האיטלקייה הראשונה לעלות על המסלול החשמלי

מותג רכבי העל מזראטי יהיה המותג האיטלקי הראשון שיתחרה באליפות פורמולה E שלABB FIA החל מ-2023

גלגלים | 30/01/22
האיטלקייה הראשונה לעלות על המסלול החשמלי
אלחנדרו אגאג, מייסד ויו"ר פורמולה E, דיויד גראסו, מנכ״ל מזראטי העולמית. צילום: יצרן.

שי פלדמן, מנכ״ל סמלת, יבואנית מזראטי בישראל: ״בשנים האחרונות מותג מזראטי מראה צמיחה מרשימה בין היתר בעולמות האנרגיה הירוקה והמעבר לחשמל. בחודש האחרון נחתה בישראל מזראטי mc20 דגם הספורט החדש שסימל את חזרתה של מזראטי למירוצים העולמיים. אני בטוח שכניסתה של מזראטי למירוצי המכוניות החשמליות תהווה צעד משמעותי בכניסתה לשוק הרכבים החשמליים על כלל דגמיה בעולם ובעתיד גם כאן בישראל״.

דיויד גראסו, מנכ"ל מזראטי העולמית: "אנו מאוד גאים לחזור למקום אליו אנו שייכים, כמובילים בעולם מרוצי המכוניות. העשייה שלנו מונעת על ידי תשוקה וחדשנות. יש לנו היסטוריה ארוכה של מצוינות עולמית בתחרויות, ואנו נכונים להוביל בביצועים גם בעתיד. במרוץ לביצועים, יוקרה וחדשנות אי אפשר לעמוד בפני המשפחה החשמלית מבית מזראטי ה-Folgore, שמביאה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את ערכי ויסודות המותג. לכן, החלטנו לחזור להתחרות באליפות פורמולה E ABB FIA, לפגוש את לקוחותינו במרכזי הערים בעולם, ולקחת את המותג אל העתיד."

רק לפני חודש, יבואנית הרכב סמלת השיקה לראשונה בישראל את מזראטי mc20, רכב הספורט הראשון בעשור האחרון של המותג האיטלקי, וכעת מכריזה מזראטי העולמית על הצעד הראשון באסטרטגיית הספורט המוטורי שלה- הופעת בכורה כמותג האיטלקי הראשון באליפות פורמולה E של ABB FIA ב-2023.

פורמולה E, סדרת הספורט המוטורי הראשון בעולם המיועד לכלי רכב חשמליים, מספקת למזראטי פלטפורמה להצגת מורשת המרוצים חסרת התקדים של המותג ומביאה בצורה הטובה ביותר לידי ביטוי את סדרת ה-Folgore בה ביצועים גבוהים וחדשנות מתקיימים יחדיו. כחלק מסדרה זו עתידים כל הדגמים החדשים של מזראטי להיות זמינים גם בגרסאות חשמל מלאות, כולל מזראטי גרקלה, מזראטי גרנדטוריסמו וגרנדקבריו, ומכונית הספורט של מזראטי, ה-MC20. 

מזראטי תגיע  להופעת בכורה במירוצי פורמולה E החל מהעונה התשיעית, עם דגם ה-Gen3 החדשה- מכונית המרוץ המהירה, הקלה והעוצמתית ביותר שהופיעה אי פעם בפורמולה E. ה-Gen3 היא מכונית המרוץ היעילה ביותר בעולם, המציגה סדרת חידושים מובילים בתעשייה בתחום העיצוב, הייצור והחדשנות הטכנולוגית.

