אירוע קאמפ ג'יפ

אירוע קאמפ ג'יפ
קאמפ ג'יפ, התחלת מסורת מותגית בין לאומית. תמונות: תומר פדר

סמל"ת, יבואנית ג'יפ ישראל, החלה בסוף השבוע האחרון מסורת מותגית בין לאומית, Camp Jeep, אירוע שנערך במשך 3 ימים בחאן עין זיוון שברמת הגולן. חזרנו מאירוע העיתונאים המוקפד שקדם לכך עם רשמים והנה הם לפניכם

טל אבן | 13/06/19

באירוע, בו השתתפו כ-1000 לקוחות ג'יפ ותיקים וחדשים, שהיו זריזים מספיק והצליחו להירשם אליו בשבוע ההרשמה הראשון, היה תמהיל מגוון ומהנה של מסלולי נהיגה מאתגרים, המעוטרים בנוף יפיפה מסביב, קטיף דובדבנים, מופע אור קולי, פעילויות לילדים וגם מסלול עבירות שנבנה במיוחד לאירוע.

צי רכבי הלקוחות היה מגוון אף הוא, מדגמים קלאסיים של המותג האייקוני ועד לכלי הרכב שכמותם ניתן למצוא באולמות התצוגה של היבואן.

את הבוקר שהפך יותר ויותר פסטורלי, ככל שהעמקנו בכבישי הרמה בואכה עין זיוון, התחלנו בקיבוץ, שם קיבל את פנינו צי מגוון של רכבי ג'יפ ובשלל צבעים ותצורות.

את דגמי הגרנד צ'ירוקי מאפיינים אמנם צבעים סולידיים ו"מכובדים", אך הכתום-כתום והאדום-אדום של משפחת הרנגלר, אמרו לנו יפה "שלום-שלום", מעין "בוקר טוב!" מענג כזה.

יחד עם דגמי הצ'ירוקי החדש והקומפאס בעל מראה ה"בייבי גרנד צ'ירוקי", היתה שם במגרש החניה, עוצמה ג'יפאית של ממש.

אחרי ארוחת בוקר מפנקת ותדריך של אנשי היבואן וצוות ההדרכה, התפצלנו לזוגות ודילגנו קלות אל עבר כלי הרכב, לא לפני שהיבואן הקפיד למסור לנו צידה קלה לדרך.

התחלנו עם הגרנד צ'ירוקי לרדו בנזין. באופן כללי, ולמרות שנכחו שם גרסאות נוספות שלו (לימיטד, דיזל ועוד), מטרת המפגש הייתה לבחון ולהכיר את יכולות השטח של הדגם, ועל כן לכל צוות יצא לנהוג בדגם מסוים של גרנד צ'ירוקי ולאחר מכן באחד של רנגלר.

בכביש הרכב נותן חוויה מפנקת, הוא שקט, נעים, מאובזר ונוח, רכב יוקרתי מוגבה.

מנוע הפנטסטאר המוכר בנפח 3.6 ל', המפיק 286 כ"ס ו-35.4 קג"מ, מאיץ בנחישות, כבר מליטוף ראשוני של המצערת, את המרכב שמשקלו כמעט 2.3 טונות, וחוצה את קו ה-100 כעבור 8.3 שניות. תיבת ההילוכים בת 8 המהירויות חלקה מאד בהעברות ופועלת היטב.

קטע הכביש הקצר לא מאפשר אמנם להתרשם לעומק מכל המערכות שברכב, מהמולטימדיה והבידור, אך לא לשם כך התכנסנו כאן.
בשלב מסוים יורדים מהכביש ולפני המכשול הראשון, בדמות כמה בולדרים וסלע משונן אחד, עוצרים להסברים קצרים אודות נהיגת שטח.

מיד נגלה שהיפה ברכב הזה, שהוא לא מבקש מנהגו להיות חיית שטח ותיקה ומנוסה.

"תעביר ל 4WD LOW-, מצב ROCK ויהיה בסדר" הוא לוחש.

מעבירים והכל פשוט קורה כמעט מעצמו מתחת לפני הרכב. הנהג מוצא עצמו מתמרן עם ההגה, כדי לשים את הגלגלים במקום הנכון והרכב פשוט עושה את השאר לבד. בלי דרמות, בלי סחרורי גלגלים פוטוגניים. פשוט נוסע בקצב איטי ואחיד קדימה, עד שאותם בולדרים מופיעים במראה הפנימית, כעדות למה שעברנו.

אולי מתאים יותר "Rock 'N Roll" מאשר "Rock". צולח סלעים ומתגלגל הלאה.
 

מאוחר יותר נגלה מעברים הדורשים הנפות של גלגלים באוויר והצלבות, גם שם, חלוקת הכוח האלקטרונית בין הגלגלים מעניקה כוח לגלגלים האוחזים והרכב פשוט נע קדימה.



המסלול לא ניחן במדרונות מאד תלולים, ולכן לא נזקקנו להשתמש באופציית הבקרה במדרון הקיימת ברכב, השומרת על הרכב מלהגביר מהירות במדרון תלול, פונקציה המסייעת לשמור על הבלמים וגם הזדמנות לתמרן באיטיות את הרכב מבלי לשמוע גניחות מצד הגחון, שזה אגב, רחוק מהקרקע בכמעט 22 ס"מ מכובדים.

