נורות אזהרה ברכב
אתם בנסיעה, ושמים לב שנורת אזהרה נדלקת בלוח המחוונים של הרכב. מה צבע הנורה? האם חייבים לעצור את הנסיעה או שזה סובל דיחוי? איך מזהים באופן מיידי כי מדובר במקרה חירום? המדריך המלא לפניכם
החלטנו לעשות סדר בבלגן עם מדריך לנורות אזהרה ברכב, ובו כמה כללי אצבע פשוטים שכדאי לדעת, והעיקרי מביניהם הוא: כשמדובר בנורות חיווי ברכב, הצבע קובע. כך למשל, נורה אדומה שנדלקת מסמלת דחיפות או חירום, נורה כחולה שנדלקת תספק לכם מידע, ונורה ירוקה מעדכנת על מערכת שפועלת ברכב. כל הפרטים וטיפים נוספים במדריך הבא.
נורות אזהרה ברכב - המדריך המלא
נורות אזהרה אדומות ברכב
נורית חיווי אדומה הנדלקת ברכב מודיעה לנו על פעילות לא תקינה ברכב המצריכה התערבות מיידית, או על תקלה המחייבת את עצירת נסיעה ופינוי הרכב בגרר ללא דיחוי.
כרית אוויר לא פעילה
המשמעות הוא שכרית האוויר מנוטרלת ולא תפעל להגן עליכם במקרה חירום. יכול לקרות כתוצאה מתקלה או מהשבתה יזומה של הנהג. אם מדובר על תקלה, יש לעצור את הרכב במקום בטוח ולבדוק, או לחילופין להתפנות למוסך.
נורת בעיה במערכת היגוי
החיווי מסמן על תקלה במערכת ההיגוי או מחסור בנוזל הגה כוח. יש לגשת למוסך באופן מיידי.
נורת שמן גיר חם
נורית טמפרטורת שמן גיר אוטומטי תדלוק כשיש תקלה ספציפית בטמפרטורת השמן בתיבת ההילוכים. במקרה כזה יש לדאוג לקירור הנוזל בהתאם למצוין בספר הרכב ולאחר מכן לגשת למוסך ולהתייעץ עם איש מקצוע בנידון.
נורת רמת טעינה נמוכה
מדובר בתקלת חשמל חמורה המצריכה עצירה מיידית ובדיקת המצבר.
נורת חוסר שמן מנוע
תקלה חמורה במנוע הנובעת מחוסר שמן מנוע. יש לעצור מיד בצדי הדרך, לכבות את המנוע ולגרור את הרכב למוסך.
נורת לחץ שמן נמוך
התראה על רמת שמן נמוכה במנוע. יש לעצור את הרכב מיד ולבדוק האם מדובר בנזילה או פשוט מחסור בשמן.
נורת תקלה בזיהוי מפתח חכם
נורה זו תידלק כאשר המפתח החכם לא מזוהה בסביבת הנהג או כאשר המערכת אינה מזהה את האימובילייזר המובנה במפתח הרגיל. ברכבים מסויימים תתקבל גם התרעה קולית מחוץ לרכב. ישנן מספר צורות שונות לנורה, אך כולן כוללות מפתח.
נורת תקלה בגיר
כשנורית תקלה בגיר נדלקת, יש לגשת למוסך בדחיפות לאבחון התקלה וטיפולה.
נורת מכסה מנוע פתוח
יש לעצור את הרכב במקום בטוח ולסגור את מכסה המנוע בכדי להמשיך נסיעה בבטחה.
נורת מפלס דלק נמוך
יש לעצור ולתדלק באופן מיידי.
נורת תא מטען פתוח
יש לעצור את הרכב ולסגור את תא המטען בכדי להמשיך נסיעה בבטחה.
נורת בלם חניה חשמלי פועל
ההתראה אומרת שאתם במצב נסיעה עם בלם חשמלי פועל. יש לעצור את הרכב ולנטרל את הבלם. אם לאחר ניטרול הבלם והמשך הנסיעה האור אינו כבה או נדלק שוב במהלך הנסיעה, זה אומר שקיימת בעיה במערכת הבלימה (רפידות, שמן בלמים) ויש לטפל בה באופן מיידי. אם התקלה היא ב-ABS, תידלק גם נורית החיווי של מערכת זו.
