דגם ספורט חדש המונע באמצעות סוללה. עם פרופורציות נועזות ומרווח הגחון הנמוך החיוני למכונית ספורט, הוא ימחיש את ביצועי הנהיגה הייחודיים של לקסוס ויהפוך לדגם המסמל את עתיד המותג. התאוצה תהיה קצת מעל ל-2 שניות, טווח השיוט מעל 700 ק"מ, ותוך חשיבה על שימוש אפשרי בסוללות מצב מוצק, אנו נשאף לייצר רכב חשמלי המונע באמצעות סוללה עם ביצועים מעולים באמת.
באמצעות רכב חשמלי המונע באמצעות סוללה, אנו נפתח את לקסוס למותג שמציע מגוון חוויות תוך שימוש בפיתוחים בתחום הביצועים שרק יצרנית מכוניות כמו לקסוס יכולה לעשות, ועל ידי ליטוש האומנות של ייצור מוצרים אישיים יותר ויותר. לקסוס תפתח את הדור הבא של מכונית ספורט חשמלית המונעת באמצעות סוללה היורשת את טעם הנהיגה, או את הרוטב הסודי, של הביצועים שפותחו במהלך פיתוח ה-LFA. אנו נרחיב את טעם הנהיגה ששופר באופן זה לדגמים אחרים כאשר אנו מפתחים את לקסוס למותג שממוקד בכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה.
אנחנו יכולים למקם את הסוללות והמנועים החשמליים כדי שיעניקו חופש רב יותר לכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. חופש זה יאפשר לנו להיות קשובים יותר ללקוחות שלנו, למשל על ידי מתן מענה לצרכים השונים של אזורים שונים, סגנונות החיים השונים של הלקוחות שלנו, ובכל הנוגע לכלי רכב מסחריים, כל דבר מהובלה למרחקים ארוכים ועד למשלוחים של הקילומטר האחרון.
מעבר לרכבי לקסוס, אנו מציגים את כלי הרכב החשמליים המגוונים של טויוטה המונעים באמצעות סוללה. העולם נעשה מגוון יותר ויותר. אנשים בטוחים יותר ויותר בבחירה שלהם לנהל אורח חיים חופשי ומהנה. בטויוטה אנו מאמינים שמוצרים טובים באמת יוצרים חוויות חדשות עבור הלקוח, ומשפרים את סגנונות החיים שהם בוחרים. מנקודת מבט זו, כל רכב חשמלי חייב להיות ייחודי ומיוחד, לא רק אלה המיוצרים על פלטפורמות ייעודיות אלא גם כאלה הקשורים לדגמים קיימים. בין אם זה אומר לבנות על מורשת השטח של טויוטה כדי ליצור חוויות פנאי מרגשות חדשות או למצוא דרכים חדשות לשלב רבגוניות עם נהיגה דינמית.
דגמים לשימוש מסחרי כגון ה-e-Palette ישנו את פני חיי היומיום בעיר. אבל אנו נאתגר גם פלחי שוק קטנים יותר עם פתרונות ניידות חדשים. רב-תכליתיות קומפקטית במיוחד תיפתח אפשרויות חדשות ומרגשות הן לשימוש בעבודה והן לצעירים בהתאמה אישית. בנוסף לגישות חדשות לפלחי השוק הקטנים ביותר, כגון "ייעודי לשיתוף", שבו גרסאות שונות מתאימות לתרחישים עסקיים שונים. ואחרון, אבל בהחלט לא פחות חשוב, חובבי רכב, כמו אקיו טויודה, בוודאי לא יתאכזבו. עידן הרכב החשמלי הוא הזדמנות וסיכוי ליותר גיוון ויותר הנאה! רכב חשמלי בשבילך, רכב חשמלי בשבילי, רכב חשמלי בשביל כולם. "רכב חשמלי לכולם".