זוויות הגישה (26.2 מעלות) והנטישה (24 מעלות) מכובדות אף הן לרכב מסוג זה, כשמעברים במים, אותם העניק לנו החורף האחרון שהפליא בגשמיו,  נעשים גם הם בביטחון מלא. (יכולת צליחה מוצהרת של למעלה מ-50 ס"מ עומק).

את פינת החמד בשטח, שנועדה להחלפת צוותים בין הגרנד צ'ירוקי לרנגלר ולהיפך, ארגן היבואן עם פריסה קלה של מים קרים, כיבוד והמון דובדבנים אדומים, שהיו שם אולי כפרומו לרנגלרים הססגוניים שחיכו לנו להמשך הדרך.

פה דלגנו אל אחת הקונפיגורציות המעניינות של הרנגלר. הרוביקון הקצר.

היה מי שהסיר את חלקי גג הפיברגלס של הרכב ויצר לעצמו רכב שטח פתוח ואוורירי, אנחנו ויתרנו על התענוג תודות לשמש הקופחת מעל.
לפני מספר חודשים, עת השיק היבואן את הרכב, סופר רבות על כך שלראשונה ישנו שימוש במנוע קטן נפח, במונחים של רנגלר, בן 2.0 ליטרים מוגדש טורבו, המפיק 272 כוחות סוס ומומנט בשרני בן 41 קג"מ מכובדים למנוע בנזין, הנתמך אף הוא בגיר בן 8 יחסי העברה, לצד העובדה שהרכב עבר שיפור מקיף באיכות החומרים ולכן גם ברמת הרעש הכללית.

את שתי התכונות הללו נבדוק מאוחר יותר, בעיקר על הכביש, מאחר ותחילת הדרך הייתה כעת במסלול מאתגר הרבה יותר מזה שנועד לגרנד צ'ירוקי ממנו נפרדנו לפני מספר דקות.

המסלול כאן עתיר סלעים ובולדרים, ונהיגה עם גז מתון וקבוע, בשילוב (עם ידית פיזית קשוחה) לנהיגה LOW  4X4 , פשוט נעימה ושקטה, תודות לבולמים מצוינים (שברוביקון גם נצבעו באדום שמוסיף ללוק החתיכי) ומהלכי מתלה ארוכים, ורק סלעים קשוחים באמת מטלטלים את המרכב ואת יושביו כהלכה. הרכב הזה פשוט צולח כל מה שגלגליו פוגשים, באדישות כמעט מקוממת.


הרנגלר מגיע עם מיגון מלא לתיבת ההעברה, לגיר ולמיכל הדלק.
 

הרוביקון מגיע גם עם מוט מייצב קדמי עם ניתוק חשמלי (שמסייע להפחית את טלטול המרכב והנוסעים),  וגם עם נעילה חשמלית של דיפרנציאל אחורי וקדמי.

מרווח הגחון ברוביקון אדיר, ועומד על למעלה מ-25 ס"מ (23.5 בדגם הספורט), ועם זוויות גישה 36.4 מעלות) ונטישה (30.8 מעלות) מכובדות, קשה להוציא אותו משלוותו. צליחת מכשול מים, אם שאלתם, היא עד כ-76 ס"מ, מבלי שתאלצו לצאת מחלונות הרכב בשחייה.

כשמגיעים לכביש ומשלבים להנעה אחורית, מגלים מנוע נמרץ עם יכולת תאוצה מרשימה, המתמודדת היטב עם משקל עצמי בן 2 טונות (רוביקון). ניכר גם כי רמת הרעש הכללית (NVH) שופרה ברכב, אם כי עדיין הוא לא יכול להתחרות בשקט ובפינוק בסגנון הגרנד צ'ירוקי ודומיו.

את סיום הדרך עשינו בחאן עין זיוון, שם המשיכו ההכנות המוקפדות שנועדו לקלוט את אלף הלקוחות בשלושת הימים שלאחר מכן.

במקום חיכה לנו מסלול מכשולים שנועד בעיקר לתת ללקוחות להבין מה הרכב שלהם מסוגל לעשות, החל מטיפוס מעלה תלול וירידה, מעבר בבורות אלכסוניים המדמים מצבי הצלבות עם הנפות גלגלים פוטוגניות ועד מעבר באמבטיות בוץ חינניות.

המסלול הזה כה מהנה, ובמיוחד עם הכלים הללו, עד שכתבי הרכב נצפו חוזרים עליו שוב ושוב, כילדים שהגיעו למגרש משחקים גדול ומלהיב.

את המפתחות השבנו לפני שיחת (וארוחת) סיכום, כשלכולם היה ברור שג'יפ, האייקון האמריקאי שאהב מאז ומתמיד להתפלש בבוץ ולקפץ מעל לסלעים, נותר אייקוני וכיום, אולי יותר מתמיד, האלקטרוניקה עושה עבור הנהג המון ונותנת לו הרגשה נהדרת של נהג שטח מיומן ומדופלם.     


דני איטליאנו, מנכ"ל חטיבת הפרימיום בקבוצת סמל''ת סיכם: "אנחנו שמחים שהצלחנו ליצור אירוע שהתאים ל DNA של המותג וכראייה הצלחנו לסגור את ההרשמה במלואה בשבוע הראשון שבו הוא פורסם, קיבלנו תגובות מעולות מהלקוחות שהופתעו מרמת ההשקעה והחוויה ויכולות הרכבים – זו התחלה של מסורת מדהימה למותג".