נורת בלם חניה ידני פועל
ההתראה אומרת שאתם במצב נסיעה עם בלם ידני פועל. יש לעצור את הרכב ולנטרל את הבלם. אם לאחר ניטרול הבלם והמשך הנסיעה האור אינו כבה או נדלק שוב במהלך הנסיעה, זה אומר שקיימת בעיה במערכת הבלימה (רפידות, שמן בלמים) ויש לטפל בה באופן מיידי. אם התקלה היא ב-ABS, תידלק גם נורית החיווי של מערכת זו.
נורת תקלה במערכת האימבולייזר
התקלה יכולה להעיד על תקלת מפתח או תקלה במערכת האימובילייזר המקורי של הרכב. יש לגשת למוסך לבדיקה.
נורת סימן אזהרה כללי
נורית זו מזהירה שמשהו לא עובד תקין ברכב. זה משתנה מרכב לרכב וניתן להיעזר בספר הרכב בכדי להבין מה יכולה להיות התקלה. במקרה זה יש לגשת למוסך להמשך אבחון וטיפול.
נורת טמפרטורת מנוע גבוהה
בהתראה כזו, יתכן שחסר נוזל קירור וייתכן שהמנוע התחמם מדי ללא קשר למפלס נוזל הקירור. יש לעצור ולבדוק מיד את מפלס נוזל הקירור. חשוב לשים לב כי המנוע רותח, ופתיחת מכסה הרדיאטור עלולה לגרום לכוויות. לכן, מומלץ קודם לבדוק את מפלס נוזל הקירור במיכל העיבוי.
נורת התקרבות לרכב מלפנים
יש לשמור מרחק לטובת נסיעה בטוחה ואפשרות לבלימה בזמן.
נורת הנהג או הנוסע אינם חגורים
יש לחגור מיד.
נורת דלת פתוחה
אחת מדלתות הרכב או יותר פתוחה ומסכנת את בטיחותכם ואת המשך הנסיעה. יש לעצור את הרכב במקום בטוח, לסגור את כל דלתות הרכב ולוודא שהנורה נכבית.
נורות אזהרה צהובות / כתומות ברכב
מרבית ההתראות שיופיעו ברכב יהיו של נורות אזהרה צהובות / כתומות. התראה מסוג זה מסמנת כי משהו לא תקין ברכב ונדרשת תשומת ליבו או התערבותו של הנהג. לא מדובר במקרה חירום, ניתן להמשיך בנסיעה אך יש להתייחס להתראה ועדיף ללא דיחוי, כשמדובר ברכב שלכם.
נורת תקלה במערכת ABS
זוהי התראה על תקלה במערכת ABS, המונעת נעילת גלגלים ומכאן החלקה ואובדן שליטה גם בהיגוי. ניתן להמשיך בנסיעה אך מומלץ מאוד לבדוק את התקלה ולטפל בה ללא דיחוי, ובמיוחד בתקופת החורף, בה המערכת חיונית וקריטית לבטיחות הנסיעה.
נורת check engine / בדוק מנוע
נורת מנוע דולקת בצבע צהוב, או נורה דולקת לסימון המנוע בצירוף הכיתוב check engine יכולה לרמז על תקלה ממקורות שונים המשפיעים על תפקוד המנוע, למשל: תפקוד לקוי במנוע, זיוף במנוע, בעיות בהזרקת דלק, תקלה בחיישן החמצן ועוד. נורת מנוע דולקת משמעה תקלה שיש לבדוק, אולם ניתן להמשיך את הנסיעה ברכב כרגיל ולהגיע למוסך לאבחון ובדיקה כשמתאפשר.
נורת בולמים אדפטיביים
התראה על תקלה במערכת בולמי הזעזועים האדפטיביים. יש לגשת למוסך לאבחון התקלה.
נורת מפלס נוזל שמשות נמוך
יש למלא נוזל שמשות עד לגובה מפלס תקין.
נורת התראה על טיפול
נורית המזכירה לכם כי הגיע זמן הטיפול השגרתי לרכב. הסימון יכול להופיע גם בצורת מפתח שבדי או מברג. הנורה תידלק בד״כ בכל מספר קילומטרים מסוים, לפי דגם הרכב. ניתן להמשיך בנסיעה, מומלץ לתאם טיפול במוסך.
נורת חוסר בנוזל קירור
יש למלא נוזל קירור לטובת המשך פעילות תקינה של המנוע.