העתיד שהראינו לכם היום איננו רחוק. רוב כלי הרכב החשמליים המונעים באמצעות סוללה של טויוטה שהצגנו כאן הם דגמים שיצאו לשוק בשנים הקרובות. אנו שואפים להגיע למכירות גלובליות שנתיות של 3.5 מיליון כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030.
לקסוס שואפת להגיע לליין אפשלם של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בכל פלחי השוק עד שנת 2030, ולהגיע למצב שבו כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהוו 100% ממכירות הרכב שלה באירופה, צפון אמריקה וסין, בהיקף גלובלי כולל של מיליון יחידות, ושכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהוו 100% מכלל מכירות הרכב העולמיות שלה ב-2035.
נסיון עמוק ורב שנים בפיתוח הנעות חלופיות המעניק יתרון תחרותי
כדי לעמוד ביעדים אלה, השקענו בתחומים שונים במשך זמן רב. בתחום פיתוח הרכב, בשנת 1997, השיקה טויוטה את הפריוס, הרכב החשמלי ההיברידי הראשון בעולם בייצור סדרתי. אבל למעשה, הפיתוח שלנו של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה החל עוד קודם לכן. בשנת 1992 הקמנו את חטיבת פיתוח כלי הרכב החשמליים, והצגנו את ה-RAV4 EV לשוק בשנת 1996. לאחר מכן, בשנות ה-2000, הדגמנו את האב טיפוס של רכב הנוסעים הקטן e-com"" במקומות שונים.
יתר על כן, בשנת 2012, הצגנו את הרכב החשמלי הקטן במיוחד COMS, ואת הרכב החשמלי הקטן eQ. כלומר, אנו חוקרים מזה זמן רב את הפוטנציאל של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. השנה השקנו את ה-"C+pod" ו-"C+walk" והאצנו את הפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, כולל ה-"e-Palette", המספקים לאנשים חופש תנועה בתרחישים שונים.
במקביל להתחלת הפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בתחילת שנות ה-90, התחלנו גם בפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק, הפועלים על מימן. בשנת 2002, הצגנו לשוק את Toyota FCHV וביצענו הדגמות שונות, ובשנת 2008 הרכב עוצב מחדש והפך ל-Toyota FCHV-adv. בהתבסס על מאמצים ארוכי טווח שכאלה, השקנו לבסוף בשנת 2014 את הדור הראשון של המיראי. מאז, תוך שימוש בטכנולוגיות אלה להנעת כלי רכב אחרים, כגון אוטובוסים ומשאיות גדולות, גם כלי הרכב החשמליים שלנו עם תאי דלק המשיכו להתפתח. בתחום הסוללות, טויוטה המשיכה לחקור, לפתח ולייצר סוללות בתוך הבית במשך שנים רבות.
בשנת 1996, הקמנו את החטיבה שנקראת היום Prime Earth EV Energy. בעודנו משפרים את הטכנולוגיות שלנו הקשורות לסוללות ניקל-מתכת הידריד, התחלנו להאיץ את הפיתוח של סוללות ליתיום-יון בשנת 2003. יתר על כן, מאז שהקמנו את חטיבת מחקר הסוללות שלנו בשנת 2008, אנו מקדמים מחקר על סוללות מצב מוצק וסוללות אחרות של הדור הבא. בשנה שעברה הקמנו את Prime Planet Energy & Solutions כדי להאיץ את המאמצים המשולבים בעסקי הסוללות. במהלך 26 השנים האחרונות, השקענו כמעט טריליון ין וייצרנו יותר מ-19 מיליון סוללות. אנו מאמינים שהניסיון המצטבר שלנו הוא נכס שמעניק לנו יתרון תחרותי.