מזראטי עלתה לראשונה על מסלולי המרוצים לפני למעלה מ-90 שנים. מכונית המרוץ הראשונה של מזראטי הייתה ה- Tipo 26, שהופיעה לראשונה בטרגה פלוריו ב-1926, וזכתה במקום הראשון בקבוצת עד נפח 1.5 ליטר, כשאלפיירי מזראטי מאחורי ההגה. ב-1957 זכה חואן מנואל פנגיו באליפות העולם F1 עם מזראטי. כמו כן, הפעם האחרונה בה נראתה מזראטי ברכב חד-מושבי הייתה עם מריה טרסה דה פילפיס, האישה הראשונה שהשתתפה בגרנד פרי של פורמולה 1, כשנהגה במזראטי 250F. מזראטי הופיעה במרוצים בפעם האחרונה עם ה- MC12 שזכתה ב-22 מרוצים (כולל 3 ניצחונות במרוץ 24 Hours of Spa ) וב-14 תארים באליפויות יצרנים, אליפויות נהגים, ואליפויות צוותים ב- FIA GT, בין השנים 2004 עד 2010.

ז'אן –מארק פינו, סמנכ"ל בכיר, STELLANTIS Motorsport: " :STELLANTIS Motorsport שמחה לקחת חלק בהשבת מזראטי למסלול המרוצים. מעבר לפיסת ההיסטוריה הזאת, השתתפות מזראטי בפורמולה E תהיה עבורנו מעבדה טכנולוגית להאצת הפיתוח של מערכות הנעה חשמליות (powertrains) יעילות ותוכנות חכמות למכוניות הספורט שלנו לנסיעה בכביש. פורמולה E היא האליפות המדויקת למטרה זו, ואנו גאים מאוד להיות המותג האיטלקי הראשון שמצטרף."

על אודות מזראטי:

מזראטי מייצרת טווח כולל של מכוניות ייחודיות, אותן ניתן לזהות בקלות בזכות האישיות יוצאת הדופן שלהן. הודות לסגנון, לטכנולוגיה ולאופי האקסקלוסיבי של המותג, המכוניות מספקות את ההעדפות התובעניות ביותר ותמיד היוו נקודת ייחוס לתעשיית הרכב העולמית. מזראטי, אשר מציגה מסורת של דגמים מצליחים, כאשר כל אחד מגדיר מחדש את המהות של מכונית מרוץ איטלקית במובנים של עיצוב, ביצועים, נוחות, אלגנטיות ובטיחות, זמינה כיום ביותר מ-70 שווקים ברחבי העולם. דגמי הדגל של מורשת זו הם ה-Quattroporte, הסדאן ספורט Ghibli וה-Levante, ה-SUV הראשון תוצרת מאזרטי – כולם מאופיינים בשימוש בחומרים האיכותיים ביותר ומתן פתרונות טכניים מעולים. Ghibli ו-Levante נמכרים כיום גם בגרסה היברידית, המכוניות החשמליות הראשונות של המותג. היצע כולל עם מנוע דלק V6 ו-V8 ומנועים היברידיים עם 4 בוכנות, הינע אחורי ו-4*4. קולקציית Trofeo, הכוללת את Ghibli, Quatttroporte ו-Levante, המצוידת במנוע 8V עוצמתי 580 כ"ס, ממחישה עוד יותר את DNA הביצועים של המותג. הדגם המוביל הוא מכונית הסופר ספורט MC20, המונעת במנוע Nettuno V6 פורץ הדרך המשלב טכנולוגיות F1 אשר מובנות בפעם הראשונה ביחידת הכוח של מכונית בייצור המוני.

על אודות פורמולה E ואליפות העולם פורמולה E של ABB FIA:

אליפות העולם היחידה של FIA שהיא כולה חשמלית וכספורט היחיד המוכר רשמית כמייצר אפס פליטת פחמן מאז הקמתה. אליפות העולם פורמולה E של ABB FIA מביאה מרוצי מכוניות דרמטיים אל כמה מן הערים האייקוניות ביותר בעולם ומהווה פלטפורמת עילית לספורט מוטורי עבור יצרניות הרכב המובילות בעולם, מקום בו הן יכולות לקדם את החידושים בתחום כלי הרכב החשמליים. רשת הצוותים, היצרנים, השותפים, השדרנים והערים המארחות של הפורמולה E חולקים תשוקה לספורט ואמונה ביכולת שלו להאיץ קדמה אנושית ברת קיימא ולייצר עתיד טוב יותר לבני האדם ולכדור הארץ.

