עלות אחזקת רכב

עלות אחזקת רכב

מי שאמר שלהחזיק רכב פרטי זה עצמאות וחופש כנראה לא חישב כמה זה עולה לו כל שנה. Born to be wild? תלוי את מי שואלים

galgalim | 14/07/19

אחת ההוצאות הגדולות הקיימות כמעט בכל משק בית בישראל היא עלות אחזקת רכב פרטי. משפחה ממוצעת בישראל מחזיקה יותר מרכב אחד, כך שסל ההוצאות סביב רכב/ים הוא חלק משמעותי מכלכלת המשפחה הממוצעת. אז תשכחו מלחסוך לחופשה או להחליף את הסלון, את הכסף שלכם הרכב כבר ישתה מבלי שתשימו לב.

איך זה קורה? בכתבה הבאה נרכז את ההוצאות העיקריות באחזקת רכב.

סע לשלום, המפתחות בפנים

מברוק! הגיע הרגע בו אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש רכב, חדש או יד שניה. כולנו זוכרים את רכישת הרכב הראשונה שלנו, זה בהחלט רגע מכונן שמגיע עם תחושת עצמאות וחופש!
אז אחרי המימון מהבנק, ההשלמה הקטנה מההורים, מיחזור ההלוואה והפריסה לתשלומים, אפשר לנשום לרווחה וליהנות מהריח של רכב חדש מהניילונים, במקרה הטוב, או סתם ליהנות מהרכב, במקרה של יד שניה.

אחרי שצלחתם את ההוצאה הגדולה אך הלגמרי לא סופית של רכישת הרכב, מגיעות עלויות נוספות סביב אחזקת הרכב.

בחישוב גס, ההוצאות השוטפות על הרכב כולל דלק, ביטוחים וטיפולים מגיעות לממוצע של כמה אלפי שקלים מדי חודש, הוצאה לא מבוטלת ומשמעותית לרובנו. אם יש יותר מרכב אחד במשפחה - ההוצאה תכפיל ותשלש את עצמה. ובשנה? עשרות אלפי שקלים.

אז מה מחכה לנו לאחר רכישת הרכב, כמה זה עולה לנו ומה כדאי לקחת בחשבון כבר כשבוחרים רכב חדש?

דלק

נתחיל מההוצאה הכי בסיסית, קבועה והכרחית, כי רכב בלי דלק לא באמת יוכל לשרת אתכם.

במעמד בחירת הרכב הבא שלכם, כדאי מאוד לקחת בחשבון את צריכת הדלק הידועה לרכב ואת הרגלי הנסיעה הקבועים שלכם.

אם אתם יודעים שיש לכם נסיעות ארוכות הלוך וחזור לעבודה, שאתם מבלים הרבה עם הרכב בתוך העיר או לחילופין שסגנון הנהיגה שלכם הוא מהיר ועצבני - יהיה חכם מצידכם לחשוב על רכישת רכב חסכוני בדלק ולא אחד כזה ש׳שותה׳ דלק.

תוכלו ללמוד על צריכת הדלק של רכבים שונים בכל מאגרי המידע הזמינים כיום. התאמה נכונה ומחושבת של סוג הרכב להרגלי הנסיעה שלכם יכולה לעזור לכם להתנהל באופן חסכוני בעתיד ולבזבז פחות של דלק, שזו העלות הקבועה והגבוהה מבין עלויות אחזקת הרכב.

כמובן שבכל מקרה, הוצאת הדלק החודשית שתהיה לכם תלויה בכם ובהיקף השימוש ברכב. תסעו יותר - תשלמו יותר.

ביטוח חובה

כשמו כן הוא, ביטוח המוגדר כביטוח חובה לכל רכב בישראל. הפוליסה לביטוח חובה לרכב מספקת הגנה מפני נזקי גוף לנהג הרכב, לנוסעים ברכב ולהולכי הרגל עקב תאונה הנובעת משימוש ברכב. ביטוח החובה מכסה הוצאות רפואיות, פיצוי על אובדן השתכרות (עד לגובה של פי שלושה מן השכר הממוצע במשק) וכושר השתכרות פיצויים על סבל וכאבים כתוצאה מהתאונה (עד לגובה של כ-150 אלף שקל).

שימוש ברכב מנועי ללא קיום פוליסת ביטוח חובה בתוקף הינה עבירה פלילית וסכנה ממשית לפגיעה בגוף ללא כיסוי כספי לנפגע.

ביטוח החובה הוא הוצאה התלויה ברכב, במבוטח (הנהג), בכמות הנהגים, בהיסטוריה של הנהגים (יש/ אין תביעות, היו תאונות בעבר), בוותק ובגיל הנהג. העלות יכולה להסתכם ב - 1,000 ש״ח או, במקרה של נהג חדש להגיע ל - 4,000 ש״ח.

גובה הביטוח הינו בפיקוח משרד האוצר ובאתר שלהם ניתן לקבל הצעות מחיר ולבחור.