הגדלת השקעות, הרחבת האפשרויות ללקוחות וחתירה מתמדת לעתיד טוב יותר
אנו מתכוונים להגדיל את ההשקעה החדשה שלנו בסוללות מ-1.5 טריליון ין שעליהם הכרזנו בספטמבר ל-2 טריליון ין, במטרה לפתח סוללות מתקדמות יותר, איכותיות ובמחיר סביר עוד יותר. בכל הנוגע למשאבי טבע, Toyota Tsusho החלה לערוך סקרי ליתיום וסקרים אחרים כבר ב-2006, ופעלה להבטחת מקורות יציבים. ובתחום האנרגיה, Toyota Tsusho פועלת להבטחת מקורות אנרגיה מתחדשים, כגון ייצור חשמל מרוח ושמש, כבר יותר מ-30 שנה.
יתר על כן, במפעלי הייצור שלנו, אנו שואפים להשיג ניטרליות פחמן עד 2035 על ידי ביצוע שיפורים מתמידים כדי להפחית את השימוש באנרגיה ועל ידי הרחבת השימוש בטכנולוגיות הנדסת ייצור חדשניות. בעידן מגוון ולא ידוע זה, חשוב לשנות בצורה גמישה את סוג וכמות המוצרים תוך מעקב אחר מגמות השוק.
אנו מאמינים שקיצור זמני האספקה ושיטות ייצור המבוססות על ריבוי מוצרים ונפח ייצור נמוך שטיפחנו באמצעות מערכת הייצור של טויוטה, יחד עם המאמצים המתמידים של היצרנים היפניים, יאפשרו לנו להיות תחרותיים גם בעתיד. אנו נמשיך לקדם יוזמות בכל התחומים יחד עם רבים מהשותפים שלנו מבין החברות בקבוצת טויוטה, הספקים והסוכנים. לאנרגיה יש תפקיד קריטי בהשגת ניטרליות פחמן.
זו בדיוק הסיבה שבגללה טויוטה מחויבת לספק מגוון רחב של אפשרויות ניטרליות פחמן כדי לענות על כל הצרכים והמצבים בכל מדינה ואזור. אנחנו לא מחליטים איזה אפשרויות לבחור, אלא השווקים המקומיים והלקוחות שלנו הם שמחליטים. יש סיבה לכך שאנחנו מנסים לשמור על כל כך הרבה אפשרויות, כי מבחינת ניהול עסקי אפשר לחשוב שיהיה יעיל יותר להתמקד במספר קטן יותר של אפשרויות. עם זאת, אנו מאמינים כי התאמה מהירה לשינויים בעתיד חשובה יותר מאשר ניסיון לחזות את העתיד, שאינו בטוח. לכן אנחנו רוצים לשמור על אפשרויות זמינות עבור לקוחותינו עד שהדרך הנכונה תתברר.
אנו בטויוטה שואפים להיות חברה שתורמת לסביבה הגלובלית, שואפת להביא אושר לאנשים, פועלת, ונשארת קרובה ללקוחותיה.
לסיכום, אנחנו רוצים להפוך לחברה שמייצרת אושר עבור כולם, גם יחידים וגם כחברה. אנחנו רוצים להנחיל עתיד טוב יותר מתמיד לילדים של היום ולאלה שיבואו אחריהם. אנחנו תמיד רוצים שהעתיד יהיה ורוד יותר. אני מאמין שהעתיד הוא משהו שייווצר על ידי כולנו ביחד. תעשיית הרכב של יפן היא ביתם של 5.5 מיליון עמיתים שלנו שתמכו בייצור ובניידות יפנית. ויש לנו עוד הרבה שותפים ברחבי העולם. אם כולנו נפעל מתוך אחדות מחשבה וברצון ותשוקה, נוכל להשאיר מאחורינו הרבה פנים מחייכות וכדור הארץ יפה לדור הבא.
זה מה שאני מאמין. וזה מה שנשיג. תודה."
"שלום. שמי אקיו טויודה.
היום אני רוצה לדבר על האסטרטגיה של טויוטה להשגת ניטרליות פחמן ובמיוחד על האסטרטגיה שלנו עבור כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, המייצגים את אחת האפשרויות המבטיחות ביותר.