נורת בקרת סטיה מנתיב
התראה זו משמעה כי מערכת סטייה מנתיב פעילה ומתבצעת חריגה מהנתיב, לעיתים הנורה גם תהבהב. אפשרות נוספת היא שהמערכת פעילה אך אינה מזהה את גבולות הנתיב.
נורת בקרת החלקה
הנורית תדלוק במקרה של החלקה והפעלה אקטיבית של המערכת. נורה כתומה יציבה תסמן כי יש תקלה אפשרית במערכת או שאינה מופעלת. לעיתים תידלק נורית עם הכיתוב OFF בתחתית.
אם המערכת אינה מופעלת, בדקו קודם כל האם לחצתם בטעות על כפתור עם סמל דומה, או עם כיתוב ESP OFF, שמנתק את המערכת. אם לחיצה על הכפתור לא מחזירה את המערכת לפעולה, יש לגשת למוסך לבדיקה.
נורת מתח הסוללה נמוך
יש לתדלק את הרכב בהקדם.
נורת לחץ על דוושת הבלם
ברכבים מסוימים נדרשת לחיצה על דוושת הבלם על מנת להניע את המכונית או כדי להעביר את תיבת ההילוכים ממצב חניה (P) למצב נסיעה (D).
נורת אור ערפל אחורי דולק
חשוב לזכור לכבות את פנסי הערפל האחוריים בסיום הצורך המיידי, מאחר וכאשר הראות טובה הם עלולים לסנוור את הנוסעים מאחור.
נורת בקרת שיוט פעילה
ניתן לכוון את הקרוז קונטרול למהירות הרצויה ולהשתמש במערכת, להוסיף מהירות או להפחית וגם להשהות את פעולתה.
נורה לא תקינה
האזהרה מציינת כי קיימת ברכב נורה חיצונית שרופה, ויש להחליפה באופן מיידי.
נורת תקלה במערכת ההצתה
התראה על מחממי מצתים לא תקינים רלוונטית במנועי דיזל. תקלה כזו עשויה לפגוע בהנעה תקינה. אם החיווי דולק לפני ההנעה, יש להמתין שייכבה ואז להניע. אם מופיע תוך כדי נסיעה, מדובר בתקלה במצת.
נורת מערכת עצור וסע לא פעילה
כאשר המערכת תקינה אך המנוע אינו נכבה (בהתאם לחישובי מחשב הרכב) תידלק נורה כתומה, ובחלק מהרכבים הנורה הירוקה תהבהב. המשמעות היא שהמערכת תקינה אך מחשב הרכב לא מצא לנכון לכבות את המנוע. גם כאשר מכבים את המערכת מכפתור ייעודי תידלק הנורה, לעיתים בתוספת הכיתוב OFF.
נורת חיישן חמצן לא תקין
נורית זו מצביעה על בעיה בחיישן החמצן. מומלץ להגיע למוסך, שם יאבחנו את קוד התקלה באמצעות חיבור למחשב חיצוני וטיפול בהתאם.
נורת לחץ אוויר נמוך באחד הגלגלים
נורית עם סימן קריאה צהוב או כתום מסמנת כי ייתכן ולחץ האוויר באחד או יותר מהצמיגים אינו תקין. ייתכן גם כי מערכת הניטור עצמה תקולה. ברכבים מסויימים ישנה אפילו התראה לירידת לחץ האוויר בצמיג ספציפי. לאחר הניפוח יש לחפש את כפתור האיפוס (SET) וללחוץ עליו לחיצה ממושכת עד שהנורה נכבית. ניתן למצוא את לחץ האוויר המומלץ על ידי יצרן הרכב במדבקה שתמצאו בתחתוית הקורה האמצעית, כאשר פותחים את דלת הנהג (לעיתים המדבקה נמצאת גם על הדלת עצמה או במכסה מיכל הדלק).
נורת בקרת החלקה לא פעילה
התראה על ניתוק או תקלה במערכת ההחלקה. בדגמי רכב רבים ניתן לנתק את המערכת באופן יזום. הניתוק כמעט תמיד חלקי, ורק במצבים ייעודיים ובמעט מאוד דגמים ניתן לנתק באופן מלא.
נורת תקלה בבלמים
אזהרה כללית על בעיה בבלמים המצריכה בדיקה. מכיוון שמדובר בבטיחות הרכב ובבטיחותכם, ההמלצה היא לבדוק את התקלה בהקדם. עם זאת, ניתן להמשיך בנסיעה כרגיל.
