כיוון פרונט

כיוון פרונט

רעידות בהגה או סטייה לצידי הכביש בלי שליטתכם? זה הזמן לבדיקת כיוון פרונט

גלגלים | 13/07/20

אם הרכב שלכם רועד במהלך הנסיעה או סוטה לשולי הכביש ולחץ האוויר בצמיגים תקין, הרכב שלכם כנראה זקוק לכיוון פרונט.

כיוון פרונט הוא למעשה כיוון ואיזון הזוויות של המתלים הקדמיים והאחוריים ברכב. כיוון פרונט מתבצע בכדי לאפשר לרכב לנסוע באופן המיטבי בכביש ולשמור על נסיעה בטוחה.

כשהרכב סוטה לכיוון מסוים במהלך הנסיעה או תוך כדי סיבוב, המשמעות היא שאין לכם שליטה מלאה על הרכב, ההיגוי וכיוון הנסיעה, מה שעלול להוביל לנהיגה לא בטוחה, סכנה ותאונות. בנוסף, זווית לא נכונה של הצמיגים תוביל בסופו של דבר לשחיקה ובלאי מהירים יותר של הצמיגים, צריכת דלק מוגברת והשפעה על מהירות התגובה של הרכב בזמן בלימה. אם בדקתם את הרכב ושללתם איזון גלגלים או לחץ אוויר לא תקין, כנראה שאתם צריכים לבצע כיוון פרונט לרכב. חשוב לדעת, משיקולי בטיחות הנסיעה ותקינות הרכב, מומלץ לבצע כיוון פרונט תקופתי.


כיוון פרונט לרכב - מתי כדאי?

כאשר מרגישים שההגה רועד במהירות נסיעה מסוימת
כשמזהים שהרכב סוטה לשולי הכביש או לצד מסוים בזמן הנהיגה וללא שליטתכם
כשמחליפים צמיגים ברכב או רכיבים אחרים המשפיעים על איזון הגלגלים
כשמזהים שחיקה באחד מהצמיגים או יותר
במקרה של תאונה או פגיעה חזיתית, חניה על מדרכה גבוהה, במפרים, נהיגת שטח ועוד
אחת לשנה


בדיקת כיוון פרונט מתבצעת באופן ממוחשב. במהלך הבדיקה, מרימים את הרכב על ליפט ומחברים אותו לחיישנים ולמחשב, המזהים ומודדים את סטיית זוויות המתלים. לפי תוצאות הסטייה, המחשב ידע לכוון את הזוויות למקום המתאים, על בסיס המלצת יצרן הרכב כמובן.
 

שלושת כיווני הזוויות הבסיסיים והפופולריים ביותר ברכבים הם:

שפיעת אופן – קמבר (Camber)
זווית הנוצרת בין החלק התחתון לבין החלק העליון של הצמיג. כשנסתכל על הרכב מלפנים, אם החלק העליון של הצמיג נוטה פנימה לעומת החלק התחתון (זה שנוגע באספלט), אז מדובר בקמבר שלילי. אם החלק העליון של הצמיג נוטה החוצה לעומת החלק התחתון של הצמיג, מדובר בקמבר חיובי.

קדם אופן – קסטר (Caster)
זווית קסטר היא זווית היגוי המבקרת את כיוון הנסיעה. ציר ההיגוי של הגלגלים מוטה מעט באלכסון. אם החלק העליון מוטה לאחור אז הזווית היא חיובית, אם החלק העליון מוטה קדימה אז הזווית היא שלילית. כיום כל הרכבים הם בעלי זווית קסטר חיובית כזו או אחרת, בהתאם לסוג הרכב.

כינוס והתבדרות אופנים (TOE IN/TOE OUT)
התכנסות אופנים, הנקראת גם TOE IN, היא ההפרש במרחק שבין הקצה הקדמי של הצמיג לבין האחורי. כשמדובר בכינוס אופנים, החלק הקדמי של הצמיג נוטה פנימה לעומת החלק האחורי של הצמיג. התבדרות אופנים, או TOE OUT, מדבר על מקרה הפוך בו החלק הקדמי של הצמיג נוטה החוצה לעומת החלק האחורי של הצמיג. בעת בלימה או הפעלת לחץ, הנטיה הטבעית של האופנים (גלגלים) תהיה להתכנס פנימה, לעומת זאת בהאצה קורה בדיוק הפוך.

בדיקת כיוון פרונט תבטיח לכם שליטה מלאה ברכב, בהיגוי ובצמיגים, תאפשר אחיזה מקסימלית של הרכב בכביש ונסיעה יציבה ובטוחה יותר. בונוס נוסף, צמיגי הרכב ישחקו פחות ולא תבזבזו דלק מיותר.
עלות בדיקת כיוון פרונט מקצועית נעה בין 200-400 ₪ ומבטיחה לכם ראש שקט ונסיעה בטוחה!

רעידות בהגה? הרכב שלכם מתחנן לכיוון פרונט? לחצו למציאת מוסך קרוב