שי פלדמן, מנכ״ל סמלת, יבואנית מזראטי בישראל: ״בשנים האחרונות מותג מזראטי מראה צמיחה מרשימה בין היתר בעולמות האנרגיה הירוקה והמעבר לחשמל. בחודש האחרון נחתה בישראל מזראטי mc20 דגם הספורט החדש שסימל את חזרתה של מזראטי למירוצים העולמיים. אני בטוח שכניסתה של מזראטי למירוצי המכוניות החשמליות תהווה צעד משמעותי בכניסתה לשוק הרכבים החשמליים על כלל דגמיה בעולם ובעתיד גם כאן בישראל״.

דיויד גראסו, מנכ"ל מזראטי העולמית: "אנו מאוד גאים לחזור למקום אליו אנו שייכים, כמובילים בעולם מרוצי המכוניות. העשייה שלנו מונעת על ידי תשוקה וחדשנות. יש לנו היסטוריה ארוכה של מצוינות עולמית בתחרויות, ואנו נכונים להוביל בביצועים גם בעתיד. במרוץ לביצועים, יוקרה וחדשנות אי אפשר לעמוד בפני המשפחה החשמלית מבית מזראטי ה-Folgore, שמביאה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את ערכי ויסודות המותג. לכן, החלטנו לחזור להתחרות באליפות פורמולה E ABB FIA, לפגוש את לקוחותינו במרכזי הערים בעולם, ולקחת את המותג אל העתיד."

רק לפני חודש, יבואנית הרכב סמלת השיקה לראשונה בישראל את מזראטי mc20, רכב הספורט הראשון בעשור האחרון של המותג האיטלקי, וכעת מכריזה מזראטי העולמית על הצעד הראשון באסטרטגיית הספורט המוטורי שלה- הופעת בכורה כמותג האיטלקי הראשון באליפות פורמולה E של ABB FIA ב-2023.

פורמולה E, סדרת הספורט המוטורי הראשון בעולם המיועד לכלי רכב חשמליים, מספקת למזראטי פלטפורמה להצגת מורשת המרוצים חסרת התקדים של המותג ומביאה בצורה הטובה ביותר לידי ביטוי את סדרת ה-Folgore בה ביצועים גבוהים וחדשנות מתקיימים יחדיו. כחלק מסדרה זו עתידים כל הדגמים החדשים של מזראטי להיות זמינים גם בגרסאות חשמל מלאות, כולל מזראטי גרקלה, מזראטי גרנדטוריסמו וגרנדקבריו, ומכונית הספורט של מזראטי, ה-MC20. 

מזראטי תגיע  להופעת בכורה במירוצי פורמולה E החל מהעונה התשיעית, עם דגם ה-Gen3 החדשה- מכונית המרוץ המהירה, הקלה והעוצמתית ביותר שהופיעה אי פעם בפורמולה E. ה-Gen3 היא מכונית המרוץ היעילה ביותר בעולם, המציגה סדרת חידושים מובילים בתעשייה בתחום העיצוב, הייצור והחדשנות הטכנולוגית.

מזראטי עלתה לראשונה על מסלולי המרוצים לפני למעלה מ-90 שנים. מכונית המרוץ הראשונה של מזראטי הייתה ה- Tipo 26, שהופיעה לראשונה בטרגה פלוריו ב-1926, וזכתה במקום הראשון בקבוצת עד נפח 1.5 ליטר, כשאלפיירי מזראטי מאחורי ההגה. ב-1957 זכה חואן מנואל פנגיו באליפות העולם F1 עם מזראטי. כמו כן, הפעם האחרונה בה נראתה מזראטי ברכב חד-מושבי הייתה עם מריה טרסה דה פילפיס, האישה הראשונה שהשתתפה בגרנד פרי של פורמולה 1, כשנהגה במזראטי 250F. מזראטי הופיעה במרוצים בפעם האחרונה עם ה- MC12 שזכתה ב-22 מרוצים (כולל 3 ניצחונות במרוץ 24 Hours of Spa ) וב-14 תארים באליפויות יצרנים, אליפויות נהגים, ואליפויות צוותים ב- FIA GT, בין השנים 2004 עד 2010.