נורת סימן אזהרה כללי
נורית זו מזהירה שמשהו לא עובד תקין ברכב. זה משתנה מרכב לרכב וניתן להיעזר בספר הרכב בכדי להבין מה יכולה להיות התקלה. כדאי לגשת למוסך לבדיקה כשאפשרי, אך לא דחוף.
נורת תקלה בבית מצערת
תקלה המצריכה בדיקה של מכונאי רכב, ברמת דחיפות נמוכה.
נורת OIL LEVEL
יש להוסיף שמן מתאים ולהעלות את המפלס לרמה המתאימה.
נורות אזהרה כחולות / ירוקות / לבנות ברכב
נורות אלו יספקו לנו מידע וחיווי על פעילות המערכות השונות ברכב.
נורת מפשיר אדים פעיל
המפשיר מופעל. יש להפסיק את הפעולה כשהחלון נקי מאדים, אם כי בלא מעט רכבים מודרניים יש טיימר גם למפשיר האדים.
נורת מגבים במצב אוטומט
חיישן הגשם פעיל. בכל זיהוי של טיפות על השמשה הקדמית יופעלו המגבים באופן אוטומטי. בהתאם לכמות הגשם ומהירות הנסיעה גם תשתנה באופן אוטומטי מהירות המגבים. יש לכבות את המערכת אם אתם נכנסים למכונת שטיפה.
נורת מצב נהיגה חסכוני
מצב חיסכון בדלק פעיל. המשמעות לרוב היא שינוי בתגובות דוושת ההאצה ושינוי בתגובת תיבת ההילוכים לטובת חיסכון בדלק.
נורת נסיעה במצב חשמל
נורית זו מיידעת אותך כי עברת לנסיעה במצב חשמל, ולא דלק. הנורית קיימת רק ברכב המותאם לכך כמובן.
נורת אור ערפל קדמי דולק
חשוב לזכור לכבות את פנסי הערפל הקדמיים בסיום הצורך המיידי, מאחר ושימוש בפנסי ערפל במצב של ראות טובה עלול לסנוור את הנהגים שלפניכם.
נורת טמפרטורת נוזל קירור נמוכה
בימים קרים במיוחד, בהנעה הראשונה, נורה המציינת כי המנוע קר, תידלק. מומלץ לצאת לדרך לאחר שהמנוע התחמם, ולהמתין עד שמאמצים אותו.
נורת אורות חניה דולקים
הדלקתם את אורות החניה, נורות קטנות בקדמת הרכב ותאורה אדומה בחלקו האחורי.
נורת אורות הדרך דולקים
הדלקתם את האורות או שחיישן האורות דאג לכך אוטומטית.
נורת אורות ערפל דולקים
פנסי הערפל הקדמיים דולקים.
נורות האיתות דולקות
כשמפעילים את האיתות באופן רגיל, נדלק רק חץ ירוק אחד בכיוון הפניה. אם ארבעת הוינקרים מופעלים, אז תידלק גם נורית אורות האזהרה האדומה שעל הדשבורד. במצב בו נורות האיתות דולקות בקצב מהיר מהרגיל, כנראה שנורה אחת נשרפה ויש להחליפה.
נורת אורות גבוהים
אורות גבוהים מופעלים. בכדי למנוע סינוור, יש לכבות עם הופעת הולך רגל או רכב לפניכם. ברכבים בעלי מערכת מעבר אוטומטי לאורות גבוהים יופיע הכיתוב AUTO בתחתית.
כך תזהו את נורות האזהרה ברכב
נורות האזהרה הקיימות ברכבים הן רבות ומגוונות, ויכולות להיות שונות בין דגמי הרכב השונים. איך תדעו לזהות ולהכיר את נורת האזהרה שהופיעה ברכב שלכם? על זה נאמר: אין חכם כבעל ניסיון. רובנו נגיע למצבים ולזמנים בהם נאלץ להכיר את נורות האזהרה באוטו בזמן אמת, גם אם לא ממש נרצה. כמובן שהזמן יעשה את שלו, וככל שתצברו יותר ותק עם הרכב שלכם, תדעו לזהות ולהכיר את מגוון נורות ההתראה שנדלקות, ולטפל ברכב בהתאם. כלי חשוב שזמין לכם לעזרה הוא ספר הרכב, בו תמצאו הסבר לכל נורות האזהרה הרלוונטיות לרכב שלכם.