ביטוח מקיף או צד ג׳

ביטוח מקיף מטרתו לכסות את כל הנזקים שנגרמים לרכבכם במקרה של תאונה באשמתכם. הביטוח יכול להגיע לכמה אלפי שקלים בשנה, עסק לא זול בכלל.

לעומת זאת, אילו מכם שמוכנים לקחת סיכון מחושב יכולים להסתפק בביטוח צד ג׳, שמבטח אתכם רק על הנזקים שגרמתם לרכב האחר בתאונה והעלויות בהתאם. הנזק שנגרם לרכב שלכם, אם באשמתכם, יהיה עליכם. ביטוח צד ג׳ הוא משמעותית זול יותר מאשר ביטוח מקיף.

טסט

אחת לשנה מגיע הזמן בו כולנו מחוייבים לבדוק את הרכב, להכין אותו לטסט ולשלם את אגרת הרכב לקראת הטסט. מדובר בהוצאה שנתית קבועה שנעה בין 1,600-1,000 ש״ח, תלוי בשנתון של הרכב ובדרגה בה הרכב נמצא. בדיקת הטסט תעלה לכם 100 ש״ח נוספים וכמובן הכנת הרכב לטסט כרוכה גם היא בעלויות, בהתאם למצב הרכב ולרמת התחזוקה השוטפת.

חידוש רישיון נהיגה

עם הוצאת רישיון הנהיגה הראשון, אנחנו מצטיידים ברישיון נהיגה ממוחשב מפלסטיק, בתקן אירופאי, הנושא תמונה של בעל הרישיון. נהג חדש - יקבל רישיון נהיגה בתוקף לשנתיים. לאחר מכן נדרש לחדש רישיון נהיגה כל 10 שנים, או חמש שנים במקרה של נהג מקצועי או נהג ותיק. עלות אגרת החידוש משתנה בהתאם לתוקף החידוש, למשל: אגרת חידוש רישיון נהיגה ל - 5 שנים תעלה  226 ש״ח ול - 10 שנים תעלה 435 ש״ח.

טיפולים תקופתיים

טיפולים תקופתיים הם למעשה טיפולים שוטפים שמומלץ וחשוב לבצע ברכב בכדי לשמור על תפקוד תקין ויציב לאורך זמן וגם כפעולת מניעה. טיפול תקופתי בסיסי מתחיל מבדיקת שמן המנוע, המסננים ולחץ האוויר ויכול להתרחב גם לבדיקה למחשב הרכב, נוזל הקירור, תאורת הרכב, נוזל הגה-כוח, נוזל תיבת הילוכים, בדיקת בלמים, מגבים, בדיקה של מערכת ההיגוי ועוד.

רובנו מעדיפים לאחד בין הטיפול התקופתי השנתי לבין הכנת הרכב לטסט וכך, באותו המעמד, כבר לבצע אוברול יסודי לרכב ולהרוג שתי ציפורים במכה.

אם הרכב שלכם מתוחזק ושמור, טיפול תקופתי סטנדרטי יכול להסתיים בכמה מאות שקלים בודדים ואתם תוכלו להמשיך לנשום לרווחה וליהנות מהרכב עוד הרבה שנים קדימה.

לעומת זאת, אם לא הצצתם על הרכב במהלך השנה ואתם נפגשים במעמד הטיפול בלי הכנה מוקדמת, יש סיכוי גדול שתיתקלו בהפתעות לא נעימות שינפחו את החשבון שלכם במוסך וזה כבר יכול להיגמר בכמה אלפי שקלים, ראו הוזהרתם.

הולכים אל הלא נודע

כמובן שלקחנו פה בחשבון את ההוצאות הקבועות והידועות מראש. בנוסף אליהן, ישנן הוצאות בלתי צפויות שיכולות לעלות לכם כמו עוד חופשה קטנה ולהגיע לחופשה גדולה יותר אם לא תטפלו בזמן, למשל: החלפת צמיגים שחוקים, ראש מנוע שהלך ולא יחזור, מזגן שהתקלקל בשיא הקיץ הישראלי, חלון חשמלי שנתקע, בלמים שכבר לא עובדים ועוד ועוד.

לסיכום, אחזקת רכב יכולה להסתכם בעשרות אלפי שקלים בשנה, תלוי בהרגלי הנסיעה שלכם ובתחזוקת הרכב השוטפת. וכמובן שגם חוות דעת מקצועית לא תזיק מפעם לפעם.

זיכרו, אפליקציית גלגלים זמינה לכם כל השנה, גם עם התחזוקה השוטפת של הרכב וגם ברגעים הפחות נעימים כשצריך מוסך מקצועי בדחיפות או בתיעוד תאונת דרכים, 24/7 בכל מקום וזמן!

סעו בבטחה!

להורדת אפליקציית גלגלים לנייד שלכם לחצו כאן