אני מאמין שהשגת יעד של ניטרליות פחמן פירושה השגת עולם שבו כל האנשים החיים על כדור הארץ הזה ימשיכו לחיות באושר. אנחנו רוצים לעזור לממש עולם כזה. זו הייתה ותמשיך להיות השאיפה של טויוטה והשליחות שלנו כחברה גלובלית.
כדי לעמוד באתגר הזה, אנחנו צריכים להפחית את פליטות ה-CO2 ככל האפשר, ובהקדם האפשרי. אנו חיים בעולם מגוון ובעידן שבו קשה לחזות את העתיד. לכן, קשה לשמח את כולם באמצעות אפשרות אחת שאמורה להתאים לכולם. מסיבה זו טויוטה רוצה להיערך עם כמה שיותר אפשרויות עבור הלקוחות שלנו ברחבי העולם. אנו מאמינים שניתן לחלק את כל כלי הרכב המחושמלים לשתי קבוצות, בהתאם לאנרגיה שהם צורכים.
קבוצה אחת היא של "כלי רכב המפחיתים את פליטות הפחמן". אם האנרגיה שמניעה כלי רכב אינה נקייה, השימוש ברכב מחושמל, לא משנה מאיזה סוג הוא, לא יביא לאפס פליטות CO2.
הקבוצה השנייה היא של "כלי רכב ניטרליים בפחמן". כלי רכב בקבוצה זו פועלים על אנרגיה נקייה ומשיגים אפס פליטות CO2 לכל אורך תהליך השימוש בהם. אנחנו בטויוטה נעשה את המקסימום כדי לממש רכבים כאלה.
היום, ברצוננו להציג בפניכם את תוכניתנו לעתיד.
TOYOTA beyond Zero
נתחיל עם סדרת Toyota bZ, הכוללת כלי רכב המונעים באמצעות סוללה בלבד. השם טויוטה bZ פירושו להגיע "beyond Zero" (מעבר לאפס). חופש תנועה והנאה מנהיגה לכולם. המטרה שלנו היא לא רק להפחית את פליטות ה-CO2 והשפעות שליליות אחרות לאפס, אלא מעבר לכך. עבור סדרת bZ, פיתחנו פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה כדי לענות על הצרכים המגוונים של השוק העולמי.
הדגם הראשון במערך הדגמים הוא ה-bZ4X עליו הכרזנו לאחרונה. הפיתוח המשותף עם סובארו איפשר לנו להשיג נסיעה חלקה ויכולת תמרון, כמו בחוויית הנהיגה של SUV אמיתי. לקראת השקתו בשנה הבאה, אנו נערכים לייצור ה-bZ4X במפעל מוטומאצ'י של טויוטה ממש ברגעים אלה, ובקרוב נספק אותו ללקוחותינו.
יתר על כן, אנו מרחיבים את מערך הדגמים של סדרת bZ. ל-SUV בגודל הביניים הזה יש צללית יפהפייה שמבשרת עידן חדש עבור כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. כבר במבט ראשון, העיצוב שלו גורם לך לרצות להיכנס לתוכו ולצאת לדרך.
וישנו גם ה-SUV הקומפקטי ביותר בסדרה – רכב חשמלי עם סוללה קטנה עם חלל פנימי נוח שתוכנן מתוך מחשבה על אירופה ויפן. ככל שמוסיפים יותר סוללות כדי להגדיל את טווח השיוט, כך הרכב הופך להיות גדול יותר, כבד יותר ויקר יותר. מכיוון שה-SUV הזה הוא רכב קטן, יש משהו שאנחנו חייבים להתייחס אליו ביסודיות ובהקפדה מרובה.