ז'אן –מארק פינו, סמנכ"ל בכיר, STELLANTIS Motorsport: " :STELLANTIS Motorsport שמחה לקחת חלק בהשבת מזראטי למסלול המרוצים. מעבר לפיסת ההיסטוריה הזאת, השתתפות מזראטי בפורמולה E תהיה עבורנו מעבדה טכנולוגית להאצת הפיתוח של מערכות הנעה חשמליות (powertrains) יעילות ותוכנות חכמות למכוניות הספורט שלנו לנסיעה בכביש. פורמולה E היא האליפות המדויקת למטרה זו, ואנו גאים מאוד להיות המותג האיטלקי הראשון שמצטרף."

על אודות מזראטי:

מזראטי מייצרת טווח כולל של מכוניות ייחודיות, אותן ניתן לזהות בקלות בזכות האישיות יוצאת הדופן שלהן. הודות לסגנון, לטכנולוגיה ולאופי האקסקלוסיבי של המותג, המכוניות מספקות את ההעדפות התובעניות ביותר ותמיד היוו נקודת ייחוס לתעשיית הרכב העולמית. מזראטי, אשר מציגה מסורת של דגמים מצליחים, כאשר כל אחד מגדיר מחדש את המהות של מכונית מרוץ איטלקית במובנים של עיצוב, ביצועים, נוחות, אלגנטיות ובטיחות, זמינה כיום ביותר מ-70 שווקים ברחבי העולם. דגמי הדגל של מורשת זו הם ה-Quattroporte, הסדאן ספורט Ghibli וה-Levante, ה-SUV הראשון תוצרת מאזרטי – כולם מאופיינים בשימוש בחומרים האיכותיים ביותר ומתן פתרונות טכניים מעולים. Ghibli ו-Levante נמכרים כיום גם בגרסה היברידית, המכוניות החשמליות הראשונות של המותג. היצע כולל עם מנוע דלק V6 ו-V8 ומנועים היברידיים עם 4 בוכנות, הינע אחורי ו-4*4. קולקציית Trofeo, הכוללת את Ghibli, Quatttroporte ו-Levante, המצוידת במנוע 8V עוצמתי 580 כ"ס, ממחישה עוד יותר את DNA הביצועים של המותג. הדגם המוביל הוא מכונית הסופר ספורט MC20, המונעת במנוע Nettuno V6 פורץ הדרך המשלב טכנולוגיות F1 אשר מובנות בפעם הראשונה ביחידת הכוח של מכונית בייצור המוני.

על אודות פורמולה E ואליפות העולם פורמולה E של ABB FIA:

אליפות העולם היחידה של FIA שהיא כולה חשמלית וכספורט היחיד המוכר רשמית כמייצר אפס פליטת פחמן מאז הקמתה. אליפות העולם פורמולה E של ABB FIA מביאה מרוצי מכוניות דרמטיים אל כמה מן הערים האייקוניות ביותר בעולם ומהווה פלטפורמת עילית לספורט מוטורי עבור יצרניות הרכב המובילות בעולם, מקום בו הן יכולות לקדם את החידושים בתחום כלי הרכב החשמליים. רשת הצוותים, היצרנים, השותפים, השדרנים והערים המארחות של הפורמולה E חולקים תשוקה לספורט ואמונה ביכולת שלו להאיץ קדמה אנושית ברת קיימא ולייצר עתיד טוב יותר לבני האדם ולכדור הארץ.