סעו בבטחה!
החלטנו לעשות סדר בבלגן עם מדריך לנורות אזהרה ברכב, ובו כמה כללי אצבע פשוטים שכדאי לדעת, והעיקרי מביניהם הוא: כשמדובר בנורות חיווי ברכב, הצבע קובע. כך למשל, נורה אדומה שנדלקת מסמלת דחיפות או חירום, נורה כחולה שנדלקת תספק לכם מידע, ונורה ירוקה מעדכנת על מערכת שפועלת ברכב. כל הפרטים וטיפים נוספים במדריך הבא.
נורות אזהרה ברכב - המדריך המלא
נורות אזהרה אדומות ברכב
נורית חיווי אדומה הנדלקת ברכב מודיעה לנו על פעילות לא תקינה ברכב המצריכה התערבות מיידית, או על תקלה המחייבת את עצירת נסיעה ופינוי הרכב בגרר ללא דיחוי.
כרית אוויר לא פעילה
המשמעות הוא שכרית האוויר מנוטרלת ולא תפעל להגן עליכם במקרה חירום. יכול לקרות כתוצאה מתקלה או מהשבתה יזומה של הנהג. אם מדובר על תקלה, יש לעצור את הרכב במקום בטוח ולבדוק, או לחילופין להתפנות למוסך.
נורת בעיה במערכת היגוי
החיווי מסמן על תקלה במערכת ההיגוי או מחסור בנוזל הגה כוח. יש לגשת למוסך באופן מיידי.
נורת שמן גיר חם
נורית טמפרטורת שמן גיר אוטומטי תדלוק כשיש תקלה ספציפית בטמפרטורת השמן בתיבת ההילוכים. במקרה כזה יש לדאוג לקירור הנוזל בהתאם למצוין בספר הרכב ולאחר מכן לגשת למוסך ולהתייעץ עם איש מקצוע בנידון.
נורת רמת טעינה נמוכה
מדובר בתקלת חשמל חמורה המצריכה עצירה מיידית ובדיקת המצבר.
נורת חוסר שמן מנוע
תקלה חמורה במנוע הנובעת מחוסר שמן מנוע. יש לעצור מיד בצדי הדרך, לכבות את המנוע ולגרור את הרכב למוסך.
נורת לחץ שמן נמוך
התראה על רמת שמן נמוכה במנוע. יש לעצור את הרכב מיד ולבדוק האם מדובר בנזילה או פשוט מחסור בשמן.
נורת תקלה בזיהוי מפתח חכם
נורה זו תידלק כאשר המפתח החכם לא מזוהה בסביבת הנהג או כאשר המערכת אינה מזהה את האימובילייזר המובנה במפתח הרגיל. ברכבים מסויימים תתקבל גם התרעה קולית מחוץ לרכב. ישנן מספר צורות שונות לנורה, אך כולן כוללות מפתח.
נורת תקלה בגיר
כשנורית תקלה בגיר נדלקת, יש לגשת למוסך בדחיפות לאבחון התקלה וטיפולה.
נורת מכסה מנוע פתוח
יש לעצור את הרכב במקום בטוח ולסגור את מכסה המנוע בכדי להמשיך נסיעה בבטחה.
נורת מפלס דלק נמוך
יש לעצור ולתדלק באופן מיידי.
נורת תא מטען פתוח
יש לעצור את הרכב ולסגור את תא המטען בכדי להמשיך נסיעה בבטחה.
נורת בלם חניה חשמלי פועל
ההתראה אומרת שאתם במצב נסיעה עם בלם חשמלי פועל. יש לעצור את הרכב ולנטרל את הבלם. אם לאחר ניטרול הבלם והמשך הנסיעה האור אינו כבה או נדלק שוב במהלך הנסיעה, זה אומר שקיימת בעיה במערכת הבלימה (רפידות, שמן בלמים) ויש לטפל בה באופן מיידי. אם התקלה היא ב-ABS, תידלק גם נורית החיווי של מערכת זו.
