תחזוקת רכב חשמלי

תחזוקת רכב חשמלי

רוכשים רכב חשמלי? הנה כל מה שכדאי לדעת על טיפולים ותחזוקת רכב חשמלי

גלגלים | 05/04/22

מי שעבר לרכב חשמלי כבר יודע. אחד היתרונות המרכזיים ברכישת רכב חשמלי הוא צמצום משמעותי בטיפולים לרכב ובצורך לבקר במוסך.

 

טיפול הכנה לטסט, טיפול 10,000, טיפול גדול, הכן רכבך לקיץ, הכן רכבך לחורף, בדיקת שמן מים, החלפת רצועת טיימינג, רכישת חלקי חילוף ועוד ועוד. ברכב עם מנוע בעירה פנימית רשימת הטיפולים היא ארוכה, והתחזוקה השוטפת מצריכה מאיתנו, קהילת הנהגים, תקציב לא מבוטל ויד על הדופק.

 

אם כבר עשיתם את המעבר לרכב חשמלי, אתם יכולים לומר להתראות לרשימת הטיפולים שאנחנו מכירים. ברכב חשמלי אין מנוע בעירה פנימית, והוא מורכב מכמות מצומצמת מאוד של חלקים הדורשים טיפול ותחזוקה. לא ניתן לומר שהרכב לא יראה מוסך, אבל זה בהחלט לא הביקור המסורתי במוסך, המלווה בריח השמן המוכר. את טיפולי הרכב התקופתיים, התחזוקה השוטפת והחלפת החלקים המקובלים ברכב בעל מנוע בעירה פנימית, יחליפו טיפול תחזוקה "קטן" ברכב החשמלי ובעיקר, שעות עבודה הקשורות במערכת המחשב של הרכב וההוצאות - ישתנו בהתאם.

 

תחזוקת רכב חשמלי - כל מה שחשוב לדעת

שגרת הטיפולים של רכבים חשמליים משתנה בין למותג למותג. יש מותגים שינחו אתכם להכניס את הרכב לבדיקה במוסך אחת לשנה או שנתיים, ויש מותגים שיבקשו אחת לכמה שנים או כשהרכב גומע מספר מסוים של קילומטרים. שגרת הטיפולים הקלילה ברכבים חשמליים היא כזו שלא ממש מחייבת אתכם להגיע למוסך, אלא, הטכנאי יכול להגיע אליכם!

 

כך או כך, התחזוקה השוטפת די דומה בין מותגי ויצרני הרכבים החשמליים השונים, וכוללת בין היתר בדיקה של מערכת הבלימה, מילוי נוזל לניקוי החלונות מעת לעת, בדיקת מפלסי הנוזלים של מערכת קירור הסוללה, החלפת פילטר אוויר בתא הנוסעים, בדיקת תקינות לשקע ההתקנה, ותיאום טיפול תקופתי למערכת המיזוג. תדירות הטיפולים היא בהתאם להוראות יצרן הרכב, ואת חלקם תוכלו לבצע באופן עצמאי.
בנוסף, יש לבדוק את הצמיגים ולבצע כיוון פרונט לרכב אחת לתקופה. פעולות אלו צריכות להתבצע בתדירות תכופה יותר מאשר ברכב בעל מנוע בעירה פנימית.

 

סוללה ברכב חשמלי

הסוללה היא המרכיב החיוני והיקר ביותר ברכב חשמלי. הסוללה משמשת כמקור האנרגיה ברכב, היא נטענת ומתרוקנת באופן שוטף, ולכן גם צפויה להתבלות לאורך חיי הרכב.

 

יש סיכוי שחלק מרכיבי הסוללה יתבלו ויצריכו החלפה, ולעיתים יש צורך להחליף את הסוללה כולה. לבדיקת הסוללה במוסך נדרשים מכונאים מוסמכים, ומערכות מיוחדות. החלפת הסוללה במלואה ברכב חשמלי כרוכה במספר ימי עבודה ובעלות הסוללה החדשה, בתוספת שעות העבודה המושקעות.


וכמה זה עולה לנו? סוללה חדשה לרכב חשמלי היא הוצאה של עשרות אלפי שקלים, והיא ההוצאה הגדולה ביותר שתחוו בתחזוקת רכב חשמלי. כיום, המגמה בקרב יצרני הרכבים החשמליים היא להרחיב את מסגרת האחריות על הסוללה, שעומדת על 8 שנות אחריות או לחלופין עד 160,000 ק״מ, המוקדם מביניהם. אנחנו כבר יודעים שבאמצעות הקפדה על כמה כללי אצבע, ניתן להאריך את חיי הסוללה ברכב חשמלי ולהקטין את הבלאי. איך? נהיגה מתונה, טעינה נכונה וחניית הרכב בטמפרטורה מבוקרת יכולים לסייע בשמירת חיי הסוללה.

 

לסיכום, תשכחו מכל מה שאתם מכירים על שגרת טיפולים עמוסה, חיפוש חלקי חילוף ואפילו ריח השמן במוסך. עם רכב חשמלי, מדובר בתחזוקה קלילה ואסתטית, שיכולה להתבצע עם טכנאי אצלכם בבית. וההוצאות? נמוכות וידידותיות למשתמש.

 

הרכב זקוק לטיפול? היכנסו לזירת הטיפולים והזמינו עכשיו >