הכוונה היא ליעילות ההספק. הדבר החשוב הוא באיזו מידה נוכל להגביר את היעילות האנרגטית הכוללת של הרכב, או במילים אחרות עד כמה אפשר להקטין את האנרגיה הנדרשת לרכב לנסיעה. זו בדיוק הטכנולוגיה שטויוטה משפרת כבר יותר מ-30 שנה. אנו משקיעים את מירב המאמצים בכל ההיבטים של נושא זה, כאשר עם דגם זה אנו שואפים ליעילות חשמל של 125 וואט-שעה לקילומטר, שתהיה הטובה ביותר בקבוצת דגמי ה-SUV הקומפקטיים. ומדובר במכונית סדאן בגודל בינוני העונה על ציפיות הלקוחות ממכונית ראשונה.
ויש לנו גם SUV גדול הזמין עם שורת מושבים שלישית, שמאפשר למשפחות ליהנות מבילוי של זמנים מהנים ביחד.
אנו מתכוונים לא רק להוסיף אפשרויות של הנעה חשמלית באמצעות סוללה לדגמי רכב קיימים, אלא גם להציע ליין אפ שלם של דגמים מייצור סדרתי במחירים סבירים, כמו סדרת bZ, כדי לענות על הצרכים של לקוחות מסוגים שונים. על ידי כך, אנו מקווים לספק ללקוחות ברחבי העולם את העיצוב הייחודי והיפהפה, את ההנאה מנהיגה בכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, ואת החוויה של חיים עם כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה.
טויוטה היא חברה גלובלית הנתמכת על ידי לקוחות ברחבי העולם. המותג טויוטה מציע כעת יותר מ-100 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים, כלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) וכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק (מימן), בלמעלה מ-170 מדינות ואזורים.
המותג לקסוס מציג יותר מ-30 דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות מנוע בעירה פנימית בלבד, כלי רכב היברידיים-חשמליים וכלי רכב היברידיים-חשמליים נטענים (פלאג אין) בלמעלה מ-90 מדינות ואזורים. יתר על כן, אנו מתכוונים להרחיב את ההיצע של כלי רכב ניטרליים בפחמן על ידי הצעת ליין אפ מלא של כלי רכבי חשמליים המונעים באמצעות סוללה.
אנו מתכננים להשיק 30 דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030, כדי להגיע להיצע גלובלי מלא של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בפלחי השוק של מכוניות נוסעים ורכב מסחרי.
ברוכים הבאים לאולם התצוגה העתידי
ברוכים הבאים לאולם התצוגה העתידי של טויוטה! המיגוון הגדול של דגמים חשמליים המונעים באמצעות סוללה שלנו!
ראשית, נתחיל עם המותג לקסוס. לקסוס שואף להיות המותג שאנשים שיודעים לזהות אותנטיות בוחרים בסופו של יום. כמשתמש במותג, אני ממשיך להאמין בכך. לקסוס חתרה לעיצוב ייחודי וחתימת נהיגה ייחודית, וכחלוצה בטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית, היא שיפרה את טכנולוגיית החשמול שלה. וכעת, לקסוס פותחת פרק חדש. זוהי גולת הכותרת של מאמצי החשמול שלנו כאן בלקסוס.
מיצוי מלוא הפוטנציאל של הרכב באמצעות טכנולוגיית חשמול... זו המשמעות של חשמול עבור לקסוס. אנו נספק לקסוס מחושמלת ייחודית המשלבת האצה והאטה ליניארית של מנוע חשמלי, תחושת בלימה והתנהגות כביש מלהיבה, כדי לשפר עוד יותר את הנאת הנהיגה. במיוחד, אנו מאמינים שהרכב החשמלי המונע באמצעות סוללה יהפוך לסמל העתידי של לקסוס, כדגם המבטא בצורה הברורה ביותר את ההתפתחות של הרכב כתוצאה מחשמול.
האחרון מבין הדגמים הללו הוא הלקסוס RZ. תהליך חיזוק היסודות והשאיפה לחתימת הנהיגה של לקסוס לא תשתנה גם כשמדובר ברכב חשמלי המונע באמצעות סוללה.