נורת בלם חניה ידני פועל
ההתראה אומרת שאתם במצב נסיעה עם בלם ידני פועל. יש לעצור את הרכב ולנטרל את הבלם. אם לאחר ניטרול הבלם והמשך הנסיעה האור אינו כבה או נדלק שוב במהלך הנסיעה, זה אומר שקיימת בעיה במערכת הבלימה (רפידות, שמן בלמים) ויש לטפל בה באופן מיידי. אם התקלה היא ב-ABS, תידלק גם נורית החיווי של מערכת זו.
נורת תקלה במערכת האימבולייזר
התקלה יכולה להעיד על תקלת מפתח או תקלה במערכת האימובילייזר המקורי של הרכב. יש לגשת למוסך לבדיקה.
נורת סימן אזהרה כללי
נורית זו מזהירה שמשהו לא עובד תקין ברכב. זה משתנה מרכב לרכב וניתן להיעזר בספר הרכב בכדי להבין מה יכולה להיות התקלה. במקרה זה יש לגשת למוסך להמשך אבחון וטיפול.
נורת טמפרטורת מנוע גבוהה
בהתראה כזו, יתכן שחסר נוזל קירור וייתכן שהמנוע התחמם מדי ללא קשר למפלס נוזל הקירור. יש לעצור ולבדוק מיד את מפלס נוזל הקירור. חשוב לשים לב כי המנוע רותח, ופתיחת מכסה הרדיאטור עלולה לגרום לכוויות. לכן, מומלץ קודם לבדוק את מפלס נוזל הקירור במיכל העיבוי.
נורת התקרבות לרכב מלפנים
יש לשמור מרחק לטובת נסיעה בטוחה ואפשרות לבלימה בזמן.
נורת הנהג או הנוסע אינם חגורים
יש לחגור מיד.
נורת דלת פתוחה
אחת מדלתות הרכב או יותר פתוחה ומסכנת את בטיחותכם ואת המשך הנסיעה. יש לעצור את הרכב במקום בטוח, לסגור את כל דלתות הרכב ולוודא שהנורה נכבית.
נורות אזהרה צהובות / כתומות ברכב
מרבית ההתראות שיופיעו ברכב יהיו של נורות אזהרה צהובות / כתומות. התראה מסוג זה מסמנת כי משהו לא תקין ברכב ונדרשת תשומת ליבו או התערבותו של הנהג. לא מדובר במקרה חירום, ניתן להמשיך בנסיעה אך יש להתייחס להתראה ועדיף ללא דיחוי, כשמדובר ברכב שלכם.
נורת תקלה במערכת ABS
זוהי התראה על תקלה במערכת ABS, המונעת נעילת גלגלים ומכאן החלקה ואובדן שליטה גם בהיגוי. ניתן להמשיך בנסיעה אך מומלץ מאוד לבדוק את התקלה ולטפל בה ללא דיחוי, ובמיוחד בתקופת החורף, בה המערכת חיונית וקריטית לבטיחות הנסיעה.
נורת check engine / בדוק מנוע
נורת מנוע דולקת בצבע צהוב, או נורה דולקת לסימון המנוע בצירוף הכיתוב check engine יכולה לרמז על תקלה ממקורות שונים המשפיעים על תפקוד המנוע, למשל: תפקוד לקוי במנוע, זיוף במנוע, בעיות בהזרקת דלק, תקלה בחיישן החמצן ועוד. נורת מנוע דולקת משמעה תקלה שיש לבדוק, אולם ניתן להמשיך את הנסיעה ברכב כרגיל ולהגיע למוסך לאבחון ובדיקה כשמתאפשר.
נורת בולמים אדפטיביים
התראה על תקלה במערכת בולמי הזעזועים האדפטיביים. יש לגשת למוסך לאבחון התקלה.
נורת מפלס נוזל שמשות נמוך
יש למלא נוזל שמשות עד לגובה מפלס תקין.
נורת התראה על טיפול
נורית המזכירה לכם כי הגיע זמן הטיפול השגרתי לרכב. הסימון יכול להופיע גם בצורת מפתח שבדי או מברג. הנורה תידלק בד״כ בכל מספר קילומטרים מסוים, לפי דגם הרכב. ניתן להמשיך בנסיעה, מומלץ לתאם טיפול במוסך.
נורת חוסר בנוזל קירור
יש למלא נוזל קירור לטובת המשך פעילות תקינה של המנוע.
נורת בקרת סטיה מנתיב
התראה זו משמעה כי מערכת סטייה מנתיב פעילה ומתבצעת חריגה מהנתיב, לעיתים הנורה גם תהבהב. אפשרות נוספת היא שהמערכת פעילה אך אינה מזהה את גבולות הנתיב.
