פורשה 911 – היסטוריה של אייקון מוטורי
אין הרבה דגמים של מכוניות שהפכו לאייקוניים ולמושאים להערצה- לאורך דורות שלמים של מכוניות ונהגים. פורשה 911 שמרה על לא מעט מוטיבים דומים במשך עשרות שנים ולאורך דורות רבים של הדגם, עיצוביים בעיקר, עבור אותם לקוחות נאמנים. יחד עם זאת, מדור לדור שופרו היכולות הדינאמיות וגם אומצה הטכנולוגיה העכשווית ביותר לאותה העת. לפניכם סקירה קצרה על פורשה 911, שמספרת סיפור של תשוקה מוטורית.
המורשת של 911
הדגם האייקוני של פורשה מיוצר במפעל שבשטוטגרט, גרמניה, מזה 62 שנים, ובמרוצת השנים הציג לא פחות מ-8 דורות; בשנת 2017 נוצרה ה-911 המיליון בעולם, והאקזמפלר הספציפי נשמר באוסף הקבוע של החברה.
מדובר ברכבי ספורט להם 2 דלתות, ביצועי ספורט קיצוניים ומנוע המותקן מאחור. מהשקת הדגם ועד לשנת 1998 המנועים היו מקוררי אוויר, ומאז עברו לקירור על ידי מים.
במרוצת השנים, הדגם זכה לתהילה עולמית והפך לסמל, כשה-911 הפכה במהרה לכוכבת ולזוכת פרסים נחשבים ומרוצים יוקרתיים, כמו מרוץ הסיבולת 24 שעות בדייטונה וגם בלה- מאנס, שנערכו בין היתר בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
הנחשקות של ה-911 נבנתה בנוסף על ידי השתתפותה בסרטי קאלט, לצד כוכבי קולנוע שנהגו בדגם, כמו ג'ף בריג'ס בסרט Against all odds, צ'ארלי שין ב- No man's land, נהגי Gone in 60 secs., וויל סמית' ב- Bad boys, רוברט רדפורט ב- Downhill racer, סטיב מקווינס ב- Le Mans ועוד.
איך משמרים את תפיסת ה-911 כאייקון מוטורי לאורך עשרות שנים?
בעולם הרכב הדינאמי, תרתי משמע, קשה לשמר מורשת והיסטוריה של מותג, מפוארות ככל שיהיו, לאורך תקופה של מעל לחצי מאה.
פורשה הצליחה לעשות זאת באופן כזה, שגם כיום הדגם נמכר היטב, למרות המחירים הגבוהים (המתחיל במעט מעל למיליון שקלים בארץ), והוא הפך למבוקש עד מאד גם בקרב כלי הרכב המשומשים.
אחת הסיבות לכך היא העיצוב המיוחד שמאפיין אותה לאורך השנים והדורות, שבעצם הופך את הרכב להיות ללא גיל;
הפנסים העגולים מלפנים, הקימורים המעוגלים, הגג הקמור והחלק האחורי הרחב, הכולל מנוע אחורי עם מרכב המורחב בהתאם וצמיגים סופר רחבים לטובת אחיזה גבוהה - שמרו כולם על אותו ה-DNA לאורך השנים, וזאת למרות שינויים עיצוביים קלים שקרו לאורך 8 דורות של הדגם; רבים אף יגידו על ה-911 שמדובר ביצירת האמנות הקינטית המפוסלת ביותר מאז ומעולם.
רבותי, נא להניע מנועים!
סיבה נוספת היא המבחר הגדול של המנועים בדגם. כלל מנועי ה-911 מספקים ביצועי-על ויכולות ספורטיביות (מתחיל לרוב מגרסאות הטרגה), רק של-911 יש גרסאות חזקות אף יותר (כמו S ו- GTS), למחפשי ההרפתקאה המוטורית, וגם גרסאות קצה (טורבו S, RS3 ואחרות)- למי שעולם המרוצים זורם בעורקיו, ומחפש מכוניות מסלול החוקיות לנוע בכביש הציבורי.