החתירה האינסופית לחתימת הנהיגה של לקסוס תעבור לשלב הבא באמצעות פיתוח דגם ספורט חדש המונע באמצעות סוללה. עם פרופורציות נועזות ומרווח הגחון הנמוך החיוני למכונית ספורט, הוא ימחיש את ביצועי הנהיגה הייחודיים של לקסוס ויהפוך לדגם המסמל את עתיד המותג. התאוצה תהיה קצת מעל ל-2 שניות, טווח השיוט מעל 700 ק"מ, ותוך חשיבה על שימוש אפשרי בסוללות מצב מוצק, אנו נשאף לייצר רכב חשמלי המונע באמצעות סוללה עם ביצועים מעולים באמת.
באמצעות רכב חשמלי המונע באמצעות סוללה, אנו נפתח את לקסוס למותג שמציע מגוון חוויות תוך שימוש בפיתוחים בתחום הביצועים שרק יצרנית מכוניות כמו לקסוס יכולה לעשות, ועל ידי ליטוש האומנות של ייצור מוצרים אישיים יותר ויותר. לקסוס תפתח את הדור הבא של מכונית ספורט חשמלית המונעת באמצעות סוללה היורשת את טעם הנהיגה, או את הרוטב הסודי, של הביצועים שפותחו במהלך פיתוח ה-LFA. אנו נרחיב את טעם הנהיגה ששופר באופן זה לדגמים אחרים כאשר אנו מפתחים את לקסוס למותג שממוקד בכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה.
אנחנו יכולים למקם את הסוללות והמנועים החשמליים כדי שיעניקו חופש רב יותר לכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. חופש זה יאפשר לנו להיות קשובים יותר ללקוחות שלנו, למשל על ידי מתן מענה לצרכים השונים של אזורים שונים, סגנונות החיים השונים של הלקוחות שלנו, ובכל הנוגע לכלי רכב מסחריים, כל דבר מהובלה למרחקים ארוכים ועד למשלוחים של הקילומטר האחרון.
מעבר לרכבי לקסוס, אנו מציגים את כלי הרכב החשמליים המגוונים של טויוטה המונעים באמצעות סוללה. העולם נעשה מגוון יותר ויותר. אנשים בטוחים יותר ויותר בבחירה שלהם לנהל אורח חיים חופשי ומהנה. בטויוטה אנו מאמינים שמוצרים טובים באמת יוצרים חוויות חדשות עבור הלקוח, ומשפרים את סגנונות החיים שהם בוחרים. מנקודת מבט זו, כל רכב חשמלי חייב להיות ייחודי ומיוחד, לא רק אלה המיוצרים על פלטפורמות ייעודיות אלא גם כאלה הקשורים לדגמים קיימים. בין אם זה אומר לבנות על מורשת השטח של טויוטה כדי ליצור חוויות פנאי מרגשות חדשות או למצוא דרכים חדשות לשלב רבגוניות עם נהיגה דינמית.
דגמים לשימוש מסחרי כגון ה-e-Palette ישנו את פני חיי היומיום בעיר. אבל אנו נאתגר גם פלחי שוק קטנים יותר עם פתרונות ניידות חדשים. רב-תכליתיות קומפקטית במיוחד תיפתח אפשרויות חדשות ומרגשות הן לשימוש בעבודה והן לצעירים בהתאמה אישית. בנוסף לגישות חדשות לפלחי השוק הקטנים ביותר, כגון "ייעודי לשיתוף", שבו גרסאות שונות מתאימות לתרחישים עסקיים שונים. ואחרון, אבל בהחלט לא פחות חשוב, חובבי רכב, כמו אקיו טויודה, בוודאי לא יתאכזבו. עידן הרכב החשמלי הוא הזדמנות וסיכוי ליותר גיוון ויותר הנאה! רכב חשמלי בשבילך, רכב חשמלי בשבילי, רכב חשמלי בשביל כולם. "רכב חשמלי לכולם".