נורת בקרת החלקה
הנורית תדלוק במקרה של החלקה והפעלה אקטיבית של המערכת. נורה כתומה יציבה תסמן כי יש תקלה אפשרית במערכת או שאינה מופעלת. לעיתים תידלק נורית עם הכיתוב OFF בתחתית.
אם המערכת אינה מופעלת, בדקו קודם כל האם לחצתם בטעות על כפתור עם סמל דומה, או עם כיתוב ESP OFF, שמנתק את המערכת. אם לחיצה על הכפתור לא מחזירה את המערכת לפעולה, יש לגשת למוסך לבדיקה.
נורת מתח הסוללה נמוך
יש לתדלק את הרכב בהקדם.
נורת לחץ על דוושת הבלם
ברכבים מסוימים נדרשת לחיצה על דוושת הבלם על מנת להניע את המכונית או כדי להעביר את תיבת ההילוכים ממצב חניה (P) למצב נסיעה (D).
נורת אור ערפל אחורי דולק
חשוב לזכור לכבות את פנסי הערפל האחוריים בסיום הצורך המיידי, מאחר וכאשר הראות טובה הם עלולים לסנוור את הנוסעים מאחור.
נורת בקרת שיוט פעילה
ניתן לכוון את הקרוז קונטרול למהירות הרצויה ולהשתמש במערכת, להוסיף מהירות או להפחית וגם להשהות את פעולתה.
נורה לא תקינה
האזהרה מציינת כי קיימת ברכב נורה חיצונית שרופה, ויש להחליפה באופן מיידי.
נורת תקלה במערכת ההצתה
התראה על מחממי מצתים לא תקינים רלוונטית במנועי דיזל. תקלה כזו עשויה לפגוע בהנעה תקינה. אם החיווי דולק לפני ההנעה, יש להמתין שייכבה ואז להניע. אם מופיע תוך כדי נסיעה, מדובר בתקלה במצת.
נורת מערכת עצור וסע לא פעילה
כאשר המערכת תקינה אך המנוע אינו נכבה (בהתאם לחישובי מחשב הרכב) תידלק נורה כתומה, ובחלק מהרכבים הנורה הירוקה תהבהב. המשמעות היא שהמערכת תקינה אך מחשב הרכב לא מצא לנכון לכבות את המנוע. גם כאשר מכבים את המערכת מכפתור ייעודי תידלק הנורה, לעיתים בתוספת הכיתוב OFF.
נורת חיישן חמצן לא תקין
נורית זו מצביעה על בעיה בחיישן החמצן. מומלץ להגיע למוסך, שם יאבחנו את קוד התקלה באמצעות חיבור למחשב חיצוני וטיפול בהתאם.
נורת לחץ אוויר נמוך באחד הגלגלים
נורית עם סימן קריאה צהוב או כתום מסמנת כי ייתכן ולחץ האוויר באחד או יותר מהצמיגים אינו תקין. ייתכן גם כי מערכת הניטור עצמה תקולה. ברכבים מסויימים ישנה אפילו התראה לירידת לחץ האוויר בצמיג ספציפי. לאחר הניפוח יש לחפש את כפתור האיפוס (SET) וללחוץ עליו לחיצה ממושכת עד שהנורה נכבית. ניתן למצוא את לחץ האוויר המומלץ על ידי יצרן הרכב במדבקה שתמצאו בתחתוית הקורה האמצעית, כאשר פותחים את דלת הנהג (לעיתים המדבקה נמצאת גם על הדלת עצמה או במכסה מיכל הדלק).
נורת בקרת החלקה לא פעילה
התראה על ניתוק או תקלה במערכת ההחלקה. בדגמי רכב רבים ניתן לנתק את המערכת באופן יזום. הניתוק כמעט תמיד חלקי, ורק במצבים ייעודיים ובמעט מאוד דגמים ניתן לנתק באופן מלא.
נורת תקלה בבלמים
אזהרה כללית על בעיה בבלמים המצריכה בדיקה. מכיוון שמדובר בבטיחות הרכב ובבטיחותכם, ההמלצה היא לבדוק את התקלה בהקדם. עם זאת, ניתן להמשיך בנסיעה כרגיל.