מעבר לכך, אחת הגדולות של ה-911 שהפכו אותה למה שהיא, היא היכולת לספק שימושיות יומיומית ופרקטיות, לצד ביצועים מושחזים וספורטיביים בכביש המפותל;
למרות מנוע אחורי ומשקל נמוך על הגלגלים הקדמיים, פורשה 911 היא אחד הדגמים להם ההיגוי המדויק ביותר מאז ומתמיד, הרבה בזכות מערכת מתלים חכמה ותומכת, ויכולת שליטה מופלאה גם בהיגוי היתר שהיא יודעת לייצר.
ברוב כלי הרכב האקזוטיים מורגשת הפשרה הגדולה בתמרון ובהתנהלות היום יומית; המושבים לא מספיק נוחים, והמנועים לא אוהבים זחילה עירונית, כשרבים מהם רוטנים ורושפים, כשלא מטיסים אותם לקצה סקאלת הסל"ד;
בנוסף, רכבי ספורט קיצוניים רבים לוקים בראות החוצה שהיא מוגבלת עד בלתי אפשרית, סיבובים או חניות מגלות הגה שקשה לחיות איתו וקוטר הסיבוב מסורבל. ה-911 יודעת להיות פרקטית מאד ומאידך לתגמל את הנהג שלה עם יכולות ספורטיביות, בין אם מדובר בנסיעה למסלול הרחיצה או בדרך למסלול המרוצים.
סוד הקסם של ה-911
ה-911 הפכה לסנסציה מוטורית מסיבות רבות. המראה הנהדר שלה שימר את קוויו ואת ה-DNA של הדגם לאורך עשרות שנים, וזה דבר שמעריצים נלהבים יודעים להעריך.
מעבר לכך, מדובר באחד מכלי הרכב הספורטיביים היחידים שמשכילים ליצור איזון שבין חיי היום יום והפרקטיות לספורטיביות, וזה כולל מושבים נוחים, ראות טובה החוצה, איכות בלתי מתפשרת בתא הנוסעים והטכנולוגיה המתקדמת ביותר לרבות מערכות בטיחות, בלמים קרמיים, היגוי אחורי וטכנולוגיה היברידית.
אלה באים לצד היכולות הספורטיביות הגבוהות והמושחזות שלה, עם מנועים סופר חזקים, התנהגות שלדה והיגוי מופלאים, וסאונד נהדר שבוקע ממנוע הבוקסר שמאחור, כשהוא מגובה במערכת פליטה שכוילה לדציבלים הנכונים.
ככה נולד אייקון מוטורי.
בשיתוף עם www.porsche.co.il
המורשת של 911
הדגם האייקוני של פורשה מיוצר במפעל שבשטוטגרט, גרמניה, מזה 62 שנים, ובמרוצת השנים הציג לא פחות מ-8 דורות; בשנת 2017 נוצרה ה-911 המיליון בעולם, והאקזמפלר הספציפי נשמר באוסף הקבוע של החברה.
מדובר ברכבי ספורט להם 2 דלתות, ביצועי ספורט קיצוניים ומנוע המותקן מאחור. מהשקת הדגם ועד לשנת 1998 המנועים היו מקוררי אוויר, ומאז עברו לקירור על ידי מים.
במרוצת השנים, הדגם זכה לתהילה עולמית והפך לסמל, כשה-911 הפכה במהרה לכוכבת ולזוכת פרסים נחשבים ומרוצים יוקרתיים, כמו מרוץ הסיבולת 24 שעות בדייטונה וגם בלה- מאנס, שנערכו בין היתר בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
הנחשקות של ה-911 נבנתה בנוסף על ידי השתתפותה בסרטי קאלט, לצד כוכבי קולנוע שנהגו בדגם, כמו ג'ף בריג'ס בסרט Against all odds, צ'ארלי שין ב- No man's land, נהגי Gone in 60 secs., וויל סמית' ב- Bad boys, רוברט רדפורט ב- Downhill racer, סטיב מקווינס ב- Le Mans ועוד.
איך משמרים את תפיסת ה-911 כאייקון מוטורי לאורך עשרות שנים?
בעולם הרכב הדינאמי, תרתי משמע, קשה לשמר מורשת והיסטוריה של מותג, מפוארות ככל שיהיו, לאורך תקופה של מעל לחצי מאה.