העתיד שהראינו לכם היום איננו רחוק. רוב כלי הרכב החשמליים המונעים באמצעות סוללה של טויוטה שהצגנו כאן הם דגמים שיצאו לשוק בשנים הקרובות. אנו שואפים להגיע למכירות גלובליות שנתיות של 3.5 מיליון כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה עד שנת 2030.
לקסוס שואפת להגיע לליין אפשלם של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בכל פלחי השוק עד שנת 2030, ולהגיע למצב שבו כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהוו 100% ממכירות הרכב שלה באירופה, צפון אמריקה וסין, בהיקף גלובלי כולל של מיליון יחידות, ושכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה יהוו 100% מכלל מכירות הרכב העולמיות שלה ב-2035.
נסיון עמוק ורב שנים בפיתוח הנעות חלופיות המעניק יתרון תחרותי
כדי לעמוד ביעדים אלה, השקענו בתחומים שונים במשך זמן רב. בתחום פיתוח הרכב, בשנת 1997, השיקה טויוטה את הפריוס, הרכב החשמלי ההיברידי הראשון בעולם בייצור סדרתי. אבל למעשה, הפיתוח שלנו של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה החל עוד קודם לכן. בשנת 1992 הקמנו את חטיבת פיתוח כלי הרכב החשמליים, והצגנו את ה-RAV4 EV לשוק בשנת 1996. לאחר מכן, בשנות ה-2000, הדגמנו את האב טיפוס של רכב הנוסעים הקטן e-com"" במקומות שונים.
יתר על כן, בשנת 2012, הצגנו את הרכב החשמלי הקטן במיוחד COMS, ואת הרכב החשמלי הקטן eQ. כלומר, אנו חוקרים מזה זמן רב את הפוטנציאל של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה. השנה השקנו את ה-"C+pod" ו-"C+walk" והאצנו את הפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה, כולל ה-"e-Palette", המספקים לאנשים חופש תנועה בתרחישים שונים.
במקביל להתחלת הפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות סוללה בתחילת שנות ה-90, התחלנו גם בפיתוח של כלי רכב חשמליים המונעים באמצעות תאי דלק, הפועלים על מימן. בשנת 2002, הצגנו לשוק את Toyota FCHV וביצענו הדגמות שונות, ובשנת 2008 הרכב עוצב מחדש והפך ל-Toyota FCHV-adv. בהתבסס על מאמצים ארוכי טווח שכאלה, השקנו לבסוף בשנת 2014 את הדור הראשון של המיראי. מאז, תוך שימוש בטכנולוגיות אלה להנעת כלי רכב אחרים, כגון אוטובוסים ומשאיות גדולות, גם כלי הרכב החשמליים שלנו עם תאי דלק המשיכו להתפתח. בתחום הסוללות, טויוטה המשיכה לחקור, לפתח ולייצר סוללות בתוך הבית במשך שנים רבות.
בשנת 1996, הקמנו את החטיבה שנקראת היום Prime Earth EV Energy. בעודנו משפרים את הטכנולוגיות שלנו הקשורות לסוללות ניקל-מתכת הידריד, התחלנו להאיץ את הפיתוח של סוללות ליתיום-יון בשנת 2003. יתר על כן, מאז שהקמנו את חטיבת מחקר הסוללות שלנו בשנת 2008, אנו מקדמים מחקר על סוללות מצב מוצק וסוללות אחרות של הדור הבא. בשנה שעברה הקמנו את Prime Planet Energy & Solutions כדי להאיץ את המאמצים המשולבים בעסקי הסוללות. במהלך 26 השנים האחרונות, השקענו כמעט טריליון ין וייצרנו יותר מ-19 מיליון סוללות. אנו מאמינים שהניסיון המצטבר שלנו הוא נכס שמעניק לנו יתרון תחרותי.