נורת סימן אזהרה כללי
נורית זו מזהירה שמשהו לא עובד תקין ברכב. זה משתנה מרכב לרכב וניתן להיעזר בספר הרכב בכדי להבין מה יכולה להיות התקלה. כדאי לגשת למוסך לבדיקה כשאפשרי, אך לא דחוף.
נורת תקלה בבית מצערת
תקלה המצריכה בדיקה של מכונאי רכב, ברמת דחיפות נמוכה.
נורת OIL LEVEL
יש להוסיף שמן מתאים ולהעלות את המפלס לרמה המתאימה.
נורות אזהרה כחולות / ירוקות / לבנות ברכב
נורות אלו יספקו לנו מידע וחיווי על פעילות המערכות השונות ברכב.
נורת מפשיר אדים פעיל
המפשיר מופעל. יש להפסיק את הפעולה כשהחלון נקי מאדים, אם כי בלא מעט רכבים מודרניים יש טיימר גם למפשיר האדים.
נורת מגבים במצב אוטומט
חיישן הגשם פעיל. בכל זיהוי של טיפות על השמשה הקדמית יופעלו המגבים באופן אוטומטי. בהתאם לכמות הגשם ומהירות הנסיעה גם תשתנה באופן אוטומטי מהירות המגבים. יש לכבות את המערכת אם אתם נכנסים למכונת שטיפה.
נורת מצב נהיגה חסכוני
מצב חיסכון בדלק פעיל. המשמעות לרוב היא שינוי בתגובות דוושת ההאצה ושינוי בתגובת תיבת ההילוכים לטובת חיסכון בדלק.
נורת נסיעה במצב חשמל
נורית זו מיידעת אותך כי עברת לנסיעה במצב חשמל, ולא דלק. הנורית קיימת רק ברכב המותאם לכך כמובן.
נורת אור ערפל קדמי דולק
חשוב לזכור לכבות את פנסי הערפל הקדמיים בסיום הצורך המיידי, מאחר ושימוש בפנסי ערפל במצב של ראות טובה עלול לסנוור את הנהגים שלפניכם.
נורת טמפרטורת נוזל קירור נמוכה
בימים קרים במיוחד, בהנעה הראשונה, נורה המציינת כי המנוע קר, תידלק. מומלץ לצאת לדרך לאחר שהמנוע התחמם, ולהמתין עד שמאמצים אותו.
נורת אורות חניה דולקים
הדלקתם את אורות החניה, נורות קטנות בקדמת הרכב ותאורה אדומה בחלקו האחורי.
נורת אורות הדרך דולקים
הדלקתם את האורות או שחיישן האורות דאג לכך אוטומטית.
נורת אורות ערפל דולקים
פנסי הערפל הקדמיים דולקים.
נורות האיתות דולקות
כשמפעילים את האיתות באופן רגיל, נדלק רק חץ ירוק אחד בכיוון הפניה. אם ארבעת הוינקרים מופעלים, אז תידלק גם נורית אורות האזהרה האדומה שעל הדשבורד. במצב בו נורות האיתות דולקות בקצב מהיר מהרגיל, כנראה שנורה אחת נשרפה ויש להחליפה.
נורת אורות גבוהים
אורות גבוהים מופעלים. בכדי למנוע סינוור, יש לכבות עם הופעת הולך רגל או רכב לפניכם. ברכבים בעלי מערכת מעבר אוטומטי לאורות גבוהים יופיע הכיתוב AUTO בתחתית.
כך תזהו את נורות האזהרה ברכב
נורות האזהרה הקיימות ברכבים הן רבות ומגוונות, ויכולות להיות שונות בין דגמי הרכב השונים. איך תדעו לזהות ולהכיר את נורת האזהרה שהופיעה ברכב שלכם? על זה נאמר: אין חכם כבעל ניסיון. רובנו נגיע למצבים ולזמנים בהם נאלץ להכיר את נורות האזהרה באוטו בזמן אמת, גם אם לא ממש נרצה. כמובן שהזמן יעשה את שלו, וככל שתצברו יותר ותק עם הרכב שלכם, תדעו לזהות ולהכיר את מגוון נורות ההתראה שנדלקות, ולטפל ברכב בהתאם. כלי חשוב שזמין לכם לעזרה הוא ספר הרכב, בו תמצאו הסבר לכל נורות האזהרה הרלוונטיות לרכב שלכם.
סעו בבטחה!