פורשה הצליחה לעשות זאת באופן כזה, שגם כיום הדגם נמכר היטב, למרות המחירים הגבוהים (המתחיל במעט מעל למיליון שקלים בארץ), והוא הפך למבוקש עד מאד גם בקרב כלי הרכב המשומשים.
אחת הסיבות לכך היא העיצוב המיוחד שמאפיין אותה לאורך השנים והדורות, שבעצם הופך את הרכב להיות ללא גיל;
הפנסים העגולים מלפנים, הקימורים המעוגלים, הגג הקמור והחלק האחורי הרחב, הכולל מנוע אחורי עם מרכב המורחב בהתאם וצמיגים סופר רחבים לטובת אחיזה גבוהה - שמרו כולם על אותו ה-DNA לאורך השנים, וזאת למרות שינויים עיצוביים קלים שקרו לאורך 8 דורות של הדגם; רבים אף יגידו על ה-911 שמדובר ביצירת האמנות הקינטית המפוסלת ביותר מאז ומעולם.
רבותי, נא להניע מנועים!
סיבה נוספת היא המבחר הגדול של המנועים בדגם. כלל מנועי ה-911 מספקים ביצועי-על ויכולות ספורטיביות (מתחיל לרוב מגרסאות הטרגה), רק של-911 יש גרסאות חזקות אף יותר (כמו S ו- GTS), למחפשי ההרפתקאה המוטורית, וגם גרסאות קצה (טורבו S, RS3 ואחרות)- למי שעולם המרוצים זורם בעורקיו, ומחפש מכוניות מסלול החוקיות לנוע בכביש הציבורי.
מעבר לכך, אחת הגדולות של ה-911 שהפכו אותה למה שהיא, היא היכולת לספק שימושיות יומיומית ופרקטיות, לצד ביצועים מושחזים וספורטיביים בכביש המפותל;
למרות מנוע אחורי ומשקל נמוך על הגלגלים הקדמיים, פורשה 911 היא אחד הדגמים להם ההיגוי המדויק ביותר מאז ומתמיד, הרבה בזכות מערכת מתלים חכמה ותומכת, ויכולת שליטה מופלאה גם בהיגוי היתר שהיא יודעת לייצר.
ברוב כלי הרכב האקזוטיים מורגשת הפשרה הגדולה בתמרון ובהתנהלות היום יומית; המושבים לא מספיק נוחים, והמנועים לא אוהבים זחילה עירונית, כשרבים מהם רוטנים ורושפים, כשלא מטיסים אותם לקצה סקאלת הסל"ד;
בנוסף, רכבי ספורט קיצוניים רבים לוקים בראות החוצה שהיא מוגבלת עד בלתי אפשרית, סיבובים או חניות מגלות הגה שקשה לחיות איתו וקוטר הסיבוב מסורבל. ה-911 יודעת להיות פרקטית מאד ומאידך לתגמל את הנהג שלה עם יכולות ספורטיביות, בין אם מדובר בנסיעה למסלול הרחיצה או בדרך למסלול המרוצים.
סוד הקסם של ה-911
ה-911 הפכה לסנסציה מוטורית מסיבות רבות. המראה הנהדר שלה שימר את קוויו ואת ה-DNA של הדגם לאורך עשרות שנים, וזה דבר שמעריצים נלהבים יודעים להעריך.
מעבר לכך, מדובר באחד מכלי הרכב הספורטיביים היחידים שמשכילים ליצור איזון שבין חיי היום יום והפרקטיות לספורטיביות, וזה כולל מושבים נוחים, ראות טובה החוצה, איכות בלתי מתפשרת בתא הנוסעים והטכנולוגיה המתקדמת ביותר לרבות מערכות בטיחות, בלמים קרמיים, היגוי אחורי וטכנולוגיה היברידית.
אלה באים לצד היכולות הספורטיביות הגבוהות והמושחזות שלה, עם מנועים סופר חזקים, התנהגות שלדה והיגוי מופלאים, וסאונד נהדר שבוקע ממנוע הבוקסר שמאחור, כשהוא מגובה במערכת פליטה שכוילה לדציבלים הנכונים.
ככה נולד אייקון מוטורי.
בשיתוף עם www.porsche.co.il