הגדלת השקעות, הרחבת האפשרויות ללקוחות וחתירה מתמדת לעתיד טוב יותר
אנו מתכוונים להגדיל את ההשקעה החדשה שלנו בסוללות מ-1.5 טריליון ין שעליהם הכרזנו בספטמבר ל-2 טריליון ין, במטרה לפתח סוללות מתקדמות יותר, איכותיות ובמחיר סביר עוד יותר. בכל הנוגע למשאבי טבע, Toyota Tsusho החלה לערוך סקרי ליתיום וסקרים אחרים כבר ב-2006, ופעלה להבטחת מקורות יציבים. ובתחום האנרגיה, Toyota Tsusho פועלת להבטחת מקורות אנרגיה מתחדשים, כגון ייצור חשמל מרוח ושמש, כבר יותר מ-30 שנה.
יתר על כן, במפעלי הייצור שלנו, אנו שואפים להשיג ניטרליות פחמן עד 2035 על ידי ביצוע שיפורים מתמידים כדי להפחית את השימוש באנרגיה ועל ידי הרחבת השימוש בטכנולוגיות הנדסת ייצור חדשניות. בעידן מגוון ולא ידוע זה, חשוב לשנות בצורה גמישה את סוג וכמות המוצרים תוך מעקב אחר מגמות השוק.
אנו מאמינים שקיצור זמני האספקה ושיטות ייצור המבוססות על ריבוי מוצרים ונפח ייצור נמוך שטיפחנו באמצעות מערכת הייצור של טויוטה, יחד עם המאמצים המתמידים של היצרנים היפניים, יאפשרו לנו להיות תחרותיים גם בעתיד. אנו נמשיך לקדם יוזמות בכל התחומים יחד עם רבים מהשותפים שלנו מבין החברות בקבוצת טויוטה, הספקים והסוכנים. לאנרגיה יש תפקיד קריטי בהשגת ניטרליות פחמן.
זו בדיוק הסיבה שבגללה טויוטה מחויבת לספק מגוון רחב של אפשרויות ניטרליות פחמן כדי לענות על כל הצרכים והמצבים בכל מדינה ואזור. אנחנו לא מחליטים איזה אפשרויות לבחור, אלא השווקים המקומיים והלקוחות שלנו הם שמחליטים. יש סיבה לכך שאנחנו מנסים לשמור על כל כך הרבה אפשרויות, כי מבחינת ניהול עסקי אפשר לחשוב שיהיה יעיל יותר להתמקד במספר קטן יותר של אפשרויות. עם זאת, אנו מאמינים כי התאמה מהירה לשינויים בעתיד חשובה יותר מאשר ניסיון לחזות את העתיד, שאינו בטוח. לכן אנחנו רוצים לשמור על אפשרויות זמינות עבור לקוחותינו עד שהדרך הנכונה תתברר.
אנו בטויוטה שואפים להיות חברה שתורמת לסביבה הגלובלית, שואפת להביא אושר לאנשים, פועלת, ונשארת קרובה ללקוחותיה.
לסיכום, אנחנו רוצים להפוך לחברה שמייצרת אושר עבור כולם, גם יחידים וגם כחברה. אנחנו רוצים להנחיל עתיד טוב יותר מתמיד לילדים של היום ולאלה שיבואו אחריהם. אנחנו תמיד רוצים שהעתיד יהיה ורוד יותר. אני מאמין שהעתיד הוא משהו שייווצר על ידי כולנו ביחד. תעשיית הרכב של יפן היא ביתם של 5.5 מיליון עמיתים שלנו שתמכו בייצור ובניידות יפנית. ויש לנו עוד הרבה שותפים ברחבי העולם. אם כולנו נפעל מתוך אחדות מחשבה וברצון ותשוקה, נוכל להשאיר מאחורינו הרבה פנים מחייכות וכדור הארץ יפה לדור הבא.
זה מה שאני מאמין. וזה מה שנשיג. תודה."